چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟ ۲۳ ایده فوق العاده برای کسب نتیجه‌ای چشمگیر

چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟ ۲۳ ایده فوق العاده برای کسب نتیجه‌ای چشمگیر

چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟ زمانی که در نقطه صفر تاسیس شرکت معماری خودم هستم، چطور مشتری های بالقوه خودم رو تحت تاثیر بگذارم؟ من هیچ پورتفولیو معماری حرفه ای برای ارائه به مشتری‌هام ندارم، چطور قراره اولین پروژه شخصی‌ام رو بگیرم؟ “

این‌ها سوالاتی هستند که هر دانش‌اموخته معماری‌ای در ابتدای شروع فعالیت خود با آن مواجه می‌شود و اگر خوش شانس نباشد، سال‌ها برای پیدا کردن پاسخ به این سوالات در تقلاست!

راه اندازی دفتر معماری شخصی، آنقدر که بنظر می‌آید ساده نیست. بیشتر دانش آموختگان معماری مسیر خود را با حضور در دفتر یک معمار موفق آغاز می‌کنند و با استفاده از دانش و روابطی که به دست می‌آورند، دفتر معماری خودشان را راه اندازی می‌کنند. بنابراین ممکن است اولین مشتریان شما، ناشی از همان روابطی باشد که در دوران کارآموزی یا فعالیتتان در دفتر یک معمار دیگر شکل گرفته است.

حال سوال اصلی این است، اگر در آستانه تاسیس دفتر معماری خود هستید یا به تازگی اقدام به راه اندازی شرکت معماری خود کرده‌اید و روابط قبلی برای پیدا کردن اولین مشتری های شما کافی نبوده، باید چگونه عمل کنید؟

در ادامه مطلب ۱۰ مرحله اصلی و اساسی برای پیدا کردن پاسخ به سوال ” چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟ ” و یافتن اولین پروژه و اولین مشتریان را برایتان آورده‌ایم.

۱. مطمئن باشید

چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟ کانون معماران و شهرسازان

اولین قدم ساده است، اما آسان نیست.

مطمئن باشید که راه اندازی دفتر معماری، همان چیزی است که واقعاً می‌خواهید. آغاز و پیشروی در چنین مسیری ممکن است یکی از سخت‌ترین ‌کارهایی باشد که تا به حال انجام داده‌اید. برای موفقیت، سخت‌تر کار خواهید کرد و اگر دقیق‌تر بگوییم بیشتر از حد تصورتان و تجربه‌ای که تا به حال داشتید کار خواهید کرد. مدیریت دفتر معماری خودتان، انعطاف‌پذیری و آزادی مزایای زیادی را برایتان به ارمغان خواهد آورد، اما احتمالاً بزرگترین چالش زندگی شما نیز، خواهد بود. سال‌ها تعهدِ مداوم لازم خواهید داشت تا به قله‌ی موفقیت صعود کنید و از آن لذت ببرید.

۲. برنامه‌ریزی کنید

چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟ کانون معماران و شهرسازان

هنگامی که برای راه اندازی شرکت خود متعهد شدید، اقدام کنید. برنامه‌ای بنویسید و از آن به عنوان راهنمای خود استفاده کنید. در مورد تدوین برنامه زندگی در مقاه بیزینس معماری نوشته‌ایم. تا زمانی که یک برنامه اولیه برای چگونگی پیشروی در شرکت جدید خود و زندگی مورد نظر خود تهیه نکرده‌اید، به مرحله ۳ نروید.

۳. به همه بگویید

چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟ کانون معماران و شهرسازان

به همه کسانی که می‌شناسید بگویید که در حال راه اندازی شرکت معماری هستید و در تلاشید که اولین پروژه‌ی خود را بگیرید. به خانواده‌‌تان بگویید. به دوستانتان بگویید. به همسالان خود بگویید. به معماران دیگر بگویید. به گروه‌های دانشگاهی‌تان بگویید. به هم‌محله‌ای ها … به همه بگویید.

۴. یک وبلاگ راه اندازی کنید

چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟ کانون معماران و شهرسازان

یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی خود به عنوان یک شخص صاحب‌نظر، ایجاد یک وبلاگ است. در بازار مورد نظر خود مشتری ایده‌آل‌ و پرسونای خود را تعیین کنید (این موضوع را در پکیج طراحی مسیر شغلی برای معماران آموزش داده‌ایم). نامی برای وبلاگتان انتخاب کنید که نشان دهنده زمینه‌ی انتخابی‌تان برای نوشتن باشد. اگر ثابت‌قدم، آموزنده، جالب و سرگرم کننده باشید، به سرعت تعدادی از مشتریان بالقوه را جذب خواهید کرد. با سطح تجربه خود صادق باشید و درباره نحوه تلاش‌تان برای راه اندازی شرکت خود بنویسید. حرکت در چنین مسیری را به اشتراک بگذارید و تخصص خود را در زمینه‌های خاص را به نمایش بگذارید. همه‌ی ما قبلاً این را شنیده‌ایم، “مردم می‌خواهند با افرادی کار کنند که می‌شناسند، دوست دارند و به آنها اعتماد دارند.” قدرت یک وبلاگ برای برقراری و تحت‌تاثیر قرار دادن افرادی که علاقه مند به ایجاد ارتباط با آنها هستید، شگفت انگیر است.

ما در حال تدوین دوره‌ای فشرده و کاربردی برای معماران هستیم که بتوانند با هزینه‌هایی جزئی وب‌سایت معماری و وبلاگ خود را راه اندازی و مدیریت کنند، اگر علاقه‌مند به شرکت در چنین دوره‌ای هستید، از طریق تکمیل این فرم علاقه مندی خود را اعلام کنید.

۵. شبکه سازی را شروع کنید

چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟ کانون معماران و شهرسازان

در حال حاضر و در آینده نیز بزرگترین دارایی شما، شبکه‌ی ارتباطی‌تان است. همه افرادی که می‌شناسید شبکه‌های خود را دارند که آنها نیز شبکه دارند.

شبکه‌های دیجیتال، با استفاده از رسانه های اجتماعی و از طریق نظرات در وبلاگ شما، به سرعت شبکه‌های بزرگی از ارتباطات را ایجاد می‌کند. برنامه‌های خود را در صفحه شخصی فیس‌بوک خود، در توییتر، لینکدین و اینستاگرام به اشتراک بگذارید. صفحه شرکت اختصاص برای دفتر آینده‌تان تنظیم کرده و از طریق هر پلتفرمی، شبکه ایجاد کنید. مقالات وبلاگ خود را به اشتراک بگذارید و به‌روز رسانی‌های اصلی را در یک برنامه ثابت ارسال کنید. شبکه دیجیتالی شما رشد می‌کند و شانس شما برای یافتن اولین مشتری بیشتر می شود.

در این مقاله می‌توانید در خصوص تولید محتوا برای پیج معماری الهام بگیرید

شبکه های غیر دیجیتالی به شما امکان می‌دهد به سرعت روابط قوی ایجاد کنید که ممکن است سال‌ها در آینده دوام بیاورد. با گروه‌های تجاری محلی خود، مساجد خود یا مدرسه فرزند خودارتباط برقرار کنید. حتماً برنامه‌های خود را با هرکسی که ملاقات می‌کنید به اشتراک بگذارید؛ از ارتباطاتی که منجر به پروژه‌های جدید می‌شود شگفت زده خواهید شد.

۶. فعالیت داوطلبانه انجام دهید

چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟ کانون معماران و شهرسازان

سری به شهرداری شهر خود بزنید و به آنها اطلاع دهید که شما یک معمار محلی هستید و به آینده جامعه خود اهمیت می‌دهید. به آنها اطلاع دهید که برای ارائه خدمات رایگان (به معنای “برای عموم مردم” و بدون پرداخت هزینه) در دسترس هستید و علاقه‌مند به خدمت در کمیته‌های مشورتی مانند برنامه‌ریزی یا بررسی معماری هستید.

سپس به کتابخانه، مدرسه ناحیه خودتان و هر سازمان دیگری که ممکن است به کمک شما احتیاج داشته باشد، سر بزنید. داوطلب شدن برای ارائه خدمات معماری، ممکن است اولین پروژه هایی را که باید در وب سایت خود قرار دهید و حضور خود را در جامعه ایجاد کنید به شما ارائه دهد.

۷. یک وب سایت راه اندازی کنید

چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟ کانون معماران و شهرسازان

هنگامی که مشتریان بالقوه شما تصمیم می‌گیرند که پروژه‌ای را شروع کنند، اولین کاری که انجام می‌دهند این است که به گوگل سر بزنند. آنها قبل از تصمیم‌گیری در مورد لیست کوتاه شرکت‌ها برای تماس، معماران محلی را جستجو می‌کنند و وب سایت‌های موجود را مرور می‌کنند. اگر وب سایت ندارید، اساساً وجود ندارید.

حتی بدون داشتن کارِ اجرا شده هم می‌توانید وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید. با استفاده از طرح‌های زیبا، چشم اندازهای طراحی شده با دست و رندرهای کامل و کارهایی که هرگز ساخته نشده‌اند، کارتان را شروع کنید. اگر خدماتی که می‌توانید ارائه دهید و انواع پروژه‌هایی را که به دنبال آن هستید مشخص کنید، وب سایتتان حرفه‌ای تر نیز خواهد شد. مطمئن باشید که به زودی استراتژی دفتر معماری تان مشخص خواهد شد و پروژه های اجرایی‌تان روی وب سایت فرار خواهد گرفت.

در خصوص استراتژی دفتر معماری، سری به مقاله بیزینس معماری بزنید.

۸. ایمیل مارکتینگ را شروع کنید

بازار کار معماری - کانون معماران و شهرسازان

با راه اندازی وبلاگ و وب سایت، اولین وظیفه شما باید ایجاد لیستی از ایمیل‌ها باشد. به بازدیدکنندگان چیزی ارزشمند مانند خبرنامه، کتاب الکترونیکی کوتاه یا راهنمایی را در ازای آدرس ایمیل آنها ارائه دهید. می‌توانید از این لیست برای ارتباط مستقیم با افرادی که به شما و خدمات شما علاقه‌مند هستند استفاده کنید. شما می‌خواهید در پس ذهن هر مشتری بالقوه باشید، به‌طوری که وقتی آنها آماده شروع یک پروژه می‌شوند، شما اولین معمار (و شاید تنها) معماری باشید که بدون تحقیق به یاد می‌آورند.

۹. هر پروژه ای را بردارید

چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟ کانون معماران و شهرسازان

در ابتدای آغاز فعالیتتان، شما یک معمار انتخابی یا انتخابگر نیز نیستید. لازم است هر پروژه‌ای که به شما پیشنهاد می‌شود را با جان و دل بپذیرید و سعی کنید به ارائه بهترین کارِ خود، هم ارتباطان بیشتری ایجاد کنید و هم رزومه‌ی خود را تقویت کنید.

شاید در آلبوم ذهنی بسیاری از معماران بزرگ هم کار هایی وجود داشته باشد که هیچ وقت در موردشان نشنیده‌ایم!

زمانی به مرحله‌ای رسیدید که چندین پروژه اجرا شده متفاوت داشتید و روند ورودی پروژه‌هایتان رونق گرفت، می‌توایند با استراتژی کنید و صرفاً بخشی از رزومه خود را عیان کنید که متناسب با استراتژی‌تان است و در همان زمینه پروژه بپذیرید. ما اصطلاحاً به این موضوع نیچ مارکت می‌گوییم که در مقاله بیزینس معماری به آن اشاره کرده‌ایم.

۱۰. شروع کنید

چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟ کانون معماران و شهرسازان

مهمتر از همه مراحل؛ شروع کنید!

فقط شروع کن!

بدون برداشتن اولین قدم … بدون انجام اقدامات کوچکی برای راه اندازی شرکت خود و یافتن اولین مشتری خود، من ۱۰۰٪ تضمین می‌کنم، شما اولین مشتری خود را پیدا نخواهید کرد.

بنابراین، دست به کار شوید.

 


 

در ادامه این مقاله، مهم‌ترین پاسخ‌هایی که توسط معماران موفق به سوال ” چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟ ”  طرح شده است، خواهیم پرداخت. این پاسخ‌ها حاصل میزگردی است که کاوانگر در موسسه‌ معماران آمریکا که به عنوان بزرگترین سازمان حرفه‌ای معماری از آن یاد می‌شود، برگزار کرده است. او با معماران موفق حاضر در این جلسه گفتگویی حول استراتژی‌ها، شانس‌های تصادفیِ منجر شده به اولین پروژه معماری و روش های ایجاد پایگاه مشتریان و پستی و بلندی های تاسیس یک شرکت معماری پیش برده است.

چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟ کانون معماران و شهرسازان

 

۱. از خود بپرسید: من کیستم؟

چگونه پروژه معماری بگیریم؟ کانون معماران و شهرسازان

قبل از شروع به انتشار بیانیه‌های مطبوعاتی و جلب توجه انبوهی از مخاطبان، “اولین چیزی که باید برای تعیین نام تجاری خود انجام دهید این است که مشخص کنید می‌خواهید در بزرگسالی چگونه باشید.” شما باید به آنچه انجام می‌دهید اعتقاد داشته باشید و اشتیاق خود را بیابید، زیرا اگر اشتیاق خود را پیدا نکنید، قادر نخواهید بود با آن ارتباط برقرار کنید در مسیرتان ثابت قدم باشید.

ما در بخشی از مقاله‌ی بیزینس معماری به این موضوع پرداخته‌ایم که چگونه به چرایی وجودی خودتان دست پیدا کنید و بدانید که علاقه‌مندید در بزرگسالی چگونه باشید.

 

۲.  با مشتریان بالقوه خود معاشرت کنید

بازار کار معماری - کانون معماران و شهرسازان

مدیریت دفتر شخصی‌تان، به این معنی نیست که شبانه‌روزی کار کنید. شما نمی‌توانید زندگی‌تان را به دو بخش کار و بعد از کار تفکیک کنید؛ اگر به کاری که انجام می‌دهید عشق بورزید، زندگی و کارتان در هم تنیده خواهد شد و از آن لذت خواهید برد. اینگونه است که شما شروع می‌کنید به حضور در جمع‌هایی که مرتبط با زمینه‌ی فعالیتی‌تان است، اما نه صرفاً برای بازاریابی چون در این صورت از “حود بودن” دور خواهید شد و پس زده می‌شوید.

 

۳. مشاوره بخواهید

ورود به بازار کار معماری - کانون معماران و شهرسازان

تلفن را بردارید، پنج شرکت مورد علاقه خود را انتخاب کنید. با مدیرعامل تماس بگیرید و بگویید: این نام من است، من ۲۷ ساله هستم و می‌خواهم شرکت خود را راه‌اندازی کنم. من می‌دانم که شما شرکت خود را ۲۰ سال پیش راه‌اندازی کرده‌اید. من واقعاً دوست دارم با شما گفتگو کنم و بفهمم چه چیزی را پشت سر گذاشتید، چه مبارزاتی داشتید، چه درس‌هایی آموختید، چه اشتباهاتی انجام دادید که می‌توانید مرا از انجام آنها نجات دهید؟

شما از اینکه چه تعداد از مردم می‌توانند از این تماس استقبال کنند شگفت زده خواهید شد.

 

۴.  برای بازاریابی و توسعه کسب و کار معماری خود برنامه داشته باشید

چگونه پروژه معماری بگیریم؟ کانون معماران و شهرسازان

علیرغم شرکت‌هایی که دائماً با پروژه های جدید مواجه‌اند، اگر یک شرکت نو پا هستید، بازاریابی برای شما موضوعی ضروری است؛ باید بدانید چه کسی هستید و چه کار می‌کنید. باید در اسرع وقت پروژه‌هایی کار کنید که قابل ارائه و نمایش برای دیگران باشد و برای چنین کاری داشتن استراتژی بازاریابی معماری ضروری است.

همچنین باید به موضوع رشد نیز به عنوان یک کار طراحی دیگر نگاه کنید. ما همه آموزش دیده‌ایم تا حل کننده‌ی خلاق مسئله‌ها باشیم، در حالی که روند بازاریابی خود را به عنوان مسئله نمی‌بینیم و برایش هیچ راه حلی ارائه نمی‌دهیم! هر از چند گاهی باید سرعت خود را کم کنید و به خود بگویید: من یک فرد خلاق آموزش دیده هستم. کاری که من انجام می‌دهم، حل کردن مشکلات است. بنابراین من آن را در مورد وضعیت بازاریابی خود اعمال می‌کنم.

 

۵. برای پروژه مناسب، حق بیمه یا هزینه کم را در نظر بگیرید

جذب کارفرما معماری - کانون معماران و شهرسازان

اگر پروژه‌ای پتانسیل سر و صدا به پا کردن دارد، می‌تواند پاداش زیادی در آینده برایتان به ارمغان بیاورد! اسمیت می‌گوید: “من بسیار خوش شانس بودم، زیرا خیلی وقت پیش مجبور شدم رستوران LuLu را طراحی کنم.«بسیاری از مردم، رستوران‌ها را می‌بینند. بنابراین اگر این شانس را دارید که حتی بصورت رایگان کار کنید یا در پروژه‌ای که فکر می‌کنید در معرض دید مردم زیادی است، با هزینه بسیار ناچیز همکاری کنید. این تفاوت بزرگی برای من ایجاد کرد»

چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟ کانون معماران و شهرسازان

رستوران LuLu در سان فرانسیسکو که در سال ۱۹۹۲ تکمیل شد، به CCS Architecture کمک کرد تا شهرت خود را به عنوان یک شرکت با تخصص رستوران و مهمان نوازی حفظ کند.

 

۶. در مسابقات طراحی شرکت کنید

گرفتن پروژه معماری - کانون معماران و شهرسازان

موانع ورود به رویداد‌های مسابقه‌ای کمتر از آن است که فکر می‌کنید و تلاش اندکی که اکنون انجام می‌دهید، می‌تواند بعداً نتیجه دهد. فرصت‌هایی وجود دارد که برای استفاده از آن، تنها به ارائه چند تصویر نیاز دارید. این کار دیده شدن در برخی از نشریات را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ جایی دارید که قرار است در مورد شما نوشته شود؛ شما نقشه‌ها و رندرهایی خواهید داشت که مردم می‌توانند آن را مشاهده کنند. ممکن است کار هایی که برای مسابقات ارائه می‌دهید ساخته نشود و ممکن است در مسابقه برنده نشوید، اما با این وجود، فرصتی برای دیده شدن دارید.

 

اگر علاقه مند به شرکت و برنده شدن در یک رقابت معمارانه هستید، سری به این مطلب بزنید: مسابقه معماری

 

۷. روی عکاسی خوب سرمایه گذاری کنید.

ورود به کار معماری - کانون معماران و شهرسازان

برای انتشار به صورت چاپی یا در وب، به عکس‌هایی با کیفیت بالا نیاز دارید. بسیاری از استودیو های رسانه‌‌ای روی عکاسی با کیفیت بالا متمرکز شده‌اند و باید بخشی از بودجه‌تان را به چنین استودیو‌هایی اختصاص دهید. حتی اگر نمی‌توانید ده‌ها عکس تهیه کنید، باز هم می‌توانید از عکس‌هایی موجودتان، نهایت استفاده را ببرید. شما می‌توانید یک پروژه متوسط را بسیار بهتر جلوه دهید.

ضمناً عکاسی را پیدا کنید که دید شما را درک کند. شروع به ایجاد رابطه با عکاسانی کنید که واقعاً دوستشان دارید و کار آنها، واقعاً برای شما جذاب است.

 

۸. به یاد داشته باشید: اینترنت دوست شماست.

نحوه گرفتن کار معماری - کانون معماران و شهرسازان

کاهش چشمگیر رسانه‌های مکتوب و فیزیکی به این معنی است که چاپ آثار شما در این گونه رسانه‌ها نیز دشوارتر شده است. اما بهترین چیزی که نسخه‌های وب دارند این است که می‌توانید آن را در هر راهی که فکر می‌کنید استفاده کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

هرچه بیشتر مطالب و اطلاعات بیشتری مربوط به شما در فضای آنلاین انتشار پیدا کند، کلمات کلیدی بیشتری با نام شما مرتبط می‌شوند. اینگونه است که مشتریان جدیدی از طریق همان کلید واژه‌ها به سراغ شما خواهند آمد.

 

۹. پروژه‌های کوچک خود را به پروژه های بزرگتر تبدیل کنید.

چگونه پروژه معماری بگیریم؟ کانون معماران و شهرسازان

از هرگونه تجربه‌ای که در زمینه و نوع کاربری خاصی دارید استفاده کنید تا کار‌های مرتبط بیشتری به دست آورید و هرگز، هرگز تخصص خود را کم رنگ نکنید. شما صاحب هر پروژه‌ای هستید که روی آن کار می‌کنید. حتی اگر شما جزئیات توالت را در فرودگاه انجام دادید، می‌توانید بگویید من تجربه فرودگاهی دارم، تمام.

با این حال، مشتریان همیشه متخصص می‌خواهند. چگونه می‌توان وارد رادار آنها شد و ارتباط گرفت؟ بسیاری از این موارد واقعاً مبتنی بر روابط است. شما کار خوبی انجام می‌دهید و در ذهن آنها اعتماد زیادی ایجاد می‌کنید و کارفرما‌ ها متوجه می‌شوند که تماس با شما راحت‌تر از کسانی است که ممکن است او را نشناسند. اگر کار آنها را آسان کرده‌اید، اینگونه خواهند گفت: “شما رستوران‌های بسیار خوبی طراحی کردید. چرا طراحی این لابی یا این اتاق‌ها را به عهده نمی‌گیرید؟

 

۱۰. با شرکت‌های بزرگتر مشارکت کنید تا به پروژه‌های بزرگ برسید.

چگونه پروژه معماری بگیریم؟ کانون معماران و شهرسازان

به عنوان یک شرکت معماری نو پا و کوچک نمی‌توانید پروژه‌هایی با مقیاس بسیار بزرگ بگیرید. اما می‌توانید در همکاری با شرکت‌های بزرگتر، فرصت تجربه پروژهای متفاوتی به دست آورید. به شرکت‌های بزرگتر اطلاع دهید که علاقه‌مند به همکاری با آنها هستید و در چه زمینه‌هایی تمرکز بیشتر و تخصص دارید. ممکن است یک شرکت بزرگتر در زمینه‌های بسیاری تخصص داشته باشد، ولی همچنان به فرد یا تیمی مثل شما نیز نیاز داشته باشد.

گاهی اوقات ممکن است با پروژه‌ای روبرو شوید که معمار آن خارج از شهر است و نیاز به تخصص محلی شما دارد. اگر این نوع پروژه را می‌شناسید، اما کمی بزرگتر از مقیاس معمول شما است، می‌توانید با یک شرکت بزرگتر که دارای چنین تجربه‌ای است، همکاری کنید.

 

۱۱. شبکه سازی در کل صنعت، نه فقط معماران.

اگر در یک مهمانی با فروشنده‌ی مبلمان ملاقات می‌کنید، او را فقط به خاطر این که طراح نیست، نادیده نگیرید. تولیدکنندگان و تامین کنندگان، اطلاعات ارزشمندی دارند که می‌توانند در پیدا کردن بخشی از مشتریانی که علاقه‌مند به طراحی محل کار خودشان هستند، کمک کنند. آنها واقعاً در توسعه کسب و کار شما و دانستن اینکه چه شرکت‌هایی در شهر به دنبال معمار هستند، چه کسانی نقل مکان می‌کنند، و چه کسانی به دنبال فضای ۳۰،۰۰۰ متری هستند، بسیار خوب عمل می‌کنند. شبکه‌سازی با مشاورین املاک نیز ایده‌ی خوبی است.

 

۱۲. در جایی که مشتریان به آن توجه خواهند کرد، دیده شوید.

به یاد داشته باشید که مجلات مورد علاقه‌ی شما، لزوماً آنهایی نیست که مشتریان بالقوه می‌خوانند. انتشار کار شما در مجله معتبر معمار، بسیار عالی است و همسالان شما کار شما را خواهند دید. مشتریان شما چطور؟ به دنبال نشریات تأثیرگذار تجاری و شیوه زندگی در حوزه فعالیت خود باشید.

 

۱۳. در دورهمی های جمعی مشارکت کنید

در دورهمی‌هایی برای پیک نیک، ورزش و تقریباً در هرجایی که والدین جوان گرد هم می‌آیند حضور فعال داشته باشید. فرزند دارید، آنها بهترین ابزار توسعه تجارت شما هستند. پروژه‌های خانه ی تک فرزندی بصورت دهان به دهان و از طریق مدارس و والدین کودکان به دست می‌آید. حتی بدون تجربه قبلی، وقتی آنها را بشناسید و آنها شما را دوست داشته باشند و این یک پروژه متوسط باشد، آنها شما را استخدام می‌کنند.

 

نتیجه گیری

راه‌اندازی دفتر معماری شخصی شما نیاز به تلاش، انرژی و زندگی شخصی بسیار متخلخل دارد. شما نمی‌توانید زندگی خصوصی خود را مخفی یا جدا کنید و یا پنجشنبه شب به یک رویداد بروید فقط به این دلیل که مشتری وجود دارد، یا به یک زمین بازی بروید زیرا یکی از دوستان شما صاحب فرزند است و یک جشن تولد کوچک برای کودکان هفت ساله برگزار می‌شود.

لازمه رشد و موفقیت از طریق شبکه‌سازی و توسعه روابط، پذیرش این حقیقت است که لازم دارید روی مهارت های نرم خود کار کنید. رسیدن به مرحله‌ای که حضور در اجتماعات و گفتگو با مردم برایتان لذت بخش باشد، کمک زیادی به مسیر موفقیت‌تان خواهد کرد.

این بدان معناست که شما به خود اعتقاد دارید، رشد  و توسعه را می‌خواهید و مایل هستید که بخش زیادی از زندگی شخصی خود را به آن اختصاص دهید، تا جواب بگیرید. اگر برای این کار آمادگی ندارید، احتمالاً آماده نیستید که به تنهایی کار کنید، زیرا مردم فقط برای استخدام شما با شما تماس نمی‌گیرند. شما مجبورید خود و مهارت‌های ارتباطی خود را توسعه دهید.


اگر مقاله ” چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟ ” برایتان مفید بود، سری به این مطلب بزنید:

چگونه پروژه معماری بگیریم؟


مطلب پیشنهادی:

ماکت معماری

مسابقه معماری


منبع

رضا دهقانصبا فخری


امتیاز ما

1 Comment

  1. سیما هستم

    چقدر مقاله خوبی بود. کاش اساتیدمون چند سال پیش اینارو توی دانشگاه بهمون می گفتن! انقدر درس الکی خوندیم ولی دو واحد اصول ورورد به بازار کار نداشتیم

    مرسی واقعا

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *