برندینگ در معماری

راهنمای خلق برند برای معماران


قبول دارید که محصولات هرگز فقط یک محصول نیستند؟

کوکاکولا چیزی فراتر از یک نوشابه است. استارباکس چیزی فراتر از یک قهوه است. رِی بن چیزی بیش از یک عینک آفتابی است و همینطور اپل چیزی فراتر از یک شرکت طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی است!

تعامل با این محصولات تجربیاتی را فراهم می‌کند که ما با در نظر گرفتن این تجربه‌ها، آنها را خریداری می‌کنیم. بطور دقیق‌تر، شرکت‌هایی که این محصولات را خلق و به بازار عرضه می‌کنند، به خوبی می‌دانند که شما باید هنگام خرید از آنها چه چیزی را تجربه کنید. به همین دلیل است که آنها یک برند خلق می‌کنند.

شرکت‌هایی که برندهای قوی ایجاد می‌کنند، می‌دانند که برندشان باید در همه جا زندگی کند؛ از لحن کپشن اینستاگرامی گرفته تا مواد استفاده شده در بسته‌بندی‌شان. آنها می‌دانند که نام آنها بسیار فراتر از یک برچسب است.

نتیجه؟ این برندها، شناخته شده، دوست داشتنی و از بین مجموعه‌ای طولانی از گزینه‌ها، انتخاب شده‌اند

حال پرسش اصلی این است که آیا معماران و دفاتر حرفه‌ای معماری‌ هم، نیازی به برندینگ دارند؟ برندینگ در معماری می‌تواند تاثیر مثبتی در فرآیند انتخاب کارفرما از بین دفاتر بی‌شمار معماری داشته باشد؟ آیا خلق یک برند فرصت‌های بیشتر و بهتری را برای معماران فراهم می‌آورد؟

پاسخ ما بسیار ساده است؛ بله، بدون شک! اما در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با جزئیات بیشتری به این موضوع بپردازیم و چگونگی روند برندینگ در معماری را بررسی کنیم

برندینگ در معماری


آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برند چیست؟

قبل از اینکه به اهمیت برندینگ و نحوه خلق یک برند بپردازیم، اجازه دهید به اصول اولیه بازگردیم: برند چیست؟

برند یک ویژگی یا مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی است که یک سازمان را از سازمان دیگر متمایز می‌کند. یک برند معمولاً از یک نام، شعار، لوگو یا نماد، طرح، صدای برند و موارد دیگر تشکیل شده است. همچنین به تجربه کلی مشتری در هنگام تعامل با یک کسب و کار، به عنوان یک خریدار، مشتری، دنبال کننده رسانه های اجتماعی یا صرفا رهگذر اشاره دارد.

 

برندینگ یا برندسازی چیست؟

برندینگ فرآیند تحقیق، توسعه و به کارگیری یک ویژگی متمایز یا مجموعه‌ای از ویژگی‌ها در دفتر معماری شما است، تا مخاطبان شما بتوانند ارتباط معنا داری میان شما و خدماتی که ارائه می‌دهید برقرار کنند.

برندینگ فرآیندی تکراری است و نیازمند ارتباط با قلب مشتریان و کسب و کارتان است. این موضوع به دلایل مختلفی مهم است که در ادامه به این موارد می پردازیم.

 

چرا برندینگ در معماری مهم است؟

برند شما می‌تواند عامل تعیین کننده‌ای در انتخاب شما از میان دفاتر حرفه‌ای متعدد توسط کارفرمای بالقوه‌تان باشد. در یک نظرسنجی جهانی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، تقریباً ۶۰ درصد از خریداران گفتند که فعالانه از برند‌هایی که می‌شناسند خرید می‌کنند و ۲۱ درصد گفتند به دلیل علاقه‌شان به یک برند، محصولی را خریده‌اند. حال نباید از این موضوع غافل شویم یک کارفرمای بالقوه صرفاً با اعتماد به برند معمار یا شرکت معماری اوست که وارد معامله می‌شود؛ این موضوع اهمیت برندینگ در معماری را دوچندان می‌کند!

 

اما چرا باید به سراغ برندینگ برویم:

  • برندینگ به کسب‌و‌کار شما هویتی فراتر از محصول یا خدماتش می‌دهد. به مصرف‌کنندگان چیزی برای ارتباط و مرتبط بودن با آن را می‌دهد.
  • برندینگ کسب‌و‌کار شما را به یاد ماندنی می‌کند. این چهره شرکت شما است و به مخاطبان هدف شما کمک می‌کند تا کسب‌و‌کار شما را در هر رسانه تشخیص دهند.
  • برندینگ از تلاش‌های بازاریابی و تبلیغات شما پشتیبانی می‌کند.
  • برندینگ باعث غرور کارمندان شما می‌شود. وقتی شرکت معماری خود را برند می‌کنید، نه تنها به کسب‌و‌کار خود هویت می‌بخشید، بلکه یک محل کار معتبر و بسیار مورد توجه ایجاد می‌کنید. برندینگ قوی، کارکنان قوی را به همراه می‌آورد.

 

چگونه به سراغ برندینگ در معماری برویم؟

  1. هدف و بیانیه ماموریت خود را تنظیم کنید
  2. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید
  3. ارزش‌ها، کیفیت‌ها و مزایای منحصر به فرد خود را تعریف کنید
  4. هویت بصری خود را طراحی کنید
  5. برند خود را به کار بگیرید
  6. ثبات قدم داشته باشید
  7. سفیران برند خود را شکل دهید

در ادامه به نحوه خلق یک برند یا شروع فرآیند ری برندینگ در معماری و دفاتر حرفه ای معماری پرداخته‌ایم.

برندینگ مسیری بلند مدت، مهم وضروری برای کسب و کار است که می‌توانید با استفاده از قدم های اساسی بررسی شده به الفبای انجام آن مسلط شوید. بنابراین، یک دفترچه بردارید و ایده‌ها را در حین حرکت در این بخش یادداشت کنید. توجه داشته باشید که برندینگ یک فرآیند تکراری است، بنابراین ممکن است برخی از این مراحل را در هنگام طوفان فکری و خلق برند خود تکرار کنید.

 

هدف و بیانیه ماموریت خود را تنظیم کنید

چرا کسب‌و‌کار خود را ایجاد کردید؟ پاسخ دادن به این سوال به شما کمک می‌کند تا بیانیه ماموریت خود را بسازید، که هدف و اشتیاق شما را به عنوان یک شرکت معماری مشخص می کند.

قبل از اینکه بتوانید برندی خلق کنید که مخاطبان شما آن را بشناسند، ارزش قائل باشند و به آن اعتماد کنند، باید بتوانید هدفی را که کسب‌و‌کارتان فراهم می‌کند، به اشتراک بگذارید. سپس، هر بخش از برند شما (لوگو، شعار، تصاویر، صدا و شخصیت) می‌تواند منعکس کننده آن ماموریت و چشم‌انداز باشد.

برندینگ موفق برای شرکت های معماری با اهداف روشن شروع می‌شود. یک راه ساده برای تصمیم‌گیری در مورد اهداف برندینگ خود این است که مشخص کنید الان کجا هستید و قصد دارید در یک سال، سه سال و پنج سال آینده کجا باشید.

چه در حال توسعه شرکت معماری خود هستید و چه در یک شرکت معماری معتبر صاحب جایگاهی هستید، با مشخص کردن نوع پروژه‌هایی که می‌خواهید به پورتفولیو خود اضافه کنید، شروع کنید. چه مهارت‌ها و تخصص‌هایی را می‌خواهید توسعه دهید؟ برای چه چیزی می‌خواهید شناخته شوید؟

اگر بنیان‌گذار یا مدیر یک شرکت معماری هستید و می‌خواهید اهداف را شناسایی کنید و بفهمید که موفقیت برای شرکت شما چگونه است. فرآیند را با پاسخ به این پرسش آغاز کنید که آیا هدف شما تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ است یا می‌خواهید جایگاهی ویژه از بازار را در زمینه طراحی بوتیک به دست آورید؟ آیا پروژه‌های محلیِ بیشتری می‌خواهید یا علاقه دارید بر روی نوع خاصی از پروژه‌ها تمرکز کنید و برای کار در مکان‌های مختلف گسترش یابید؟

راهنمای حرفه‌ای ما برای تعریف بیانیه های ماموریت و چشم انداز الهام بخش و طراحی تدوین استراتژی برای دفاتر معماری می‌تواند برای شما مفید باشد: طراحی مسیر شغلی معماری

 

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

برندینگ در معماری منجر به آگاهی، شناخت، اعتماد و درآمد می‌شود که قبلاً در این مورد صحبت کردیم. اما بیایید یک قدم به عقب برداریم و بفهمیم که اینها از کجا سرچشمه می گیرند: مخاطبان. اما نه هر مخاطبی؛ مخاطبان و مشتریان هدف شما یا اصطلاحاً کارفرمایی که علاقه‌مندید برای سپردن یک پروژه به شما، پیدایتان کنند.

قبل از فشار دادن قلم‌تان روی کاغذ، باید بدانید که برند شما با چه کسی صحبت می‌کند. محصول شما به چه کسی خدمت می‌کند؟ چه کسی مشتری ایده‌آل شماست و چه کسی نیست؟ در پاسخ به این سوال‌ها با دقت بیشتری فکر کنید، زیرا مشتری ایده‌آل یک شرکت معماری که هدف خود را فعالیت در زمینه کاربری تجاری قرار داده با شرکت معماری متمرکز روی کاربری مسکونی متفاوت است!

حال باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

مشتری ایده آل شما کیست؟

آنها کجا هستند؟

  • چه کار می کنند؟
  • چه مشکلی برای آنها حل می کنید؟
  • چه اطلاعاتی می خواهند؟
  • آنها اطلاعات را از کجا به دست می آورند؟
  • از چه رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟
  • چگونه تصمیم می گیرند؟

آنچه در مورد بازار هدف و شخصیت کارفرمای هدف خود می آموزید، بر تصمیمات برندینگ شما تأثیر می گذارد، بنابراین این مرحله را اولویت اول خود قرار دهید.

یکی از فصل‌های پکیج طراحی مسیر شغلی معماری به شناسایی مشتری ایده‌آل اختصاص دارد که می‌توانید با استفاده از الگو های و راهنما های تخصصی آن، مخاطبان هدف خود را دقیق‌تر بیابید.

 

ارزش‌ها، کیفیت‌ها و مزایای منحصر به فرد خود را تعریف کنید

زمانی که اهداف و مخاطبان خود را بشناسید، آماده خلق برندی هستید که بتوانید آن را بازاریابی کنید.

به یاد داشته باشید: برند چیزی فراتر از یک لوگو است!

در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید برندی خلق کنید که مشتریان در نگاه اول به آن علاقه‌مند شوند. برندی که به آن‌ها این حس را می‌دهد که کار با شما چگونه است و سازمان شما برای چه ارزشی تلاش می‌کند.

مشخص کنید که شرکت شما چه نوع پروژه‌هایی را انجام می‌دهد. از لحظه‌ای که مشتریان بالقوه‌تان صفحه شما را مشاهده می کند، باید مشخص باشد که تخصص شما چه نوع معماری‌ای است.

آیا در زمینه تجاری یا مسکونی تخصص دارید؟ آیا نوع خاصی از ساختمان تجاری طراحی می‌کنید – پزشکی، آموزشی، دفتر مرکزی شرکت، خرده فروشی، مذهبی، انبار و غیره؟ یا آیا تخصص خود را بر روی سبک خاصی از معماری مسکونی متمرکز می کنید؟ – مدرن یا سنتی، خانه تک واحدی یا آپارتمان؟ نوسازی یا مرمت؟ در مورد کاری که انجام می دهید و تفاوتی که ارائه می‌دهید شفاف باشید و مزیت منحصر به فرد خود را مشخص کنید.

چه چیزی برای شما مهم است؟ چرا کاری را که انجام می‌دهید، انجام می دهید و چه چیزی باعث می‌شود پروژه‌های خاصی را دوست داشته باشید؟

وقتی می‌توانید یک داستان برند و پیام‌هایی ایجاد کنید که بیانگر دیدگاه شما و ارزش‌های شماست، به راحتی می‌توانید آن را در هر کاری که انجام می‌دهید منعکس کنید، از جمله بازاریابی و ارتباط با مشتری خود. داستان برند شما نقش مهمی در جذب بهترین مشتریان ممکن را دارد.

قبل از رفتن به سراغ گام بعدی، برای درک بهتر مزیت منحصر به فرد، پیشنهاد می‌کنم در تمرین زیر مشارکت کنید و بکوشید تا هدف، مخاطبان و نهایتاً مزیت منحصر به فرد هر یک از معماران زیر را حدس بزنید:

  • علیرضا تغابنی
  • محمدرضا نیکبخت
  • رضا مفاخر
  • محمدرضا کهزادی
  • هادی تهرانی

 

هویت بصری خود را طراحی کنید

گام بعدی برندینگ در معماری این است که روی ایجاد هویت بصری برند خود کار کنید. اگرچه ممکن است با یک لوگو و پالت رنگ شروع شود، اما هویت بصری شما به وب‌سایت معماری، نمونه کارها، کارت‌ ویزیت، علائم، نحوه‌ی ارائه‌‌ی طرح‌ها،  شیت‌بندی پروژه‌‌های معماری و هر چیزی که معرف شرکت معماری شما باشد، گسترش می‌یابد.

لوگوی شما همچنین باید بازتاب حرفه‌ای بودن باشد و به راحتی قابل یادآوری باشد. لوگوی خود را به عنوان چهره کسب‌و‌کار خود در نظر بگیرید. ارزش سرمایه گذاری روی یک لوگوی حرفه‌ای و منحصر به فرد را دارد. وقتی برای آینده شرکت خود به اندازه کافی برای سرمایه گذاری در آن ارزش قائل می‌شوید، مردم متوجه تفاوت می‌شوند.

اطمینان حاصل کنید که نمونه کار شما با عکاسی با کیفیت بالا ایجاد شده است. ظاهر و احساسی را در تصاویر نمونه کار خود ایجاد کنید که نشان‌دهنده برند شما باشد.

با وجود تمام سرمایه‌گذاری‌ها و ارزش یک فضای تجاری و مسکونی گران قیمت، دیدن اینکه چقدر معماران و سازندگان مایل به کوتاهی و صرفه‌جویی در عکاسی هستند، تکان دهنده است. هیچ چیز به اندازه یک عکس بی‌کیفیت با ترکیب‌بندی بد، نور ناکافی و غیره نمی‌تواند تاثیر و ارزش درک شده را کاهش دهد.

تصاویری با کیفیت بالا ارزشی را که برای کسب‌و‌کار خود قائل هستید منعکس می‌کند و تمایل مشتریان را برای سرمایه گذاری در خدمات شما مطلوب‌تر می‌کند.

 یک هویت بصری برند بسازید تا ترکیب و استفاده از دارایی‌های بصری شما را کنترل کند. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که هر کسی از برند جدید شما استفاده کند این کار را به طور دقیق و مداوم انجام می‌دهد.

صدا یا لحن برند خود را در نظر بگیرید. اگر نام تجاری شما با آن مکالمه داشته باشید یا برای شما پیامک ارسال کند، چه لحنی یا صدایی خواهد داشت؟

نحوه‌ی ارتباط شما با بازار هدف نیز بخشی از برندسازی شما محسوب می‌شود. شما می‌خواهید صدای برندی را تعریف کنید که با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند و طنین‌انداز شود – در غیر این‌صورت، آنها احتمالاً توجهی نمی‌کنند. به همین دلیل، در بازگشت به مرحله اول تردید نکنید تا مطمئن شوید که با چه کسی صحبت می‌کنید.

از کمپین‌های تبلیغاتی و زیرنویس‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا پست‌های وبلاگ و داستان برندتان، مطمئن شوید که لحن شما در تمام محتوای نوشتاری‌تان ثابت است. به مخاطبان خود فرصتی بدهید تا با برند شما آشنا شوند و یاد بگیرند که صدای شما را تشخیص دهند.

 

برند خود را به کار بگیرید

برند شما فقط در صورتی کار می‌کند که آن را به کار ببندید. پس از اتمام طراحی و ایجاد نام تجاری جدید (یا تغییر نام تجاری)، آن را در سراسر کسب‌و‌کار خود به کار بگیرید و با آن انس پیدا کنید. توجه بیشتری داشته باشید تا مطمئن شوید در هر جایی که کسب‌و‌کار شما با مخاطبان‌تان وارد تعامل می‌شود، نمایش داده شود. در ادامه چند نکته مهم برای برندینگ در معماری که باید در سراسر سازمان خود بکار بگیرید آمده است.

 

سایت اینترنتی

لوگو، پالت رنگ و تایپوگرافی خود را در وب سایت معماری خود پخش کنید. از چیزی جز دارایی‌های از پیش تعریف شده خود در هویت بصری برندتان، استفاده نکنید. وب‌سایت شما بخش عمده‌ای از هویت شرکت شما است – اگر نشان‌دهنده برند شما نباشد، تنها تجربه‌ای دلخراش برای مشتری ایجاد می‌کند. همچنین، مطمئن شوید که همه مقالات وب، فراخوان‌ها برای اقدام، و توضیحات محصول، صدای برند شما را منعکس می‌کنند.

وب سایت شما ممکن است اولین برخورد مشتری با شرکت معماری شما باشد. شما باید مطمئن شوید که نام تجاری شما به خوبی توسط وب سایت شما ارائه می‌شود و این سایت اولین برداشت دقیق و جذاب را از شرکت شما ارائه می‌دهد.

شش مورد ضروری هر وب سایت خوب:

  1. برای پیمایش مناسب باشید، طاقت فرسا یا گیج کننده نباشید.
  2. به وضوح بیان کنید که چه کاری انجام می‌دهید و چرا برای آنها مهم است.
  3. یک راه واضح و سریع برای تماس با شما داشته باشید.
  4. حرفه‌ای طراحی شده باشد، ظاهر خوبی داشته باشد و در همه دستگاه ها به درستی کار کند (بهینه سازی شده برای موبایل).
  5. محتوای مرتبط، به موقع و غنی از کلمات کلیدی را مشخص کنید.
  6. تنظیمات امنیتی به روز را اضافه کنید.

وب سایت شما می‌تواند و باید نقش مهمی در کمک به جذب و جلب پروژه‌های جدید داشته باشد!

 

رسانه های اجتماعی

همه عکس‌های نمایه، روی جلد و تصاویر شرکت باید نشان‌دهنده برند شما باشند. در نظر بگیرید که لوگوی خود را به عنوان عکس نمایه خود قرار دهید – این کار باعث می‌شود مشتریان راحت‌تر کسب‌وکار شما را بشناسند. مانند وب‌سایتتان، مطمئن شوید که همه اطلاعات نمایه، پست‌ها و زیرنویس‌ها، صدای برند شما را منعکس می‌کنند.

برای الهام گرفتن در زمینه تولید محتوای رسانه‌ای، به این مطلب سر بزنید: ایده تولید محتوای اینستاگرامی برای معماران

 

پورتفولیو

المان های گرافیکی و متنی موجود، جلد، رنگ و ترکیب و چیدمان پورتفولیو معماری دفتر حرفه‌ای‌تان یا پورتفولیویی که برای پروژه اجرا شده‌ی خود برای کارفرما ارائه می‌دهید، باید هماهنگ با هویت بصری شما باشند.

 

مارکتینگ

از آنجایی که مارکتینگ در معماری (دیجیتال و چاپی) اغلب برای ایجاد آگاهی از برند و معرفی به مخاطبان استفاده می‌شود، بسیار مهم است که آنها نشان دهنده برند شما باشند. در واقع، نام تجاری شما باید فرآیند خلق برنامه مارکتینگ را آسان‌تر کند.

 

خدمات مشتری

یک برند به اندازه افراد پشت سر آن قدرتمند است و اگر افراد شما برند شما را به کار نگیرند، برای شما کارساز نخواهد بود. فروشندگان و مشتریان خدمات مشتری خود را از دستورالعمل‌های برند خود مطلع کنید و به آنها بگویید که از آن استفاده کنند، به خصوص زمانی که مستقیماً با مشتریان در ارتباط هستند.

 

ثبات قدم داشته باشید

با تمام تلاش‌هایی که برای ایجاد نام تجاری شرکت معماری خود انجام می‌دهید، ثبات به شما کمک می‌کند بیشترین تأثیر و ارزش بلندمدت را از برند خود دریافت کنید. در واقع، پایبندی به دستورالعمل‌های برندتان به شما کمک می‌کند تا شما را از دیگران متمایز کند، چه یک معمار فریلنسر باشید چه یک شرکت بزرگ.

همراه با دستورالعمل‍‌های برند، فرآیندی را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید نمونه کارها و وب‌سایت شما به روز و مطابق با برند شما هستند.

 

اگر تغییراتی در شرکت شما رخ می‌دهد، مطمئن شوید که در وب‌سایت، رزومه یا کارت ویزیت شما منعکس شده است.

وقتی به جزئیات برندینگ‌تانبه اندازه کار طراحی و مدیریت پروژه خود دقت به خرج می‌دهید، مشتریان بالقوه‌ی شما حرفه‌ای بودن‌تان را خواهند دید و برایشان مهم و ارزشمند خواهد بود.

 

اجتماعی باشید

این روزها، برندینگ برای معماران اغلب به حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی منتهی می‌شود. این تا حدی به دلیل جستجوی ایده‌هایی در اینترنت برای افرادی است که پروژه‌ای را در ذهن دارند.

به مرحله ۲ برگردید – مخاطبان خود را بشناسید و به این فکر کنید که آنها احتمالاً کجا در رسانه های اجتماعی حضور دارند. معماران فعال در زمینه‌ی مسکونی ممکن است گزینه‌های رسانه‌ای بیشتری نسبت به معماران فعال در زمینه‌ی تجاری داشته باشند، اما در هر صورت، احتمالاً یک پلتفرم اجتماعی وجود دارد که می‌تواند به شما در ایجاد آگاهی از برند به چشم انداز کلیدی خود کمک کند.

آیا مخاطبان شما از اینستاگرام یا پینترست برای یافتن و سازماندهی ایده‌ها استفاده می‌کنند؟ آیا احتمال دارد شما را در فیس‌بوک دنبال کنند یا در لینکدین با شما ارتباط برقرار کنند؟

شرکت‌های معماری می‌توانند با مدیریت صحیح و حضور پویا در رسانه‌های اجتماعی، یک برند بسازند و آگاهی مشتریان کلیدی را افزایش دهند.

 

سفیران برند خود را شکل دهید

اکنون که داستان برند و هویت بصری دارید، می‌خواهید مردم شرکت شما را بشناسند و به آن اعتماد کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام چنین کاری این است که مشتریان را با انجام کار حرفه‌ای خشنود کنید.

همانطور که به قول خود عمل می‌کنید، از درخواست بازخورد و بررسی از مشتریان خود نترسید.

تبدیل شدن مشتریان‌تان به سفیران برند خود را برای آنها آسان کنید! در دنیای معماری، جایی که ارجاع‌ها برای یافتن و برنده شدن پروژه‌های مناسب بسیار حیاتی هستند، سفیران برند شما آن تجربه مستقیم را با شرکت شما خواهند داشت که به آنها اجازه می‌دهد در مورد نحوه کار و آنچه ارائه می‌دهید به اشتراک بگذارند.

منتظر نمانید تا کار تمام شود! در مراحل خاصی از فرآیند طراحی معماری‌تان، متوجه خواهید شد که چه زمانی مشتری شما خوشحال می‌شود. زمانی را اختصاص دهید تا بپرسید کارها چگونه پیش می‌روند، از آن‌ها نقل قول دریافت کنید یا حتی یک ویدیوی سریع در حین قدم زدن در مراحل طراحی یا ساخت‌وساز در حال انجام ارائه دهید.

کنار هم قرار دادن این قطعات به شما کمک می‌کند تا توصیفات به یاد ماندنی و معتبری ایجاد کنید که می‌توانید از آنها در وب سایت، رسانه های اجتماعی، ارائه ها، مطالعات موردی و غیره استفاده کنید.

و در نهایت، همیشه درخواست بازبینی را در فرآیند جمع‌بندی پروژه خود بگنجانید. این می‌تواند به آسانی ارسال یک ایمیل با پیوند به صفحه کسب و کار گوگل یا صفحه تجاری فیس بوک شما باشد.

اعتبار و دیدگاه مشتری می‌تواند به شما در ایجاد اعتماد و جذب افراد بالقوه با نیازها و حساسیت‌های مشابه کمک کند.


رضا دهقان

منابع: blog.hubspot.com | archmark.co


امتیاز ما