دیجیتال مارکتینگ در معماری ؛ ۶ مدل بازاریابی قدرتمند برای توسعه دفاتر معماری

دیجیتال مارکتینگ در معماری ؛ ۶ مدل بازاریابی قدرتمند برای توسعه دفاتر معماری

دیجیتال مارکتینگ در معماری سال‌هاست که جای خود را به عنوان یکی از کارآمدترین راه‌های دستیابی به مشتریان بالقوه باز کرده است.

تنها در سه سال گذشته، شاهد رشد عظیمی در شرکت‌های فعال در صنعت معماری، مهندسی و ساخت و ساز بوده‌ایم. این شرکت‌ها از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ مانند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌های واکنش‌گرا، تبلیغات پولی، وبلاگ‌ها و سئو برای هدایت ترافیک و فروش برای مشتریان راغب و بالقوه خود در کسب و کارشان استفاده می‌کنند.

جای تعجب نیست که دیجیتال مارکتینگ در معماری ، باعث این حد از پیشرفت شود، زیرا پروژه و هر آنچه که این شرکت‌ها خلق می‌کنند، در قالب محتوایی عالی و در پلتفرم‌هایی مناسب با آن؛ برای دنیایی که خواهان تجمل است، ارائه می‌شود.

ما شاهد جذب میلیون‌ها فالوور توسط معماران در شبکه های اجتماعی هستیم.

در حال حاضر بسیاری از شرکت های معماری متوجه اهمیت وب سایت برای برند خود و تاثیر آن در توسعه ارتباط با مشتریان شده‌اند و به خوبی می‌دانند که وب سایت معماری مساوی با یک پورتفولیو معماری نیست!

ما در حال تجربه یک انقلاب در بازاریابی معماری هستیم که درست جلوی چشمان‌مان در حال رقم خوردن است.

واقعاً زمان شگفت‌انگیزی برای حضور در صنعت معماری، مهندسی  و ساخت و ساز است.

بنابراین به‌طور خلاصه، اگر خود را یک معمار پیشرو و علاقه‌مند به ملحق شدن به این انقلاب دیجیتالی می‌دانید، توصیه می‌کنیم دیجیتال مارکتینگ در معماری را جدی گرفته و کانال زیر را برای شرکت معماری خود در آینده به حداکثر برسانید:

وب سایت های واکنش گرا

دیجیتال مارکتینگ و وب سایت در معماری - کانون معماران و شهرسازان

اهمیت یک وب سایت:

  • شرکت شما را به عنوان یک مجموعه تخصصی معرفی می‌کند
  • ارائه خدمت و پشتیبانی مشتری را بهبود می‌بخشد
  • برند شما را در معرض دید قرار داده و باعث توسعه‌ی مشتریان راغب می‌شود

با یک وب سایت، می‌توانید به‌طور موثر شرکت خود را به عنوان یک مجموعه‌ی تخصصیِ تعریف شده در زمینه خود معرفی کنید. می‌توانید با استفاده از یک صفحه‌ی رسمی که ارتباط بیشتر مشتریان با شما را فراهم می‌کند، برند خود را در معرض دید گذاشته و مشتریان راغب بیشتری جلب کنید.

بهینه‌سازی و ادغام مناسب طراحی رابط و تجربه کاری می‌تواند واقعاً اعتبار شرکت شما را افزایش دهد و به بازدیدکنندگان کمک کند تا به قابلیت‌های شما اعتماد کنند. یک وب سایت که به خوبی طراحی شده است، می‌تواند به عنوان منبع غنی مورد استفاده مخاطبان شما قرار گیرد و خدمات و پشتیبانی‌تان را بهبود بخشد.

 

نکات سریع برای راه اندازی یک وب سایت معماری خوب:

  • پلت‌فرم مناسب وب‌سایت را برای کار انتخاب کنید
  • روی وضوح پیام و سهولت استفاده از آن تمرکز کنید
  • محتوا و طراحی را تازه نگه دارید (یا محتوای غیر زمانمند و جاودانه تولید کنید)

بسته به نوع شرکتی که دارید، پلتفرم‌های وب‌سایتی مختلفی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها برای طراحی و راه اندازی وب سایت معماری خود انتخاب کنید. می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند اسکوار اسپیس، ویکس، وردپرس و … انتخاب کنید. همچنین می‌توانید تصمیم بگیرید که وب‌سایت خود را از ابتدا و بصورت شخصی‌سازی راه‌اندازی کنید. این موضوع به سطح دانش و توانمندی فنی شما در طراحی بستگی دارد.

مهم است که روی پیام کلی خود متمرکز بمانید و اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان می‌توانند صفحه‌ی شما را به‌طور مستقیم و یکپارچه مرور کنند.

در نهایت، همیشه مطمئن شوید که محتوای خود را به‌روز می‌کنید. همچنین باید طراحی غیر زمانمند و جاودانه را ادغام کنید و صفحه‌ی خود را تازه و مرتبط نگه دارید.

معایب راه اندازی یک وب سایت:

  • برای شروع به سرمایه‌گذاری قابل توجهی نیاز دارد
  • برای تازه ماندن و به‌روز رسانیِ مداوم، محتوا نیاز دارد
  • به دانش طراحی و توسعه فنی نیاز دارد

راه‌اندازی یک وب‌سایت، مزایای ثابت شده‌ی متعددی برای کسب و کارها به ارمغان می‌آورد، اما چند جنبه منفی نیز به همراه دارد. در آغاز چنین مسیری، باید سرمایه و تمایل زیادی برای سرمایه‌گذاری داشته باشید. وب‌سایت‌های باکیفیت دارای قیمت بالایی هستند، اما معمولاً پس از تأسیس شرکت، سرمایه‌گذاری روی اینکار ارزشش را دارد.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به‌طور مداوم به‌روز می‌شود، که ممکن است به برنامه‌ریزی پیشرفته از طرف تیم تولید محتوا نیاز داشته باشد. یاد بگیرید که با تولید محتوای متناسب با علایق مخاطبان خود، آنها را در جریان نگه دارید.

بسته به دانش شخصی شما در زمینه طراحی فنی و مهارت‌های توسعه وب‌سایت، ممکن است لازم باشد شخصی را برای کمک به طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت خود استخدام کنید. مهم است که قبل از متعهد شدن به راه‌اندازی یک وب‌سایت برای شرکت خود، مواردی که باهم مرور کردیم را در نظر بگیرید.

 

بهینه سازی موتور جستجو (سئو)

سئو در معماری - کانون معماران و شهرسازان

 

اهمیت سئو:

  • آگاهی از برند و ورودی وب‌سایت را به صورت ارگانیک افزایش می‌دهد
  • شرکت شما را به عنوان یک متخصص در جستجوی ارگانیک معرفی می‌کند
  • ترافیک ارگانیک و مشتریان راغب را افزایش می‌دهد
  • نرخ تبدیل بالاتری نسبت به همه کانال‌های دیگر، به ارمغان می‌آورد

(۶۶٪ از کل مشتریان راغب این صنعت، از طریق جستجوی گوگل می‌آیند)

با سئوی مناسب، می‌توانید به‌طور ارگانیک آگاهی کلی از برند خود را افزایش دهید و ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود هدایت کنید. پس از اینکه در موتورهای جستجو در رتبه‌‌های بالاتری قرار گرفتید، وب‌سایت شما می‌تواند به طرز موثری تخصص شما را به نمایش بگذارد. این کار می‌تواند از طریق مقالاتی تخصصی در این زمینه، تحلیل پروژه طراحی شده توسط تیم شما، معرفی تیم و … باشد.

ترافیک مداوم و مشتریان راغب شما از طریق اجرای استراتژی سئو افزایش می‌یابد. هر چه وب‌سایت شما بیشتر در جستجوی گوگل نمایش داده شود، اعتبار آن برای بینندگان بیشتر می‌شود. شاید شگفت‌زده شوید از اینکه، گوگل همچنان بالاترین نرخ تبدیل مخاطب به مشتری را در مقایسه با سایر کانال را به خود اختصاص داده است. ۶۶ درصد از کل مشتریان راغب صنعت حوزه معماری و ساخت و ساز از جستجوی وب به دست می‌آیند.

 

نکات سریع برای سئو:

  • کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهید (جایگاه ویژه خود در بازار و تخصص‌تان را بیابید)
  • نوع مناسبی از محتوا را ایجاد کنید (خواسته مخاطبان هدفِ جایگاهی که در آن خواهید ایستاد را برآورده کنید)
  • با محتوا و بهبودهای جدید سازگار باشید

اولین چیزی که باید در مورد یکی از مهم ترین مدل های دیجیتال مارکتینگ در معماری یعنی سئو بدانید این است که به شدت بر اساس کلمات کلیدی است. همه چیز در مورد هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب برای جایگاه و تخصص خود در زمینه معماری است. محتوایی را خلق کنید که برای مخاطبان هدف شما طراحی شده باشد، نیازهای آنها را برآورده کرده و به پرس و جوهای محبوب مخاطبان بپردازد.

هماهنگی تخصص شما با مخاطب هدف و محتوایی که ارائه می‌دهید موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنید. برنامه ریزی برای چنین فعالیت منظمی می‌تواند از طرف شما یا یک تیم تخصصی انجام شود.

 

معایب سئو:

  • دستیابی به نتیجه، نسبت به سایر کانال ها زمان زیادی لازم دارد
  • نیاز به نگهداری مداوم در طول زمان دارد
  • نیازمند تسلط به فنون مهندسی جستجو و دانش وب است

متأسفانه، سئو چیزی نیست که یک شبه نتیجه بدهد. این یک استراتژی تدریجی است که تا چند ماه زمان می‌برد تا نتیجه آن قابل دیدن شود. برای اطمینان از اینکه استراتژی سئوی شما در جهت موفقیت قرار دارد، نیاز به نگهداری مداوم دارد. همچنین ممکن است برای شروع به یک سطح متوسط از موتور جستجوی فنی و دانش وب نیاز داشته باشید، اما خوشبختانه، خدمات سئو تیم تخصصی کانون معماران و شهرسازان امکان مشاوره رایگان و همکاری در این زمینه را برای شما فراهم آورده است.

 

بازاریابی رسانه های اجتماعی

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی در معماری - کانون معماران و شهرسازان

اهمیت شبکه های اجتماعی:

  • آگاهی از برند به صورت ارگانیک (یا پولی) را افزایش می‌دهد
  • شرکت شما را در شرایط تعامل با مخطابان قرار می‌دهد
  • ترافیک و مشتریان رایگان (و پولی) دریافت می‌کند

از طریق انواع پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید به طور چشمگیری آگاهی برند خود را به صورت ارگانیک و حتی از طریق تبلیغات پولی افزایش دهید. فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین راه‌های عالی برای ارتباط با مشتریان بالقوه، مشتریان و کاربران مرتبط با شما در صنعت هستند. رسانه های اجتماعی بهترین راه برای تعامل با مخاطبان شما هستند و شرکت شما را در شرایط تعامل با آن‌ها قرار می‌دهند.

استفاده از رسانه های اجتماعی مزایای متعددی دارد، از جمله ترافیک رایگان و پولی و همچنین جذب مشتریان راغب. با تنظیم یک محتوای جذاب، می‌توانید با موفقیت ترافیک ثابتی را به سایر کانال‌های خود همچون وب‌سایت هدایت کنید و در نهایت آگاهی از برند و شرکت خود را افزایش دهید.

 

نکات سریع برای رسانه های اجتماعی:

  • مخاطب هدفِ درست را بر اساس اهداف خود تعیین کنید
  • مطالب جذاب و مناسب با هر پلتفرم را منتشر کنید
  • درجوامع دیجیتالی مرتبط با فعالیت خود، فعال باشد

یاد بگیرید چگونه از رسانه های اجتماعی به بهترین نحو استفاده کنید. شما می‌توانید با ایجاد محتوایی منحصر به فرد و هدفمند که مطابق با علاقه مخاطبان دلخواه شما باشد، شروع کنید. به عنوان یک معمار، می‌توانید عکس‌هایی از پروژه‌های اخیر یا چیزهایی که الهام‌بخش کار شما هستند، پست کنید.

قابل ذکر است، پینترست پلت‌فرمی ایده‌آل برای به اشتراک‌گذاری و  همچنین اینسپو پلت‌فرمی اثبات شده برای استراتژی بازاریابی موثر است.

در نهایت، همیشه در جوامع دیجیتال خود فعال باشد. تلاش برای تعامل با افرادی که به برند شما علاقه‌مند هستند، سودمند است، زیرا باعث ایجاد حس اعتماد و اطمینان بین شما و مخاطبان می‌شود.

 

جنبه های منفی به رسانه های اجتماعی:

  • نرخ تبدیل پایین‌تر نسبت به کانال‌های دیگر
  • هدایت ترافیک کمتر نسبت به کانال‌های دیگر به سمت وب سایت
  • برای حفظ، نیاز به سرمایه‌گذاری زمانی قابل توجه

اگرچه رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به شما کمک کنند تا در حوزه دیجیتال توجه بیشتری کسب کنید، اما وابستگی صرف به تلاش در رسانه‌های اجتماعی، دارای معایبی است. به خاطر داشته باشید که صفحه رسانه های اجتماعی شما کاملاً از وب سایت شرکت شما جدا است. هدف نهایی باید هدایت ترافیک به وب سایت شما باشد و نه منحصراً به صفحه رسانه های اجتماعی شما.

با این حال، مخاطبان شما در رسانه های اجتماعی تمایل  دارند که قدم دیگری برندارند و در نتیجه نرخ تبدیل کمتر و ترافیک کمتری برای وب سایت شما ایجاد می‌شود. همیشه مطمئن باشید گه برای جلوگیری از این معضل، از یک فراخوان قدرتمند استفاده می‌کنید یا انگیزه‌ای برای کاربران در جهت تغییر مسیر به صفحه شما ارائه می‌دهید.

همچنین یک کمپین موثر در رسانه های اجتماعی مستلزم سرمایه‌گذاری زمانی قابل توجهی برای دستیابی به نتیجه و حفظ آن است، بنابراین آماده باشید تا حضور خود را در رسانه های اجتماعی در طول زمان افزایش دهید.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات در معماری - کانون معماران و شهرسازان

اهمیت تبلیغات کلیکی:

  • آگاهی از برند و ترافیک را از طریق تبلیغات پولی افزایش می‌دهد
  • بی‌وقفه، ترافیک مداوم و مشتریان راغب را دریافت می‌کند
  • در زمان انتظار برای جذب ترافیک ارگانیک، دوره‌های کند را جبران می‌‌کند

یکی از روش‌های فراگیر و زود بازده در زمینه دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات کلیکی است. بهترین بخش در مورد تبلیغات کلیکی منفعل بودن آن است که بعد از انجام فعالیت های لازم، با سرمایه گذاری مالی، تا هر جایی که علاقه مند باشید، تبلیغات برای شما کار خواهند کرد.

 

تبلیغات کلیکی به شما اجازه می‌دهد تا آگاهی و ترافیک برند را از طریق قرار گرفتن در معرض دید، افزایش دهید. این به بیننده بستگی دارد که روی تبلیغ شما کلیک کند یا نه. همچنین می‌توانید با تعریف قیف فروش خلاقانه، مشتریان بیشتری جذب کنید.

 

راهنمایی سریع برای تبلیغات کلیکی:

  • مخاطبان درست برای اهداف تبلیغات و صفحه خود انتخاب کنید
  • خلاقیت‌های تبلیغاتی را بصورت تست A/B آزمایش کنید
  • صفحات فرود خود را برای نرخ تبدیل بیشتر مخاطب به مشتری، بهینه‌سازی کنید

هنگام توسعه یک طرح تبلیغ کلیکی، باید قیف مشتریِ شما طوری طراحی شود که مخاطبان مناسبی را به صفحه شما هدایت کند. به هر حال، شما در حال پذیرایی از یک مخاطب خاص با علایق و نیازهای هدفمند هستید.

در تبلیغات کلیکی فرصتی جهت انجام تست A/B برای تبلیغات خلاقانه وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا ببینید کدام تبلیغ کلیکی بهتر عمل می‌کند.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود شما به درستی بهینه شده است، که می‌تواند نرخ تبدیل مخاطب به شمتری شما را به طور چشمگیری بهبود بخشد. شما می‌خواهید تأثیر خوبی بر روی کاربرانی که روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند، بگذارید.

جنبه های منفی تبلیغات کلیکی:

  • سرمایه‌گذاری پولی قابل توجهی را می‌طلبد
  • با پایان کمپین، تمام ترافیک متوقف می‌شود
  • نیاز به مدیریت مداوم و بهینه‌سازی قابل توجهی دارد

تبلیغات کلیکی برای هر استراتژی بازاریابی دیجیتالی، بسیار مفید است. با این حال، چند جنبه منفی نیز با خود به همراه دارد. سرمایه‌گذاری روی تبلیغات کلیکی نیازمند تحقیق دقیق و جدی است تا سرمایه گذاری قابل توجه شما ثمر بخش باشد. همچنین نیاز به تامین مالی دائمی دارد و با پایان یافتن کمپین، تمام ترافیک ازبین می‌رود. بنابراین، اگر می‌خواهید تبلیغات ادامه پیدا کند، باید به پرداخت ادامه دهید. مانند تمام تلاش‌های بازاریابی دیجیتال، تبلیغات کلیکی به مدیریت و بهینه‌سازی مستمر نیاز دارد.

 

بازاریابی درونگرا (بلاگری و ولاگری)

ویلاگری و بلاگری در معماری - کانون معماران و شهرسازان

اهمیت بازاریابی درونگرا

  • افزایش آگاهی نام تجاری و ترافیک ارگانیک
  • معرفی شرکت به عنوان یک متخصص در جایگاه تعریف شده
  • افزایش ترافیک ارگانیک و رشد مداوم دنبال کنندگان

بدون شک یکی از روش‌های اثرگذار در زمینه تعریف جایگاه تخصصی در ذهن مخاطبان هدف، بازاریابی درونگراست. در این مدل، از طریق نوشتن مقالات وبلاگی و تولید ویلاگ ها، می‌توانید اطلاعات زیادی را همراه با نکات و ترفندهای ارزشمند به اشتراک بگذارید.

 

در نهایت، شما قادر خواهید بود آگاهی از برند خود را ارتقاء دهید و ترافیک ارگانیک را از طریق تلاش‌های بازاریابی درونگرا به دست آورید. از سوی دیگر ارتباط مداوم با مخاطبان، فضای اعتمادی را خلق خواهد که مسیر تبدیل شدن این مخاطبان به مشتری را کوتاه‌تر می‌کند.

راهنمایی سریع برای بازاریابی درونگرا:

  • بر اساس فعالیت و زمینه تخصص خود، مخاطب هدف‌تان را تعریف کنید.
  • محتوای منحصر به فرد، درگیر کننده و مرتبط تولید کنید
  • مخاطبان خود را از طریق کامنت تشویق به مشارکت کنید

هنگام تولید محتوا همیشه مخاطبان هدف خود را در نظر داشته باشید. می‌توانید موضوعات داغ، نقاط درد، مسائل پرطرفدار و موارد دیگر را شناسایی کنید. به این فکر کنید که مخاطبان شما به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند، چه چیزی می‌خواهند بدانند، و چه چیزهایی را قبلاً می‌دانند که محتوایتان زائد نباشید. علاوه بر این، محتوای شما باید منحصر به فرد، جذاب و مرتبط باشد.

می‌توانید مشارکت در بخش نظرات خود را با افزودن یک فراخوان برای اقدام در انتهای محتوا، تشویق کنید. مانند «وبلاگ معماری مورد علاقه شما چیست؟ نظرات خود را در زیر به اشتراک بگذارید!

 

جنبه های منفی بازاریابی درونگرا:

  • نسبت به سایر کانال‌ها زمان بیشتری لازم دارید تا به نتیجه برسید
  • برای رسیدن به دنبال‌کننده، نیاز به انتشار محتوای مداوم دارید
  • به سرمایه‌گذاری زمانی قابل توجهی برای تولید محتوا و حفظ مخاطبان خود نیاز دارید

بازاریابی درونگرا یک استراتژی است که قطعاً برای رسیدن به نتایج، نسبت به کانال های دیگر زمان بیشتری می برد، زیرا تولید محتوا یک تلاش آنی نیست. بنابراین، نیاز به برنامه‌ریزی زیاد و همچنین محتوای مداوم برای به‌دست آوردن دنبال‌کنندگان دارید.

روابط عمومی و رسانه دیجیتال

 

اهمیت روابط عمومی دیجیتال:

  • ایجاد آگاهی از برند را از طریق نشریات برتر صنعت
  • معرفی شرکت به عنوان یک برند معتر و تخخصی
  • خلق اعتبار بلندمدت برای برند، در مقایسه با کانال های دیگر

روابط عمومی دیجیتال برای افزایش حضور آنلاین شما ایفای نقش می‌کند. علاوه بر این، از طریق یک استراتژی که به درستی اجرا شده، می‌توانید به دیده شدن خود در نشریات برتر صنعت کمک کنید.

 

از طریق روابط عمومی دیجیتال، می‌توانید برای شرکت خود شهرت به پا کنید، به جذابیت برند خود بیافزایید و شناخت مخاطبان خود از کسب و کارتان را افزایش دهید.

راهنمایی سریع برای روابط عمومی دیجیتال:

  • مخاطب درست و نشریات مرتبط را تعیین کنید
  • محتوای منحصر به فرد، درگیر کننده و مرتبط تولید کنید
  • پس از راه اندازی روابط عمومی، در صنعت خود فعال و در دسترس باشید

هدف نهایی استفاده از روابط عمومی دیجیتال، تعیین ارزش شرکت شماست. همچنین به شما کمک می‌کند تا در دریای رقبای بی‌پایان، متمایز شوید. هدف روابط عمومی دیجیتال این است که به وضوح مشخص کند که شرکت شما در مورد چه چیزی است و چه چیزی شما را منحصر به فرد می‌کند.

مطمئن شوید که مخاطبان و انتشارات مناسب را در طول راه‌اندازی روابط عمومی تعیین کرده‌اید و ه‌چنین فعال و در دسترس هستید.

جنبه های منفی روابط عمومی دیجیتال:

  • تعیین کمیت بازگشت سرمایه و اثرات آن بر آگاهی از برند، دشوار است
  • برای ماندن بر سر زبان‌ها باید بطور مداوم محتوا ارائه دهید
  • برای حفظ آن، نیاز به سرمایه گذاری پولی قابل توجهی دارد

یک کمپین روابط عمومی دیجیتال ممکن است برای تعیین کمیت بازگشت سرمایه و همچنین تأثیرات کلی بر آگاهی از برند دشوار باشد. همچنین به محتوای ثابت و مداوم برای ماندن بر سر زبان ها دارید و همچنین سرمایه گذاری های پولی قابل توجه برای حفظ نیاز دارد.

 

دیجیتال مارکتینگ در معماری

در تجزیه و تحلیل انجام شده توسط شاخص‌های جهانی، مشخص شد که افراد به طور متوسط ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه را در رسانه‌های اجتماعی سپری می‌کنند. همچنین روزانه ۳.۲ میلیارد کاربر در شبکه های اجتماعی حضور دارند و طبق آمار، روزانه بیش از ۳.۲ میلیارد کاربر در شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کنند، که این یعنی تقریباً ۴۲ درصد از جمعیت جهان!

از سویی دیگر گوگل در هر ثانیه بیش از ۷۷۰۰۰ جستجو دریافت می‌کند و در طول یک سال حداقل ۲ تریلیون جستجو ثبت می‌شود.

حال زمان آن فرا رسیده که به عنوان یک معمار، عضوی از یک دفتر معماری یا فعال در صنعت ساخت و ساز، به نوع نگرش خود در خصوص اهمیت بازاریابی در رشد و توسعه فعالیت های حرفه‌ای خود نگاهی بیاندازیم و قدم های جدید در این مسیر برداریم!

با انتظار رشد بسیار جدی دیجیتال مارکتینگ در معماری ، منتظر رقابت شدیدتر آنلاین باشید. بدون شک استفاده از بازاریابی دیجیتال برای شرکت های معماری در سراسر جهان مهم تر از همیشه خواهد بود.


مقاله پیشنهادی برای مطالعه:

چگونه پروژه معماری بگیریم؟

چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟

فریلنسری معماری 

کسب درآمد دلاری از معماری؛ راهنمای جامع ۲۰۲۳ برای معماران


رضا دهقان


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *