از ۰ تا ۱۰۰ مسیر تحصیل و اپلای معماری سوئیس

از ۰ تا ۱۰۰ مسیر تحصیل و اپلای معماری سوئیس

سوئیس به خاطر موسسات دانشگاهی بین‌المللی و سیستم آموزشی غیرمتمرکزش به شهرتی جهانی رسیده است. تحصیل در این کشور امن و آرام اروپایی به شما فرصت‌های رشد فردی و حرفه‌ای زیادی را عطا خواهد کرد. ساده بگوییم، دانشگاه‌های جهانی کشور سوئیس با امکانات تحقیقاتی عالی، نسبت استاد به دانشجوی ایده‌آل و شهریه‌هایی که چندان زیاد نیستند، مقصدی ایده‌آل برای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌آیند. پس اگر شما هم سودای تحصیل معماری در سوئیس را در سر دارید، به ما بپیوندید. در سطور پیش رو، نگاهی خواهیم انداخت به زیر و بم پروسه اپلای معماری سوئیس! از معرفی سیستم آموزشی و شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئیس گرفته تا برترین دانشگاه های معماری سوئیس و خلاصه هر آنچه را که در مسیر اپلای معماری به آن نیاز خواهید داشت، بررسی خواهیم کرد.

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

 

چرا تحصیل و اپلای معماری در سوئیس را پیشنهاد می‌دهیم؟

شهریه و هزینه‌های تحصیل مقرون به‌صرفه

بد نیست بدانید که سوئیس یکی از پیشرفته‌ترین اقتصادهای بازار آزاد را دارد. با این حال، هزینه‌های تحصیل و شهریه‌های دانشگاه در این کشور، به طرز تعجب‌آوری نسبتاً مقرون به صرفه است. دانشجویان دانشگاه‌های سوئیس، چه از اهالی اتحادیه اروپا باشند و چه نه، سالانه بیت ۴۰۰ تا ۳۷۰۰ یورو باید شهریه تحصیلی پرداخت کنند. این مبلغ را با امکانات دانشگاه‌های سوئیس مقایسه کنید! آنگاه در خواهید یافت که چندان هم بالا نیست. ساده بگوییم، هزینه نکردن برای تحصیل در کشوری که یکی از گران‌ترین کشورهای اروپایی است، یک مزیت مهم به شمار می‌آید.

مسیر تحصیل و اپلای معماری سوئیس ، چرا سوئیس

رتبه‌های جهانی دانشگاه‌ های سوئیس

در حقیقت، با انتخاب مسیر اپلای معماری سوئیس، خود را در معرض انتخاب طیف وسیعی از دانشگاه درجه یک جهانی قرار داده‌اید. موسسات سنجش و ارزیابی زیادی، از TopUniversities گرفته تا Times Higher Education و US News هر ساله دانشگاه های سوئیس را در میان لیست برترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌دهند.

چندزبانی و تنوع فرهنگی کشور سوئیس

سوئیس یکی از کشورهای چند زبانه در جهان است. در این کشور، چهار زبان رسمی وجوددارد: آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش! البته، فراموش نکنید که زبان انگلیسی هم ضریب نفوذ بالایی در میان سوئیسی ها دارد.  درست به خاطر همین چند زبانه بودن، شاهد شکل گیری فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌های زیادی در این کشور هستیم. به علاوه، همین ویژگی باعث شده است که سوئیسی‌ها بتواند فرهنگ‌های مختلف را به راحتی در میان خود بپذیرند.

حقوق بالا و نرخ بیکاری پایین

در سوئیس، استاندارهای زندگی بالاست. همین استانداردهای بالا هم باعث شده است که میزان دستمزدها در این کشور اروپایی، یک سروگردن از همسایگانش بالاتر باشد. اقتصاد سالم، جامعه‌ی با ثبات و یکی از بهترین سیستم‌های مراقبت بهداشتی، کشور سوئیس را به مقصدی ایده‌آل برای مهاجرت، چه تحصیلی و چه شغلی بدل کرده است. پس اگر شما هم قصد قدم گذاشتن در مسیر اپلای معماری سوئیس را دارید، بدانید و آگاه باشید که پس از دوران دانشجویی هم، فرصت‌های خوبی بر سر راهتان قرار خواهند گرفت.

 

معرفی سیستم آموزشی سوئیس

نخستین قدم در مسیر تحصیل و اپلای معماری سوئیس، شناخت سیستم آموزشی آن کشور است. بد نیست بدانید که سیستم آموزشی کشور سوئیس از فرآیند بولونیا پیروی می‌کند. در این کشور، مقاطع تحصیلی به سه دوره با مدارک لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا تقسیم می‌شوند. در کنار این، شما می‌توانید در این کشور هم دانشگاه‌های دولتی را بیابید و هم موسسات خصوصی و علوم کاربردی را. به علاوه، موسسات آموزش عالی مانند IHEID، موسسات آموزش هنر و موسیقی و همچنین دانشگاه‌های آموزش معلمان هم در این کشور یافت می‌شوند. اما شاید بپرسید که زبان تحصیل در دانشگاه‌های سوئیس چیست؟ باید بگوییم که زبان، به دانشگاه نهایی و مقصد اپلای معماری شما بستگی دارد. می‌تواند فرانسوی باشد، یا ایتالیایی و یا حتی آلمانی.

مسیر تحصیل و اپلای معماری سوئیس ، سیستم آموزشی سوئیس

تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های سوئیس

آموزش عالی در سوئیس، شامل ۱۰ دانشگاه منطقه‌ای و دو موسسه‌ی فناوری فدرال است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که قدیمی‌ترین موسسه در سال ۱۴۶۰ میلادی تاسیس شد. جوان‌ترین هم در سال ۲۰۰۰ میلادی افتتاح شده است.

به هر روی، برنامه‌های لیسانس داشنگاه‌های سوئیس پس از طی کردن یک دوره‌ی سه ساله به اتمام خواهند رسید. البته، برخی از برنامه‌های خاص (نظیر داروسازی) ممکن است بین ۵ تا ۶ سال به طول بینجامند. اما حواستان باشد که شرط لازم ورود به مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس، گذراندن دوره ۳ ساله لیسانس است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های سوئیس

تحصیلات فوق لیسانس یا همان کارشناسی ارشد در سوئیس، بیش از دو سال تحصیلی به طول نخواهد انجامید. در این دو سال، شما خواهید توانست بین ۹۰ تا ۱۲۰ واحد ECTS را بگذرانید. به علاوه، درست مثل مقطع قبلی، داشتن مدرک کارشناسی ارشد شرط لازم برای ورود به مقطع دکترا می‌باشد. اما یک خبر خوب هم برایتان داریم. آن هم اینکه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، می‌توانید به زبانی جز فرانسه، آلمانی یا ایتالیایی مسلط باشد! دوره‌های کارشناسی ارشد متعددی به زبان انگلیسی در کشور سوئیس ارائه می‌شوند.

در طول دوره کارشناسی ارشد به دانش پیشرفته‌ای از رشته خود مسلط خواهید شد. به علاوه، شما موظف خواهید بود که پروژه‌های تحقیقاتی متعددی را در دو قالب فردی و گروهی به پیش ببرید.

اپلای معماری در مقطع دکترا در دانشگاه های سوئیس

برای اخذ مدرک دکترا از دانشگاه های سوئیس، باید ۲۴۰ واحد ECTS را بگذرانید. این هم یعنی مدت زمان تحصیل شما بین ۳ تا ۵ سال به طول خواهد انجامید. از سوی دیگر، دوره‌های دکترای دانشگاه های سوئیس عمدتاً مبتنی بر تحقیقات هستند. به طور کلی، دو نوع مدرک دکترا در کشور سوئیس به دانشجویان اعطا خواهد شد:

  • دکترای سنتی یا عمومی – این نوع از مدرک دکترا در یک دانشگاه و تحت راهنمایی یک یا چند استاد راهنما اخذ می‌شود. به علاوه، تمرکز این دوره‌ها بر روی تحقیق و پژوهش است. یعنی شما باید بیشتر زمان خود را صرف مطالعه و کار بر روی پایان‌نامه‌ی دکترای خود بکنید.
  • دکترای ساختاریافته – این نوع از دکترا بیشتر شامل آموزش عملی خواهد شد. به علاوه، برای اخذ این نوع از مدرک دکترا باید بتوانید با موسسات مختلف و چندین دانشگاه علمی کاربردی دیگر مشارکت کنید.

در نهایت، بهتر است به شما اطلاع دهیم که سال تحصیلی کشور سوئیس از سپتامبر شروع می‌شود و در ماه مه به پایان خواهد رسید. در این میان، ترم آموزشی اول در بازه‌ی سپتامبر تا دسامبر برگزار می‌شود. ترم آموزشی دوم هم از فوریه تا ماه می طول خواهد کشید.

دانشگاه‌های علمی-کاربردی و هنر

در کشور سوئیس هشت دانشگاه دولتی علوم کاربردی و یک دانشگاه خصوصی هنر وجود دارد. البته، لازم است بدانید که همگی این دانشگاه‌ها در ارتباطی مستقیم با اقتصاد، فرهنگ و جامعه‌ی این کشور قرار دارند. هدف اصلی آن‌ها هم ایجاد مشارکت‌های آموزشی با شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌های دیگر است. هر چند که اهداف این نوع از دانشگاه‌ها به اهداف دانشگاه‌های سنتی نزدیک‌اند، اما نمی‌توان انکار کرد که آموزش در آن‌ها جنبه‌ی علمی دارد.

دانشگاه‌های تربیت معلم

دانشگاه‌های تربیت معلم کشور سوئیس مسئول اصلی و مستقیم تربیت معلمان در مدارس ابتدایی و متوسطه‌ی این کشور هستند. در حال حاضر (سال ۲۰۲۳ میلادی) ۲۰ دانشگاه آموزش و تربیت معلم در سوئیس وجود دارد. همه‌ی آن‌ها هم با رویکرد تحقیقات مستمر و آموزش مربیان متخصص و آینده‌نگر به پیش می‌روند. هدف اصلی این دانشگاه‌ها، تعالی سیستم آموزشی کشور سوئیس و ادغام آن با آخرین ترندها و فناوری‌های روز است.

 

معرفی انواع ویزا برای تحصیل و اپلای معماری سوئیس

طبیعتاً مراحل اخذ ویزای سوئیس، کاملاً به کشور مبدأ شما بستگی دارد. اما به طور کلی، دو نوع ویزا برای درخواست اقامت دانشجویی در سوئیس تعریف شده است. یکی ویزای تایپ C است. ویزای تایپ سی را اصلاحاً ویزای کوتاه مدت هم می‌نامند. این نوع از ویزا به شما امکان اقامت کوتاه مدت در کشور سوئیس را خواهد داد. پس اگر قصد شرکت در یک سمینار یا حضور در یک دوره تابستانی را دارید، این نوع از ویزا برای شما مناسب خواهد بود. اما نوع دیگری از ویزای دانشجویی، تایپ D نام دارد. این نوع ویزا برای مهاجرت تحصیلی و یا شغلی بسیار مناسب است. به زبان ساده‌تر، ویزای تایپ D اجازه‌ی یک سال اقامت در سوئیس (با امکان تمدید) را به شما خواهد داد.

مسیر تحصیل و اپلای معماری سوئیس ، اخذ ویزای دانشجویی سوئیس

ویزای دانشجویی سوئیس برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا

اگر این مقاله را می‌خوانید، به احتمال زیاد یکی از دانشجویانی هستید که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قصد اخذ ویزای دانشجویی سوئیس را دارید. پس باید بدانید و آگاه باشید که بهتر است از چند ماه پیش از شروع تحصیلتان مراحل اخذ ویزا را آغاز کنید. برای مراجعه به سفارت سوئیس هم این مدارک را در دست داشته باشید:

  • پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر
  • گواهی‌نامه اخذ پذیرش از دانشگاهی سوئیسی
  • فرم درخواست اجازه اقامت (تکمیل شده و امضا شده)
  • چهار قطعه عکس مناسب پاسپورت
  • انگیزه نامه
  • برگه‌های اثبات تمکن مالی
  • گواهی پرداخت شهریه دانشگاه (در صورت وجود)
  • رزومه معماری (CV معماری) و پورتفولیو معماری در صورت وجود
  • یک بیانیه کتبی که قصد دارید پس از اتمام تحصیلاتتان کشور سوئیس را ترک کنید

از طرف دیگر فراموش نکنید که مقامات سفارت ممکن از شما آزمون زبان اخذ کنند. پس آماده باشید که بسته به نوع دانشگاهتان، در یکی از آزمون‌های فرانسوی، آلمانی، انگلیسی و یا ایتالیایی سفارت شرکت کنید.

 


مطلب پیشنهادی برای مطالعه: رزومه معماری؛ راهنمای جامع طراحی رزومه (Resume) برای متقاضیان اپلای


 

 

هزینه‌های زندگی در کشور سوئیس

بهتر است از همین ابتدای کار به شما اطلاع بدهیم که هزینه‌های زندگی در کشور سوئیس کمی بالاتر از استاندارد اروپایی است. درست به همین دلیل هم دانشجویان بین‌المللی ساکن سوئیس ترجیح می‌دهند که به جای  زندگی در یک آپارتمان مستقل، با چند نفر هم‌خانه شوند. این استراتژی می‌تواند هزینه‌های شما را تا حد مطلوبی کاهش دهد.

از سوی دیگر، بهتر است اطلاع داشته باشید که در بسیاری از دانشگاه‌های سوئیس، اتاق‌های دانشجویی با شهریه‌های مناسبی وجود دارند. البته، این نوع از اقامتگاه‌ها تعداد محدودی دارند و برای ساکن شدن در آن‌ها، رقابتی سخت و سنگین در جریان است! حال بیایید که نگاهی بیندازیم به قیمت‌های اجاره خانه برای دانشجویان در مهم‌ترین شهرهای کشور سوئیس:

  • زوریخ

هزینه اجاره خانه در شهر زوریخ، از ۱۷۰۰ تا ۵۰۰۰ فرانک سوئیس متغیر است. ناگفته پیداست که میزان اجاره ارتباط مستقیمی با موقعیت خانه دارد.

  • ژنو

در شهر ژنو هم می‌توانید با بودجه‌ای بین ۱۷۰۰ تا ۵۰۰۰ فرانک سوئیس یک خانه اجاره کنید. اما مسکن‌های دانشجویی شهر ژنو هم طرفداران زیادی دارند. با بودجه‌ای نزدیک به ۱۰۰۰ فرانک در ماه، می‌توان یک خانه دانشجویی را در این شهر جذاب و پرطرفدار اجاره کرد.

  • لوزان

قیمت‌های اجاره خانه در لوزان به میزان قابل توجهی پایین‌تر از ژنو و زوریخ است. در این شهر زیبا می‌توانید با بودجه‌ای بین ۱۵۰۰ تا ۲۸۰۰ فرانک سوئیس، یک خانه اجاره کنید.

  • بازل

در مقایسه با سایر شهرهای کشور سوئیس، بازل یک شهر به شدت دانشجوپسند است. می‌دانستید که بازل، یک شهر دانشجویی است؟ در این شهر دانشجویی، می‌توانید با بودجه‌ای بین ۱۴۰۰ تا ۲۶۰۰ فرانک سوئیس یک خانه اجاره نمایید.

مسیر تحصیل و اپلای معماری سوئیس ، هزینه زندگی در سوئیس

اما مسکن، تنها منبع خرج درآمد شما در سوئیس نیست. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم قیمت برخی از مهم‌ترین مواد و لوازم لازم برای یک زندگی ساده را برایتان استخراج کنیم. با این توضیح که این قیمت‌ها در ماه‌های نخست سال ۲۰۲۳ میلادی استخراج شده‌اند. هر چند، با توجه به نرخ تورم سوئیس، انتظار می‌رود که در سال‌های بعد هم تغییر چندانی در آن رخ ندهد.

  • هر وعده غذایی در رستوران: ۲۵ فرانک سوئیس
  • قهوه: ۴.۶۰ فرانک سوئیس
  • بلیط سینما: ۱۸.۵۰ فرانک سوئیس
  • هزینه‌ی ماهانه حمل‌ونقل عمومی: ۸۰ فرانک سوئیس

 

هزینه‌های تحصیل و اپلای معماری در سوئیس

پیش‌تر برای شما توضیح دادیم که مسیر اپلای معماری سوئیس یکی از مقرون به صرفه‌ترین مسیرها برای شما خواهد بود. حالا تصمیم داریم که این ادعا را اثبات کنیم.

سوئیس ممکن است کشور گرانی برای زندگی باشد، اما هزینه‌های تحصیل در آن زیاد هم بالا نیست. به خصوص اگر قصد داشته باشید که در یک دانشگاه دولتی مشغول به تحصیل معماری شوید. در حقیقت، هزینه تحصیل در موسسات آموزش عالی سوئیس به وضعیت شهروندی، دانشگاه، سطح تحصیلات شما و رشته‌ی شما بستگی دارد. اما به طور کلی، در برنامه‌های لیسانس دانشگاه‌های دولتی، با بودجه‌ای بین ۵۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰ فرانک سوئیس می‌توانید تحصیل خود را به اتمام برسانید. در ادامه، لیستی از شهریه‌هیا مهم‌‎ترین دانشگاه‌های سوئیس را برایتان آماده کرده‌ایم. با این توضیح که این لیست، براساس اطلاعات ترم دوم تحصیلی در سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ تنظیم شده‌اند.

  • دانشگاه ژنو: ۵۰۰ فرانک سوئیس در هر ترم برای دانشجویان بومی و بین‌المللی
  • دانشگاه لوزان: ۸۰۰ فرانک سوئیس در هر ترم برای دانشجویان بومی و بین‌المللی
  • دانشگاه نوشاتل: ۵۱۵ فرانک سوئیس در هر ترم برای دانشجویان بومی و ۷۹۰ فرانک سوئیس در هر ترم برای دانشجویان بین‌المللی
  • دانشگاه بازل: ۸۵۰ فرانک سوئیس در هر ترم برای دانشجویان بومی و بین‌المللی
  • دانشگاه ETH زوریخ: ۱۲۹۸ فرانک سوئیس در هر ترم برای دانشجویان بومی و بین‌المللی
  • دانشگاه برن: ۷۵۰ فرانک سوئیس در هر ترم برای دانشجویان بومی و ۹۶۰ فرانک سوئیس در هر ترم برای دانشجویان بین‌المللی
  • دانشگاه سنت گالن: ۱۲۲۹ فرانک سوئیس برای دانشجویان بومی و ۳۱۲۶ فرانک سوئیس برای دانشجویان بین‌المللی

 

بورسیه‌ های پشتیبان اپلای معماری سوئیس

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسافران مسیر اپلای معماری، یافتن مناسب‌ترین بورسیه های معماری است. خبر خوبی که برای متقاضیان اپلای معماری سوئیس داریم این است که این کشور، طیف نسبتاً وسیعی از بورسیه‌ها را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد.

مسیر تحصیل و اپلای معماری سوئیس ، بورسیه های تحصیلی سوئیس

بد نیست بدانید که بورسیه‌های تحصیلی سوئیس، از طریق توافق‌نامه‌های دوجانبه‌ی بین دولت‌ها و یا موسسات خصوصی ارائه می‌شوند. در ادامه، شما را با بخشی از مهم‌ترین بورسیه‌های تحصیلی کشور سوئیس آشنا خواهیم کرد:

  • بورسیه تحصیلات تکمیلی دانشگاه ژنو

این بورسیه به دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا اهدا می‌شود. مبلغ آن هم بین ۱۰ تا ۲۰ هزار فرانک سوئیس می‌باشد.

  • بورسیه کارشناسی ارشد دانشگاه لوزان

این بورسیه هم مختص به دانشجویان بین‌المللی است. اگر مجاز به استفاده از این بورسیه بشوید، ماهانه مبلغ ۱۶۰۰ فرانک سوئیس به شما اهدا خواهد شد.

  • بورسیه دانشگاه ETH زوریخ

این دانشگاه چندین و چند برنامه‌ی مختلف بورسیه دارد. به همین دلیل، به شما توصیه می‌کنیم که حتماً به وبسایت آن سر بزنید. اما عجالتاً، پرده از جذاب‌ترین بورسیه معماری این دانشگاه برمی‌داریم. تمام هزینه‌های تحصیلی دانشجویان بین‌المللی‌ای که بتوانند مهارت، توانایی و یا برتری خود را اثبات کنند، برعهده‌ی دانشگاه خواهد بود.

 

مراحل اپلای برای تحصیل لیسانس معماری در سوئیس

می‌خواهید تحصیل معماری را از مقطع لیسانس در سوئیس آغاز کنید؟ پس لازم است بدانید که طول دوره‌ی تحصیلتان ۳ سال است. به علاوه، شما باید مدارک زیر را برای ارائه به دانشگاه مدنظرتان آماده کنید:

  • ترجمه مدرک تحصیلی پیشین خود
  • ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی به زبان‌های انگلیسی و آلمانی
  • داشتن یک رزومه علمی قوی و قابل اتکا
  • داشتن توصیه‌نامه (حداقل ۲)
  • نمره آیلتس حداقل ۶، و یا تافل مبتنی بر اینترنت حداقل ۹۵
  • اثبات تمکن مالی

شرایط اپلای برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس معماری در سوئیس

حالا دیگر خوب می‌دانید که مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد معماری سوئیس، ۲ سال. برای اخذ پذیرش هم لازم است شرایط زیر را مهیا و مدارک زیر را آماده کنید:

  • مدرک لیسانس و ریز نمرات با ترجمه به دو زبان آلمانی و انگلیسی
  • سطح آیلتس حداقل ۷ و یا معادل تافل آن
  • اثبات تمکن مالی
  • داشتن توصیه‌نامه
  • انگیزه نامه معماری
  • پورتفولیو معماری
  • رزومه معماری

مراحل اپلای برای تحصیل دکتری معماری در سوئیس

می‌خواهید در مقطع دکتری برای اپلای معماری سوئیس اقدام کنید؟ پس باید بدانید که اخذ پذیرش در این مقطع بستگی زیادی به توانایی علمی، فنی و رزومه معماری شما دارد. در ادامه، باید بتوانید یک استاد راهنما (یا همان سوپروایزر) را برای خودتان پیدا کنید. در نهایت هم، فراموش نکنید که درست مثل رزومه معماری قوی، داشتن یک پورتفولیو معماری قابل اتکا، انگیزه نامه معماری و توصیه نامه تاثیر زیادی بر مسیر اپلای معماری شما خواهند گذاشت.

 


مطلب پیشنهادی برای مطالعه: سفارش پورتفولیو معماری


محبوب‌ترین گرایش‌ها برای اپلای معماری سوئیس

قبل از هر چیز باید به شما بگوییم که گرایش‌های مختلف و متنوعی در مسیر متقاضیان مسیر اپلای معماری سوئیس قرار دارد. ما در اینجا، به معرفی چهار گرایشی که در صدر لیست محبوب‌ترین‌ها هستند، کفایت خواهیم کرد.

  • طراحی داخلی

اپلای معماری با گرایش طراحی داخلی، فقط در سوئیس محبوب نیست. بسیاری از معماران جوان، در سرتاسر دنیا، جذب این گرایش محبوب با بازار کار با ثبات می‌شوند. در زمان تحصیل در این گرایش، خواهید آموخت که چگونه می‌توان فضاهای مختلفی نظیر اتاق نشیمن، کارگاه، دفتر کار و یا حتی یک کارخانه را طراحی کرد. البته، به نحوی که بتواند ارتباطی دلپسب و محکم را با  شخصیت و روحیات فرد یا افراد ساکن در آن برقرار نماید.

  • طراحی منظر

گرایش طراحی منظر مخصوص آن دسته از متقاضیان اپلای معماری سوئیس است که به فضاهای عمومی شهری علاقه دارند. با تحصیل در این گرایش، خواهید آموخت که چگونه می‌توان یک فضای عمومی شهری را طراحی نمود. علاوه بر این، بازسازی، باززنده سازی و بازطراحی فضاهای سبز، باغ‌ها و پیاده راه‌ها هم جزوی از این گرایش محبوب معماری هستند.

  • معماری تجاری

حالا دیگر چند سالی می‌شود که گرایش معماری تجاری راه خود را در قلب متقاضیان اپلای معماری باز کرده است. با تحصیل در این گرایش، بر روی طراحی فروشگاه‌های بزرگ، کافه‌ها، رستوران‌ها و سایر مناطق عمومی – تجاری شهر تمرکز خواهید کرد. علاوه بر این، جالب است بدانید که یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های این گرایش، مبحث ایمنی شهری است.

  • برنامه‌ریزی شهری

تمرکز گرایش برنامه ریزی شهری بر روی طراحی، ایجاد و آزمون ساختارهای فیزیکی شهری است. این کار نیازمند تحقیق، تجزیه و تحلیل داده‌ها و داشتن خلاقیت در شناسایی و حل مشکلات مشهود و غیرمشهود شهری است.

 

بازار کار رشته معماری در سوئیس

خیالتان راحت باشد. معماری نه فقط در سوئیس، که در سرتاسر اتحادیه اروپا بازار کاری خوب و باثبات دارد. اما اگر بخواهیم به این پرسش، یک پاسخ علمی بدهیم، باید بگوییم که با توجه نرخ بسیار پایین بیکاری در سوئیس، انتظار می‌رود که متخصصان معماری، به عنوان یکی از رشته‌های تاپ دانشگاهی از بازار کار خوبی بهره‌مند شوند. در بسیاری از گزارش‌ها، تخمین زده شده است که درآمد سالانه مهندسین معماری در سوئیس، رقمی بین ۸۵ تا ۱۵۰ هزار فرانک باشد.

مسیر تحصیل و اپلای معماری سوئیس ، اقامت و بازار کار معماری سوئیس

پس اگر قصد مهاجرت به سوئیس به عنوان یک معمار را دارید، از بابت بازار کار و میزان درآمد، خیالتان راحت باشد. کافی است که بر روی بالا بردن کیفیت مهارت‌ها، توانایی‌ها و همچنین، رزومه معماری خود تمرکز نمایید.

 


مطلب پبشنهادی برای مطالعه: استراتژی بازاریابی معماری


 

شرایط اقامت پس از تحصیل و اپلای معماری سوئیس

آیا تصور می‌کنید که با تحصیل و اپلای معماری سوئیس، اقامت دائم این کشور را دریافت خواهید کرد؟ کاملاً اشتباه می‌کنید. تحصیل معماری در سوئیس، به خودی خود منجر به اخذ اقامت دائم این کشور نمی‌شود. اما پروسه‌ی واقعی چگونه طی خواهد شد؟

باید بدانید که پس از پایان تحصیلاتتان، یک فرجه‌ی یک ساله برای پیدا کردن کار دریافت خواهید کرد. اگر بتوانید در طول این یک سال، یک شغل پیدا کنید، بخش اعظمی از مسیر اقامت دائم سوئیس را خواهید پیمود. در ادامه هم، باید حواستان باشد که برای اخذ اقامت دائم، باید بیمه و مالیات پرداخت کنید. البته، نباید هیچ جرمی هم مرتکب بشوید. در چنین شرایطی، پس از گذشت ۵ سال خواهید توانست نسبت به اخذ اقامت دائم و اخذ پاسپورت سوئیسی اقدام نمایید.

 

 

معرفی برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل و اپلای معماری در سوئیس

دانشگاه ETH زوریخ موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس

موسسه نتکنولوژی فدرال زوریخ یا همان ETH مستقیماً زیر نظر وزارت امور اقتصادی، آموزش و تحقیقات فدرال اداره می‌شود. این دانشگاه در سال ۱۸۴۵ تاسیس شده است و در سال ۲۰۲۰ میلادی به جایگاه ششمین دانشگاه برتر جهان رسید. البته، این دانشگاه، پس از دانشگاه آکسفورد در رتبه‌ی دوم برترین دانشگاه‌های اروپا قرار دارد.

مسیر تحصیل و اپلای معماری سوئیس ، دانشگاه زوریخ

بد نیست بدانید که موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ تا به امروز برنده ۲ جایزه پریتزکر (در حوزه معماری) شده است. اما برای اخذ پذیرش در این دانشگاه، باید بتوانید مدارک زیر را آماده کنید:

  • گذراندن آزمون ورودی برای متقاضیان اپلای معماری در مقطع لیسانس
  • اصل تمام مدارک آکادمیک به همراه ریز نمرات
  • مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت امور خارجه (برای متقاضیان اپلای معماری مقطع کارشناسی ارشد)
  • داشتن رزومه معماری قوی
  • تدوین یک انگیزه نامه معماری قوی
  • داشتن یک پورتفولیو معماری قابل اتکا
  • داشتن استاد راهنما یا سوپروایزر (برای متقاضیان اپلای معماری سوئیس در مقطع دکتری)
  • پایان نامه ارشد برای متقاضیان دکتری
  • سطح C1 آزمون گوته برای کارشناسی، آیلتس ۷، تافل ۱۰۰ برای مقطع کارشناسی ارشد و آیلتس ۶.۵ و تافل ۹۰ برای مقطع دکتری

اگر از ددلاین‌ها هم بپرسید، باید بگوییم که برای اپلای معماری سوئیس در مقطع دکتری، هیچ ددلاینی وجود ندارد. اما ددلاین اپلای کارشناسی ارشد معماری سوئیس از ۱ تا ۳۱ مارس تنظیم شده است. برای کارشناسی هم از ۱ نوامبر تا ۳۰ آوریل زمان خواهید داشت.

 

دانشکده معماری دانشگاه برن

دانشگاه برن در سال ۱۸۳۴ میلادی تاسیس شده است. اما قدرت آموزش و کیفیت آن فقط به دلیل قدمتش نیست. این دانشگاه، توانسته است با کیفیت‌ترین دوره‌های آموزشی در سرتاسر سوئیس را طراحی کند. در حقیقت، دانشگاه برن به خاطر کیفیت عالی تدریس استادهایش توانسته است به شهرتی عظیم در سطح سوئیس و حتی اروپا برسد. اما برای اخذ پذیرش از این دانشگاه مطرح، باید بتوانید مدارک زیر را آماده کنید:

  • اخذ پذیرش دانشگاه برن برای مقطع لیسانس معماری

تکمیل فرم اپلیکیشن با هزینه ۱۰۰ فرانک سوئیس

کپی پاسپورت

ارائه مدرک دیپلم با حداقل معدل ۱۲.۲۰

داشتن یک رزومه معماری خوب

سطح C1 زبان آلمانی

مسیر تحصیل و اپلای معماری سوئیس ، دانشگاه برن

  • اخذ پذیرش دانشگاه برن برای مقطع فوق لیسانس معماری

تکمیل فرم اپلیکیشن با هزینه ۱۰۰ فرانک سوئیس

داشتن سطح C1 زبان آلمانی

ارائه ریز نمرات ترجمه شده‌ی آخرین مقطع تحصیلی

کپی پاسپورت

داشتن رزومه معماری، پورتفولیو معماری و توصیه نامه معماری

 

دانشگاه ژنو سوئیس

دانشگاه ژنو، یکی از برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی نه فقط در سوئیس، که در سرتاسر اروپاست. اینجا، در سال ۱۵۵۹ میلادی تاسیس شده است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که دانشگاه ژنو در ابتدا، فقط یک مدرسه دینی به شمار می‌آمد. اما در حال حاضر حدود ۱۵۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه معتبر تحصیل می‌کنند. از این میان، حدود ۴۰ درصد، بین‌المللی هستند. به جرات می‌توانیم بگوییم که این میزان، یکی از بالاترین نرخ‌های تحصیل دانشجوی بین‌المللی در بین دانشگاه‌های اروپاست.

مسیر تحصیل و اپلای معماری سوئیس دانشگاه ژنو

اما هیچ می‌دانید که برای اخذ پذیرش تحصیلی و اپلای معماری دانشگاه ژنو سوئیس باید چه مدارکی را آماده کنید؟

  • کپی پاسپورت
  • رزومه معماری
  • دوق طعه عکس در اندازه گذرنامه
  • انگیزه نامه معماری
  • یک توصیه نامه
  • رزومه معماری و پورتفولیو معماری
  • ۱۵۰ فرانک به عنوان هزینه اپلای (که غیرقابل بازگشت است)

 


مقالات پیشنهادی مرتبط:

دیجیتال مارکتینگ در معماری

پورتفولیو معماری

پورتفولیو هنری 

کسب درآمد دلاری از معماری؛ راهنمای جامع ۲۰۲۳ برای معماران

اپلای معماری ترکیه 

اپلای معماری کانادا

اپلای معماری هلند

اپلای معماری دانمارک

اپلای معماری ایتالیا 

اپلای معماری آلمان

اپلای معماری آمریکا

اپلای معماری استرالیا

اپلای معماری انگلستان

 

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *