اپلای معماری ؛ راهنمای جامع ۲۰۲۴ برای تحصیل معماری در خارج

اپلای معماری ؛ راهنمای جامع ۲۰۲۴ برای تحصیل معماری در خارج

اپلای معماری و تحصیل در دانشگاهی خارجی یکی از چالش‌برانگیزترین موضوعات برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان معماری به شمار می‌رود. در این میان، انتخاب صحیح دانشگاهی که شما را به هدفتان نزدیک‌تر کند و چگونگی دسترسی به اطلاعات ضروری، بسیار مهم است. شاید با لیست طویلی از ملزومات برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مختلف مواجه شوید و تشخیص اهمیت‌شان برایتان دشوار باشد. آگاهی از قدم‌های نخست اپلای و تحصیل معماری در خارج، کمک‌تان می‌کند برای طی این مسیر آماده باشید. با وجود منابع مختلف مشاوره در زمینه پذیرش معماری، برای گرفتن تصمیمی ‌واقع‌بینانه به اطلاعاتی به‌روز و موثق نیاز دارید؛ چراکه این مسیری است که نهایتا شما خواهیدپیمود و باید براساس اولویت‌های شخصی و وضعیت تحصیلی خودتان تعیین گردد. ما در این نوشتار قصد داریم تجربیات آزموده درباره مراحل اپلای معماری و کاربردی‌ترین نکات را در اختیارتان قرار دهیم.


آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

معرفی انواع دانشگاه‌های معماری در سطح جهان

اولین قدم برای پیمودن مسیر تحصیل معماری در دانشگاه‌های خارجی، انتخاب گرایش تحصیلی، براساس علایق شخصی و البته آینده‌‌ی شغلی گرایش‌های مختلف معماری است. دانشکده‌های معماری و ساختمان سراسر جهان، برنامه‌های متنوعی را بر اساس اولویت‌های خود ارائه می‌کنند. شناخت علایق و توانایی‌هایتان، و آنچه تاکنون آموخته‌اید، به شما کمک می‌کند این قدم را به درستی بردارید.

در اولین مواجه‌تان با دانشگاه و دانشکده‌های متعدد معماری جهان، شما با دو وضعیت کلی موجه خواهید بود:

  • دانشکده‌های فنی و صنعتی، عموماً گرایش‌هایی با تکیه بر جنبه‌ی فنی و مهندسی معماری ارائه می‌کنند. با تحصیل در این دانشگاه‌ها شما مدرک تحصیلی B.Sc (Bachelor of Science) در مقطع کارشناسی یا M.Sc (Master of Science) در مقطع کارشناسی‌ارشد دریافت خواهید کرد.
  • دانشکده‌های هنر، بر جنبه هنری معماری تاکید بیشتری دارند و فارغ التحصیلان این دانشکده‌ها BA ( Bachelor of Arts)  یا MA (Master of Arts)  دریافت می‌کنند. با انتخاب گرایش مورد علاقه، می‌توانید به جستجوی موفق‌ترین دانشگاه‌ها در زمینه گرایش مورد نظرتان بپردازید.

در ادامه این مقاله تلاش کرده‌ایم تا با گردآوری مهم‌ترین، محبوب‌ترین و پرکاربردترین گرایش های رشته‌ معماری در جهان، راهی میانبر برای طی کردن اولین قدم را فراهم آوریم.

 

محبوب‌ترین گرایش‌‌‌های معماری برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی

با مطالعه و بررسی این لیست، خواهید توانست که با تکیه بر سلایق و علایق خودتان، به بررسی نیازهای حرفه‌ای جامعه معماری بپردازید. در نتیجه، مسیری امن و مطمئن را برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل معماری در خارج را فراهم خواهید آورد.

 

معماری منظر – Landscape Architect

طراحی مناظر فضاهای خارجی، از جمله زیرساخت‌ها، مناطق عمومی، فضاهای کشاورزی و حتی فضاهای جنگلی برای ساخت شبکه‌هایی که فضاهای شهری و روستایی را به هم پیوند بدهند، حیاتی هستند. اما از همه‌ی این‌ها مهم‌تر، توانایی پاسخ دادن به روند جهانی شدن و تغییرات آب و هوایی است. معماران منظر باید بتوانند در مسائلی همچنین مدیریت طوفان، احیای محیط زیست و ایجاد مناطق تفریحی، راه‌حل‌هایی خلاقانه و هوشمندانه را ارائه دهند. پس اگر شما هم از کارهای همسو با طبیعت لذت می‌برید، می‌توانید به این گزینه برای مهاجرت و اپلای معماری فکر کنید.

 

برنامه‌ریزی شهری Urban Planning

شرایط شهرنشینی، به خاطر رشد سریع جمعیت جهان و به تبع آن، مهاجرت گسترده به شهرها، دائماً در حال تغییر و تحول است. وضعیت پویایی محیط شهری می‌تواند برای معماران، پر از چالش و هیجان باشد. به زبان ساده‌تر، معماران باید بتوانند همه‌ چیز را، از تغییرات اقتصادی گرفته تا تغییرات جمعیتی و مباحث توسعه‌ پایدار، تحت نظر بگیرند و براساس آن‌ها، به ارائه‌ی راه‌حل بپردازند. پس اگر توانایی حل مسئله در مقیاس بزرگ را دارید، می‌توانید مسیر مهاجرت و اپلای معماری خود را با کمک گرایش برنامه‌ریزی شهری هموار نمایید.

 

گرایش مرمت معماری – Restoration Architect

میراث و تاریخ جوامع ما، فقط وسیله‌ای برای نگاهی اجمالی به گذشته نیست. با کمک آن‌ها می‌توان پرده از رازهای تاریخی برداشت و گام مهمی را در مسیر درک فرهنگ‌های در جوامع مختلف پیمود. البته، باید به شما اطلاع دهیم که حفاظت و مرمت ساختمان‌های تاریخی رشته‌ای به شدت پر چالش است. به زبان ساده‌تر، یک معمار مرمت هرگز نخواهد توانست همه‌ی مخاطبان خود را راضی نگه دارد. اما اگر شما احساس می‌کنید که توانایی باززنده‌سازی میراث تاریخی شهرها را دارید و به جای به قتل رساندن آن‌ها، راه‌حل‌های هوشمندانه‌تری را از خورجین خود بیرون می‌کشید، مسیر اپلای معماری خود را با استفاده از این گرایش هموار کنید.

 

پژوهش معماری – Research Architect

حالا دیگر طراحی دیجیتالی یکی از موج‌های بلند و بزرگ جهان معماری به شمار می‌آید. به علاوه، ابزارهای دیجیتالی هم روز به روز پیشرفته‌تر خواهند شد. به همین دلیل، می‌توان ادعا کرد که فناوری اطلاعات در حال تاثیرگذاری بر جهان معماری است. حتی شاید این تاثیرگذاری، روز به روز عمیق‌تر از قبل باشد. خبرِ خوب اینکه این پیشرفت‌های دائمی به وسیله‌ی تحقیقاتی انجام می‌شود که معماران سازماندهی خواهند کرد. اینتحقیقات، فقط در حوزه‌ی طراحی ساختمان نیستند. به زبان ساده‌تر، تمرکز آن‌ها بر روی شناخت نیازهای جدید و چگونگی به کار گیری ابزارهای گوناگون برای آسان‌تر کردن زندگی است. حتی شاید این مسیر، به طراحی محصول و ابزارهای جدیدی هم ختم شود. شما چه فکر می‌کنید؟ می‌توانید از این رشته برای مهاجرت تحصیلی خود بهره بگیرید؟ فکرش را هم می‌کردید که اپلای معماری برای تبدیل شدن به یک پژوهشگر حوزه‌ معماری به شما کمک کند؟

 

معماری نورپردازی – Lighting Architect

احتمالاً شما هم نیک می‌دانید که نور، تاثیر عمیقی بر سلامت روحی و جسمی ما خواهد گذاشت. کاوش در معماری نور، مستلزم بهبود کیفیت تجربیات فضایی، سلامت و رفاه استفاده کنندگان از فضاست. به زبان ساده‌تر، این رشته می‌تواند همسو با مباحث پایداری، فضاهای کوچک و بزرگ را تحت تاثیر قرار دهد. دوست دارید که از معماری نور، برای تسهیل روند اپلای معماری و مهاجرت تحصیلی خود استفاده کنید؟

 

معماری سیاسی – Political Architect

برخی از صاحب‌نظران معتقدند که معماری، رشته‌ای ذاتاً سیاسی است. اما فعال بودن در تصمیم‌گیری‌های سیاسی یک شهر یا کشور با آنچه که معماری را به رشته‌ای سیاسی بدل می‌کند، متفاوت است. بگذارید اینگونه بگوییم، معماری چیزی بیش از خلق اشیای زیباست. این رشته، به سازماندهی جامعه سروکار مربوط می‌شود. پس وقتی که در گرایش سیاست رشته‌ی معماری تحصیل خواهید کرد، به بررسی روابط متقابل بین معماران و جوامع و احزاب سیاسی خواهید پرداخت. فکر می‌کنید که این گرایش، جذابیت‌های لازم برای آغاز پروسه‌ اپلای معماری را دارد؟

 

معماری انرژی Energy Architecture

یکی از محبوب‌ترین گرایش‌های رشته‌ معماری در ایران (و جهان)، گرایش انرژی است. گرم شدن زمین، افزایش آلودگی‌های زیست محیطی، از بین رفتن منابع تامین انرژی و… دست به دست هم دادند و این گرایش را خلق کردند. انرژی معماری رشته‌ و گرایش نوپایی است و بسیاری از دانشجویان معماری، هنوز هم نتوانسته‌اند به خوبی بر زیر و بم این رشته واقف آیند. اما اگر فکر می‌کنید که با سرفصل‌هایی چون طراحی معماری و انرژی، مدیریت انرژی در معماری و شهرسازی، فیزیک ساختمان و مبانی طراحی اکولوژیک مشکلی ندارید، می‌توانید این گزینه‌ را هم به لیست گرایش‌های قابل بررسی برای اپلای معماری اضافه کنید.

 

بهترین دانشگاه های معماری جهان - کانون معماران

 

در مسیر انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی معماری

نگاهی به مکانیزم رنکینگ‌های بهترین دانشگاه‌ های معماری جهان

رنکینگ QS

نخستین نظام رتبه‌بندی‌ای که بر نظر و تصمیم متقاضیان اپلای معماری تاثیر می‌گذارد، QS است. رنکینگ QS یکی از معتبرترین سیستم‌های رتبه‌بندی دانشگاهی در سرتاسر جهان به شمار می‌رود. این نظام رتبه‌بندی، هر سال توسط شرکتی به نام کاکارلی سیموندز، به‌روز می‌شود. اما اگر می‌پرسید که چه موضوعاتی بر روی رتبه‌ی دانشگاه‌ها در سیستم QS اثر می‌گذارند؟ باید بگوییم که مهم‌ترین عوامل سنجش و وزن‌دهی به دانشگاه‌ها این‌ها هستند:

  • تحقیق و پژوهش
  • شیوه‌ی تدریس
  • اشتغال‌پذیری
  • بین‌المللی سازی
  • امکانات فیزیکی
  • آموزش آنلاین
  • مسئولیت اجتماعی
  • نوآوری
  • هنر و فرهنگ
  • شمول و فراگیری
  • معیارهای تخصصی

 

رنکینگ شانگهای

چند سالی است که یک نظام رتبه‌بندی دیگر، به جمع نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاهی جهان اضافه شده است. منظورمان سیستم رنکینگ شانگهای است. موسسه رتبه‌بندی یا همان رنکینگ شانگهای یک موسسه مستقل چینی، مستقر در شانگهای است که از سال ۲۰۰۳ میلادی، دست به کار ارزش‌گذاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در سرتاسر زده است. جالب است بدانید که رتبه‌بندی‌های منتشر شده توسط موسسه شانگهای، از سال ۲۰۰۹ میلادی در رسانه‌های رسمی چین مورد ارجاع و استفاده قرار گرفته است. اما بیایید نگاهی بیندازیم به شاخص‌هایی که برای کسب رتبه در رنکینگ شانگهای مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت:

  • کیفیت آموزش – براساس تعداد دانش‌آموختگانی که موفق به کسب جوایز معتبر علمی شده‌اند
  • کیفیت اعضای هیئت علمی – براساس تعداد اعضای هیئت علمی‌ای که موفق به کسب جایزه‌های معتبر علمی شده‌اند و تعداد محققان با ارجاع بالا
  • خروجی‌های پژوهشی – براساس تعداد مقالات منتشر شده در مجلات Nature و Science و همچنین براساس تعداد مقالات نمایه شده
  • سرانه عملکرد دانشگاه – براساس اندازه‌ی موسسه و تعداد دانشجویان و استادان.

 

رنکینگ US NEWS

سیستم رنکینگ US NEWS یکی از جدیدترین و همزمان، معتبرترین سیستم‌های رتبه‌بندی دانشگاهی در جهان به شمار می‌رود. این سیستم را نشریه نیوزویک آمریکا (U.S. News and World Report) پایه‌گذاری کرد. بد نیست بدانید که نیوزویک، اخبار، نظرات، بازخوردها و توصیه مصرف‌کنندگان را به مبنای اصلی تحلیل‌ها و رتبه‌بندی‌های خود تبدیل نموده است. پس اگر در مسیر تحصیل معماری در خارج از کشور هستید و به دنبال منبع قضاوتی قابل اعتماد و بر پایه‌ی تجارب واقعی می‌گردید، رنکینگ US NEWS را به شما معرفی می‌کنیم.

 

جدول رتبه بندی بهترین دانشگاه های معماری جهان در سال ۲۰۲۳

نام دانشگاه

رنکینگ QS

رتبه‌بندی شانگهای

رنکینگ US NEWS

Massachusetts Institute of Technology (MIT) ۱ ۴ ۲
University College London (UCL) ۲ ۱۷ ۱۶
Delft University of Technology ۳ ۱۵۱-۲۰۰ ۱۷۴
ETH Zurich – Swiss Federal Institute of Technology ۴ ۲۱ ۲۶
Harvard University ۵ ۱ ۱
National University of Singapore (NUS) ۶ ۷۵ ۲۹
University of California, Berkeley (UCB) ۷ ۵ ۴
Tsinghua University ۸ ۲۸ ۲۶
University of Cambridge ۹ ۳ ۸
Politecnico di Milano ۱۰ ۲۰۱-۳۰۰ ۳۰۰
Manchester School of Architecture ۱۱ NA NA
École polytechnique fédérale de Lausanne ۱۲ ۹۱ ۷۰
Tongji University ۱۳ ۱۵۱-۲۰۰ ۲۲۴
Columbia University ۱۴ ۸ ۶
The University of Hong Kong ۱۵ ۱۰۱-۱۵۰ ۷۶
The University of Tokyo ۱۶ ۲۴ ۷۷
University of California, Los Angeles (UCLA) ۱۷ ۱۴ ۱۴
The Hong Kong Polytechnic University ۱۸ ۱۵۱-۲۰۰ ۱۲۴
KTH Royal Institute of Technology ۱۹ ۲۰۱-۳۰۰ ۲۱۲
Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ۲۰ ۷۰۱-۸۰۰ ۳۶۷
The University of Sydney ۲۱ ۶۹ ۲۸
Technische Universität Berlin (TU Berlin) ۲۲ ۲۰۱-۳۰۰ ۳۳۰
Georgia Institute of Technology ۲۳ ۱۰۱-۱۵۰ ۵۸
Technical University of Munich ۲۴ ۵۲ ۷۴
The University of Melbourne ۲۵ ۳۳ ۲۵
Cornell University ۲۶ ۱۲ ۲۲
The University of Sheffield ۲۷ ۱۰۱-۱۵۰ ۱۳۵
RMIT University ۲۸ ۳۰۱-۴۰۰ ۲۴۴
University of Pennsylvania ۲۹ ۱۵ ۱۳
University of British Columbia ۳۰ ۴۲ ۳۵
Seoul National University ۳۱ ۱۰۱-۱۵۰ ۱۳۰
University of Michigan-Ann Arbor ۳۲ ۲۸ ۱۹
The University of New South Wales (UNSW Sydney) ۳۳ ۶۵ ۴۱
Politecnico di Torino ۳۴ ۵۰۱-۶۰۰ ۵۰۳
Stanford University ۳۵ ۲ ۲

 

 

بررسی تغییرات رتبه‌بندی بهترین دانشگاه های معماری جهان در سال ۲۰۲۳

قصد مهاجرت و اپلای در رشته‌ی معماری را دارید؟ پس احتمالآً لیست سالانه‌ و به‌روز رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان برای شما اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل، در ادامه‌ی این مقاله، مروری خواهیم داشت بر مهم‌ترین تغییرات لیست برترین دانشگاه‌های معماری جهان!

در سال ۲۰۲۳، درست مثل سال‌های پیش، موسسه‌ی فناوری ماساچوست در صدر لیست برترین دانشگاه‌ها قرار گرفت. البته، جالب است بدانید که فقط دانشکده‌ی معماری این دانشگاه به صدر جداول جهانی نرسیده است. موسسه‌ی فناوری ماساچوست با تمام دانشکده‌هایش به رتبه‌ی نخست در میان برترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳ رسید.

به هر روی، کالج دانشگاهی لندن یا همان دانشگاه UCL با یک پله صعود به رتبه‌ی دوم بهترین دانشگاه‌های معماری جهان در سال ۲۰۲۳ میلادی رسیده است. در مقابل، دانشگاه صنعتی دلفت هم پس از یک پله سقوط، جایگاه سوم برترین‌های آموزش معماری سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است. در مقایسه با سال‌های پیش، رتبه‌ی چهارم جدول برترین دانشگاه‌های معماری جهان ثابت مانده و در اختیار موسسه فناوری فدرال زوریخ (ETH) است.

مثل دو سال گذشته، پنجمین دانشگاه برتر جهان از نظر آموزش معماری، دانشگاه پرآوازه‌ی هاروارد بود و هست. اما در جایگاه ششم، تغییرات مهمی به وقوع پیوست. دانشگاه ملی سنگاپور توانست که با کنار زدن رقیب دیرینه‌ی خود، برکلی، یک پله صعود کند و جایگاه ششم را به خود اختصاص دهد. پس از این دو رقیب دیرینه هم، یک نام تازه به چشم می‌خورد؛ دانشگاه چینهوای چین! به دنبال ان هم کمبریج و پلی تکنیک میلان قرار گرفته‌اند.

 

معرفی چند بورسیه معماری پرکاربرد در دانشگاه‌های جهان

بسیاری از متقاضیان اپلای معماری برای ادامه‌ی تحصیل معماری در خارج از کشور به بورسیه یا همان فاند رشته معماری نیاز دارند. به همین دلیل، ما تلاش کردیم که بخشی از معتبرترین و پرکاربردترین بورسیه های معماری در خارج از کشور را به شما معرفی کنیم. با این امید که علاقمندان به گرفتن فاند در رشته معماری بتوانند از این اطلاعات استفاده نمایند.

 

بورسیه معماری آمریکا

  • بورسیه موسسه معماران آمریکا

 این بورسیه به دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد معماری تعلق می‌گیرد. دستیابی به آن هم فقط براساس عملکرد فعلی تحصیلی دانشجوی متقاضی فاند صورت خواهد گرفت.

 

  • بورسیه دانشکده معماری ییل

شرایط اخذ این بورسیه برای شهروندان آمریکایی و غیرآمریکایی‌ برابر است. برای دستیابی به آن هم کافی است مایل به تحصیل در دانشکده معماری ییل باشید. البته، باید بتوانید ثابت کنید که هم استعداد معماری دارید و هم نیاز مالی.

 

  • بورسیه معماری کالج معماری دانشگاه A&M تگزاس

 این بورسیه هم برای دانشجویان آمریکایی و غیر آمریکایی است. شرط دستیابی به آن هم این است که در یکی از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد معماری (با هر گرایشی) در حال تحصیل باشید.

 

  • بورسیه معماری دانشگاه نبراسکا، کالج معماری لینکلن

 این بورسیه، طیف وسیعی از دانشجویان با گرایش‌های معماری مختلف را در بر می‌گیرد. علاوه بر این، جالب است بدانید که این بورسیه، هم دانشجویان تازه‌وارد را در برمی‌گیرد و هم برای دانشجویان سال‌های بالاتر است.

 

  • بورسیه معماری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

 این بورسیه برای دانشجویان با پیشینه‌هیا مختلف در نظر گرفته شده است. برای بهره‌مندی از آن، شرط مقطع تحصیلی وجود ندارد. با دریافت این فاند، می‌توانید از ۱۰ تا ۷۵ درصد شهریه‌ی خود را پرداخت نمایید.

 

بورسیه معماری کانادا

  • بورسیه معماری انجمن معماران منظر اونتاریو

این بورسیه، مخصوص دانشجویان دانشگاه گولف (Guelph) است. البته، دانشجویانی که ترم سوم برنامه کارشناسی ارشد معماری منظر را به پایان رسانده باشند. برنده‌ی این بورسیه ۲۰۰۰ دلار کانادار را جایزه می‌گیرد. برای برنده شدنش هم لازم است در درس‌هایی نظیر استودیو طراحی و مشارکت‌های رهبری بدرخشید.

 

  • بورسیه معماری بنیاد سلطنتی معماری کانادا

بنیاد RAIC طیف گسترده‌ای از جوایز، بورسیه‌ها و فاندهای تحصیلی را به دانشجویان، فارغ از نوع دانشگاه و کانادایی یا غیرکانادایی‌بودنشان، اعطا می‌کند.

 

  • بورسیه معماری LACF

بنیاد معماری منظر کانادا، به دانشجویان رشته معماری منظر بورسیه های تحصیلی اعطا می‌کند. این بورسیه ها به گروه‌های مورد تبعیض قرار گرفته‌ی جامعه، نظیر بومیان، رنگین‌پوست‌ها، افراد LGBTQ و افراد دارای معلولیت و… اعطا خواهد شد.

 

بورسیه معماری انگلستان

  • بورسیه معماری دانشگاه ادینبورگ

دانشگاه ادینبورگ هر ساله، بورسیه‌های مربوط به تحصیلات تکمیلی را به دانشجویان در رشته‌هایی خاص اعطا می‌کند. این رشته‌ها شامل معماری، هنر، طراحی، تاریخ هنر و همچنین موسیقی می‌شوند.

 

  • بورسیه معماری دانشگاه آکسفورد بروکس

این بورسیه هم در سال دو بار، به دانشجویان معماری دانشگاه آکسفورد تعلق می‌گیرد. جالب است بدانید که هیچ محدودیتی هم برای ملیت برندگان بورسیه معماری دانشگاه آکسفورد وجود ندارد.

 

  • بورسیه معماری دانشگاه استرثکلاید

این بورسیه به عنوان کمک هزینه‌ی اجاره خانه و یا هزینه‌های زندگی، به دانشجویان این دانشگاه اهدا خواهد شد. البته، برای بهره‌مندی از آن، باید متقاضیان دارای مدرک درجه یک، یا درجه دوی معماری باشند. (یا اینکه در شرف کسب یکی از این دو مدرک باشند). از سوی دیگر، دانشجویان متقاضیان فاند در رشته معماری دانشگاه استرثکلاید، باید علاقمندی و تجربه خود در حوزه پژوهش معماری را نیز نشان دهند.

 

  • بورسیه معماری دانشگاه کنت

این بورسیه برای دانشجویان معماری مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته شده است. از نظر تنوع هم، یکی از محبوب‌ترین فاند های معماری در انگلستان به شمار می‌آید.

 

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه برادفورد

این بورسیه، مخصوص دانشجویان خارجی رشته معماری دانشگاه برادفورد است. طبق این بورسیه، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از مزایایی مانند کاهش ۷۵۰۰ پوندی در شهریه‌ی خود استفاده کنند. علاوه بر این، یکی دیگر از انواع بورسیه های معماری دانشگاه برادفورد، پرداخت ۲۰۰۰ پوند کمک هزینه‌ی نقدی به دانشجویان است.

 

بورسیه معماری آلمان

  • بورسیه معماری DAAD

یکی از محبوب‌ترین بورسیه‌ های معماری در آلمان، بورسیه DAAD است. این بورسیه، به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی معماری تعلق می‌گیرد. البته، آن دسته از فارغ‌التحصیلانی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری معماری باشند.

البته، در مقاله‌ای با نام از ۰ تا ۱۰۰ مسیر اپلای معماری آلمان، بورسیه های بیشتری را معرفی کرده‌ایم. به شما پیشنهاد می‌کنیم که نگاهی به این مقاله هم بیندازید.

 

بورسیه معماری سوئیس

به دنبال تحصیل رشته معماری در مقطع لیسانس در سوئیس هستید؟ پس باید بگوییم که به احتمال زیاد، به شما بورسیه تعلق نمی‌گیرد. اما در مقاطع بالاتر، نظیر کارشناسی ارشد و یا دکتری معماری، بورسیه‌های متنوعی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. البته، ما پیش از این و در مقاله‌ای دیگر، در مورد مسیر تحصیل و اپلای معماری سوئیس به تفصیل سخن گفته‌ایم.

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه ETH زوریخ

این بورسیه‌ی تحصیلی، فقط و فقط مختص به دانشجویان نخبه است. یعنی دانشجویانی که رزومه معماری و پورتفولیو معماری خوبی دارند. در کنار آن هم، توانسته‌اند که در دانشگاه، عملکرد درخشانی را از خود نشان بدهند. اگر این بورسیه به شما تعلق بگیرد، بخش مهمی از هزینه‌های تحصیل‌تان رایگان خواهد شد. به علاوه، خوابگاه هم برای شما رایگان خواهد گشت. در کنار همه‌ی این‌ها، ماهانه تا سقف ۲۰۰۰ فرانک سوئیس به شما کمک هزینه زندگی تعلق خواهد گرفت.

  • بورسیه دانشگاه سنت گالن سوئیس

پیش از هر چیز، باید بدانید که این بورسیه، سالیانه در بین تعدادی از رشته‌های دانشگاه سنت گالن تقسیم می‌شود. در صورت دریافت، سالانه ۶ هزار فرانک سوئیس به شما تعلق خواهد گرفت. البته، فراموش نکنید که این ۶ هزار فرانک، به عنوان شهریه تحصیلی شما قلمداد خواهد شد. اما می‌دانید که برای دریافت این بورسیه باید چه شرایطی داشته باشید؟ باید سطح زبان‌تان عالی باشد. رزومه و پورتفولیوی خوبی را ارائه داده باشید و در حوزه تحقیقات و پژوهش هم عالی عمل کنید.

  • بورسیه تحصیلی هایپرهیدروسیس

بورسیه تحصیلی هایپرهیدروسیس (hyperhidrosis) فقط مختص به دانشجویان بین‌المللی سوئیس می‌باشد. البته، رقم آن‌ هم چندان زیاد نیست. اگر بتوانید این بورسیه را از آن خود کنید، سالانه ۲۰۰۰ دلار جهت کمک هزینه زندگی به شما تعلق خواهد گرفت.

  • بورسیه دولتی برای دانشجویان بین‌المللی

این بورسیه فقط به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می‌گیرد. البته، حواستان که باشد که برای دریافت آن، باید یک مدرک کارشناسی ارشد داشته باشید. میزان آن هم بسته به کشور زادگاه، متفاوت است.

 

بورسیه معماری استرالیا

  • بورسیه معماری دانشگاه نیو ساوت ولز

دانشگاه نیو ساوت ولز، بورسیه ‌های زیادی را در مقطع تحصیلات تکمیلی به دانشجویان خود اختصاص داده است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این بورسیه، اعطای کمک هزینه برای مسافرت و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری معماری این دانشگاه است.

 

  • بورسیه معماری دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی، طیف وسیعی از کمک‌هزینه‌ها و بورسیه‌ ها را به دانشجویان معماری در گرایش‌های مختلف اختصاص داده است. البته، باید دقت کنید که برخی از این فاندها فقط مختص به دانشجویان استرالیایی است. هر چند، تعداد بورسیه‌هایی که برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است هم، کم نیست.

 

بورسیه معماری کره جنوبی

شرایط عمومی بورسیه در کشور کره‌جنوبی برای مقاطع مختلف، متفاوت است. مثلاً در مقطع کارشناسی، شما باید زیر ۲۵ سال سن داشته باشید و هیچ‌کدام از والدینتان در کره ساکن نباشند. بر مقاطع بالاتری مثل کارشناسی ارشد و دکتری اما قوانین متفاوتی حاکم است. در این دو مقطع، اگر رزومه علمی قوی‌ای داشته باشید، نمره آیلتس‌تان بین ۶.۵ و ۷ باشد و همچنین، مقالات ISI داشته باشید، شانس خوبی برای دریافت بورسیه خواهید داشت. علاوه‌براین، اگر معدل آخرین مدرک تحصیلی شما بالا باشد هم که چه بهتر!

شاید ذکر یک نکته برایتان مفید باشد. آن هم اینکه هر ساله، ۶۰ نفر از سرتاسر دنیا شانس اخذ بورسیه دولتی فول فاند کره جنوبی را دارند. این بورسیه هم هزینه‌ی بلیط هواپیمای شما را شامل می‌شود، هم هزینه‌های زندگی ماهیانه‌ی شما را پوشش می‌دهد. در کنار این‌ها، شهریه‌ی دانشگاهتان هم به صورت کامل پرداخت می‌شود و آموزش زبان کره‌ای‌تان هم رایگان می‌شود. به علاوه، بیمه پزشکی، هزینه چاپ پایان نامه و بسیاری موارد ریز و درشت دیگر هم در این بورسیه دولتی گنجانده شده‌اند.

در جدول زیر، به معرفی برخی از معروف‌ترین بورسیه‌های کشور کره جنوبی پرداخته‌ایم. با این توضیح که خوشبختانه، این بورسیه ها رشته معماری را هم دربرمی‌گیرند.

نام بورسیه کره جنوبی

مزایای اخذ این بورسیه

بورسیه دانشگاه سئول

·       تحصیل رایگان

·       آموزش رایگان زبان کره‌ای

·       کمک هزینه‌ی تامین هزینه‌های تحصیلات تکمیلی

·       هزینه بلیط هواپیما

بورسیه GSFS برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی خارجی

·       معافیت از پرداخت شهریه ۴ ترم

·       آموزش رایگان زبان کره‌ای

 

بورسیه تحصیلی جاده ابریشم

·       معافیت کامل از پرداخت شهریه ۴ ترم

·       پرداخت کمک هزینه زندگی به صورت ماهیانه تا سقف ۶۰۰ دلار آمریکا

·       آموزش رایگان زبان کره‌ای

 

بورسیه تحصیلی دولتی KGSP/GKS

·       معافیت کامل از پرداخت شهریه ۴ ترم در مقطع کارشناسی ارشد

·       بلیط هواپیما

·       آموزش رایگان زبان کره‌ای

·       بیمه پزشکی، صندوق تحقیق، هزینه چاپ پایان نامه

بورسیه دانشگاه UST

·       معافیت کامل از پرداخت شهریه

·       کمک هزینه زندگی تا سقف ۱۲۰۰ دلار آمریکا به صورت ماهیانه

·       آموزش رایگان زبان کره‌ای

·       بیمه حوادث، بیمه پزشکی

 

بورسیه تحصیلی KAIST

·       معافیت از پرداخت شهریه به مدت ۳ سال

·       پوشش مالی کامل برای هزینه‌های زندگی

·       آموزش رایگان زبان کره‌ای

·       کمک هزینه تحقیقات

 

بورسیه های معماری ترکیه

بورسیه‌ های تحصیلی کشور ترکیه، به نسبتی تقریباً عادلانه در بین دانشجویان بومی و بین‌المللی تقسیم می‌شوند. درست به همین دلیل هم، مسیر اپلای معماری ترکیه، یکی از مسیرهای محبوب در بین متقاضیان ایرانی تحصیل معماری در خارج از کشور است. در ادامه‌ی این مطلب، نگاهی خواهیم انداخت به محبوب‌ترین بورسیه‌های معماری کشور ترکیه:

  • بورسیه TUBITAK

این بورسیه، از طرف شورای تحقیقات علمی و فناوری کشور ترکیه، به دانشجویان اهدا می‌شود. جالب است بدانید که نهاد توبیتاک، سالهاست که به عنوان نهاد مشورتی دولت ترکیه در زمینه‌ی علوم و تحقیقات فعالیت می‌نماید. از سوی دیگر، این موسسه، پژوهش‌های قراردادی و تحقیقات هدفمند و گسترده‌ای را در سراسر کشور ترکیه به اجرا در‌می‌آورد.

با بهره‌مندی از این بورسیه می‌توانید از مزایایی همچون معافیت از پرداخت شهریه تا ۲۰۰۰ لیر، پرداخت دستمزد ماهانه بین ۱۲۰۰ تا ۴۵۰۰ لیر، بیمه سلامت تا ۲۲۵۰ لیر، هزینه سفر تا ۲۲۵۰ لیر و حتی هزینه‌ی اسکان هم بهره‌مند شوید.

اما شاید بپرسید که این بورسیه، به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ پیش از هر چیز، باید خارجی باشید. از دانشگاه‌ها و یا یکی از موسسات تحقیقاتی ترکیه، دعوت‌نامه داشته باشید. سن‌تان کمتر از ۳۵ باشد. و در نهایت اینکه، مدرک زبان معتبر داشته باشید. به علاوه، در کنار درخواست بورسیه، باید یک پورتفولیو معماری و یک رزومه معماری قوی هم ارائه دهید. داشتن دو توصیه‌نامه هم می‌تواند کارتان را خیلی آسان کند. انگیزه نامه معماری خوب هم در این میان، بسیار راهگشاست.

  • ترکیه بورسلاری

ترکیه بورسلاری، یکی دیگر از سیستم‌های تخصیص بورسیه به دانشجویان دانشگاه‌های ترکیه است. این سیستم، نخستین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی تاسیس شد. در اولین سال تاسیسش هم حدود ۴۰ هزار درخواست دریافت کرد. به هر روی، این سیستم، امروزه یکی از محبوب‌ترین سیستم‌ها در بین دانشجویان دانشگاه‌های ترکیه می‌باشد. برای دریافت بورسیه‌ی ترکیه بورسلاری، اگر دانشجوی دکترا هستید، باید زیر ۳۵ سال سن داشته باشید. برای دانشجویان کارشناسی ارشد هم، محدودیت سنی زیر ۳۰ سال در نظر گرفته شده است. به علاوه، داشتن یک پورتفولیو معماری قوی و یک رزومه معماری جذاب به شما در اخذ ترکیه بورسلاری بسیار کمک خواهد کرد.

مزایای ترکیه بورسلاری عبارتند از: دوره‌ی یکساله‌ی آموزش زبان ترکی، خوابگاه، کمک هزینه‌ی دانشگاه، کمک هزینه‌ی زندگی ماهانه، بلیط یک طرفه‌ی هواپیما به سوی ترکیه و همچنین، بیمه‌ی درمانی.

  • بورسیه تبادل دانشجو فارابی

این بورسیه یک هدف مشخص دارد. آن هم اینکه دانشجویان یا اعضای هیئت علمی بتوانند فعالیت‌های آموزشی و تربیتی خود را به صورت موقت، در یک دانشگاه خارج از کشور ادامه دهند. به کمک این بورسیه، دانشجویان شانس تحصیل رایگان در دانشگاه مقصد را دریافت خواهند کرد. دانشگاه‌های شرکت کننده در سیستم تبادل دانشجوی فارابی عبارتند از: دانشگاه جلال یار مانیسا، دانشگاه عبدالله گل، دانشگاه قهرمان ماراش، دانشگاه استانبول، دانشگاه نامیک کمال، دانشگاه باهچه شهیر و در نهایت، دانشگاه کیریک کاله!

داشتن یک رزومه معماری قوی، مدرک معتبر زبان و انگیزه نامه عالی، می‌تواند به شما در مسیر بورسیه فارابی بسیار کمک کند.

 

بررسی نقش زبان انگلیسی در اپلای معماری

بگذارید پیش از هر چیزی، خیال شما را از بابت یک شایعه‌ی نگران‌کننده راحت کنیم. فقط یک آزمونِ خاص، راهگشای شما در مسیر اپلای معماری نیست. تقریباً همه‌ی دانشگاه‌ های معماری در سرتاسر جهان، اعتبار طیف وسیعی از آزمون‌های زبان انگلیسی را تایید کرده‌اند. در چنین شرایطی، تنها نقطه‌ی اختلاف، سطح و نمرات کسب شده توسط شما در این آزمون‌هاست.

به طور کلی، اگر در مسیر اپلای معماری هستید، باید مطابق لیست زیر، در یکی از آزمون‌ها، حداقل نمره‌ی ذکر شده را کسب کنید:

  • تافل Ibt: حداقل نمره ۱۰۰ با حداقل نمره ۲۴ در هر ۴ مولفه
  • تافل Ibt – Special Home Edition: نمره مجموع حداقل ۱۰۰ با حداقل نمره ۲۴ در هر مولفه
  • آزمون پیرسون آکادمیک یا همان PTE Academic: نمره حداقل ۶۹ با حداقل ۶۲ در هر مولفه
  • آیلتس آکادمیک با نمره کلی ۶.۵ – نمره‌ی هر مولفه نباید کمتر از ۵.۵ باشد.

 

چک لیست ددلاین اپلای معماری برای دانشگاه های مختلف جهان

تا به اینجا، در مورد بخش بزرگی از شرایط، الزامات و نیازمندی‌های اپلای سخن گفته‌ایم. اما هنوز یک نکته‌ی مهم، ناگفته باقی مانده است. آن هم، بررسی تاریخ‌های مهم یا همان ددلاین‌ ها در مسیر اپلای معماری است. به کمک جدولی که در ادامه خواهید دید، می‌توانید به مسیر جمع‌آوری و تهیه مدارک خود نظم بدهید. به علاوه، خواهید توانست که تا حد زیادی، از اضطراب و استرس گاه ناگزیر این مسیر بکاهید. فقط، ذکر یک توضیح ضروری به نظر می‌رسد. فراموش نکنید که جدول پیش رو براساس تاریخ ددلاین دانشگاه‌ها در سال ۲۰۲۳ میلادی تنظیم شده است.

نام کشور نام دانشگاه

ددلاین های مهم

آلمان – دانشگاه مونیخ

·       ددلاین ترم تابستان: ۱۵ ژانویه

·       ددلاین ترم زمستان: ۱۵ جولای

آلمان – دانشگاه بن

·       ددلاین ترم تابستان: ۱۵ ژانویه

·       ددلاین ترم زمستان: ۱۵ جولای

آلمان – دانشگاه فنی مونیخ

·       ددلاین ترم تابستان: اکتبر تا ژانویه

·       ددلاین ترم زمستان: آوریل تا می

آلمان – دانشگاه فنی برلین

·       ددلاین ترم تابستان: ۱۵ ژانویه

·       ددلاین ترم زمستان: ۱۵ جولای

 

استرالیا – دانشگاه ملی استرالیا

·       ددلاین ترم اول (تحصیلات تکمیلی): ۱۵ دسامبر

·       ددلاین ترم دوم (تحصیلات تکمیلی): ۳۱ می

استرالیا – دانشگاه کانبرا

·       ددلاین ترم اول (تحصیلات تکمیلی): ۱ دسامبر

·       ددلاین ترم دوم (تحصیلات تکمیلی): ۱ ژوئن

استرالیا – دانشگاه نیوساوث ولز

·       ددلاین ترم اول تحصیلات تکمیلی (Commences march): 30 نوامبر

·       ددلاین ترم دوم تحصیلات تکمیلی (Commences July): 31 مارچ

·      ددلاین ترم سوم تحصیلات تکمیلی (Commences November): 31 جولای

استرالیا – دانشگاه سیدنی

·       ددلاین ترم اول (تحصیلات تکمیلی): ۱ اکتبر

·       ددلاین ترم دوم (تحصیلات تکمیلی): ۱ مارچ

استرالیا – دانشگاه صنعتی سیدنی

·       ددلاین ترم اول (تحصیلات تکمیلی): ۱۶ ژانویه

·       ددلاین ترم دوم (تحصیلات تکمیلی): ۳۰ ژوئن

ایتالیا – دانشگاه پلی تکنیک میلان

·       ددلاین ترم اول (تحصیلات تکمیلی): ۸ سپتامبر تا ۸ نوامبر

·       ددلاین ترم دوم (تحصیلات تکمیلی): ۱۰ ژانویه تا ۲ مارچ

 

ایتالیا – دانشگاه پلی‌تکنیک تورین

·       ددلاین ترم اول (تحصیلات تکمیلی): ۲۳ دسامبر تا ۱ فوریه

·      ددلاین ترم دوم (تحصیلات تکمیلی): ۹ مارچ تا ۶ آوریل

 

 

بررسی شرایط پذیرش تحصیلی و اپلای معماری در برترین دانشگاه‌های جهان

در ادامه‌ی این مطلب، تلاش می‌کنیم که شما را با شرایط عمومی اخذ پذیرش و اپلای معماری در برترین دانشگاه های جهان آشنا کنیم. بدیهی است که این دانشگاه‌ها را از میان لیست برترین دانشگاه‌های معماری جهان در سال ۲۰۲۲ انتخاب کرده‌ایم.

دانشگاه بریتیش کلمبیا – کانادا

اپلای معماری - دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

برای بسیاری از مشتاقان مهاجرت و اخذ پذیرش تحصیلی، اپلای معماری کانادا یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها به شمار می‌رود. کانادا، به خاطر امنیت و تنوع فرهنگی بی‌نظیرش می‌تواند به خانه‌ی دوم و آشیانه‌ای برای پیشرفت شما تبدیل شود. البته، ما در مقاله‌ای با نام از ۰ تا ۱۰۰ اپلای معماری کانادا ، تمامی شرایط و زمینه‌های ادامه‌ تحصیل و رشته‌ های مرتبط با معماری در کانادا را بررسی کرده‌ایم. به همین دلیل، در این بخش از مقاله، تصمیم داریم که به طور مختصر، به شرایط و ویژگی‌های مهم اخذ پذیرش دانشگاه بریتیش کلمبیا، واقع در شهر ونکوور اشاره کنیم.

علاقمندان به معماری و شهرسازی می‌توانند در دانشگاه بریتیش کلمبیا، طیف وسیعی از رشته‌های مرتبط با معماری را بیابند. از طراحی معماری و معماری منظر بگیرید، تا مطالعات پیشرفته در معماری، ارشد معماری و ارشد معماری منظر!

حالا سوال اینجاست که برای اپلای معماری دانشگاه بریتیش کلمبیا ونکوور به چه مدارکی نیاز داریم؟ برای تحصیل در مقطع کارشناسی، به ریز نمرات دیپلم و داشتن نمرات بالا در درس‌هایی مثل ریاضی و فیزیک نیاز دارد. در کنار آن، به مدرک آیلتس آکادمیک با حداقل نمره ۶ در هر مهارت نیز نیاز پیدا خواهید کرد.

در پی کسب پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد هستید؟ پس باید معدل لیسانستان بالاتر از ۱۶ (یا همان B+) باشد. به علاوه، لازم است که نمره آیلتس آکادمیک‌تان ۷ تا ۷.۵ باشد. البته، اگر مدرک تافل دارید، به نمره‌ای در بین ۸۶ تا ۱۰۵ نیاز دارید.

اما علاقمندان به اخذ پذیرش در مقطع دکترای معماری دانشگاه بریتیش کلمبیا (یا رشته‌های مرتبط با معماری) به آیلتس ۷ با حداقل ۶.۵ در هر مهارت نیاز دارند. در آزمون تافل هم باید نمره‌ی کلی شما ۹۴ (حداقل) با رایتینگ ۲۲ (حداقل) باشد. در ضمن، برای مقطع دکترا هم شرط معدل کل ۱۶ و بالاتر در مقطع پیشین وجود دارد.

 

موسسه فناوری ماساچوست MIT – آمریکا

موسسه‌ی فناوری ماساچوست، در سال ۲۰۲۲ به عنوان برترین موسسه‌ی علمی و آموزشی در سطح جهان معرفی شده است. این موسسه در شهر کمبریج، واقع در ایالت ماساچوست کشور آمریکا قرار دارد. اما تاریخچه‌ی تأسیس آن به سال ۱۸۶۱ میلادی بر‌می‌گردد. در آن دوران، شعار «انسان‌ها و دست‌ها» به عنوان شعار رسمی موسسه مطرح شد. کمی بعد هم، شعار ساختن جهانی بهتر با آموزش، تحقیقات و نوآوری بیشتر، به عنوان پرتکرارترین شعار مدیران و دانشجویان این موسسه شناخته شد! جالب است بدانید که در تاریخ افتخارات این موسسه، ۹۵ جایزه‌ی نوبل به چشم می‌خورد.

پذیرش معماری در موسسه فنی ماساچوست

اگر قصد اپلای معماری آمریکا یا بطور دقیق‌تر اپلای معماری در موسسه فناوری ماساچوست را دارید، باید از یک رزومه‌ی تحصیلی قوی و نمره‌ی زبان خوب برخوردار باشید. در کنار آن، سن مناسب و داشتن تمکن مالی هم از مهم‌ترین شرایط اخذ پذیرش عنوان شده است. لیست کامل مدارک مورد نیاز برای درخواست اپلای معماری در موسسه فناوری ماساچوست به شرح زیر است:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ارسالدرخواست پذیرش در مهلت مقرر
  • پرداخت دلاری هزینه‌ی درخواست ثبت‌نام (مبلغی بین ۷۵ تا ۳۰۰ دلار)
  • توصیه‌نامه از اساتید دانشگاه
  • انگیزه‌نامه یا SOP
  • قبولی در آزمون GRE یا GMAT و ارائه‌ی مدرک
  • مدرک آیلتس با نمره‌ی ۷ به بالا و یا تافل با نمره‌ی ۹۰ به بالا
  • رزومه و پورتفولیوی حرفه‌ای

اما MIT تنها دانشگاه مناسب و ایده‌آل کشور آمریکا نیست. اگر مشتاق اپلای معماری آمریکا هستید و دوست دارید که با دانشگاه‌های مختلف و شرایط اخذ پذیرش آن‌ها بیشتر آشنا شوید، به مقاله‌ی از ۰ تا ۱۰۰ اپلای معماری آمریکا سر بزنید. در این مقاله، تمامی شرایط و ویژگی‌های دانشگاه‌های مختلف این کشور را مورد بررسی و تحلیل قرار داده‌ایم.

 

دانشگاه صنعتی دلفت TU Delft – هلند

دانشکده معماری دانشگاه صنعتی دلفت به عنوان یکی از برترین پیشگامان برنامه‌های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و تکمیلی در جهان شناخته می‌شود. به همین سبب، دانشگاه صنعتی دلفت به انتخاب اول اپلای معماری هلند برای علاقه‌مندان به تحصیل در رشته معماری مبدل شده است. اما ممکن است از خودتان بپرسید که این دانشگاه، کدام حوزه‌های معماری را پوشش می‌دهد. می‌توانیم با اطمینان بگوییم که تمامی حوزه‌های محبوب و پرکاربرد، از محوطه‌سازی و خانه‌سازی گرفته تا معماری پایدار و فیزیک ساخت و ساز را می‌توان در میان برنامه‌های آموزشی این دانشگاه پیدا کرد.

اپلای معماری دانکشده معماری دانشگاه صنعتی دلفت

لیست کامل مدارک مورد نیاز برای درخواست اپلای معماری در دانشگاه صنعتی دلفت، به شرح زیر است:

  • انگیزه‌نامه‌ای به زبان انگلیسی و به حجم ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه. شما باید در این انگیزه‌نامه، انگیزه‌ی خود برای انتخاب برنامه‌ی دانشگاه دلفت، دلیل علاقمندی‌تان به این مجموعه و میزان و حوزه‌ (یا حوزه‌های) تخصصی خود را به‌طور کامل شرح دهید. از سوی دیگر، لازم است که شرح کوتاهی از پروژه‌ی فرضی پایان‌نامه‌ی خود را بنویسید. یعنی بگویید که چه نوع پروژه‌ای را ترجیح می‌دهید و چه چیزی را می‌خواهید کشف کنید.
  • رزومه، یا شرح کوتاهی از تحصیلات و سوابق کاری به زبان انگلیسی
  • اثبات هویت
  • دو نامه ‌مرجع به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و یا هلندی! این نامه باید توسط استاد یا اساتید راهنمای قبلی شما نوشته شده باشد. اگر تجربه‌ی کاری هم دارید، یکی از نامه‌ها باید از طرف کارفرمای شما باشد.
  • مدرک تافل با حداقل نمره کلی ۱۰۰ و یا مدرک آیلتس با حداقل نمره ۷

 

کالج دانشگاهی لندن UCL – انگلستان

دانشکده‌ معماری کالج دانشگاهی لندن در بین متقاضیان بین‌المللی اپلای معماری انگلستان و جهان بسیار محبوب است. این دانشکده‌، طیف گسترده‌ای از برنامه‌های آموزشی را در قالب دوره‌های تابستانی و یا دوره‌های نرمال تحصیلی به علاقمندان ارائه می‌دهد! شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که در پایان هر سال تحصیلی این موسسه، یک نمایشگاه برگزار می‌شود که نظر بیش از ۵۰۰۰ بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند. اما سوال اینجاست که برای اخذ پذیرش و اپلای رشته معماری این دانشگاه باید چه کار کرد؟

دانشکده معماری کالج دانشگاهی لندن

پیش از هر چیز باید بگوییم که تسلط خوب به زبان انگلیسی، داشتن مدرک تحصیلی در رشته‌های هنر، طراحی و ریاضیات از پیش‌شرط‌های اپلای معماری کالج دانشگاهی لندن هستند. به علاوه، برای تحصیل در رشته‌ معماری هر کدام از دانشگاه‌های لندن باید از طراحی آزاد لذت ببرید. به زبان ساده‌تر، دانشگاه‌های این کشور به طراحی و تولید آثار سه بعدی اهمیت زیادی می‌دهند. اما برای اپلای معماری کالج دانشگاهی لندن، این ۴ مورد را از یاد نبرید:

  • پورتفولیو معماری که باید شامل طرح‌ها، نمودارها، نقشه‌ها و حتی توضیح مشخصات، مشکلات، نقاط قوت و نقاط ضعف هر پروژه باشد.
  • بیانیه شخصی – که باید در ۳۰۰ کلمه تدوین شود و نشان دهد که چرا به حضور در این موسسه علاقه دارید.
  • ریز نمرات – که باید از آخرین دانشگاه محل تحصیلتان اخذ گردد. البته، حواستان باشد که این لیست باید به زبان انگلیسی ترجمه گردد.

نامه مرجع (یا نامه پشتیبانی) – این نامه باید توسط استاد یا کارفرمای شما نوشته شود. معمولاً در نامه‌های مرجع، برنامه و عملکرد حرفه‌ای شما تعریف و توصیف خواهد شد.

موسسه فناوری فدرال، یکی از قدیمی‌ترین موسسات دولتی و تحقیقاتی در کشور سوئیس به شمار می‌آید. اینجا را با نام ETH Zurich هم می‌شناسند! جالب است بدانید که این موسسه، نخستین بار در سال ۱۸۸۵ میلادی شروع به کار کرد و در نهایت، از سال ۱۹۱۱ میلادی به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور سوئیس و کل اروپا، به جهان معرفی شد. از آنجایی که این دانشگاه، مستقیماً زیر نظر وزارت فدرال امور اقتصادی و آموزش و پرورش سوئیس فعالیت می‌کند، شرط پذیرفته شدن دانشجویان خارجی در آن، قبولی در آزمون ورودی دانشگاه است.

موسسه فناوری فدرال زوریخ آلمان

اگر به دنبال اپلای معماری آلمان و بطور دقیق‌تر، موسسه فناوری فدرال زوریخ هستید، باید برای ویزای نوع D اقدام کنید. به زبان ساده‌تر، برای ثبت درخواست اقامت باید مدارکی مثل مدرک قبولی دانشگاه، عکس جدید گذرنامه، گواهی زبان آلمانی (یا زبان انگلیسی) و مختصری از برنامه پایان تحصیل را در دست داشته باشید. اگر به دنبال تحصیل در مقطع لیسانس این موسسه هستید، باید یکی از مدارک C1 آلمانی یا تست داف ۴ و مدرک OSD در سطح C1 را آماده داشته باشید. متقاضیان مدرک ارشد هم باید آیلتس ۷ یا تافل ۱۰۰، آزمون گوته سطح C1 و تست داف ۴ را تهیه کنند. اما برای مدرک دکترا، آیلتس ۶.۵ یا تافل ۹۰، کفایت خواهد کرد.

موسسه فناوری زوریخ - کانون معماران

بد نیست بدانید که بر طبق آخرین آمارهایی که به کمک دانشجویان این موسسه گردآوری شده‌اند، هزینه‌ی زندگی و تحصیل در موسسه فناوری فدرال زوریخ به چیزی در حدود ۲۳۰۰۰ دلار می‌رسد. البته، دانشگاه بورسیه‌هایی را به دانشجویان ارائه می‌دهد که حداقل نصف هزینه‌های تحصیل را شامل می‌شوند.

معروف‌ترین بورسیه‌ی این موسسه به نام EXCELLENCE FELLOWSHIPS شناخته می‌شود و برای دانشجویان مقطغ کارشناسی ارشد در رشته‌های مدیریت تکنولوژی، معماری، علوم زیستی، علوم انسانی و علوم کامپیوتر و ارتباطات است.

 

دانشگاه هاروارد آمریکا

هیچ شکی وجود ندارد که دانشگاه هاروارد یکی از برترین دانشگاه‌های جهان است. اما تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که شرایط اپلای معماری دانشگاه هاروارد چیست؟

پذیرش معماری دانشگاه هاروارد

اگر  مدرک لیسانس معتبر و قابل اتکایی داشته باشید، می‌توانید درخواست تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هاروارد را ارسال کنید. خیلی از رشته‌های این دانشگاه نیازمند داشتن مدرک GRE هستند. به علاوه، اگر از کشور غیرانگلیسی زبانی به هاروارد درخواست اپلای می‌دهید، باید مدرک تافل یا آیلتس داشته باشید. حداقل نمره‌ی مورد نیاز دانشگاه هاروارد برای تافل ۹۰ و برای آیلتس آکادمیک، ۷.۵ است. از سوی دیگر، باید معدلتان از ۴ (در مقیاس GPA) بیشتر باشد. به علاوه، به سه عدد توصیه‌نامه از اساتید مربوطه، انگیزه‌نامه و پورتفولیو معماری هم نیاز دارید.

 

دانشگاه برکلی کالیفرنیا – آمریکا

دانشگاه برکلی کالیفرنیا، یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین دانشگاه‌های کشور آمریکا به شمار می‌آید. به همین دلیل، بسیاری از علاقمندان به اپلای معماری، برای حضور در آنجا رویا می‌بافند.

پذیرش معماری دانشگاه برکلی کالیفرنیا

اما اگر قصد پذیرش تحصیلی در این دانشگاه را دارید، بهتر است این نکات را فراموش نکنید. یک اینکه باید معدل شما (بر حسب معیار آمریکایی GPA) بالا باشد. دو اینکه، باید حداقل نمره‌ی قبولی در آزمون‌های SAT و ACT را بگیرید. یعنی برای آزمون SAT باید حداقل ۲۱۷۱ امتیاز و برای آزمون ACT باید حداقل ۳۳ امتیاز را کسب کنید. اگر آزمون آیلتس می‌دهید، باید حداقل نمره‌ی ۷ را کسب کنید. برای تافل هم اگر از نوع Ibt است، به نمره ۱۱۰ و اگر از نوع pbt است به نمره‌ی ۶۰۰ نیاز دارید.

به علاوه، شما به یک انگیزه‌نامه هم نیاز دارید. مدارک را هم باید در تاریخ معین تکمیل و برای دانشگاه ارسال نمایید.

داشتن رزومه‌ی تحصیلی قوی، می‌تواند به برگ برنده‌ی شما برای پذیرش در رشته معماری دانشگاه برکلی تبدیل شود.

 

دانشگاه پلی تکنیک میلان – ایتالیا

دانشگاه پلی تکنیک میلان، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های فنی کشور ایتالیا است و یکی از محبوب‌ترین مقاصد اپلای معماری ایتالیا محسوب می‌شود. اینجا حدود ۳۹ هزار نفر دانشجو دارد و از سال ۱۸۶۳ میلادی فعالیت می‌کند. جالب است بدانید اکثر متقاضیان اپلای معماری در ایران، این دانشگاه را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می‌کنند. پس بیایید با هم مروری داشته باشیم بر مهم‌ترین مدارکی که در مسیر اخذ پذیرش از دانشگاه پلی تکنیک میلان به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

اپلای معماری دانشگاه پلی تکنیک میلان

برای تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس رشته‌ی معماری دانشگاه پلی تکنیک میلان به حداقل ۱۵ سال تحصیلات نیاز دارید. از آن مقدار، حداقل ۳ سال آن باید مربوط به دوره‌ی لیسانس باشد. از سوی دیگر، مدرک لیسانس شما باید در رشته‌ای مشابه با معماری باشد. حداقل معدل مورد نیاز برای اخذ پذیرش در این دانشگاه، ۱۴ است. مدرک زبان‌تان هم باید نمرات خوبی داشته باشد. اگر آیلتس است، حداقل ۶! اگر از نوع TOEFL Ibt است، حداقل ۷۸ و اگر از نوع TOEFL PBT است، حداقل ۵۴۷!

علاوه بر این، دانشگاه به شما بورسیه‌هایی هم می‌دهد! بورسیه‌ی پلاتین، حدوداً ۱۰ هزار یورو ارزش دارد و هزینه‌ی خوابگاه را هم پوشش می‌دهد. بورسیه‌ی طلایی، حدوداً ۵ هزار یورو ارزش دارد و آن هم شامل هزینه‌ی خوابگاه می‌شود. بورس نقره‌ای، تمامی هزینه‌های شهریه‌ی دانشگاه را پوشش می‌دهد. و بورس SDU هم به کسانی تعلق می‌گیرد که بتوانند ثابت کنند درآمد پایینی دارند.

برای آشنایی با دیگر دانشگاه‌های کشور ایتالیا و شرایط اپلای معماری ایتالیا، سری به مقاله‌ی از ۰ تا ۱۰۰ اپلای معماری ایتالیا بزنید. در این مقاله، همه چیز را در مورد اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های ایتالیا، از دلایل انتخاب این کشور تا تهیه‌ی مسکن دانشجویی و حتی مراحل اخذ ویزای تحصیلی را مورد بررسی قرار داده‌ایم. لیستی از برترین دانشگاه‌های این کشور و مدارک موردنیاز برای درخواست پذیرش‌شان را نیز ضمیمه‌ی مقاله کرده‌ایم.

 

مدرسه معماری منچستر – انگلستان

کشور انگلستان، یکی از کشورهای مدعی و مقاصد تاپ برای اپلای تحصیلی است. پذیرش تحصیلی و اپلای معماری انگلستان در برنامه‌ی شما هم هست؟ پس احتمالاً اپلای مدرسه معماری منچستر را در جایگاه های نخست لیست خود نوشته‌اید. دانشگاه منچستر (که مدرسه‌ی معماری منچستر را دربرگرفته است) یکی از سه دانشگاه تاپ شهر می‌باشد. اینجا، از سال ۱۸۲۹ میلادی آغاز به کار کرد و کمی بعد، تبدیل به یکی از معتبرترین دانشگاه‌های سراسر بریتانیا شد.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که دانشگاه منچستر (و به خصوص مدرسه معماری منچستر) به دانشجویان مستعد و واجد شرایط تا سقف ۳۰۰۰ پوند کمک هزینه‌ی مالی هدیه می‎کند.

مدرسه معماری منچستر - کانون معماران

اما برای اپلای معماری و گرفتن پذیرش از دانشگاه منچستر به مدارکی مانند آیلتس (با حداقل نمره‌ای بین ۶ تا۷)، پروپوزال تحقیقاتی، دو توصیه‌نامه، یک ریز نمرات از مقطع قبلی تحصیلی، حداقل معدل ۱۴ از دانشگاه‌های دولتی و حداقل معدل ۱۵ از دانشگاه‌های آزاد نیاز دارد.

شهریه‌ی دانشگاه منچستر به صورت میانگین، ۹۲۵۰ پوند است. اما این شهریه برای دانشجویان بین‌الملیی تا ۲۱ هزار پوند هم می‌رسد. از سوی دیگر، بد نیست بدانید که عمده‌ی تمرکز اساتید این دانشگاه بر امور تحقیقاتی است. پس اگر عاشق تحقیق و پژوهش هستید و به دنبال اپلای معماری در انگلستانی نیز می‌باشید، این گزینه را به صدر لیست خود انتقال دهید.

 

دانشگاه کمبریج – انگلستان

بگذارید بیشتر بر روی نقشه‌ی انگلستان تمرکز کنیم تا بتوانیم به همه‌ی رویاها و سوالات متقاضیان اپلای معماری انگلستان پاسخ دهیم. دانشگاه کمبریج، یکی دیگر از مقاصد معتبر و محبوب در بین علاقمندان اخذ پذیرش تحصیلی اروپا به شمار می‌آید.

اینجا یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزشی و تحقیقاتی انگلستان به شمار می‌آید. دانشگاه کمبریج حدوداً ۸۰۵ سال پیش تاسیس شده است و در لیست دانشگاه‌های قدیمی جهان، در رتبه‌ی سوم قرار دارد. حالا، کمبریج ۳۱ دانشکده و دپارتمان آکادمیک را در خود جای داده است. این دانشگاه‌ها و دپارتمان‌ها در ۶ مرکز سازماندهی شده‌اند. از سوی دیگر، نباید ناگفته بماند که این دانشگاه تاکنون توانسته است ۹۰ برنده‌ی نوبل را آموزش بدهد.

پذیرش معماری دانشگاه کمبریج

اما متقاضیان اپلای معماری در مقاطع فوق لیسانس و دکترای دانشگاه کمبریج، باید نکات مهمی را در نظر داشته باشند. آن هم اینکه تحصیل در مقطع فوق لیسانس این دانشگاه، یک ساله است. در همین یک سال، دانشجویان می‌توانند به سطح بالایی از توانایی و تجربه دست یابند. اما پیش از آن، و برای پذیرش باید آیلتس ۶ تا ۶.۵ را کسب کرده باشند.

متقاضیان اپلای معماری در مقطع دکترای دانشگاه کمبریج هم باید بتوانند آیلتس ۶.۵ را کسب کنند. اما علاوه بر این‌ها، یک ریزنمرات، یک انگیزه‌نامه و یک توصیه نامه هم لازم است.

یک نکته را خوب به خاطر بسپارید. آن هم اینکه دانشگاه کمبریج مدرک تافل را قبول ندارد. به همین دلیل، برای اپلای معماری در آن فقط و فقط باید مدرک آیلتس را ارائه دهید.

دانشکده معماری دانشگاه کپنهاگ – دانمارک 

دانشگاه کپنهاگ دانمارک، در شهر کپنهاگ، پایتخت کشور دانمارک واقع شده است. پیش از هر چیز، باید به شما اطلاع دهیم که چند سالی است مهاجرت تحصیلی و شغلی به دانمارک، در بین ایرانیان ترند شده است. به همین دلیل، ما در مقاله‌ای جداگانه، به بررسی ۰ تا ۱۰۰ مسیر مهاجرت به دانمارک پرداخته‌ایم. اگر مشتاق به کسب اطلاعات بیشتر هستید، به مقاله مربوط به اپلای معماری دانمارک ما سر بزنید.

به جرات می‌توانیم بگوییم که دانشگاه کپنهاگ، یکی از برترین موسسات تحقیقاتی و دانشگاهی سراسر اروپاست. اینجا، بیش از ۴۰ هزار دانشجو دارد و هر ساله، پذیرای تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی نیز هست. تقریباً می‌توان گفت که تعداد دانشجویان بین‌المللی این دانشگاهدر هر ترم به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

دانشگاه کپنهاگ ۴ پردیس پیشرفته دارد. جالب‌تر از همه اینکه، با شرکت‌های بزرگی نظیر مایکروسافت، نوو نوردیسک، گلاکسو اسمیت کلاین و نووزیمر شراکت دارد. به زبان ساده‌‎تر، با اپلای معماری در این دانشگاه، فرصت بهره‌وری از فرصت‌های بی‌نظیر جهانی را به دست خواهید آورد. اما هیچ می‌دانید که برای مهاجرت تحصیلی به دانشگاه کپنهاگ چه مدارکی را باید آماده کنید؟

پیش از هر چیز، باید یک SOP یا انگیزه نامه معماری خوب داشته باشید. در کنار آن، وجود رزومه و پورتفولیو معماری هم الزامی است. به علاوه، داشتن مقالات ISI می‌تواند مسیر شما را هموارتر و امکان بهره‌مندی از بورسیه‌های معماری را ایجاد نماید. در کنار همه‌ی این‌ها، داشتن نمره ۷ در آیلتس (یا معادل آن در آزمون‌های دیگر) هم الزامی است.

 

دانشگاه پلی تکنیک لوزان – سوئیس

یکی از دیگر محبوب ترین مقاصد دانشجویان معماری در سراسر جهاان، دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان است. اگر شما هم پذیرش تحصیلی و اپلای معماری سوئیس  را در برنامه دارید و رشته‌تان هم معماری است. سطور پیش رو را به هیچ عنوان از دست ندهید.

دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان یا همان EPFL یکی از دو دانشگاه پلی تکنیک فدرال کشور سوئیس می باشد. این دانشگاه، در منطقه ای فرانسوی زبان و در سال ۱۸۵۳ میلادی بنا شده است.

دانشگاه پلی تکنیک لوزان

برای اپلای معماری در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پلی تکنیک لوزان به کپی مدارک آکادمیک، سی‌وی (CV)، انگیزه‌نامه، مدرک زبان معتبر و توصیه‌نامه از سه استاد نیاز دارید.

اما اگر قصد اپلای معماری انگلستان در مقطع دکترا را دارید، باید اول فرم اپلیکیشن را از طریق سایت دانشگاه تکمیل کنید. انگیزه‌نامه، CV و توصیه نامه از سه استاد را هم به همراه داشته باشید.


مطلب پیشنهادی: اپلای معماری استرالیا


بررسی مهم‌ترین مدارک لازم برای اپلای معماری و مهاجرت تحصیلی

هرچند هر دانشکده و دانشگاه خارجی، مدارک خاص و شرایط ویژه خود را دارد، اما بسیاری از مدارک موردنیاز برای دانشگاه‌های مختلف مشترک هستند. در این قسمت، لیستی از مهم‌ترین مدارک لازم برای اپلای رشته معماری در دانشگاه‌ها را ذکر می‌کنیم.

 

سوابق علمی

این سوابق شامل: مدرک تحصیلی و ریز نمرات تمامی مقاطع تحصیلی پیشین بصورت ترجمه و تایید شده توسط مراجع رسمی (دادگستری و وزارت خارجه) می‌باشد.

 

مدرک معتبر زبان

انگلیسی یا مدرک زبان کشور مورد نظر برای اپلای: معمولا مدرک IELTS-Academic و TOFEL توسط بسیاری از دانشگاه‌ها مورد قبول هستند. با این حال حد نصاب لازم در نمره زبان با توجه به ماهیت و مقطع دوره در دانشگاه‌‌های مختلف، می­تواند متفاوت باشد.

 

رزومه معماری

رزومه معماری یکی از سند های رسمی مورد نیاز شما در طول مسیر اپلای معماری است. این سند، برای نشان دادن پیشینه‌ی شغلی و مهارت‌های حرفه‌ای شما (چه مهارت‌های نرم معماری و چه مهارت‌های سخت آن) مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بگذارید خیلی خلاصه بیان کنیم! در یک رزومه (Resume) سابقه‌های کاری، آموزشی و خلاصه‌ای از مهارت‌های حرفه‌ای شما جای خواهد گرفت. شاید ادعای بیجایی نباشد اگر بگوییم که این سند رسمی می‌تواند در نقش یک بازاریاب حرفه‌ای و کارکُشته عمل و راه شما را به طرز جذابی، هموار کند.

اما برای اینکه بیشتر با خصوصیات یک رزومه معماری برای اپلای آشنا شوید، به شما توصیه می‌کنیم که این مقاله را مطالعه نمایید: رزومه معماری، راهنما جامع طراحی رزومه برای متقاضیان اپلای

 

پورتقولیو معماری  یا آلبوم تصویری پروژه­‌ها

این بخش جزو مهم‌ترین مدارک برای رشته‌‌های تحصیلی هنری جهت اقدام برای پذیرش محسوب می‌­گردد. در پورتفولیوی معماری ، آلبومی از شاخص‌ترین پروژه‌­های به‌سرانجام‌رسیده‌ی فرد براساس گرایش موردنظر برای اپلای به صورت مصور تهیه می‌­گردد. شرایط خاص و نحوه ارائه پورتفولیو معمولا در وبسایت دانشگاه‌‌های مختلف ذکر می‌­شود. بنابراین پورتفولیوی خود را باید براساس شرایط ذکر شده توسط هر دانشگاه آماده و ارائه کنید.

 

SOP انگیزه نامه معماری

یکی از شاخص‌های سنجش میزان علاقه متقاضی برای پذیرش در موضوعی خاص SOP انگیزه نامه معماری است. معمولاً در این نامه شما دلایل خود برای انتخاب رشته و دانشگاه هدف را به وضوح بیان کرده و در خصوص پروژه احتمالی آینده خود نیز توضیحاتی را ارائه می‌کنید.

 

توصیه نامه

از اساتید دانشگاهی یا مدیر شرکتی که در آن مشغول به کار بوده‌اید : معمولا دانشگاه‌های خارجی نسبت به اخذ توصیه‌نامه‌‌های مرتبط بسیار تاکید دارند. این نامه‌ها معمولا توسط افرادی که در ارتباط نزدیک با فرد متقاضی بوده­اند تهیه می‌شوند. توصیه نامه در فرمت‌های خاصی با تاکید بر اشاره به توانایی‌های فردی و اجتماعی و علمی نوشته می‌شود. در واقع این افراد معرف شما بوده و بیشترین آگاهی را نسبت به ویژگی‌های فردی شما دارند.

 

جمع بندی

توجه به چند نکته اساسی می‌توانند روند آمادگی شما را پیش از اپلای معماری تسریع کند. یکی از این نکات، توجه به زمان شروع ترم تحصیلی، آخرین مهلت‌های اقدام برای اپلای و شرایط ویژه هر دانشکده معماری است. تهیه دفترچه‌ای شامل لیستی از دانشکده‌های مدنظرتان، برای پیگیری مراحل و برنامه‌ریزی برای اپلای می‌تواند بسیار مفید باشد. این دفترچه را می‌توانید به تدریج با پیشبرد مراحل و کسب اطلاعات بیشتر و اقدامات خود به روز کنید.


کاور لتر معماری


بازیگر اصلی مسیر اپلای معماری: پورتفولیو معماری

علاوه بر تمام نکات ذکر شده، یکی از وقت‌گیرترین و پرچالش‌ترین مراحل اقدام برای اپلای معماری، طراحی پورتفولیو است. پورتفولیو نقش مهمی در معرفی شما به عنوان یک معمار و پذیرش شما در گرایش موردنظرتان دارد. بنابراین لازم است پیش از اپلای، برای آماده‌سازی پورتفولیوی خود باید به اندازه کافی زمان درنظر بگیرید. پیش از آماده‌سازی پورتفولیو، به تعداد صفحات و حجم نهایی اعلام‌شده توسط هر دانشکده معماری توجه کنید. یک توصیه مهم در ساخت پورتفولیو این است که ساخت آن  را هرچه زودتر آغاز کنید و منتظر دقایق نهایی و ددلاین‌های تعیین شده توسط دانشگاه‌ها نمانید.


برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پورتفولیوی معماری و نحوه آماده سازی آن می‌توانید این مطلب را ببینید: پورتفولیو معماری برای اپلای  و در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر یا سفارش پورتفولیو معماری خود دارید، از طریق این لینک اقدام نمائید:

طراحی و ساخت پورتفولیو معماری


 

اپلای معماری و مهاجرت تحصیلی

اگر به تازگی تصمیم به مهاجرت و اپلای تحصیلی گرفته‌اید و با سردرگمی‌هایی مواجهید، یا در مورد مدارکی که لازم دارید، اطلاعات کافی ندارید. نمی‌دانید چطور شروع کنید یا چگونه این مسیر را با موفقیت پشت سر بگذارید. تیم تخصصی کانون معماران و شهرسازان در طول مشاوره همراه شما خواهد بود تا به سوال‌های ذهنی‌تان پاسخ داده و مسیر روشن‌تری برای موفقیت شما ترسیم کند.

پورتفولیو معماری کانون معماران و شهرسازانبرای مشاوره اپلای معماری کلیک کنید تا بدون هیچ هزینه‌ای از متخصصینی که تجربه لازم در این زمینه را دارند راهنمایی بگیرید.

 

 

 


ترتیبی که کانون معماران برای مطالعه مطالب سری معماری به شما پیشنهاد می‌کند:

۱. معماری

۲. آینده شغلی معماری

۳. فرآیند طراحی معماری

۴. قرارداد معماری

۵. تفهیم نامه معماری

۶. اپلای معماری

۷. پورتفولیو معماری

۸. فریلنسری معماری

۹.کسب درآمد دلاری از معماری

۱۰. ماکت معماری

۱۱. مسابقه معماری

۱۲. فتوشاپ در معماری


منبع: topuniversities.com | webometrics.info


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *