پورتفولیو طراحی داخلی؛ راهنمای جامع ۲۰۲۴ برای معماران داخلی

پورتفولیو طراحی داخلی؛ راهنمای جامع ۲۰۲۴ برای معماران داخلی

تقریباً همه‌ی فارغ‌التحصیلان معماری، بالاخص معماران داخلی، نیازمند یک پورتفولیوی مناسب برای شروع به کار هستند. شما، چه در شرف راه اندازی کسب‌وکار خود باشید، چه در مسیر اپلای معماری قدم گذاشته باشید، باید دست به کار آماده‌سازی یک پورتفولیو طراحی داخلی شوید. می‌دانید چرا؟ برای اینکه داوران اپلای و یا کارفرماهای بالقوه‌، بتوانند با مهارت‌های دیزاین و دکوراسیون شما آشنا شوند. سبک کار و طرز نگاه شما به مقوله دکوراسیون داخلی را دریابند. و در نهایت، میزان حرفه‌ای بودن شما را تا اندازه‌ی نسبتاً دقیقی ارزیابی کنند. برای رسیدن به این اهداف، راهنمای جامع طراحی و ساخت پورتفولیو طراحی داخلی را برای شما تدوین کرده‌ایم. با این امید که بتوانید با کمک اصول و آموزش‌‌هایی که حاصل از تجربه‌ی کار ماست، زندگی حرفه‌ای خود را دگرگون کنید. پس این شما و این زیروبم طراحی و ساخت یک پورتفولیو طراحی داخلی!

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

 

پورتفولیو طراحی داخلی چیست؟

پورتفولیو طراحی داخلی، یک نمونه‌ کار دیجیتال و یا فیزیکی از تجارب دکوراسیون و طراحی داخلی شماست. طراحان داخلی از پورتفولیو طراحی داخلی خود به عنوان چوب جادویی تبدیل کارفرماهای بالقوه به کارفرماهای بالفعل استفاده می‌کنند. اما این همه‌ی کاربردش نیست. متقاضیان اپلای معماری با گرایش طراحی داخلی، می‌توانند پورتفولیو طراحی داخلی را به سکوی پرش تبدیل نمایند. شما هم قصد اپلای در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری معماری با گرایش طراحی داخلی را دارید؟ پس باید انرژی و تمرکز زیادی را روی طراحی یک پورتفولیوی مناسب بگذارید. چون اگر پورتفولیوی شما با معیارها و استانداردها دانشگاه مقصد بخواند، نه فقط پذیرش، که شاید بورسیه‌های خوبی هم به شما تعلق بگیرد.

راهنمای جامع پورتفولیو طراحی داخلی

به طور خلاصه، پورتفولیو طراحی داخلی باید خلاصه‌ای از بهترین کارهای شما را در خود جای دهد. به علاوه، با نگاه کردن به آن باید طیف وسیعی از مهارت‌ها و سبک طراحی شما به نمایش گذاشته شود. در نهایت هم، فراموش نکنید که این آزمون را باید با افزودن مقادیر قابل توجهی خلاقیت و قدرت تفکر خارج از چارچوب به پایان ببرید.

پورتفولیو طراحی داخلی دانشجویی چیست؟

دانشجوی معماری هستید و قصد دارید در ادامه، به گرایش طراحی داخلی روی بیاورید؟ پس ما به شما توصیه می‌کنیم که از همان ترم‌های نخست تحصیل، کار ساخت پورتفولیو طراحی داخلی خود را آغاز کنید. شاید با خودتان بگویید که بدون تجربه‌ی کار با مشتری واقعی، چطور می‌توان یک پورتفولیو طراحی کرد؟ پاسخ ساده است! پورتفولیوهای دانشجویی معمولاً با پروژه‌های دانشگاهی و طرح‌های ایده‌آل شما (حتی اگر اجرا نشده باشند) تدوین می‌شوند. پس تلاش کنید که خلاقیت‌، مهارت‌ها و ایده‌آل‌هایتان را در قالب پروژه‌ها و طراحی‌های دانشجویی به مخاطبان خود نشان دهید.

در این مسیر، از طرح‌های کَدتان کمک بگیرید. اگر اسکیس‌های دستی دارید، آن‌ها را هم به پورتفولیو طراحی خود اضافه کنید. به تجربه به ما ثابت شده است که اکثر کارفرماها، عاشق طراحی‌های دستی شما خواهند شد.

 

پنج گام اصلی طراحی یک پورتفولیو طراحی داخلی

پیش از هر چیز، باید به شما اطلاع دهیم که طراحی پورتفولیو، بالاخص پورتفولیو طراحی داخلی، پروسه‌ای زمان‌بر است. البته، علاوه بر زمان، باید دقت و خلاقیت زیادی را هم خرج کنید. در ادامه‌ی این مطلب، ما کل پروسه را در پنج گام برای شما خلاصه کرده‌ایم:

  • انتخاب شیوه‌ی ارائه

 می‌خواید پورتفولیوی شما یه صورت pdf باشد؟ یا شاید هم دوست دارید که از آن پرینت بگیرید و نسخه‌ی فیزیکی پورتفولیوی خود را در اختیار داشته باشید؟ قبل از شروع به کار طراحی، پاسخ این پرسش را پیدا کنید.

  • انتخاب پروژه‌های قابل ارائه در پورتفولیو

در گام دوم، باید تصاویر مناسب و مختلفی از پروژه‌هایی که به نظرتان صلاحیت حضور در یک پورتفولیو طراحی داخلی را دارند، انتخاب کنید. مهم‌ترین شرط این مرحله را می‌دانید؟ باید کیفیت تصاویر انتخابی در بالاترین سطح خود باشند.

  • ساختار مناسبی بیافرینید

سومین مرحله از کار طراحی پورتفولیو طراحی داخلی، چینش یک ساختار است. ساختاری که بتواند فرآیند رشد و توسعه‌ی پروسه‌ی طراحی داخلی را به مخاطب نشان دهد. به زبان ساده‌تر، تلاش کنید که فرآیند کار طراحی داخلی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

  • تجارب آکادمیک خود را در معرض دید قرار دهید

شاید برخی از معماران داخلی در مورد به اشتراک گذاری مدارک و گواهینامه‌های خود سهل‌انگاری کنند. اما این یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک پورتفولیو طراحی دخلی است. پس هرگز فراموش نکنید که مدارک تحصیلی، گواهینامه‌ها و سایر مدارک اخذ شده در حوزه معماری داخلی را در پورتفولیوی خود بگنجانید. البته که، به صورت خلاصه!

  • اطلاعات تماس را از یاد نبرید

فراموش نکنید که یک پورتفولیو طراحی داخلی بدون اطلاعات تماس، هیچ ارزشی برای شما نخواهد داشت. پس همیشه در درسترس باشید.

راهنمای جامع پورتفولیو طراحی داخلی

هیچ می‌دانید که در طول ۵ گام فوق، باید روی چه مساله‌ای متمرکز بمانید؟ باید بتوانید واقعیت را بدون هیچ کم و کاست یا اغراقی به مخاطب خود منتقل کنید. علاوه بر این، باید بتوانید اعتماد مخاطب را به دست بیاورید. این اعتماد هم فقط از یک راه حاصل می‌شود. مخاطب شما، چه یک کارفرما باشد چه داوری در مسیر اپلای معماری، باید باور کند که شما فردی توانا و دارای مهارت در امر طراحی داخلی هستید. البته، لازم می‌دانیم که دوباره بر یک اصل تاکید کنیم. هرچند وجود پروژه‌های واقعی می‌تواند کمک کننده باشد، اما این مسیر را با کمک گرفتن از طرح‌های دانشجویی اجرا نشده هم می‌توان پیمود.

 


مطلب پیشنهادی برای مطالعه: پورتفولیو معماری 


۸ نکته برای متمایز کردن پورتفولیو طراحی داخلی

یک ضرب‌المثل قدیمی در مورد طراح‌ها وجود دارد که می‌گوید: «چه یک طراح خوب با قدرت فروش ضعیف، چه یک طراح بد، با قدرت فروش عالی؛ هر دو ناامید کننده هستند.» به زبان ساده‌تر، به عنوان یک طراح داخلی اگر نتوانید که مهارت‌های خود را به شکلی دلچسب به مشتریان خود عرضه کنید، خواهید باخت. برای همین، سعی کردیم هشت نکته اساسی را که باید در زمان طراحی و ساخت یک پورتفولیو طراحی مدنظر قرار دهید، گردآوری کنیم.

  1. یک فرمت و قالب مناسب انتخاب کنید

قبل از اینکه در پیچ‌وخم طراحی پورتفولیوی خود سرگردان شوید، تکلیف خودتان را روشن کنید. یک پورتفولیو طراحی داخلی دیجیتال (pdf) می‌خواهید؟ یا نیاز دارید که از پورتفولیوی خود پرینت بگیرید؟ این نخستین گام و نخستین تصمیم شما است. اما اگر از ما بپرسید، باید بگوییم که بهتر است روی آماده‌سازی هر دو نوع پورتفولیو تمرکز کنید. می‌دانید چرا؟ چون به این ترتیب، خواهید توانست که روی طیف وسیعی از مشتریان و کارفرماهای بالقوه تمرکز کنید.

به تجربه به ما ثابت شده است که بسیاری از افراد، ترجیح می‌دهند پورتفولیوی پرینت شده‌ی شما را ورق بزنند. اما اگر قصد اپلای تحصیلی و یا شغلی دارید، دیگر چاره‌ای باقی نخواهد ماند. باید یک نسخه دیجیتال هم داشته باشید.

تمامی این توضیحات را دادیم که در نهایت، پرده از یک اصل کمتر مورد توجه قرار گرفته، برداریم. قبل از به اتمام رسیدن کار پورتفولیو طراحی داخلی خود، مطمئن شوید که نتیجه بر روی کاغذ و در تبلت و گوشی و موبایل هم درست به اندازه‌ی مانیتور لپ تاپ عالی به نظر خواهد رسید.

در نهایت، و برای اینکه بتوانید در بین دو شیوه‌ی رایج طراحی پورتفولیو یکی را انتخاب کنید، دو ستون جدول زیر را با دقت بررسی نمایید. اطلاعات مندرج در این جدول به شما کمک خواهند کرد که اولویت‌های خود را پیدا کنید.

پورتفولیو طراحی داخلی دیجیتال

پورتفولیو طراحی داخلی فیزیکی

دسترسی راحت و سریع

تاثیر قوی

دارای قابلیت توزیع در مقیاس گسترده

ارزش تولید بالاتر

قابل حمل

قابلیت ارائه‌ی محصولی ملموس به مشتری

هزینه‌ی نهایی پایین‌تر

هزینه نهایی بالاتر

  1. فقط بهترین‌ها را در پورتفولیو طراحی داخلی خود بگنجانید

ادعای گزافی نیست اگر بگوییم که این اصل، تبدیل به تکیه کلام ما شده است. چه برای طراحی یک پورتفولیو معماری به صورت عام و چه برای طراحی یک پورتفولیو طراحی داخلی به صورت خاص، باید بهترین آثار خود را گلچین کنید. شما می‌خواهید که کارفرما یا داور کارتان، با نیمه‌ی روشن و پر استعداد وجودتان آشنا شود. به همین دلیل، به جای تمرکز بر تعداد آثار و کمیت‌ها، بر کیفیت‌ها سرمایه گذاری کنید.

بگذارید این داستان را واضح‌تر بیان کنیم. پورتفولیو طراحی داخلی شما، به مثابه پاسخی است که قرار است در یک مصاحبه حضوری به داور و یا کارفرمایتان ارائه کنید. راه منطقی و عقلانی این است که پاسخ‌های شما کاملاً مرتبط با موقعیت و بیانگر شخصیت حرفه‌ای موفق و بااستعدادتان باشد.

راهنمای جامع پورتفولیو طراحی داخلی

بگذارید صادق باشیم. برای داور و یا کارفرما، اصلاً مهم نیست که شما چند پروژه را به اتمام رسانده‌اید. کاملاً برعکس! آن‌ها در پی یک احساس آنی و پاسخی هستند که برآمده از همان احساس باشد. آیا نتیجه کار یا کارهای شما می‌تواند مجذوبشان کند؟ یا دقیق‌تر بگوییم، می‌تواند آن‌ها را قانع کند که به شما نیاز دارند؟

  1. فرآیندهای طراحی در پورتفولیو به نمایش بگذارید

ما همیشه روند طراحی پورتفولیو، بالاخص پورتفولیو طراحی داخلی را به عنوان یک سفر خلاقانه معرفی می‌کنیم. می‌دانید چرا؟ چون برگ برنده‌ در رقابت‌های شغلی و تحصیلی طراحی داخلی، انتقال صحیح و دقیق بینش شما نسبت به مساله‌ی توسعه می‌باشد. ساده‌تر بگوییم. اگر نتوانید مهارت‌های خود را با بینش‌تان نسبت به مقوله‌ی توسعه ترکیب کنید؛ یا اگر نتوانید فلسفه‌ی نهان در پس پشت هر پروژه طراحی داخلی را به مخاطب انتقال دهید، موفق نخواهید شد.

در مسیر ساخت پورتفولیو معماری، باید بی‌رحم باشید. بسیاری از نقشه‌ها حذف خواهند شد. بسیاری از طراحی‌های فنی، حتی آن‌ها که مورد علاقه‌تان بوده‌اند هم ممکن است کنار گذاشته شوند. در نهایت، آنچه که باقی خواهد ماند، به زبانی سلیس از نگرش شما به طراحی داخلی سخن خواهد گفت.

پس تلاش کنید که طرح‌ها، پلان‌ها، پالت‌های رنگی، متریال و سایر عناصر یک پورتفولیو طراحی داخلی را هوشمندانه در کنار هم بچینید. بگذارید مخاطبِ شما آغاز، میانه و انتهای مسیرتان را درک کند. بگذارید کاملآً دریابد که طرح شما چه تغییری بر فضا اعمال کرده است. و در نهایت، تلاش کنید پاسخ این پرسش که «فضا بدون طرح شما ناقص خواهد ماند؟» همیشه بله باشد.

  1. رندرها و عکس‌های شما از فضا باید کاملاً حرفه‌ای باشد

تاکید می‌کنیم که مخاطب پورتفولیو طراحی داخلی شما باید از تماشای هر طرح یا رندر شما، سرمست شود. برای رساندن مخاطب به حس سرمستی هم فقط یک راه تضمینی وجود دارد. استفاده از عکس‌های حرفه‌ایِ کادربندی شده‌ی با کیفیت بالا و رندرهای CGI را در دستور کار قرار دهید. آن‌ها هم نتیجه نهایی پروسه طراحی پورتفولیو طراحی داخلی شما را تحت تاثیری شگرف قرار می‌دهند و هم دستاوردهای شما را جلا خواهند بخشید.

راهنمای جامع پورتفولیو طراحی داخلی

اما شاید بپرسید چه زمانی باید از رندر استفاده کرد؟ و چه زمانی استفاده از عکس منطقی‌تر است؟ به تجربه به ما ثابت شده است که عکس‌ها تاثیر بیشتری می‌گذارند. پس اگر پروژه‌ی اجرا شده‌ای دارید، بر روی استفاده از عکس‌های حرفه‌ای و با کیفیت تمرکز کنید. اما اگر پروژه‌های شما هنوز اجرا یا تمام نشده‌اند هم جای نگرانی نیست. می‌توانید رندرهای با کیفیت و صد البته، واقع‌گرایانه را جایگزین کنید.


مطلب پیشنهادی برای مطالعه: پورتفولیو هنری


  1. نشان بده نگو

نشان بده، نگو هم دیگر به تکیه کلام معروف تیم کانون معماران تبدیل شده است. این توصیه‌ی تکراری و موکد ما به همه‌ی مراجعان‌مان است. دوست دارید پورتفولیو طراحی داخلی خود را با پاراگراف‌های متنی پر کنید؟ فکر می‌کنید تنها راه موفقیت، بیان کتبی جزئیات پروژه هاست؟ شاید ایده‌ی بدی نباشد. اما شما فقط زمانی به حداکثر سود دست خواهید یافت که کارفرما تصمیم بگیرد جزئیات یک عکس را به دقت بررسی و در مورد گوشه‌وکنار آن با خودش (یا شما) بحث کند. بهتر است با اطمینان به شما بگوییم که مخاطبانتان، چه مردم عادی باشند چه دانشگاهیان، به سادگی از کنار پاراگراف‌های بزرگ متنی می‌گذرند. اما در مقابل، زمان مناسبی را به بررسی عکس‌ها اختصاص می‌دهند.

البته، این به معنای اجتناب کامل از نوشتن نیست. بهتر است جزئیات هر پروژه‌ را با چند خط کوتاه توضیح دهید. اما حواستان باشد که توضیحاتتان کوتاه و در عین حال، دقیق باشد.

  1. فضاهای سفید را دوست داشته باشید

فضاهای سفید در یک پورتفولیو معماری به طور عام (و یک پورتفولیو طراحی داخلی به طور خاص) یک فایده‌ی مهم دارند. آن هم اینکه می‌توانند به سیستم نمایش آثار شما قدرت و تاکید بیفزایند.

پس دستورالعمل برنده این است: باید بتوانید فضاهای تنفس یا همان فضاهای سفید پورتفولیو طراحی داخلی خود را مدیریت کنید. اما چطور؟ این فضاهای تنفس، باید در اطراف هر تصویر، قطعه، متن، طرح و نقشه‌ی شما قرار بگیرند. به این ترتیب، می‌توانند جریانی را ایجاد کنند که به بیننده فرصت استراحت، تفکر و در نتیجه، درک بهتر مفاهیم ارائه شده را خواهند داد. اما این فضاهای سفید فقط جنبه‌ی تدارک یک سفر بصری لذت‌بخش را ندارند. به کمک آن‌ها می‌توانید نمونه کارهای مدنظر خود را بولد کنید و نهایتاً، حداکثر سود را از آن‌ها استخراج نمایید.

  1. یک تم برای پورتفولیو طراحی داخلی خود بسازید

احتمالاً شما هم می‌دانید که هر پشت هر برند موفق، یک دستورالعمل و یک تم ثابت ایستاده است. این دستورالعمل‌ها و تم‌ها می‌توانند لحن، پیام و صدای برند را به گوش مخاطبانش برسانند. چرا به عنوان یک معمار داخلی از این ایده الهام نمی‌گیرید؟ ما به شما توصیه می‌کنیم که پورتفولیو طراحی داخلی خود را به نماینده‌ی ایده‌آل برند شخصی خود تبدیل کنید. به این ترتیب، خواهید توانست در صنعت پر رقابت طراحی داخلی به رسمیت شناخته شوید. برای رسیدن به این هدف هم، سبکی را پیدا کنید که با آن راحت هستید. سبکی که بتوانید با فعالیت در چارچوبش، مورد تحسین قرار بگیرید.

سبک کارتان معاصر و مینیمال است؟ پس سعی کنید که این رد  پا را در پورتفولیو طراحی داخلی خود منعکس کنید.

  1. تایپوگرافی مناسبی را برگزینید

بعد از انتخاب تم و سبک ارائه‌ی برند شخصی‌تان، فقط یک گام مهم دیگر باقی می‌ماند. آن هم اینکه باید بتوانید یک تایپوگرافی مناسب را انتخاب کنید. مثلاً اگر سبک طراحی داخلی شما مینیمالیستی است، باید تایپوگرافی متناسب با آن را هم انتخاب کنید. در این مرحله، اگر از ما بپرسید، می‌توانیم به شما فونت های Sun-Serif را پیشنهاد دهیم.

راهنمای جامع پورتفولیو طراحی داخلی

بگذارید دقیق‌تر بگوییم! تایپوگرافیِ درست می‌تواند نتیجه نهایی پورتفولیو طراحی داخلی شما را چندین پله (اغراق نمی‌کنیم) ارتقا دهد. حتی یک تایپوگرافی درست می‌تواند به تقویت سلسله مراتب بصری کارتان کمک نماید. اگر بخواهیم تایپوگرافی را ساده‌تر از این هم توضیح دهیم، باید بگوییم که تایپوگرافی مناسب، مثل زبان بدن حرفه‌ای در یک جلسه‌ی مصاحبه است.

در جدول زیر، بایدها و نبایدهای انتخاب تایپوگرافی را برایتان لیست کرده‌ایم:

بایدهای انتخاب تایپوگرافی

نبایدهای انتخاب تایپوگرافی

فونتی را انتخاب کنید که با سبک شما مطابقت کامل دارد.

از فونت‌های زیاد و متعدد استفاده نکنید. حداکثر دو فونت؛ یکی برای تیترها و دیگری برای متن‌ها داشته باشید.

با استفاده از اندازه و وزن فونت انتخابی‌تان، یک سلسله مراتب بصری را برای پورتفولیو طراحی داخلی خود ایجاد کنید.

فونتی را انتخاب نکنید که خواندنش دشوار باشد. همچنین، فونت نباید که متن را خیلی کوچک جلوه دهد.

ارتفاع میان خطوط را افزایش دهید. به این ترتیب به متن‌هایتان فضای تنفس هدیه خواهید داد.

اگر متن‌ شما طولانی است، آن‌ها را ممتد ننویسید. یک متن طولانی را به چندین پاراگراف تبدیل کنید.

 

اصول طراحی وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی

در جهان امروز، داشتن یک وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی، درست مثل داشتن یک نمونه پورتفولیو طراحی داخلی pdf ضروری است. می‌دانید چرا؟ چون یک وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی به مخاطبان شما کمک می‌کند که در خانه و از پشت سیستم شخصی خود، به عمق توانایی‌های معمارانه‌ی شما پی ببرند.

در ادامه‌ی این مقاله، ما به شما کمک خواهیم کرد که قدم در راه طراحی یک وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی مناسب بگذارید. اما پیش از آن، می‌خواهیم از شما درخواست کنیم که تا می‌توانید، نمونه کار ببینید. نمونه وبسایت‌های پورتفولیو طراحی داخلی به شما کمک می‌کنند که هم ترندهای حاکم بر این جهان پر از رقابت را بشناسید و هم از همکاران خود، ایده‌های خلاقانه بگیرید.


مطلب پیشنهادی برای مطالعه: وبسایت پورتفولیو معماری 


عناصری که باید در یک وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی گنجانده شوند:

یک پورتفولیو داخلی موفق، هم خلاقیت شما را به منصه‌ی ظهور می‌گذارد و هم تخصص‌تان را. علاوه بر این، مخاطبان متخصص پورتفولیو طراحی داخلی می‌توانند به کمک آن، چشم‌انداز حرفه‌ای پیش روی شما را هم ببینند. به همین دلیل، چیدمان عناصر و طرح‌های یک پورتفولیو طراحی داخلی، بسیار حائز اهمیت و حتی سرنوشت ساز است.

  • وضوح بالای تصاویر

فراموش نکنید که تصاویر یک وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی باید وضوح و خوانایی بسیار بالایی داشته باشند. ما می‌توانیم برای بهبود بخشیدن به تجربه‌ی درک بصری مخاطبانتان، به شما یک پیشنهاد ویژه بکنیم. آن هم اینکه، پیش از عکسبرداری از پروژه‌هایتان، به دو نکته دقت کنید. نکته‌ی اول اینکه ادیت کردن حرفه‌ای عکس‌هایتان را فراموش نکنید. نکته‌ی دوم هم اینکه، پیش از عکسبرداری، تلاش کنید که فضا را به کمک متریال و عناصر افزودنی جذاب، غنی‌تر نمایید.

  • هنر داستان‌سرایی و تاثیر آن بر معماری را جدی بگیرید

خبر خوب اینکه، دست شما برای طراحی یک وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی، از هر نظر، بازتر است. به همین دلیل، ما به شما توصیه می‌کنیم که هر پروژه را به عنوان یک داستان بالقوه در نظر بگیرید. منظورمان این است که در کنار هر مجموعه‌ تصویر، اطلاعاتی را در مورد مکان، دلیل انتخاب پروژه، تاریخ اجرا، عکاسان و سایر همکارانتان بنویسید. هر چند، نباید در استفاده از این امکان هم زیاده‌روی کنید.

  • خدمات خود را لیست کنید و امکان رزرو آنلاین وقت ملاقات را فراهم نمایید

اگر به عنوان یک طراح داخلی مستقل کار می‌کنید، این بخش از آموزش طراحی یک وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی، به شدت به دردتان خواهد خورد. فراموش نکنید که در وبسایتتان، نه فقط نمونه کارها، که تمامی خدماتی را که ارائه می‌دهید، برشمرید. به زبان ساده‌تر، اگر حاضرید که در زمینه طراحی داخلی مشاوره بدهید، یا به اصلاح پروژه‌های شکست‌خورده هم تمایل دارید، آن را در وبسایت خود بازتاب دهید. در نهایت، با استفاده از یک سیستم رزرو آنلاین وقت ملاقات، می‌توانید مخاطبان خود را به هر چه سریع‌تر برقراری ارتباط با خودتان تشویق کنید.

  • تمامی دستاوردهایتان را در وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی خود بگنجانید

ساده و سرراستش این است که به هیچ عنوان تواضع به خرج ندهید. اگر در حال طراحی وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی خود هستید، تک به تک دستاوردهایتان را محترم بشمارید و بخشی از وبسایت خود را به معرفی آن‌ها اختصاص دهید. منظورمان از دستاورد، هر گواهینامه، دوره‌ی تخصصی و حتی غیرتخصصی، حضور در مطبوعات و جایزه‌ای است که گرفته‌اید. با استفاده از آن‌ها، می‌توانید اعتماد مخاطب وبسایت پورتفولیوی خود را جلب کنید. قبول دارید که در جهان وسیع و بدون مرز اینترنت، کسب اعتماد مخاطب در میان سیل عظیم سایت‌هایی که در لحظه می‌رویند و رشد می‌کنند، کار سخت و بسیار با اهمیتی است؟

پس سعی کنید تا جایی که می‌توانید مخاطب را با جلوه‌ی واقعی خود در جهان غیرمجازی آشنا کنید. برای رسیدن به این هدف هم، از نوشتن بیوگرافی خودتان شروع کنید. در ادامه می‌توانید به سایر رسانه‌های اجتماعی‌تان لینک بدهید. حتی بد نیست اگر در وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی خود، تصویر یا تصاویری از خود (و احیاناً تیم‌تان) در حین انجام پروژه‌ها بگنجانید. خلاصه‌اش این است که، تلاش کنید تا تصویر حقیقی خود را در جهان مجازی هم بازتاب دهید.

  • توصیه‌ی آخر: پیشنهاد بخش‌های مختلف یک وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی

شاید با خودتان بگویید که تمامی این پیشنهادها، عالی هستند. اما، چطور باید آن‌ها را در قالب وبسایت پورتفولیوی خودم بگنجانم. ما می‌توانیم براساس تجربه‌ای که داریم، چند بخش مختلف برای دسته‌بندی کردن اطلاعات موجود در یک وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی را به شما معرفی کنیم:

  • بخش مزایای همکاری با شما
  • بخش نقل‌قول‌های الهام‌بخش در حیطه‌ی طراحی داخلی
  • بخشی برای نمایش برجسته‌ترین عکس‌های قبل و بعد
  • بخشی برای بازتاب حضور رسانه‌ای و مطبوعاتی شما
  • بخش وبلاگ
  • بخش برقراری ارتباط و رزرو وقت مشاوره و همکاری با شما
  • بخش مربوط به معرفی تفصیلی پروژه‌های شما

 

معرفی چند نمونه وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی موفق

وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی Pretty Olive Interiors

وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی این تیم، طرحی مینیمالیستی دارد. درست به همین دلیل هم توانست توجه ما را به خود جلب کند. در این وبسایت، می‌توانید به تماشای پالتی متشکل ار رنگ‌ها و بافت‌های ملایم بنشینید. از سوی دیگر، منوهای اصلی وبسایت هم بسیار هوشمندانه طراحی شده‌اند و می‌توانند بازدیدکنندگان را به خوبی به سوی یک تصمیم درست هدایت کنند.

پورتفولیو طراحی داخلی ، بررسی نمونه موردی وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی

وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی Hailey Roberts

این وبسایت، متعلق به یک معمار داخلی با هشت سال سابقه کار است. او توانسته است که با موفقیت، سابقه‌ی کاری و تجربیات غنی خود را در طراحی وبسایتش بازتاب دهد. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت طراحی وبسایت هیلی رابرتز، نمایش تمامی جنبه‌های زندگی این معمار داخلی است. یعنی، از پروژه‌های پژوهش محور گرفته، تا پروسه‌ی ساخت مبلمان اختصاصی و حتی بازسازی خانه‌های فرسوده، همه و همه را می‌توانید در دسته‌بندی‌های دقیق بیابید.

پورتفولیو طراحی داخلی ، بررسی نمونه موردی وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی

وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی سو جین پارک

سوجین پارک، یک معمار و طراح داخلی ارشد است و  بر روی تهیه‌ی رندرهای سه‌بعدی متمرکز شده. او هم توانسته است ۱۳ سال سابقه کاری خود را به خوبی در وبسایتش بازتاب دهد. با گشتی ساده در وبسایت سو جین پارک، می‌توانید تجربه‌های کاریش در مجتمع‌های مسکونی بلندمرتبه، بازسازی‌ خانه‌های قدیمی، طراحی لابی‌های کوچک و… را ببینید.

پورتفولیو طراحی داخلی ، بررسی نمونه موردی وبسایت پورتفولیو طراحی داخلی

 

بررسی و دانلود نمونه موردی پورتفولیو طراحی داخلی

پیش‎تر با شما در مورد چگونگی ساخت یک پورتفولیو طراحی داخلی موفق سخن گفتیم. حالا می‌خواهیم که این توصیه‌ها را در قالب چند نمونه موردی برای شما به نمایش بگذاریم. با این امید که مرور چند نمونه موردی‌ به منبع الهامی برای طراحی پورتفولیو طراحی داخلی شخصی‌تان تبدیل شود. فراموش نکنید که شما می‌توانید به راحتی تمام پورتفولیو طراحی داخلی های مرور شده در این مقاله را در قالب pdf هم دانلود کنید.

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این نمونه پورتفولیو، طراحی نسبتاً دقیق صفحه رزومه است. از سوی دیگر، تمامی اطلاعات تماس با معماری داخلی، به وضوح در پورتفولیو گنجانده شده است. از سوی دیگر، این معمار جوان با هوشمندی، پروژه‌های اجرا شده‌ی خود را به سه دسته تقسیم کرده است: مسکونی، تجاری و متفرقه! به همین دلیل، مخاطب او می‌تواند به سادگی نقاط قوت و بازه‌ی حرکت حرفه‌ای این معمار داخلی را درک خواهد کرد.

این پورتفولیو طراحی داخلی با نمایش یکی از اسکیس‌های معمار آغاز می‌شود. این شروع جسورانه می‌تواند منبع الهامی برای معماران جوانی باشد که نمی‌دانند با اسکیس‌های حرفه‌ای خود چه برخوردی داشته باشند. پس اگر هنوز هم برایتان سوال است که آیا می‌توانید اسکیس‌هایتان را در پورتفولیو طراحی داخلی خود بازتاب دهید یا نه؟ باید بگوییم که با اعتماد به نفس، این کار را انجام دهید. از سوی دیگر، این معمار هم به طرز هوشمندانه‌ای تجارب حرفه‌ای خود را در ۴ گروه، طبقه‌بندی کرده است.

اما یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف دومین نمونه از نمونه پورتفولیو طراحی داخلی‌های این مقاله، استفاده از فونت و تایپوگرافی‌های ناخواناست. ما به صورت جدی به شما پیشنهاد می‌دهیم که استفاده از چنین تایپوگرافی‌هایی را به حداقل برسانید.

این پورتفولیوی طراحی داخلی، یک نقطه قوت بسیار عالی دارد. آن هم اینکه معمار جوان آن، توانایی صحبت کردن به چهار زبان رایج در اتحادیه اروپا را دارد. و این هم یعنی می‌تواند به سادگی و در سطح چندین کشور اروپایی، کارهای خود را معرفی نماید. علاوه بر این، او تجارب حرفه‌ای خود را در شش گروه، طبقه بندی کرده است. طراحی مینیمال، توضیحات کوتاه اما خوانا در مورد هر پروژه و استفاده از عکس‌هایی حرفه‌ای و چارچوب‌هایی خلاقانه، توانسته‌اند که این نمونه موردی را به یکی از موفق‌ترین نمونه موردی‌های طراحی پورتفولیو طراحی داخلی تبدیل کنند.

 


مقالات پیشنهادی مرتبط:

ساخت پورتفولیو معماری 

اپلای معماری 

پورتفولیو هنری 

دیجیتال مارکتینگ در معماری

فریلنسری معماری 

کسب درآمد دلاری از معماری؛ راهنمای جامع ۲۰۲۳ برای معماران


امتیاز ما

 

 

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *