کاور لتر معماری؛ راهنمای جامع متقاضیان اپلای

کاور لتر معماری؛ راهنمای جامع متقاضیان اپلای

چه در مسیر مهاجرت شغلی و چه برای اپلای تحصیلی، به یک کاور لتر (Cover Letter) نیاز پیدا خواهید کرد. بدون هیچ اغراقی می‌توان ادعا کرد که کاور لتر، یکی از مهم‌ترین برگه‌های شانس‌ شما در مسیر مهاجرت است. البته، این عضو ثابت مسیر اپلای معماری، همانند یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند. اگر خوب طراحی شده باشد، به یکی از برگ‌های برنده‌ی شما بدل می‌شود. اما اگر ناشیانه سرهم‌بندی شود، می‌تواند راه طولانی اپلای را به جاده‌ای صعب‌العبور تبدیل نماید. (به خصوص اگر در مسیر اپلای شغلی هستید). پس اگر معماری، حوزه‌ای است که در آن به دنبال فرصت‌های جهانی می‌گردید، تا انتهای این مقاله با ما همراه بمانید. می‌خواهیم تمامی اصول و نکات طراحی یک کاور لتر معماری موفق را برایتان برشمریم.

 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

 

کاور لتر معماری چیست؟

احتمالاً شما هم مثل خیلی از معماران جوان، قرار است ساعت‌های زیادی از عمرتان را صرف طراحی یک پورتفولیو معماری و یک رزومه‌ی عالی کنید. پس باید به یک توصیه‌ی طلایی مهمانتان کنیم. آن هم درست پیش از آنکه در این مسیر، احساس سردرگمی کنید و بر سبدی اشتباه سرمایه‌گذاری نمایید. کاور لتر شما، درست به مثابه یک گلوله‌ی نقره‌ای، که خوب هم هدف‌گیری شده باشد، بر قلب جایگاهی که توقعش را دارید، خواهد نشست.

کاور لتر معماری (که با نام‌های نامه پوششی یا معرفی نامه هم شناخته می‌شود)، متنی کوتاه (در حد یک صفحه) است که در آن به زبانی رسمی با کارفرما یا داورتان سخن می‌گویید. با این امید که بتوانید به او ثابت نمایید که به دلیل مهارت‌ها و توانایی‌های خاصی که دارید، نباید فرصت همکاری با شما را از دست بدهد. فراموش نکنید که کاور لتر خود را باید با تمرکز بر جایگاهی که به دنبالش هستید، بنویسید. یعنی در هنگام نوشتن آن باید به جای بیان اهدافتان، مهارت‌هایی را برجسته کنید که برای جایگاه شغلی یا تحصیلی مدنظرتان حیاتی و با اهمیت هستند.

اگر شغل یا جایگاهی که برایش اپلای کرده‌اید، خیلی برایتان مهم است، روی کاور لتر خود تمرکز ویژه‌ای بگذارید. می‌پرسید چرا؟ چون می‌تواند به پورتفولیو معماری یا رزومه معماری شما وزن شگفت‌انگیزی بدهد. به علاوه، می‌تواند شانس شما را برای دعوت شدن به مصاحبه حضوری، بالا ببرد. چرا که در آن به روشنی برای خواننده‌ی خود توضیح داده‌اید که چرا باید به شما فرصتِ قرار گرفتن در جایگاه مورد بحث را هدیه دهد. برای درک بهتر این موضوع، شما را با یک سوال ساده تنها خواهیم گذاشت:

«هیچ‌وقت می‌توانید تخمین بزنید که لاستیک زاپاس ماشین شما کِی و در چه موقعیتی به دردتان خواهد خورد؟»

 

یک کاور لتر معماری، چه اهدافی را باید نشانه بگیرد؟

بر اهمیت کاور لتر معماری واقف شدید؟ پس این شما و این لیستی از مهم‌ترین اهدافی را که این عضو به ظاهر ساده یک پورتفولیو باید بپیماید:

  • کاور لتر معماری شما دلیل استخدام‌تان را به کارفرما اعلام خواهد کرد. به زبان ساده‌تر، قرار است که کاور لتر، نماینده‌ای شایسته‌ی شما در مسیر پرزنت کردن توانایی‌هایتان باشد. پس تلاش کنید که از آن برای ایجاد تمرکز روی توانایی‌های متمایزکننده‌تان استفاده کنید.
  • کاور لتر می‌تواند (و باید که بتواند) میزان اشتیاق شما را برای تصاحب جایگاه مدنظرتان نشان دهد. یعنی، کارفرما با خواندن کاور لتر شما می‌فهمد که جایگاه مورد بحث، چقدر برای شما اهمیت دارد.
  • یک کاور لتر خوب، که با دقت نوشته شده باشد، می‌تواند ضعف‌های احتمالی رزومه‌ی شما را پوشش دهد. پس اگر رزومه‌تان دارای خلاء یا ضعف‌هایی حرفه‌ای (مثلاً گپ تحصیلی بالا) است، به کاور لتر خود دو چندان اهمیت بدهید. چرا که می‌تواند شخصیت حرفه‌ای شما را چندین پله ارتقا دهد.
  • کاور لتر شما می‌تواند به داور یا کارفرمایتان نشان دهد که تا چه اندازه در مورد جایگاه مدنظرتان تحقیق کرده‌اید. این موضوع را می‌توانید با انتخاب کلیدواژه‌های شایسته، به روز و مرتبط با آگهی شغلی یا جایگاه تحصیلی مدنظرتان، به خواننده ثابت کنید.
  • کاور لتر می‌تواند مهارت ارتباطی شما را به داور یا کارفرمایتان نشان دهد. چرا؟ چون برای نوشتن رزومه به نمایش مهارت‌های ارتباطی زیادی نیاز ندارید. در آنجا، شما فقط طبق فرمولی دقیق، تعدادی از جملات کوتاه و قاطع را در توصیف توانایی‌هایتان ردیف خواهید کرد. در مقابل، کاور لتر معماری شما می‌تواند نماینده‌ی خوبی برای نشان دادن سطح بالای مهارت‌های نرم‌تان باشد. ناگفته پیداست که برای یک معمار جوان در جهان مدرن امروز، مهارت‌های نرم، تقریباً هم‌ارز با مهارت‌های آکادمیک سنجیده خواهند شد.

 

آیا کاور لتر معماری با انگیزه نامه معماری (SOP) تفاوت دارد؟

پیش‌تر در مقاله‌ای با نام انگیزه نامه معماری؛ راهنمای جامع برای متقاضیان اپلای  به صورت مفصل در مورد SOP معماری سخن گفته‌ایم. پس در اینجا، و به طور خلاصه، فقط می‌گوییم که انگیزه‌ نامه، تریبونی است برای بیان آرزوها و اهداف آکادمیک و حرفه‌ای شما. در SOP معماری، شما از نقاط ضعف، نقاط قوت، شکست‌ها و پیروزی‌هایتان سخن خواهید گفت. از سوی دیگر، باید یادآوری کنیم که انگیزه نامه، راهی است برای سنجش قابلیت‌هایی نظیر تفکر انتقادی و خلاقیت در دانشجوهایی که سودای اپلای در مقاطع فوق لیسانس و دکتری معماری را در سر دارند.

اما کاور لتر داستان متفاوتی دارد. کاور لتر به جای شما در جلسه‌ی داوری خواهد نشست و دلایل تمایز حرفه‌ای و برتری شما نسبت به سایر کاندیداها را بیان خواهد کرد. در انگیزه نامه معماری، شما فرصت سخن گفتن از شکست‌ها و تجاربی که از آن‌ها آموخته‌اید را دارید. اما لحن یک کاور لتر باید همیشه مثبت و کاملاً حرفه‌ای باشد.

 

اصول کلی نوشتن یک کاور لتر معماری موفق

خلاصه بنویسید

کاور لتر معماری شما نباید و نباید و نباید که بیشتر از یک صفحه باشد. در حالت ایده‌آل، کاور لتر بیشتر از سه پاراگراف ندارد. اما گاهی می‌توان پاراگراف‌های چهارم و پنجم را هم به آن افزود. یادتان باشد که کاور لتر معماری قرار است مهم‌ترین دلایل برتری و تمایز شما را به خواننده ارائه دهد. پس آن را با کلمات اضافی، توصیفات تکراری و حتی اطلاعات غیر ضروری پر نکنید.

هر چه دقیق‌تر و مختصرتر بنویسید، بیشتر نشان می‌دهید که توانایی برقراری یک ارتباط موثر و حرفه‌ای را دارید. فراموش هم نکنید که در این راه، به شدت و با قدرت، از تکرار و اغراق بپرهیزید.

بند ابتدایی را با قدرت بنویسید

کاور لتر خود را با بیان جایگاهی که مترصد کسب کردنش هستید، آغاز کنید. در ادامه هم با لحنی قدرتمند، بگویید که چرا برای این موقعیت مناسب هستید. باقی متن را هم با نوشتن تجارب کاری مرتبط و خصوصیاتی که شما را در ایفای نقش مورد نظر یاری خواهند داد، ادامه دهید.

فقط یادتان نرود که نباید از عباراتی مانند «من یک کاندیدای عالی برای این موقعیت هستم. چرا که… »، یا «من می‌توانم بسیار فراتر از توقع و انتظار شما عمل کنم، چون که… » استفاده کنید. این‌ها پرچم‌های قرمزی هستند که هر کارفرمایی را فراری می‌دهند. نگو! نشان بده!

کاورلتر خود را شخصی‌سازی کنید

یکی از حرفه‌ای‌ترین کارهایی که در زمان نوشتن کاور لتر باید بکنید، این است که کلمات کلیدی موجود در آگهی شغلی یا برنامه‌ی تحصیلی مدنظرتان را در نامه‌ی خود به کار بگیرید. می‌دانید چرا؟ چون بسیاری از شرکت‌ها و دانشگاه‌ها از سیستم‌های ATS برای بررسی نامه‌ها استفاده می‌کنند. آن‌ها تمامی متن شما را به دنبال کلیدواژه‌هایی که برایشان اهمیت دارد، به صورت اتوماتیک، رصد می‌کنند. پس هر چه نتایج بررسی‌های اولیه مرتبط‌تر باشد، بیشتر به نفتان تمام خواهد شد. این ترفند می‌تواند نشان دهد که شما با تمامی ترندهای حاکم بر جایگاه شغلی و تحصیلی مدنظرتان آشنا هستید.

 

در نهایت، یادتان نرود که کاور لتر شما نباید خیلی عمومی به نظر برسد. ساده‌تر بگوییم. یک کاور لتر را برای تمامی موقعیت‌های تحصیلی و شغلی سر راهتان ارسال نکنید. خواننده کاور لتر معماری شما باید با تمام وجودش مطمئن شود که شما این نامه را برای همین موقعیت خاص نوشته‌اید.

یک شخص خاص را مخاطب قرار دهید

این بند از مقاله‌ی ما مختص کسانی است که در حال اپلای شغلی هستند.

شاید به نظرتان کاری سخت باشد. اما به شما پیشنهاد می‌دهیم که نامه را به صورت مستقیم برای شخصی که قرار است کارتان را داوری کند، بنویسید. یعنی به جای نوشتن مدیر محترم، و یا عبارت رایج To Whom It May Concern، نام مدیر استخدام شرکت مدنظرتان را در ابتدای نامه قید کنید. به این ترتیب، سرمای رایج در نامه‌های این چنینی را به صمیمیتی راهگشا بدل خواهید کرد.

شاید با خودتان بگویید که نام مدیر استخدام شرکت را از کجا می‌توان پیدا کرد. چنین اطلاعاتی را معمولاً می‌توان با یک جستجو در گوگل و با صرف زمانی کوتاه به دست آورد. پس دست به کار شوید و با خواننده‌ی کاور لتر خود آشنا شوید.

بهترینِ خودتان را به کارفرما عرضه کنید

یادتان نرود که کاور لتر شما آخرین برگ در بازی اثبات برتری و تمایزتان است. پس فکر نکنید که با کپی کردن اطلاعات رزومه، می‌توانید یک کاور لتر خوب بنویسید.

ما به شما توصیه می‌کنیم که در کاور لتر معماری خود به بسط و گسترش بهترین قسمت‌های رزومه‌تان بپردازید. در کنار آن، باید بتوانید مهارت‌های نرم و همچنین مهارت‌های اجتماعی خود را به روشنی برجسته کنید. منظورمان از مهارت‌های نرم هم توانایی شما در حضور در یک تیم، حل مساله، تفکر خارج از چارچوب و مدیریت بحران است.

کاور لتر شما به مثابه یک ارائه‌ی آسانسوری و یا یک کمپین کوتاه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است. پس از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

برای طراحی کاور لتر خود از قالب مناسب استفاده کنید

قالب بندی در جهان امروز اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل، شما هم باید کاور لتر معماری خود را به شکلی وزین و مناسب قالب بندی کنید. در این مسیر، حواستان باشد که قالب کاور لتر باید تکمیل کننده‌ی قالب رزومه و پورتفولیو معماری شما باشد؛ نه چیزی کاملاً متضاد با آن‌ها!

در کنار آن، به یاد داشته باشید که لحن کاور لتر باید رسمی باشد. متن آن هم باید در قالب سه گانه‌ی مقدمه – بدنه – نتیجه‌گیری جای گیرد.

گواهی‌نامه‌ها به کاور لتر شما غنا می‌بخشند

گواهی نامه‌ها، نامه‌های سفارش و توصیه و حتی تقدیرنامه‌ها می‌توانند به طرز شگفت‌انگیزی بر وزن کاور لتر شما بیفزایند. اما حواستان باشد که گاهی ازدحام بیش از حد آن‌ها، اثری معکوس بر جای می‌گذارد. اگر بیشتر از یکی دو گواهی‌نامه را به کاور لتر معماری خود الصاق کنید، مخاطب شما حس می‌کند که با جریانی از اغراق گویی مواجه شده است. این هم خود دلیلی موجه برای فرستادن شما به ته صف است!

متن کاور لتر را چند بار تصحیح کنید

یادتان باشد که پس از پایان کار و قبل از ارائه‌ی کاور لتر به دانشگاه یا شرکت مدنظرتان، آن را چند باری مرور کنید. اشتباهات نگارشی یا گرامری می‌توانند به قیمت از دست رفتن موقعیت و جایگاهی که برایش تلاش کرده‌اید، تمام شود.

 

اشتباهاتی که نباید در هنگام نوشتن کاور لتر معماری مرتکب شوید

  • به حاشیه نروید! وقت خود و داور کارتان را تلف نکنید. مستقیم بروید سر اصل مطلب و دلایل قانع‌کننده‌ای را برای اثبات برتری و تمایزتان بنویسید.
  • به هیچ عنوان از شکلک‌، استیکر و یا عبارات اختصاری در متن کاور لتر خود استفاده نکنید. با این کار فقط به خواننده نشان می‌دهید که چقدر غیر حرفه‌ای هستید.
  • ارزیابی متن کاور لتر، مانند ارزیابی متن انگیزه نامه نیست! پس به هیچ عنوان روی شکست‌ها و نقاط ضعف حرفه‌ای خود تمرکز و تاکید نداشته باشید.
  • احتمالآً باید در انتهای کاور لتر خود، آدرس ایمیلتان را ذکر کنید. پس حواستان باشد که یک آدرس حرفه‌ای و بدون کلمات و اعدادِ بی‌معنی و گاه مبتذل را در این نامه‌ی رسمی قید نکنید.
  • طول کاور لتر شما باید بین نیم تا یک صفحه باشد، به هیچ عنوان آن را طولانی نکنید.
  • کار لتر را برای کسب یک جایگاه شغلی می‌نویسید؟ پس شوق به اشتراک گذاشتن تمامی جزئیات مربوط به تجربه‌ی کاری قبلی‌تان را کنترل کنید. به یاد داشته باشید که تمامی توضیحات شما باید مختصر، مفید و مرتبط با جایگاهی که اکنون به دنبالش هستید، باشند.

 

شیوه‌ی صحیح قالب‌بندی و ساختاردهی به یک کاور لتر معماری

فرمت

یادتان باشد که مدیران منابع انسانی همیشه با سیل عظیمی از درخواست‌ها مواجه می‌شوند. اما از میان این سیل عظیم، فقط چند مورد محدود را به مصاحبه‌ی حضوری دعوت می‌کنند. می‌دانید چرا؟ چون برای آن‌ها، تمایز در درجه‌ی اول اهمیت است. سوال اینجاست که چطور می‌توان کاور لتر خود را از سایر نمونه‌های رقیب متمایز کرد؟

  • کاور لتر خود را جاستیفای کنید؛ البته، چون متن کاورلترها انگلیسی است، از گزینه‌ی Align Left استفاده نمایید.
  • حواستان باشد که هر دو سوی کادر متن شما باید فاصله‌ای به اندازه‌ی یک اینچ تا لبه‌ها داشته باشند.
  • از فونت‌های فانتزی به شدت اجتناب کنید. توصیه‌ی ما به شما این است که فونت کاور لترتان را دقیقاً مشابه با فونت روزمه و پورتفولیو معماری خود انتخاب کنید.
  • حجم استاندارد یک کاور لتر معماری، بین نیم تا یک صفحه است. (این گزینه آنقدری مهم است که یک بند در میان تکرارش می‌کنیم.)

 

هدر کاور لتر معماری

در هنگام بررسی یک کاور لتر، اولین بخشی که به چشم می‌اید، هدر است. پس تلاش کنید که در هدر کاور لتر معماری خود، اطلاعات کامل تماس‌تان را بگنجانید. این اطلاعات را طبق لیست زیر جمع کنید و در یک فرمت مناسب جایگذاری نمایید:

  • نام کامل‌تان
  • عنوان شغلی
  • شماره تماس
  • آدرس ایمیل
  • لینک پروفایل توییتر
  • لینک وبسایت پورتفولیو
  • تاریخ
  • نام کامل مدیر یا داور بررسی کننده‌ی کارتان
  • نام شرکت یا دانشگاه مدنظرتان

توصیه می‌کنیم که برای ایجاد یکنواختی دلنشین و همچنین برای شناسایی راحت کاور لتر، رزومه و پورتفولیو معماری‌تان، از یک سربرگ مشترک برای تمامی اسناد و مدارک خود استفاده کنید.

پاراگراف اول معرفی کردن خودتان

دوباره تاکید می‌کنیم که کاور لتر شما بهتر است که با نام کامل داور یا مدیر استخدام شروع شود. در ادامه، پاراگراف اول این سند را با معرفی خود، ذکر موقعیت شغلی مدنظرتان، بیان بزرگترین و مرتبط‌ترین دستاوردهای زندگی حرفه‌ای‌تان آغاز نمایید.

به این مثال توجه کنید:

Dear [Manager’s Name/Hiring Manager]:

As a graduate architect located in [your city] who is passionate about [particular talent they require], I was thrilled to encounter your advertisement for a [specific architecture job opening] in [where you found the advertisement].

I have been a fan of [business name and special fact about the firm you adore] for a very long time.

This is why I believe my [major architectural accomplishment that meets their criteria] qualifies me for the position.

بیان دستاوردها و مهارت‌های کاربردی معماری

قبل از اینکه نوشتن متن پاراگراف دوم کاور لتر معماری خود را آغاز کنید، باید یک قدم مهم بردارید. آن هم اینکه، دوباره در مورد جایگاه شغلی یا تحصیلی مدنظرتان تحقیق کنید. می‌پرسید این کار چه فایده‌ای دارد؟ این تحقیقِ مجدد به شما کمک خواهد کرد که مهارت‌های مورد نیاز موقعیت رویایی‌تان را با دقت بیشتری لیست کنید. به این ترتیب خواهید توانست پل ارتباطی محکمی را بین آن مهارت‌ها و تجارب و توانایی‌های خودتان بکشید.

به این مثال توجه کنید:

It is clear from your job posting that you are looking for an architect with [particular skill or prerequisite].

The organization is interested in [specific company objectives], and I am confident that my [number of years] of achievements at [your previous company’s name] have adequately prepared me for this position, including:

[Skill #1].

[Achievement #1]

[Skill #2].

[Achievement #2]

[Skill #3].

[Achievement #3]

در پایان، درخواست مصاحبه کنید

قبل از اینکه کاور لتر خود را ارسال کنید، باید یک پایان بندی محکم برای آن طراحی نمایید. ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که حسن ختام کاور لتر معماری خود را به درخواست یک تماس یا مصاحبه حضوری مزین کنید. این آخرین و بهترین فرصت شما برای تکرار گزینه‌ی ارزشمند بودن شما برای کسب این موقعیت است.

به این مثال توجه کنید:

It would be my pleasure to discuss [Company name]’s projects and explain how my project-specific talents might help rejuvenate your team.

Best Regards,

[Digital Signature]

[Full Name]

[Phone Number]

[Email]

می‌توانید از جدول زیر به عنوان راهنمای طراحی یک ساختار موفق برای کاور لتر معماری خود بهره بگیرید:

ساختار دقیق یک کاور لتر معماری موفق
پاراگراف اول در مورد شرکت یا دانشگاه مدنظرتان صحبت کنید. در اینجا باید برایشان توضیح دهید که چرا می‌خواهید (و لازم است) که با آن‌ها همکاری کنید.
پاراگراف دوم درباره‌ی خودتان صحبت کنید. اما به جای تمرکز بر (و تکرار) رزومه، بر روی کلیدواژه‌های مرتبط با موقعیت مدنظرتان متمرکز شوید.
پاراگراف سوم نتیجه‌گیری کنید و اطلاعات ارتباطی مشخص، معقول و رسمی خود را با خواننده در میان بگذارید.

 

 

نحوه ارسال و ارائه کاور لتر

بعد از اینکه توانستید با موفقیت، یک کاور لتر برای اپلای شغلی یا تحصیلی خود بنویسید، نوبت به مهم‌ترین مرحله‌ی کار می‌رسد. حالا دیگر باید آن را به سایر اسناد و مدارکتان الصاق کنید و برای کارفرمایتان بفرستید.

به طور کلی، اکثر درخواست‌های تحصیلی و شغلی از طریق ایمیل ارسال خواهند شد. اما گاهی هم باید برای ارسال اسنادتان به وب‌سایت دانشگاه و یا شرکت مدنظرتان مراجعه کنید. هر چند، برخی از کارفرماها هم هستند که ترجیح می‌دهند رزومه، پورتفولیو و کاور لتر شما را به روش سنتی، یعنی با استفاده از پست، دریافت کنند و بخوانند.

بیایید یکی یکی، روش‌های ارسال کاور لتر به کارفرما یا دانشگاه را بررسی کنیم.

ارسال کاور لتر از طریق ایمیل

اولین راه، ارسال ایمیلی است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که سه روش برای ارسال ایمیلی کاور لتر شما وجود دارد:

روش اول: کاور لتر باید در متن ایمیل قرار گیرد، رزومه و پورتفولیو معماری هم به آن پیوست شود.

این روش مزایا و معایبی دارد. در چنین روشی، احتمال اینکه متن کاور لتر شما با دقت مورد مطالعه قرا گیرد بسیار بالاست. اما همزمان، جدا کردن روزمه و پورتفولیو از کاور لتر معماری، می‌تواند یک نقطه ضعف هم باشد. می‌دانید چرا؟ چون احتمال اینکه داور کارتان از کاور لتر شما خوشش نیاید و به همین دلیل، سراغ بررسی پورتفولیو و رزومه‌تان هم نرود، وجود دارد.

روش دوم: رزومه، پورتفولیو و کاور لتر معماری شما جداگانه به ایمیل الصاق شوند.

این روش طرفداران زیادی دارد و به همان اندازه هم می‌تواند دردسرساز باشد. از یک سو، به مدیران کمک می‌کند که اسناد و اطلاعات مورد نیازشان را راحت‌تر پیدا کنند. اما از سوی دیگر، باعث می‌شود که ریسک گم شدن اسنادتان هم بالا برود. اگر بخواهیم بدبینانه نگاه کنیم، می‌توانیم بگوییم که به خاطر تعداد بالای اسناد ارسالی توسط هر شخص، احتمال نادیده گرفتن کارهای شما بیشتر می‌شود.

روش سوم: کاور لتر معماری، پورتفولیو و رزومه شما باید در یک فایل واحد به ایمیلتان الصاق شود.

روش سوم یکی از بهترین روش‌های ارسال اسناد و مدارک برای اپلای شغلی و تحصیلی است. در این روش، ردیابی اسناد و اطلاعات شما بسیار ساده‌تر می‌شود. از سوی دیگر، مدیر استخدام می‌تواند در صورت نیاز، به سادگی اسناد شما را پرینت بگیرد. اما می‌دانید عیب طراحی یک فایل واحد چیست؟ ممکن است متن ایمیل شما به اندازه‌ی کافی قانع کننده نباشد. یعنی، نتواند مدیر یا داور کارتان را به باز کردن فایل الصاق شده ترغیب کند.

ارسال کاور لتر از طریق وبسایت

خیلی از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ ترجیح می‌دهند که اطلاعات متقاضیان را از طریق وبسایت خود جمع کنند. اگر سودای اپلای شغلی معماری را در سر دارید، احتمالاً با این روش به خوبی آشنا هستید. در چنین شرایطی باید فرم خاصی را در وبسایت شرکت مورد نظرتان پر کنید و در انتها، رزومه، پورتفولیو معماری و کاور لتر خود را به صورت pdf به این فرم الصاق نمایید.

 

دانلود نمونه کاور لتر معماری

حالا که تقریباً می‌توان ادعا کرد همه چیز را در مورد کاور لتر معماری می‌دانیم، فقط یک قدم باقی مانده است. آن هم اینکه نگاهی بیندازیم به چند نمونه موفق کاور لتر در حوزه‌های مختلف اما هنوز مرتبط با معماری. اما یادتان باشد که این نمونه‌ها، نسخه‌های نهایی و تایید شده برای ارسال به هیچ موقعیتی نیستند. کافی نیست نگاهی به آن‌ها بیندازید، الهام بگیرید و در نهایت، نوشتن داستان زندگی حرفه‌ایتان را آغاز کنید.

دانلود نمونه کاور لتر طراحی داخلی

دانلود نمونه کاور لتر معماری – ۱

دانلود نمونه کاور لتر معماری – ۲


 مقالات پیشنهادی مرتبط:

SOP یا انگیزه نامه معماری؛ راهنمای جامع برای متقاضیان اپلای

پورتفولیو معماری چیست؟ راهنمای جامع ۲۰۲۳ برای معماران

اپلای معماری؛ راهنمای جامع ۲۰۲۳ برای معماران

کسب درآمد دلاری از معماری؛ راهنمای جامع ۲۰۲۳ برای معماران


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل