کسب درآمد دلاری از معماری؛ راهنمای جامع ۲۰۲۴ برای معماران

کسب درآمد دلاری از معماری؛ راهنمای جامع ۲۰۲۴ برای معماران

یک فریلنسر معماری هستید؟ به تازگی تصمیم گرفته‌اید که قدم در وادی فریلنسری معماری بگذارید؟ شاید هم هنوز یک دانشجوی معماری باشید، ولی می‌خواهید کسب‌وکار شخصی خود را به راه بیندازید؟ برای اپلای معماری به رزومه شغلی نیاز دارید؟ اگر پاسخ‌تان به هر کدام از این سوالات مثبت است، از شما می‌خواهیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. تصمیم گرفته‎ایم که تمامی راه‌های کسب درآمد دلاری از معماری را مرور کنیم. بر همین اساس، به شما خواهیم آموخت که چطور چارچوب‌های کسب‌وکار شخصی‌تان را طراحی کنید. به علاوه، برترین سایت های فریلنسری، روش‌های گرفتن پروژه و کسب درآمد دلاری از معماری را هم به شما معرفی خواهیم کرد. هدف نهایی ما، نور انداختن بر مسیری است که شما را از کسب‌وکارهای سنتی جدا و جای پایتان را در جهان مدرن و بدون مرز امروز، محکم خواهد کرد.

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

 

اینترنت، مهم‌ترین منبع کسب درآمد دلاری از معماری

پیدا کردن یک شغل مناسب، هیچ‌وقت ساده نیست. اما فراموش نکنید که این جهان، سرشار از فرصت‌هایی است که بخش بزرگی از آن‌ها، در اینترنت هم بازتاب می‌یابند. پس چه یک اتوکدکار با مهارت باشید، چه یک استاد رندرگیری، و چه حتی یک معمار با سلیقه (باور کنید که با سلیقه بودن یک گوهر کمیاب است)، تعلل نکنید. این مهارت‌ها، می‌توانند شما را به شغل و حتی درآمد رویایی‌تان برسانند. کافی است که ناامیدی را کنار بگذارید و کار جستجوی عمیق منابع را آغاز نمایید.

اما شاید بپرسید که این کار را باید از چه نقطه‌ای آغاز کرد؟ این مقاله، پاسخ این سوال را با دقیق‌ترین جزئیات در اختیار شما خواهد گذاشت. اما پیش از شروع این مسیر، سری به مقالات راهنمای جامع ما در مورد نوشتن یک انگیزه نامه معماری و بهترین شیوه‌های طراحی یک رزومه معماری بزنید.

 

اصول کسب درآمد دلاری از معماری برای یک فریلنسر

خیلی وقت‌ها از ما می‌پرسند که چرا کسب درآمد دلاری و فریلنسری معماری؟ مگر معمارها درآمد خوبی ندارند؟ ما همیشه یک پاسخ مشخص را به این سوال پرتکرار می‌دهیم. و آن هم اینکه: توانایی ایجاد یک شغل با استفاده از (و حتی با یادگیری) روش‌های خلاقانه، چند خاصیت عمده دارد. یکی اینکه، شما را از دام روش‌های سنتی و خسته کننده‌ی کسب‌وکار نجات می‌دهد. دو اینکه، برای شما، آزادی و توسعه مالی به ارمغان خواهد آورد. و سه هم اینکه، به تبع آزادی و توسعه‌ی مالی، آزادی انتخاب شما هم افزایش خواهد یافت. اما چگونه می‌توان به کسب درآمد دلاری از معماری پرداخت؟ در ادامه، چند ایده در مورد چگونگی کسب درآمد برای فریلنسرهای معماری را مرور خواهیم کرد.

  • توسعه دهنده باشید

تقریباً همه‌ی معماران، می‌توانند به توسعه‌دهنده‌هایی خوب و با مهارت تبدیل شوند. یعنی چطور؟ می‌توانید مسیر را اینطور آغاز کنید که هزینه خدمات خود را پایین بیاورید اما در عوض، سهمی از سود محصول نهایی بردارید!

  • شبکه روابط حرفه‌ای بسازید

شروع کار فریلنسری و کسب درآمد دلاری از معماری، همیشه سخت است. به همین دلیل، در ابتدای راه باید به افرادی که از قبل می‌شناسید، اتکا کنید. با متخصصان مختلف تماس بگیرید. بازاریابی کنید؛ حتی شده به صورت شفاهی و در جلسات غیررسمی. یاد بگیرید و عادت کنید که در ابتدای مسیر، باید ارتش تک نفره‌ی خودتان باشید. چرا؟ چون فقط در این صورت است که می‌توانید رشد کنید و اعتماد دیگران را نیز به خود جلب نمایید.

  • قاطع باشید

مهم‌ترین سد در مسیر کسب درآمد دلاری از معماری، قاطع نبود فریلنسر های معماری است. منظورمان از قاطع نبودن چیست؟ بسیاری از فریلنسرها فکر می‌کنند که اگر قیمت نهایی کار خود را پایین بیاورند، تصمیم درستی گرفته‌اند. حال آنکه این تصمیم می‌تواند تمام عمر حرفه‌ای شما را دستخوش تغییرات منفی کند.

همیشه رقمی را به عنوان دستمزد انتخاب کنید که مطمئنید برای شما مناسب است. از سوی دیگر، بهتر است مطمئن شوید که مزد زحمات خود را بدون تاثیرپذیری از پیشرفت پروژه دریافت خواهید کرد. همیشه هم آماده باشید که با استدلال‌های منطقی و درست، از میزان دستمزد خود دفاع کنید. می‌دانید چرا؟ چون در غیر این صورت، به مردم اجازه می‌دهید که از شما سواستفاده کنند. از این هم بدتر، باعث می‌شوید که تصورات نادرستی در مورد جامعه فریلنسری معماری ایجاد شود.

  • خدمات اضافی ارائه دهید

بسیاری از معماران فریلنسر، ارائه‌ی خدمات اکسترا (یا همان خدمات اضافی) را بهترین تضمین برای گرفتن پروژه و کسب درآمد دلاری از معماری می‌دانند. می‌پرسید چطور؟ مثلاً بسیاری از متقاضیان طراحی داخلی، زمان یا حتی دانش کافی برای انتخاب مبلمان را ندارند. به همین دلیل، ترجیح می‌دهند که طراح داخلی، شخصاً کار تهیه مبلمان و متریال لازم برای کار را هم برعهده بگیرد.

  • محصول یا خدمتی خاص خودتان را طراحی کنید

آیا در حیطه‌ی معماری موضوعی هست که شما را شیفته کرده باشد؟ فکر می‌کنید که در یک حوزه خاص مهارت دارید؟ پس شروع به کسب درآمد از آن حوزه کنید. البته، لازم نیست نگران شروع راه شوید. کمی پایین‌تر و در بندهای آینده، این موضوع را به تفصیل برایتان شرح داده‌ایم.

  • از وبسایت‌ خود کسب درآمد کنید

یک وبسایت دارید؟ شاید وب سایت شخصی‌تان باشد، شاید هم یک وبسایت پورتفولیو معماری دارید! مهم نیست. می‌خواهیم به شما پیشنهاد دهیم که از این پتانسیل عظیم، نهایت استفاده را ببرید. تلاش کنید که وبسایت خود را به مهم‌ترین ابزار بازاریابی‌تان بدل کنید. سعی کنید که وبلاگ خود را هم به تریبونی برای نشان دادن توانایی‌های خود تبدیل نمایید. به این ترتیب، قدم در مسیری خواهید گذاشت که انتهایش، کسب درآمد از وبسایتتان است. می‌دانید چنین مسیری را باید چطور غنی کرد؟ ساده است! کافی است بر تجربیات و علایق خود تکیه کنید و محصول یا محصولاتی را طراحی کنید که مشتری داشته باشد.

در این مسیر، فقط باید حواستان به یک نکته باشد. آن هم اینکه، محصول تولیدی‌تان باید خدماتی استاندارد شده را به مخاطب عرضه کند. یعنی، از تولید محصولاتی که حتی پس از تولید هم درهای مذاکره برای نوع خدمت یا قیمت را باز می‌گذارند دوری کنید. به علاوه، در مراحل پیش از تولید، به نقاط ضعف فعلی بازار و نیازهای پاسخ داده نشده‌ی مشتری یا پرسونای موردنظرتان هم خوب دقت کنید.

  • پوشیدن قبای مشاوری کاربلد

اگر سابقه‌ی کار در بازار معماری را دارید، این پیشنهاد می‌تواند درآمد اضافه‌ی دلچسبی را برایتان ایجاد کند. می‌پرسید چطور؟ ساده است! کافی است که به متخصصان، طراحان و سازندگان، خدمات مشاوره ارائه دهید. به شما اطمینان می‌دهیم که خدمات مشاوره، همیشه حجم خوبی از تقاضا را برایتان ایجاد خواهند کرد. این، یکی از راه‌های آسان و همزمان مطمئن برای کسب درآمد دلاری از معماری است.


محصول پیشنهادی در این زمینه: اصول ارتباطی معمار و کارفرما از تفاهم تا قرارداد


  • یا حجم را افزایش دهید، یا قیمت را

یکی از راه‌های افزایش درآمد دلاری از معماری برای یک فریلنسر معماری، افزایش حجم کاری است. به زبان ساده‌تر، تلاش کنید که برای کارهای جانبی معماری هم وقت بگذارید. از حضور در Fiver و Upwork گرفته تا عکاسی برای وبسایت‌هایی مانند Alamy و یا Shutterstock! به علاوه، فراموش نکنید که نویسندگی معماری و وبلاگ‌نویسی هم یکی از راه‌های کسب درآمد دلاری از معماری است.

در نهایت، هدف ما از نوشتن بندهای بالا این است که به شما یاد بدهیم منفعل نباشید. تلاش کنید که تاکتیک تجاری خود پیدا، حفظ و تثبیت کنید. و فراموش هم نکنید که هم‌ارز با اشتیاق برای فریلنسری معماری و کسب درآمد دلاری از معماری، باید راهی طولانی را طی نمایید. راهی که سخت است و نیاز به بازنگری‌های متعدد در حوزه‌هایی مانند قیمت گذاری و تولید دارد.

 

معرفی منابع غیرفعال برای کسب درآمد دلاری از معماری

با تعریف درآمد غیرفعال آشنا هستید؟ درآمد غیرفعال به درآمدی گفته می‌شود که به طور خودکار، و یا با صرف حداقلی از نیروی کار یا نگهداری به دست می‌آید. البته، از همین ابتدا باید به شما توضیح دهیم که ایجاد جریان‌های درآمد غیرفعال کاری آسان نیست و نیاز به تلاش، فداکاری و اشتیاق بالایی دارد. به هر روی، در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانیم بخشی از محبوب‌ترین منابع درآمد غیرفعال برای یک فریلنسر معماری را با هم مرور کنیم.

  • کتاب‌های الکترونیکی

یکی از اصلی‌ترین منابع ایجاد درآمد غیرفعال برای معمارها، تدوین و تهیه‌ی کتاب الکترونیکی است. البته، این کتاب‌های الکترونیکی می‌توانند به صورت راهنماها یا همان هندبوک‌ها هم تهیه شوند. در حقیقت، انتخاب نوع و ماهیت یک کتاب الکترونیکی، کاملاً به میزان مهارت و تسلط شما بر یک موضوع خاص بستگی دارد. پس اگر اعتقاد دارید که در حوزه‌ای، به شدت کاربلد و با تجربه هستید، دست به کار شوید و دانش‌تان را مکتوب کنید.


محصول پیشنهادی در این زمینه: جستار هایی در حوزه معماری و کارآفرینی


  • تبلیغات و کمیسیون‌های آنلاین

در این روزها، معمارها، به خصوص فریلنسرهای معماری می‌توانند به صورت آنلاین محتوا بسازند. به علاوه، به راحتی می‌توانند محتواهای خود را در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، پادکست‌ها و وبلاگ‌ها به نمایش بگذارند. در کنار این‌ها، می‌توانند از طریق لینک‌ها و بنرها هم کمیسیون دریافت کنند. پس چرا که نه؟ اگر استعدادش را دارید، کار تولید محتوا را آغاز کنید. و فراموش هم نکنید که محتوای عالی‌تر به منزله‌ی کسب جریان درآمدی بیشتر است.

  • کورس‌های آنلاین

حالا دیگر به لطف پیشرفت‌های تکنولوژیک، هر معماری می‌توانند دانش خود را به دیگران بفروشد. پس اگر شما هم در زمینه‌ای دارای مهارت و تخصص کافی هستید، چرا دانش خود را به دیگران هم آموزش نمی‌دهید تا از این مسیر هم بتوانید به کسب درآمد دلاری از معماری بپردازید؟ پلتفرم‌های آنلاینی مثل Udemy، Lyna و یا Novatr به متخصصان امکان فروش دوره‌های آموزشی را عرضه می‌کنند.

 

۱۰ مسیر اصلی کسب درآمد دلاری از معماری

  • با GoPillar لذت کار با مشتریان واقعی را بچشید

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که مهم‌ترین محصول دنیای فریلنسری معماری و کسب درآمد دلاری از معماری، پلتفرم Cocontest است. این پلتفرم جذاب و بسیار دوست‌داشتنی به شما فرصت شرکت در مسابقات طراحی کوچک را هدیه خواهد کرد. مسابقاتی که به برندگانش، جوایز نقدی ریز و درشتی تعلق خواهد گرفت. خبر خوب اینکه، این پلتفرم، که در حال حاضر ۱۴۰۰۰  عضو فعال دارد، به سرعت در حال رشد و توسعه در اقصی‌نقاط جهان است.

اما شاید از خودتان بپرسید که شرایط حضور در مسابقات GoPillar چیست؟ بگذارید ما برایتان توضیح دهیم! در این پلتفرم، هیچ محدودیتی برای حضور به عنوان مشتری و یا حتی معمار وجود ندارد. مردم از سرتاسر جهان نیازها و تعاریف خود از یک پروژه را بر روی پلتفرم ارسال می‌کنند و از معماران سرتاسر جهان می‌خواهند که برای حل مشکل و یا رفع نیاز آن‌ها، ایده‌‌پردازی و طراحی نمایند. پس از پایان مدت زمان مسابقه هم، مشتری طرح برنده را انتخاب می‌نماید. طبعاً بسته به کار (از طراحی ساده تا رندرگیری) مبلغ مورد نظر هم به برنده مسابقه اعطا خواهد شد.

اگر یک دانشجوی معماری، و یا یک فریلنسر معماری تازه‌کار هستید و هنوز زمان آزاد زیادی دارید، ما به شما توصیه می‌کنیم که حتماً چرخی در این وبسایت بزنید.

  • گل سرسبد وبسایت های معماری: Houzz

به عنوان یک فریلنسر که در پی کسب درآمد دلاری از معماری است، وبسایت Houzz یکی از مناسب‌ترین نقاط لنگر انداختن است. می‌پرسید چرا؟ چون این پلتفرم به شما فرصت ایجاد یک صفحه شخصی برای معرفی کسب‌وکارتان را خواهد داد. به علاوه، از طریق Houzz می‌توانید نمونه کارها و پروژه‌های اجرا شده‌ی خودتان را به مخاطبین خود ارائه دهید. از این هم بهتر، شما براساس موقعیت جغرافیایی، نظرات مشتریانی که با شما کار کرده‌اند و حتی نوع پروژه‌های اجرا شده‌تان در این سایت ایندکس خواهید شد.

اگر از ما بپرسید، پلتفرم Houzz یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای فریلنسری معماری و کسب درآمد دلاری از معماری است.

  • وبسایت های فریلنسری و همکاری آزاد

در ادامه، به شما چندین وبسایت مناسب برای فریلنسری معماری و کسب درآمد دلاری از معماری را معرفی خواهیم کرد. با ذکر این توضیح که این وبسایت‌ها، فقط مختص به معماری نیستند. اما توانسته‌اند بخش بزرگی از جامعه فریلنسری معماری را در خود متمرکز نمایند.

  • ۹۹designs
  • Solidgigs
  • Fiver
  • FlexJobs
  • Freeup
  • Upwork
  • Guru
  • PeopleperHour
  • Designcrowd

اما این وبسایت‌ها چطور کار می‌کنند؟ بگذارید عملکرد عمده‌ی وبسایت‌ های فریلنسری معماری و کسب درآمد دلاری از معماری را برای شما توضیح دهیم. در این وبسایت‌ها، باید صادقانه و کاملاً براساس واقعیت، پروفایل خود را بازگو کنید. علاوه بر این، باید بتوانید نرخ همکاری براساس ساعت را به شیوه‌ای دقیق و هوشمندانه ببندید. به این ترتیب، صفحه معرفی شما در این وبسایت های کسب درآمد دلاری از معماری، تبدیل به یک لندینگ پیج برای مشتریان بالقوه خواهد شد.

اگر بخواهیم به شما یک توصیه کارآمد بکنیم، باید بگوییم که بهتر است پیج کاری خود (چه فیسبوک، چه اینستاگرام و چه لینکدین) را به صفحه پروفایل خود در این وبسایت های فریلنسری لینک کنید. به این ترتیب، کسانی که وارد صفحه شما خواهند شد می‌توانند با یک کلیک، جدیدترین فعالیت‌های حرفه‌ای شما را رصد کنند.

  • محصولات دیجیتال یا غیردیجیتال خود را بفروشید

یکی دیگر از محبوب‌ترین راه‌های کسب درآمد دلاری از معماری، فروش محصولات دیجیتال و غیردیجیتال مرتبط با معماری در پلتفرم‌هایی مثل Shapeways است. این پلتفرم بستری مناسب برای تجارت الکترونیک سه بعدی می‌باشد. پس، چه یک فریلنسر معماری در حوزه مدل‌سازی دیجیتالی باشید و چه به یک چاپگر سه بعدی دسترسی داشته باشید، اینجا برای شما ساخته شده است. کافی است در وبسایت چرخی بزنید و زمینه مناسب ارائه آثار مورد علاقه و مرتبط با توانایی‌هایتان را پیدا کنید. پس از آن دیگر همه چیز آسان خواهد بود. Shapeways در ساخت فیزیکی محصولات و تحویل آن‌ها به مشتری به شما کمک خواهد کرد.

خلاصه اینکه: اگر در مدل سازی مهارت دارید، دیگر نگران چیزی نباشید. سری به وبسایت Shapeways بزنید.

  • یک آنلاین شاپ معماری باز کنید

خودتان را یک فریلنسر معماری خلاق می‌دانید؟ شمی قوی برای اداره‌ی یک کسب‌وکار دارید؟ دوست دارید از مهارت‌های طراحی معماری خود در مسیرهایی متفاوت بهره بگیرید؟ پس ایده‌های معمارانه و الهام‌بخش خود را وارد فضای کسب‌وکار کنید. محصولات مختص به خودتان را طراحی نمایید و در وب‌سایت خود به فروش برسانید.

  • به کشف و جستجو در Graphic River بپردازید

گرافیک ریور یک پلتفرم آنلاین برای عرضه‌ی محتوای دیجیتال است. در حقیقت، یکی از موفق‌ترین‌ها و محبوب‌ترین‌هاست. در اینجا می‌توانید هر چیزی را پیدا کنید. از عکس و فیلم تا حتی پلاگین‌های طراحی شده برای هر شغل و یا نیاز خاص! اما بد نیست بدانید که گرافیک ریور، منبعی تمام نشدنی از مواد و آبجکت‌های گرافیکی مختص به معماران و طراحان نیز هست! پس اگر مهارت طراحی دارید، می‌توانید اینجا هم خودی نشان بدهید و از این پلتفرم هم برای کسب درآمد دلاری از معماری استفاده کنید. به علاوه، باید بدانید که کار با این سایت، تقریباً راحت است. فقط کافیست بدانید که چطور همزمان، خلاق و اصیل باشید. در مدت زمانی کوتاه، می‌توانید کار خود را به طیف وسیعی از مشتریان، عرضه نمایید.

  • وارد دنیای طراحی و فروش NFT ها شوید

یک NFT یا توکن غیرقابل معاوضه، محصول منحصربه‌فردی است که با فناوری بلاک چین تولید می‌شود. NFT ها از یک سو توسط ارزهای دیجیتال تقویت می‌شوند و از سوی دیگر، امکان تکرار و یا اصلاح آن‌ها به طور کلی، وجود ندارد. به همین دلیل، روشی کمیاب برای تولید یک اثر هنری دیجیتالی به شمار می‌آیند. پس اگر خودتان را یک معمار خلاق و با سلیقه در حوزه طراحی می‌دانید، سری به جهان NFT ها هم بزنید.

  • یک کتاب دیجیتالی منتشر کنید

امروزه، فروش کتاب‌های دیجیتالی، به اندازه‌ی خرید آن‌ها ساده و در دسترس است. سایت‌های آنلاین زیادی هستند که حاضرند کتاب‌های دیجیتالی شما را در معرض فروش، در ویترین خود قرار دهند. پس اگر در حوزه‌ای خاص آموزش دیده‌اید، و یا تجارب منحصر به فردی دارید، حتی اگر احساس می‌کنید که در حوزه‌ی پژوهش قابلیت‌ها و پتانسیل‌هایی دارید، دست به کار شوید. تلاش کنید که کتاب دیجیتال خودتان را طراحی کنید و سپس آن را در دسترس مخاطبین آنلاین یا همان نتیزن‌ها قرار دهید.

  • عکاسی، محبوب‌ترین راه کسب درآمد دلاری از معماری

یک معمار علاقمند به عکاسی هستید و دستی بر آتش ادیت عکس هم دارید؟ پس باید به شما پیشنهاد بدهیم که بهتر است مهارت‌های عکاسی و معماری خودتان را با هم ترکیب کنید و از این مسیر، به کسب درآمد دلاری از معماری و عکاسی بپردازید. چطور؟ برای شروع می‌توانید از سایت‌هایی مانند شاتر استاک، FOAP و یا حتی ۵۰۰PX  استفاده کنید. عکس‌هایی که در حوزه معماری گرفته می‌شوند، در همه‌ جای دنیا طرفدار دارند!

  • وبلاگ معماری خود را راه‌اندازی کنید

یک فریلنسر معماری باید به فکر تبلیغات کار خود هم باشد. ساده‌تر بگوییم. بدون تبلیغ، نمی‌توانید مسیر کسب درآمد دلاری از معماری را برای خودتان هموار کنید. یکی از بهترین ویترین‌ها هم، ایجاد یک وبلاگ و یا یک وبسایت برای خودتان است. به این ترتیب، هم می‌توانید دغدغه‌های حرفه‌ای خود را در قالب پست‌هایی به گوش مخاطبان خود در سرتاسر جهان برسانید. و هم خواهید توانست که دستاوردهای خود را به شیوه‌ای کاملاً حرفه‌ای، بازتاب دهید. پس از وبسایت و SEOی آن غافل نشوید.

 

کسب درآمد دلاری از نرم افزار معماری

هنوز دانشجوی معماری هستید، یا  شاید هم یک معمار تازه کار به حساب می‌آیید! در هر صورت، احتمالاً یک سوال مهم در سرتان است! آن هم اینکه، برای کسب درآمد از نرم افزارهای معماری، باید چه راهی را رفت؟ دقیق‌تر اینکه، کدام نرم افزار معماری برای نمایش چه مهارت، یا مهارت‌هایی مناسب است؟ در ادامه، به شما خواهیم گفت که مسیر یادگیری حرفه ای نرم افزار های معماری را چطور باید طی کرد.

  • اتوکد- ایستگاه اول هر معمار

نرم افزار معماری اتوکد، نخستین بار در سال ۱۹۸۲ به بازار عرضه شد. اما این قدمت، باعث کم شدن قدرتش در بازار معماری نشده است. با تسلط بر نرم افزار اتوکد، می‌توانید خیلی از پروژه‌ها و نقشه‌های اجرایی را طراحی کنید. ساده‌تر بگوییم! با اتوکد هم می‌توان سازه طراحی کرد، هم نقشه‌کشی کرد. به علاوه، می‌توان هم پروژه‌های طراحی شهری و راهسازی را پیش برد، هم به طراحی داخلی و حتی طراحی لباس پرداخت. علاوه بر تمام این‌ها، خروجی اتوکد را می‌توان به سادگی به دیگر نرم‌ افزارهای معماری انتقال داد و از آن رندر گرفت. پس نخستین توصیه‌ی ما به شما، تسلط بر دهمین نرم افزار پردرآمد معماری در آمریکا (مطابق با آمار سال ۲۰۲۱) است.

  • آرشیکد (Archicad) انتخاب اول معماران اروپایی

آرشیکد هم درست مثل اتوکد، سابقه‌ و قدمتی طولانی دارد. با تسلط بر نرم افزار آرشیکد، خواهید توانست که در زمینه‌ی سه بعدی سازی سرآمد شوید. به علاوه، فراموش نکنید که به خاطر رعایت استانداردهای BIM، آرشیکد در اروپا طرفداران بیشتری دارد. البته، در آمریکا هم یک پله بالاتر از اتوکد، در رتبه نهم نرم افزارهای پردرآمد معماری جا خوش کرده است.

  • راینو تجربه ی قدرتی بدون مرز در معماری

راینو یکی از همه کاره‌ترین و پرقدرت ترین نرم‌افزارهای معماری است. با تسلط بر راینو هم می‌توانید به صورت فوق حرفه‌ای مدلسازی کنید، هم مدلهای سه بعدی را به سادگی و بدون هیچ دردسر خاصی، ویرایش نمایید. به علاوه، راینو برای طراحی کانسپت حجمی اولیه‌ی یک ساختمان، رندرگیری حرفه‌ای، نقشه‌کشی معماری، شیت بندی معماری و حتی تحلیل انرژی، نورگیری و… مفید و مناسب است. در کنار همه‌ی اینها، با پلاگین گرس هاپر، می‌توانید به طراحی پارامتریک برای مدلسازی ساختمان‌های دارای فرم خاص و یا پیچیده بپردازید.

پس اگر یک یا چند مهارت از میان مهارت‌های بالا را برای کسب درآمد دلاری و فریلنسری معماری انتخاب کرده‌اید، در یادگیری راینو شک نکنید. از یاد هم نبرید که راینو هفتمین نرم افزار پردرآمد معماری در آمریکا به حساب می‌آید.

  • لومیون انیمیشنی از مدل سه بعدی شما

لومیون هم مثل راینو، یک نرم افزار همه کاره است. اما باید از آن به عنوان مکملی برای یکی از نرم افزارهای سه بعدی، مثل رویت، تری دی مکس و یا اسکچاپ استفاده کنید. بگذارید ساده‌تر بگوییم. کافیست که مدل ساخته شده در یکی از آن نرم افزارها را وارد لومیون نمایید. پس از آن، به سادگی می‌توانید این مدل را به یک انیمیشن فوق‌العاده بدل کنید. از سوی دیگر، خوشبختانه برای استفاده از این نرم افزار، حداقل CPUی سیستم شما باید Core i5 باشد. پس اگر به حوزه انیمیشن سازی از مدل های معماری علاقه دارید، یادگیری لومیون را در اولویت قرار بدهید. این نرم افزار، ششمین نرم افزار پردرآمد معماری در آمریکای سال ۲۰۲۱ بوده است.

  • رویت آشناترین نام برای معماران ایرانی

کسب درآمد دلاری از نرم افزار رویت برای معماران ایرانی ساده‌تر است. چون این نرم افزار توانسته است جای خوبی را در سیستم کاری معماران ایرانی برای خود دست و پا کند. البته، در آمریکا هم وضع همین است! رویت در آنجا هم دومین نرم افزار پردرآمد معماری به شمار می‌رود.

با کمک رویت، هم می‌توانید مدلسازی سه بعدی را انجام بدهید، و هم اطلاعات لازم در تمامی جنبه‌های ساختمان سازی را نگهداری کنید. منظورمان از اطلاعات لازم، اطلاعاتی در مورد معماری، سازه، تاسیسات الکتریکی، مکانیکی و حتی لوله‌کشی است.

البته رویت یک نقطه ضعف بزرگ دارد. آن هم اینکه اگر می‌خواهید یک خروجی با کیفیت داشته باشید، باید از ۳D Max کمک بگیرید. با این حال، باز هم به شما توصیه می‌کنیم که بعد از اتوکد، یادگیری رویت را هم در دستور کار خود قرار دهید.

  • تری دی مکس جعبه پاندورای جهان معماری

نرم افزار تری دی مکس بدون هیچ شکی، کامل‌ترین و جامع‌ترین نرم‌افزار سه بعدی ساز در جهان معماری است. درست به همین دلیل هم، یادگیری آن اندکی دشوارتر از یادگیری سایر نرم افزارهاست. این را گفتیم که به شما اطمینان بدهیم با اندکی امیدواری، صبوری و مداومت، می‌توانید بر تمامی جنبه های نرم افزار تری دی مکس مسلط شوید.

با نرم افزار تری دی مکس هم می‌توانید به صورت حرفه‌ای رندرگیری کنید، هم انیمیشن معماری بسازید. به علاوه، طراحی انواع نماهای کلاسیک و مدرن هم در تری دی مکس انجام خواهد گرفت. برای کار طراحی محوطه و فضای سبز، طراحی ساختمان های ویلایی و حتی طراحی دکوراسیون داخلی هم مشکلی نخواهید داشت. علاوه بر تمام این‌ها، ساخت مصالح و متریال دهی واقع گرایانه هم در تری دی مکس ممکن است! پس دیگر جای هیچ شکی نیست، نه؟ اگر علاقمند به کسب درآمد در یکی از حوزه‌های فوق هستید، کار یادگیری تری دی مکس را آغاز کنید. ۳D Max، نخستین نرم افزار معماری محبوب و پردرآمد در آمریکاست.


مقالات پیشنهادی مرتبط:

۷ اصل استراتژی بازاریابی معماری و جذب کارفرما

دیجیتال مارکتینگ در معماری ؛ ۶ مدل بازاریابی قدرتمند برای توسعه دفاتر معماری

پورتفولیو معماری چیست؟

طراحی و ساخت پورتفولیو معماری 

اپلای معماری 

۵ ابزار بیزینس معماری برای پیشرفت در مسیر شغلی معماران

مدیریت زمان در معماری؛ ۱۳ نکته که بهره‌وری معماران را دگرگون می‌کند

معماری انتخاب ؛ راهکاری برای تصمیم گیری در بیزینس معماری


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل