از ۰ تا ۱۰۰ مسیر تحصیل و اپلای معماری استرالیا

از ۰ تا ۱۰۰ مسیر تحصیل و اپلای معماری استرالیا

استرالیا، کشوری که توسط مهاجران بنا نهاده شد، با آغوش باز آماده‌ی پذیرایی از متقاضیان مهاجرت تحصیلی و شغلی است. هیچ می‌دانید که استرالیا، یکی از مشهورترین و همزمان، محبوب‌ترین مقاصد دانشجویان معماری و معماران جوان به شمار می‌آید؟ جامعه‌ی چند فرهنگی و محافل آکادمیک معتبر استرالیا، این کشور را به مقصدی ایده‌آل در مسیر تحصیل و اپلای معماری تبدیل کرده‌اند. حالا دیگر سالهاست که استرالیا میزبان چندین دانشگاه با رتبه‌های برتر جهانی شده است. بسیاری از شهرهای آن هم به عنوان شهرهای محبوب دانشجویان در سرتاسر جهان به شهرت رسیده‌اند. همین دلایل، ما را بر آن داشت که این مقاله را به بررسی تمامی جنبه‌های مهاجرت تحصیلی، شغلی و زیر و بم مسیر اپلای معماری استرالیا اختصاص دهیم. امیدواریم تا انتها، با ما همراه بمانید.

 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

چرا تحصیل معماری در استرالیا انتخابی عاقلانه است؟

 

رتبه‌های علمی چشمگیر دانشگاه‌های استرالیا

قبول دارید که بدون داشتن یک سیستم آموزش عالی حرفه‌ای، نمی‌توان در رنکینگ جهانی ۵ مقصد برتر تحصیلی جای گرفت؟ استرالیا ثابت کرده است که می‌توانیم به سیستم آموزشی‌اش اعتماد کنیم. دانشگاه‌های این کشور، اغلب در رتبه‌بندی‌های سالانه، خوش می‌درخشند. از سوی دیگر، تعهد آن‌ها به استقبال و حمایت از دانشجویان بین‌المللی نیز ستودنی است.

استفاده از فرصت‌های کارآموزی و کاریابی

بسیاری از برنامه‌های تحصیلی کشور استرالیا، شامل کارآموزی می‌شوند. چنین فرصت منحصربه‌فردی به دانشجویان کمک می‌کند که بازار کار واقعی را بشناسند. از سوی دیگر، وجود برنامه درسی کارآموزی یک فایده‌ی مهم دیگر نیز دارد. آن هم اینکه دانشجویان به کمک دوره‌های کارآموزی می‌توانند مسیر شغلی ایده‌آل اما مبتنی بر واقعیت خود را ترسیم نمایند.

به علاوه، کارآموزی به دانشجویان معماری کمک می‌کند که پیش از ورود مستقل به بازار کار، مهارت‌های نرم، دانش دیجیتال و توانایی‌های عملی خود را بهبود ببخشند.

لذت بردن از یک محیط آموزشی شگفت‌انگیز

پیش‌تر هم اشاره کردیم؛ سیستم آموزشی استرالیا انرژی زیادی را بر مساله‌ی استقبال و حمایت از دانشجویان بین‌المللی گذاشته است. مراکز دانشجویی بسیاری از دانشگاه‌های کوچک و بزرگ این کشور به دانشجویان در زمینه‌های مختلفی از جمله کاریابی، حقوقی، پیدا کردن محل اقامت و… مشاوره می‌دهند. از سوی دیگر، ملبورن استرالیا بارها و بارها به عنوان یکی از دانشجوپسندترین شهرهای جهان انتخاب شده است.

استرالیا روح ماجراجوی شما را آزاد خواهد کرد

اپلای معماری استرالیا و تحصیل معماری در این کشور را به عنوان مسیر خود انتخاب کرده‌اید؟ این یعنی نه فقط توانایی‌های معمارانه که روح ماجراجویتان هم رشد خواهد یافت! در این کشور بیش از ۲۰ سایت را خواهید یافت که توسط سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده‌اند. بیش از ۵۰۰ پارک ملی و ۲۷۰۰ منطقه حفاظت شده هم در استرالیا به چشم می‌خورند. همه‌ی این‌ها در کنار پناهگاه‌های حیات وحش و ذخایر بومی آن کشور، عشق به طبیعت را در وجود شما شعله‌ور خواهد کرد. اگر از ما بپرسید، به شما خواهیم گفت که عشق به طبیعت می‌تواند یک معمار جوان را به منبع الهامی برای جهان تبدیل کند.

 

نگاهی به کلیات سیستم آموزشی کشور استرالیا

دانشگاه‌های استرالیا سابقه‌ای طولانی را در حمایت از دانشجویان بین‌المللی دارند. در حقیقت، سیستم آموزشی استرالیایی تضمین می‌دهد که شما را با سیستم دانشگاهی خود وفق دهد. حتی در دانشگاه‌ها، مراکزی رسمی وجود دارند که شما را در یافتن محل اسکان مناسب یاری خواهند داد. از سوی دیگر، بد نیست بدانید که سیستم دانشگاهی کشور استرالیا مساله محور است. این یعنی، اساتید دانشگاه‌ها به شما کمک خواهند کرد که به یک یادگیرنده‌ی مستقل تبدیل شوید.

مثل بسیاری دیگر از سیستم‌های آموزشی، در سیستم آموزشی استرالیا هم میزان موفقیت شما بستگی به امتحانات میانی و نهایی‌تان دارد. کلاس‌های درس هم معمولاً انعطاف‌پذیر هستند و شما می‌توانید خود، میزان زمان و تلاشتان را تنظیم نمایید.

 

جایگاه رشته معماری در استرالیا

معماری یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی استرالیا به شمار می‌آید. از آنجایی که این رشته، تلفیقی از علم و هنر است، خیلی از جوانان به آن گرایش پیدا می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید که مسیر اپلای معماری استرالیا را بپیمایید، باید بدانید که این رشته، زیر شاخه‌ای از هنر و یا محیط (Environmen) می‌باشد. دوره‌های کارشناسی آن هم معمولاً بین ۳ تا ۴ سال به طول خواهند انجامید. دوره‌های کارشناسی ارشد معماری استرالیا ۲ ساله هستند. در نهایت، اگر مایل به اپلای معماری برای مقطع دکتری هستید، یک بازه‌ی زمانی ۳ تا ۴ ساله را باید برای تحصیل خود، باز نگه دارید.

 

مهارت‌های خاص مورد نیاز برای اپلای معماری استرالیا

همانطور که کمی پیش‌تر هم اشاره کردیم، رشته معماری تلفیقی از هنر و علم است. پس برای تحصیل در آن، هم نیازمند شرایط آکادمیک هستید و هم باید مهارت‌های نرم خود را ارتقا دهید. البته، به دلیل سیستم آموزشی مساله محور، این موضوع در مسیرتحصیل و اپلای معماری استرالیا اهمیت دوچندانی پیدا خواهد کرد. در ادامه‌ی این متن، لیستی از مهم‌ترین مهارت‌هایی را که یک معمار جوان باید به آن‌ها مسلط باشد، آماده کرده‌ایم:

  • داشتن توانایی ارتباط کلامی در سطح عالی
  • خلاقیت در طراحی
  • برخورداری از مهارت تفکر تحلیلی
  • آشنا بودن با نرم‌افزارهای معماری
  • داشتن توانایی مناسب در ریاضیات
  • قدرت توجه به جزئیات

 

هزینه‌های تحصیل معماری در استرالیا

مثل هر کشور دیگری، در استرالیا هم بازه‌ی شهریه‌های تحصیلی زیاد کوچک نیست. به طور کلی، شما باید بودجه‌ی سالانه‌ای‌ بین ۲۸ تا ۶۰ هزار دلار استرالیا را برای تحصیل خود کنار بگذارید. البته، فراموش نکنید که دولت استرالیا، بورسیه‌هایی را برای دانشجویان این کشور لحاظ می‌کند.

به کمک این بورسیه‌های دانشجویی، رقمی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از شهریه‌ی دانشجویان بین‌المللی شامل تخفیف خواهد شد. از سوی دیگر هم بورسیه‌هایی برای پوشش هزینه‌های زندگی در نظر گرفته شده‌اند. رقم آن‌ها هم چیزی در بین ۱۴۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار استرالیا می‌باشد.

 

درآمد فارغ التحصیلان رشته معماری در استرالیا

شما به عنوان یک معمار در استرالیا دو راه را پیش روی خود خواهید دید. می‌توانید با دولت قرارداد ببندید و به عنوان یک معمار دولتی کار کنید. از سوی دیگر، می‌توانید جذب بخش خصوصی شوید. معماران دولتی استرالیا، سالانه بیش از ۹۳ هزار دلار استرالیا درآمد دارند. میانگین درآمد سالانه معماران خصوصی هم کمی کمتر، یعنی چیزی در حدود ۹۰ هزار دلار استرالیا ارزیابی می‌شود.

اما احتمالاً شما هم مثل ما، به خوبی می‌دانید که شغل معماری ده‌ها زیرشاخه دارد. به همین دلیل در جدول زیر، لیستی از زیرشاخه‌های شغلی معماری و میانگین درآمد آن‌ها را برایتان آماده کرده‌ایم (با این توضیح که این اعداد میانگین هستند و شهر به شهر و حتی فرد به فرد می‌توانند متفاوت باشند):

 

زیرشاخه‌های شغلی معماری میانگین درآمد سالانه
طراح معماری ۶۸ هزار دلار استرالیا
مشاور معمار ۸۵ هزار دلار استرالیا
اتوکد کار ۷۰ هزار دلار استرالیا
معمار داخلی ۸۰ هزار دلار استرالیا
طراح داخلی ۹۰ هزار دلار استرالیا
معمار منظر ۹۰ هزار دلار استرالیا
تکنسین معماری ۸۲ هزار دلار استرالیا
تکنسین نقشه‌برداری ۶۵ هزار دلار استرالیا
مدیر معماری ۱۱۰ هزار دلار استرالیا

 

معرفی انواع بورسیه‌های تحصیل مختص به رشته معماری در استرالیا

دانشگاه‌های کشور استرالیا براساس دو ویژگی به دانشجویان خود بورسیه می‌دهند. شما به عنوان یک دانشجوی معماری یا باید برتری تحصیلی خود را ثابت کنید و یا اثبات نمایید که با وجود استعداد، از بودجه مالی کافی برخوردار نیستید. در جدول زیر هشت نوع از بورسیه‌های رایج در دانشگاه های کشور استرالیا را به شما معرفی خواهیم کرد. با این امید که در مسیر اپلای معماری استرالیا، راهگشای شما باشند.

نام بورسیه ویژگی‌های بورسیه
بورسیه‌های دانشگاه ملبورن برای تحصیلات تکمیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی‌ای که به کار تحقیقاتی هم مشغول شوند، می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند.

شامل: هزینه‌های تحصیل، بیمه درمانی، هزینه‌های اقامت، هزینه جابه‌جایی

بورسیه تحصیلی استرالیا دانشجویان متعلق به منطقه اقیانوس آرام که تجارت خارجی دارند، می‌توانند از این بورسیه بهره بگیرند.

شامل: کل شهریه، هزینه‌های بهداشت و بلیط هواپیما

بورسیه‌های بین‌المللی آدلاید برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی با برتری علمی.

شامل: هزینه‌های تحصیل، بهداشت و اقامت.

بورسیه تحصیلات تکمیلی دانشگاه فلیندرز برای دانشجویان خارجی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا.

شامل: کل شهریه، هزینه‌ی بلیط هواپیما و همچنین هزینه‌های سلامت و بهداشت.

بورسیه‌های بین‌المللی دانشگاه مک کواری این بورسیه‌ها به دانشجویان بین‌المللی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تعلق خواهد گرفت.

شامل: حداقل ۱۰ هزار دلار استرالیا

بورسیه‌های چارلز داروین این بورسیه هم به دانشجویان برتر مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تعلق می‌گیرد.

شامل: ۲۵ تا ۵۰ درصد کاهش شهریه، براساس نمرات دانشجو

بورسیه دانشگاه باند این دانشگاه به دانشجویانی که مدرک کارشناسی طراحی معماری، ارشد یا کاردانی دارند، بورسیه می‌دهد. برای اخذ این بورسیه باید معدل شما بیشتر از ۱۵ باشد. با نمرات بالای آیلتس، تافل و یا PTE هم می‌توانید از آن استفاده کنید.
بورسیه دانشگاه کوئینزلند مبلغ این بورسیه ۱۰ هزار دلار استرالیا است. برای استفاده از آن هم باید شهروند استرالیا نباشید و از هیچ بورسیه‌ی دیگری هم استفاده نکرده باشید.

 

وضعیت بازار کار رشته معماری در استرالیا

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شاخص‌ها در مسیر اپلای معماری و مهاجرت تحصیلی، بررسی وضعیت بازار کار کشور هدف است. این شاخص، برای مسیر تحصیل و اپلای معماری استرالیا، حدی بسیار مناسب دارد. به زبان ساده‌تر، به نسبت سایر مشاغل، معماران در استرالیا میزان بیکاری کمتری را تجربه می‌کنند. این یعنی، آن‌ها فرصت‌های شغلی زیادی را پیش روی خود می‌بینند. اما می‌دانید که برای آغاز به کار معماری به عنوان یک معمار مستقل در این کشور، چه مسیری را باید طی کرد؟

  • دوره‌ی تحصیلی خود را به انتها برسانید.
  • حداقل دو سال در بازار واقعی، تجربه کسب کنید.
  • در امتحان APE شرکت کنید و قبول شوید. این آزمون سه مرحله دارد.

اول اینکه باید سوابق کاری و تحصیلی خود را در اختیار داور بگذارید. شرط اصلی این مرحله داشتن حداقل ۳۳۰۰ ساعت کار مرتبط با معماری است.

در گام دوم باید آزمون ملی NEP را بگذرانید. این آزمون ۹۰ دقیقه‌ای، ۹ سناریو را به شما عرضه می‌کند که باید برای آن‌ها راهکارهای خلاقانه‌ای را طراحی کنید.

گام آخر هم، مصاحبه حضوری است. این مصاحبه با حضور دو مسئول برگزار می‌شود و هدف آن، ارزیابی دانش عملی و تجربه شماست.

حواستان باشد که اگر در گام‌های دوم یا سوم شکست بخورید، تا دو سال حق شرکت مجدد در آزمون را ندارید.

 

شرایط اخذ ویزای دانشجویی برای اپلای معماری استرالیا

برای اینکه بتوانید به عنوان دانشجو، وارد خاک کشور استرالیا شوید به یک ویزای تحصیلی معتبر نیاز دارید. اما هیچ می‌دانید که شرایط اصلی برای درخواست ویزای دانشجویی کشور کانادا چیست؟

  • شما به یک تاییدیه‌ی ثبت‌نام یا همان گواهی eCoE از موسسه‌ی خود نیاز دارید.
  • باید تمکن مالی خود را ثابت کنید.
  • مهارت زبان انگلیسی خود را اثبات نمایید.
  • گواهی OSHC یا همان سلامت دانشجویان خارجی را اخذ نمایید و یا در یکی از دسته‌های معافیت، طبقه‌بندی شوید.
  • الزامات سلامت و شخصیت شما باید بررسی شود.

از طرفی، شما از نظر قانونی مجاز به کار در کشور استرالیا هستید. البته، در حین تحصیل، فقط اجازه دارید که ماهی ۸۰ ساعت کار کنید؛ مگر اینکه در حال ادامه تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد و یا دکتری باشید. خوشبختانه محدودیت خاصی جز ساعات درسی، برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی وجود ندارد.

 

 

برترین دانشگاه ها برای تحصیل و اپلای معماری استرالیا

 

دانشگاه معماری کرتین

دانشگاه کرتین در شهر پرث کشور استرالیا قرار دارد. جالب است بدانید که این دانشگاه، چند سالی است که در لیست برترین دانشگاه‌های استرالیایی، خوش می‌درخشد. کرتین، استانداردهای بالایی را در حوزه نوآوری و فعالیت‌های تحقیقاتی کسب کرده است. به همین دلیل، علیرغم جوان بودن، یکی از خوشنام‌ترین فضاهای آکادمیک استرالیا و جهان به شمار می‌آید.

اما می‌دانید که برای اپلای معماری دانشگاه کرتین، به چه مدارکی نیاز دارید؟

  • یک توصیه‌نامه که توسط استاد یا دانشگاه پیشین شما نوشته شده باشد.
  • ارائه رزومه تحصیلی و پورتفولیو معماری
  • ارائه سوابق کاری
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی با نمره ۶.۵ یا ۷ در آیلتس، ۷۶ تا ۹۷ در تافل و ۵۸ تا ۶۴ در PTE.
  • انگیزه نامه‌ای قوی و قابل اتکا

و سایر مدارک مورد نیاز دانشگاه.

 

دانشکده معماری نیوساوت ولز

دانشگاه نیو ساوت ولز یکی از دانشگاه‌های تحقیقاتی دولتی برتر کشور استرالیا می‌باشد. جالب است بدانید که این دانشگاه بیش از ۵۰ هزار دانشجو از ۱۲۸ کشور جهان دارد و همواره در لیست ۵۰ دانشگاه برتر جهان، خوش می‌درخشد.

برای اپلای معماری در این دانشگاه، باید ضمن در دست داشتن آخرین مدرک تحصیلی خود و همچنین ریز نمرات‌تان، تسلط خود بر زبان انگلیسی را هم اثبات نمایید. این کار با نمره ۶.۵ از امتحان آیلتس و یا نمره ۹۰ از آزمون کامپیوتری تافل ممکن خواهد شد.

در کنار آن، معدل بالای ۳ (در مقیاس GPA)، انگیزه نامه‌ی قوی و خلاقانه، توصیه نامه، رزومه خوب و پورتفولیو معماری مناسب هم ضروری است.

 

دانشکده معماری ملبورن

دانشگاه ملبورن در سال‌های اخیر، توانسته است جایگاه خود را در بین ۵ دانشگاه برتر استرالیا تثبیت نماید. از سوی دیگر، دانشکده معماری آن، موفق به اخذ رتبه ۲۳ جهانی شده است. به همین دلیل، این دانشکده، می‌تواند یکی از مقاصد ایده‌آل برای مهاجرت تحصیلی شما باشد.

جالب است بداید که مدرسه طراحی ملبورن یکی از نخستین دانشگاه‌هایی بود که در جهان، مدرک لیسانس معماری را به دانشجویان خود اعطا کرد.

برای اپلای معماری در دانشکده معماری دانشگاه ملبورن به این مدارک نیاز دارید:

  • مدرک یا مدارک تحصیلی دوره‌های پیشین خود
  • داشتن مدرک زبان معتبر؛ نمره تافل شما باید بین ۷۹ تا ۹۴ باشد. برای آیلتس هم به نمره‌‌ی ۶.۵ یا ۷ نیاز دارید.
  • انگیزه نامه‌ی قوی، توصیه نامه، رزومه خوب، پورتفولیو معماری و ویزای استرالیا هم از دیگر الزامات اپلای معماری دانشگاه ملبورن است.

 

دانشکده معماری سیدنی

دانشکده معماری سیدنی، یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر کشور استرالیا به شمار می‌رود. این دانشگاه به خاطر تربیت معماران، برنامه‌ریزان و طراحان شهری جهانی به شهرت رسیده است. برای اخذ پذیرش در آن هم نمره آیلتس شما نباید از ۷ کمتر باشد. در صورت داشتن مدرک تافل هم نمره‌ی شما باید حداقل ۹۶ باشد.

داشتن انگیزه‌نامه یا SOP قوی، توصیه نامه، رزومه قوی و پورتفولیو معماری قوی از الزامات اپلای معماری دانشگاه سیدنی می‌باشد. البته، این دانشگاه بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی جذابی را هم به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • بورسیه APA یا کارشناسی ارشد استرالیا که از طرف دولت استرالیا به دانشجویان دارای پتانسیل تحقیقاتی ارائه می‌شود. این بورسیه، کمک هزینه‌های زندگی را پوشش می‌دهد.
  • بورسیه کارشناسی ارشد دانشگاه سیدنی یا UPA که به دانشجویان دوره‌های عالی تحقیقاتی اختصاص دارد.
  • بورسیه‌های تحقیقاتی ریاست دانشگاه که هر ساله به ۸ دانشجوی دکتری یا کارشناسی ارشد ارائه می‌شود. مقدار این بورسیه ۳۵۰۰۰ دلار به مدت ۳.۵ سال می‌باشد.

 مقالات پیشنهادی مرتبط:

ساخت پورتفولیو معماری

پورتفولیو هنری 

بازاریابی معماری 

دیجیتال مارکتینگ معماری

اپلای معماری سوئیس

اپلای معماری ترکیه 

اپلای معماری انگلستان

اپلای معماری دانمارک

اپلای معماری کانادا

اپلای معماری ایتالیا 

اپلای معماری آلمان

اپلای معماری آمریکا

اپلای معماری هلند

انگیزه نامه معماری 

رزومه معماری 

 


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل