از ۰ تا ۱۰۰ مسیر تحصیل و اپلای معماری آمریکا

از ۰ تا ۱۰۰ مسیر تحصیل و اپلای معماری آمریکا

تحصیل معماری در ایالات متحده‌ آمریکا می‌تواند شما را برای ورود قدرتمند به بازار کار جهانی آماده کند. چرا که سرفصل‌های آموزش معماری در دانشگاه های آمریکا با هدف رشد و پرورش خلاقیت تدوین شده‌اند. و این خلاقیت، در هر دو مرحله‌ی طراحی و اجرای طرح‌های معماری به کار گرفته خواهد شد. از سوی دیگر، بد نیست بدانید که تنوع دانشگاه‌ها و برنامه‌های آموزش معماری کشور آمریکا، به میزان قابل توجهی بالاست. به زبان ساده‌تر، شما متقاضیان تحصیل و اپلای معماری خواهید توانست که از بین بیش از ۱۵۰ دانشگاه کشور آمریکا، گزینه‌ای مناسب و متناسب با شرایط و موقعیت خود را بیابید. چرا که سیستم آموزشی آمریکا، سیستم استادمحور است و قانع کردن استاد دانشگاه مدنظرتان، به مثابه پیمودن بخش بزرگ و مهمی از مسیر خواهد بود. به همین دلیل، این مقاله را به بررسی مهم‌ترین راه‌های پیش روی شما در مسیر اپلای معماری آمریکا و مهاجرت به این کشور اختصاص داده‌ایم.

 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

چرا تحصیل و اپلای معماری آمریکا یک گزینه‌ی ایده‌آل است؟

تنوع بالای برنامه‌های آموزش معماری در آمریکا

تنوع برنامه‌های آموزش معماری در دانشگاه‌های آمریکا به طرز خیره‌کننده‌ای بالاست. به همین دلیل، می‌توان ادعا کرد که طیف وسیعی از دانشجویان بین‌المللی خواهند توانست که با کمک این برنامه‌ها، پاسخی مطمئن را به نیازهای آموزشی خود بدهند. از طرف دیگر، همه‌ی شما که به دنبال اپلای معماری هستید، باید با تکنیک‌های انتخاب بهترین دانشگاه و برنامه‌ی آموزشی آشنا باشید.

احتمالاً همه‌ی شما به خوبی می‌دانید که نیازها و خواسته‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی با دانشجویان دوره کارشناسی بسیار متفاوت است. به همین دلیل، همیشه انتخاب بهترین مکان و بهترین برنامه‌ها، برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی کاری سخت‌تر است. اما نگران نشوید. ما اینجا هستیم که به شما در مسیر اپلای معماری آمریکا و انتخاب بهترین موقعیت‌ها کمک کنیم.

 

تلاقی بهترین موقعیت‌های تحصیلی و جغرافیایی

ممکن است بسیاری از شما نخواهید که دانشگاه‌های سرتاسر کشور وسیع آمریکا را مورد بررسی قرار دهید. به همین دلیل، تصمیم گرفته‌ایم که بهترین دانشگاه‌های معماری آمریکا را براساس موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوایی آن‌ها به شما معرفی کنیم.

آیا دوست دارید که در سواحل غربی و آفتابی این کشور اقامت کنید؟ در چنین وضعیتی، بهترین انتخاب برای اپلای معماری، انستیتوی معماری کالیفرنیای جنوبی است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که این دانشگاه در بین سه دانشگاه برتر برای آموزش معماری ایالات متحده، خوش می‌درخشد. پس با انتخاب انستیتو معماری کالیفرنیای جنوبی، با یک تیر دو نشان خواهید زد. هم از آب و هوای جذاب سواحل غربی بهره مند خواهید شد و هم فرصت تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های معماری آمریکا را به دست آورده‌اید.

از 0 تا 100 اپلای معماری آمریکا

اما اگر از عاشقان برف و هوای سرد هستید و شلوغی‌های شهر و طبیعت بکر را ترجیح می‌دهید، برای شما هم خبر خوبی داریم. دانشگاه فیلادلفیا می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای اپلای معماری آمریکا باشد. در این دانشگاه، هم خواهید توانست در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به تحصیل معماری بپردازید. دانشجویان بین‌المللی دانشگاه فیلادلفیا، همزمان می‌توانند از طعم شیرین آموزش معماری، شهری برفی و قدم زدن در خیابان‌هایی با پیشینه‌ای تاریخی و پرفرازونشیب، لذت ببرند.

جنوب آمریکا هم یکی دیگر از بهترین گزینه‌های پیش روی دانشجویان بین‌المللی معماری است. فکرش را بکنید! در جنوب هم می‌توانید از آب‌وهوای گرم بهره ببرید، هم بر طراحی پایدار در معماری تمرکز کنید و هم از آرامش ذاتی مردم این منطقه، لذت ببرید. می‌پرسید کدام دانشگاه جنوب آمریکا، مقصد بهتری برای اپلای معماری است؟ باید بگویین دانشگاه هیوستون! این دانشگاه جمعیت بسیار بزرگی از دانشجویان معماری بین‌المللی را در خود جای داده است. تنوع فرهنگی بالا و سرعت آهسته و آرامش‌آفرین زندگی در جنوب آمریکا، می‌تواند بستری مناسب برای تحصیل معماری را به شما هدیه دهد.

 

رابطه‌ی بین معدل GPA و اپلای معماری آمریکا

در این قسمت از مقاله، می‌خواهیم پرده از یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اخذ پذیرش در دانشگاه های آمریکا برداریم.  این فاکتور چیزی نیست جز معدل آخرین مقطع تحصیلی شما براساس استاندارد GPA! بگذارید ساده بگوییم، معدل شما (براساس GPA) تعیین کننده نوع و موقعیت دانشگاه مقصد شما خواهد بود.

GPA شما ۲.۵ و یا پایین‌تر از آن است؟ پس باید به شما بگوییم که بهتر است تمرکز خود را از دانشگاه‌های برتر معماری آمریکا بردارید. اما این به معنی کنار گذاشتن اهداف و آرزوهایتان نیست. فقط باید کمی تلاش‌تان را بیشتر کنید. دانشگاه‌هایی مثل اندروز میشیگان، برکلی و هیوستون تگزاس از گزینه‌هایی هستند که در کنار GPA به سایر عوامل موثر در تحصیل معماری هم اهمیت می‌دهند.

اما اگر می‌پرسید که برای تحصیل در دانشگاه‌های برتر معماری آمریکا باید چه GPA ای داشت؟ باید بگوییم که داشتن معدل ۳ و بالاتر، می‌تواند بخش مهمی از مسیر شما برای اپلای معماری در دانشگاه های برتر آمریکا را هموار کند.

 

مهم‌ترین شرایط ورود به دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی

تقریباً می‌توان ادعا کرد که تمامی دانشگاه‌های آمریکا با هر سطح و درجه‌ای، از شما مدرک تافل خواهند خواست. در کنار نمره تافل، مقالات، مصاحبه‌ها و پورتفولیو معماری هم می‌تواند نقش و تاثیر مهمی را بر پروسه‌ی اخذ پذیرش بگذارد. البته، توصیه‌نامه‌های معلمان و مشاورین هم می‌توانند بسیار مفید واقع شوند.

پشتوانه مالی، یکی از شروط مهاجرت به آمریکا

قطعاً برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، نیاز به پشتوانه‌ی مالی دارید. اما از خاطر نبرید که بورسیه‌های مختلفی هم در سیستم آموزش معماری آمریکا تعریف شده‌اند. به عنوان نمونه، موسسه فناوری ماساچوست یا همان MIT تنها کالج برتر معماری آمریکاست که بورسیه‌هایی شامل رقمی بین ۲۵ تا ۵۰ درصد هزینه‌ی تحصیل را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که اکثر دانشگاه‌های معماری آمریکا، رقم بورسیه را روی ۲۵ درصد، ثابت نگاه می‌دارند. به طور کلی، برای تحصیل معماری در آمریکا، سالانه رقمی کمتر از ۲۵۰۰۰ دلار را متصور نشوید.

 

تحصیل لیسانس معماری در آمریکا

برای آغاز تحصیل معماری در مقطع لیسانس و در دانشگاه‌های آمریکا، نیاز به مطالعه و تمرین زیادی دارید. به زبان ساده‌تر، باید پایه‌ی خود را در درس‌هایی مثل مثلثات، دیفرانسیل و فیزیک به شدت قوی کنید. لیسانس معماری در آمریکا، معمولاً ۵ سال طول می‌کشد؛ البته اگر بخواهید که مدرکی براساس استاندارد NAAB یا همان هیئت اعتباربخشی معماری آمریکا بگیرید. در غیر این صورت، دوره‌ی تحصیل شما، ۴ ساله به پایان می‌رسد.

از میان مهم‌ترین گرایش‌های معماری در مقطع کارشناسی و مهم‌ترین دانشگاه‌های ارائه دهنده‌ی آن‌ها می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

نوع برنامه دانشگاه شهر
برنامه انتقال معماری موسسه معماری و طراحی لس آنجلس لس آنجلس
لیسانس معماری دانشگاه تنسی  ناکسویل
لیسانس معماری (B.Arch) در معماری آکادمی دانشگاه هنر سانفرانسیسکو
لیسانس معماری SCI-Arc لس آنجلس
لیسانس معماری دانشگاه کاتولیک آمریکا واشنگتن
معماری دانشگاه ییل کالج ییل نیوهیون
لیسانس معماری ناحیه کالج اجتماعی دالاس
لیسانس معماری کالج معماری، هنر و طراحی دانشگاه ایالتی می سی سی پی استارکویل
لیسانس هنر در معماری دانشکده معماری دانشگاه رایس هیوستون
لیسانس معماری دانشکده طراحی وایتزمن دانشگاه پنسیلوانیا فیلادلفیا
لیسانس معماری (حرفه ای) موسسه پلی تکنیک Rensselaer، برنامه های کارشناسی تروی
لیسانس مطالعات معماری دانشگاه ایالتی کالیفرنیا فرزنو
لیسانس مطالعات معماری دانشگاه ماساچوست  آمهرست
لیسانس معماری کالج هنرهای تجسمی و نمایشی دانشگاه بلمونت نشویل
لیسانس معماری کالج معماری بوستون بوستون، ایالات متحده آمریکا

تحصیل کارشناسی ارشد معماری در آمریکا

برنامه‌های تحصیلات تکمیلی معماری در آمریکا، بسیار متنوع است. اما بهتر است که همه‌ی آن‌ها را در دو دسته‌ی کلی تقسیم کنیم. یکی کارشناسی ارشد معماری یا همان March نامیده می‌شود و دیگری، کارشناسی ارشد علوم معماری یا همان MS Arch نام دارد. علاوه بر تمام این‌ها، علاقمندان به معماری منظر هم می‌توانند کارشناسی ارشد حرفه‌ای خود در رشته‌ی معماری منظر را با نام MLA اخذ نمایند.

از طرف دیگر، حوزه‌های تمرکز در این مقطع، بسیار گسترده و جذاب است. از این میان می‌توان به طراحی، فناوری‌ ساختمان، محسابات طراحی، تاریخچه معماری، طراحی پایدار، طراحی محیطی، معماری منظر و حفظ آثار تاریخی اشاره کرد. در جدول زیر، بخشی از مهم‌ترین، برجسته‌ترین و پرطرفدارترین برنامه‌های تحصیل معماری در مقطع کارشناسی ارشد در کشور آمریکا را برایتان گردآوری کرده‌ایم:

نوع برنامه دانشگاه شهر
کارشناسی ارشد معماری دانشگاه بین المللی آتلانتیک هونولولو
کارشناسی ارشد در معماری دانشگاه ایندیانا – کالج هنر و علوم بلومینگتون
کارشناسی ارشد معماری (M.Arch) موسسه فناوری نیوجرسی نیوآرک
کارشناسی ارشد پس حرفه ای در طراحی | انرژی | آینده دانشکده معماری دانشگاه سیراکیوز سیراکوز
کارشناسی ارشد معماری (M. Arch) در معماری آکادمی دانشگاه هنر سانفرانسیسکو
کارشناسی ارشد معماری (در محوطه دانشگاه) موسسه فناوری روچستر (RIT) روچستر
کارشناسی ارشد علوم در فناوری ساختمان پایدار دانشگاه تگزاس  آرلینگتون
کارشناسی ارشد توسعه پایدار املاک و مستغلات دانشگاه تولان نیواورلئان
کارشناسی ارشد معماری موسسه فناوری جورجیا آتلانتا
کارشناسی ارشد معماری دانشگاه توماس جفرسون فیلادلفیا
کارشناسی ارشد معماری I (پیش سه ساله) دانشگاه میامی، دانشکده معماری میامی
کارشناسی ارشد معماری (M.Arch.) دانشگاه تگزاس سن آنتونیو
کارشناسی ارشد معماری آنلاین (RIT-ARC) مدرسه هنر موسسه شیکاگو (SAIC) شیکاگو
کارشناسی ارشد معماری آنلاین (RIT-ARC) موسسه فناوری روچستر – موسسه پایداری گولیسانو روچستر
AIADO: کارشناسی ارشد معماری مدرسه هنر موسسه شیکاگو (SAIC) شیکاگو

تحصیل دکترای معماری در آمریکا

دکترای فلسفه معماری، دکترای معماری و دکترای طراحی، سه دسته‌ی اصلی پیش روی شما برای اپلای معماری در مقطع دکترا در آمریکا خواهند بود. از سوی دیگر، دکترای فلسفه‌ معماری را برای بیشتر به علاقمندان به آموزش و تحقیقات پیشرفته‌ی این حوزه توصیه می‌کنیم. دکترای معماری هم به شما فرصتی برای پیگیری تحصیلات پیشرفته در یک منطقه و یا حوزه‌ی خاص را ارائه‌ خواهد داد. اما دکترای طراحی، مناسب کسانی است که به دنبال رویکردهای کاربردی‌تر معماری هستند. به هر روی، تلاش کرده‌ایم که مهم‌ترین رشته‌ها و دانشگاه های دکترای معماری در آمریکا را در جدول زیر برایتان گردآوری نماییم.

نوع برنامه دانشگاه شهر
دکترای معماری دانشگاه بین المللی آتلانتیک هونولولو
دکترای برنامه ریزی شهری و سیاست عمومی دانشگاه تگزاس آرلینگتون آرلینگتون
دکتری در مطالعات معماری دانشگاه میسوری کالج علوم محیطی انسانی کلمبیا
دکترای برنامه ریزی شهری و سیاست عمومی دانشگاه تگزاس آرلینگتون آرلینگتون
دکتری در مطالعات معماری دانشگاه میسوری کالج علوم محیطی انسانی کلمبیا
دکتری در برنامه ریزی منطقه ای کالج هنرهای زیبا و کاربردی در دانشگاه ایلینوی در Urbana-Champaign Champaign
دکتری در برنامه ریزی شهری و منطقه ای دانشکده طراحی وایتزمن دانشگاه پنسیلوانیا فیلادلفیا
دکتری در مطالعات شهری دانشگاه نیواورلئان نیواورلئان
نیواورلئان، ایالات متحده آمریکا دانشگاه واشنگتن سیاتل
دکتری در علوم معماری موسسه پلی تکنیک Rensselaer، برنامه های کارشناسی تروی

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل و اپلای معماری آمریکا

تا به اینجا در مورد گرایش‌ها و دانشگاه‌های زیادی در سرتاسر آمریکا سخن گفته‌ایم. اما شاید از خودتان بپرسید که فارغ از تمامی شرایط و ویژگی‌های جغرافیایی، برترین دانشگاه‌ ها برای اپلای معماری آمریکا کدام‌ها هستند. در ادامه‌ی این مطلب، تلاش خواهیم کرد که شما را با برجسته‌ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی  پیش روی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان معماری آشنا کنیم.

موسسه فناوری ماساچوست MIT

اگر می‌خواهید در دانشگاه MIT به تحصیل معماری بپردازید، باید در مرحله‌ی اول، فرم تقاضانامه آنلاین را پر کنید. اما به جز آن به چیزهایی دیگری هم نیاز دارید:

  • مدارک کارشناسی یا کارشناسی ارشد
  • نمره GRE
  • آیلتس ۷.۵ تا تافل ۹۰
  • حداقل ۳ توصیه نامه، رزومه و پورتفولیو معماری

از 0 تا 100 اپلای معماری آمریکا

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد یکی از قدیمی‌ترین، معتبرترین و محبوب‌ترین دانشگاه‌ها نه فقط در آمریکا، که در سراسر جهان است. اگر شما هم قصد دارید که برای اپلای معماری در این دانشگاه اقدام کنید باید لیست زیر را به طور کامل در دست داشته باشید:

  • آزمون SAT با نمره بالای ۱۵۲۰
  • آزمون ACT با نمره بالای ۳۴
  • حداقل معدل ۳.۷ براساس استاندارد GPA
  • آیلتس با نمره ۵ و یا تافل بالای ۹۰
  • انگیزه نامه، پورتفولیو معماری، CV و توصیه‌نامه

ّاز 0 تا 100 اپلای معماری آمریکا

دانشگاه برکلی

برکلی، یکی از معتبرترین و در عین حال، محبوب‌ترین دانشگاه‌های ایالت کالیفرنیای آمریکا به شمار می‌آید. برای اخذ پذیرش از این دانشگاه باید بتوانید لیست زیر را به صورت تمام و کمال، آماده کنید:

  • معدل بالای ۳.۷ براساس معیار GPA
  • کسب حداقل نمره قبولی در آزمون‌های SAT و ACT
  • تکمیل و ارائه‌ی مدارک تحصیلی تا پیش از پایان تاریخ مقرر
  • انگیزه‌نامه
  • رزومه و پورتفولیو معماری
  • آیلتس بالای ۷.۵ یا تافل بالای ۹۰
  • ریز نمرات ترجمه‌شده‌ی آخرین مقطع تحصیلی
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش آنلاین

 

دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کلمبیا، پنجمین دانشگاه قدیمی ایالات متحده‌ی آمریکا به شمار می‌آید و بیش از ۲۵۰ سال قدمت دارد. نام این دانشگاه در سرتاسر جهان با نام یکی از معتبرترین جوایز روزنامه‌نگاری (پولیتزر) گره خورده است. اما اگر می‌خواهید برای اپلای معماری دانشگاه کلمبیا اقدام کنید، باید این مدارک را در دست داشته باشید:

  • پرداخت اپلیکیشن فی ۸۵ دلاری
  • گزارش ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • توصیه‌نامه‌ی ۳ استاد، رزومه و پورتفولیو معماری
  • نمره‌ی تافل ۱۰۰ و بالای آن و یا آیلتس ۷ و بالای آن
  • نمره‌ی قبولی در آزمون‌های SAT و ACT

از 0 تا 100 اپلای معماری آمریکا

 

دانشگاه لس‌آنجلس UCLA

UCLA یکی از بزرگترین و در عین حال معتبرترین دانشگاه‌های سراسر آمریکا به شمار می‌رود. این دانشگاه در سال ۱۹۱۹ میلادی تاسیس داشته است و تا امروز، توانسته است به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز جذاب شهر لس‌آنجلس، خوش بدرخشد. اگر شما هم این دانشگاه را به عنوان مقصد اپلای معماری خود در نظر گرفته‌اید، باید این لیست را در اختیار داشته باشید:

  • مدرک زبان تافل یا آیلتس با بالاترین نمرات
  • داشتن مدرک GRE
  • داشتن مقالات علمی در زمینه‌ی رشته‌ی موردنظرتان
  • رزومه و پورتفولیو معماری

از 0 تا 100 اپلای معماری آمریکا


 مقالات پیشنهادی مرتبط:

اپلای معماری سوئیس

اپلای معماری انگلستان

اپلای معماری کانادا

اپلای معماری دانمارک

اپلای معماری ایتالیا 

اپلای معماری آلمان

اپلای معماری هلند

اپلای معماری استرالیا


امتیاز ما

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *