ترند های طراحی آشپزخانه ؛ سبک‌های نوین دکوراسیون آشپزخانه

ترند های طراحی آشپزخانه ؛ سبک‌های نوین دکوراسیون آشپزخانه

اختصاصی کانون معماران: در سال ۲۰۲۱ توجه به طراحی فضاهای داخلی خانه‌ها، اهمیت بسیاری پیدا کرده‌است. در طی یک سال گذشته، تغییرات بسیاری در سبک زندگی افراد به وجود آمده‌است. این تغییرات در جنبه‌های مختلف اعم ازمعماری نیز تاثیر گذار بوده‌است. ترند های طراحی آشپزخانه ۲۰۲۱ بر اساس نیازهای زمان در نظر گرفته شده‌اند. در این مقاله با جدیدترین رنگ‌های کابینت ونحوه چیدمان انواع وسایل در آشپزخانه آشنا می‌شویم. همچنین می‌خواهیم بدانیم سبک‌های نوین در دکوراسیون آشپزخانه شامل چه تغییراتی هستند؟ در ادامه با نحوه ترکیب فضاهای مختلف با آشپزخانه و به روزترین متدهای دکوراسیون آشپزخانه آشنا می‌شویم.

۱- پَنتری روم

پنتری روم در کابینت

پنتری روم اتاقک یا کابینتی برای نگهداری مواد غذایی خشک است. امروزه استفاده از پنتری روم در بسیاری از آشپزخانه‌ها مرسوم شده است. انواع پنتری‌ها به شکل اتاق،کمد و کابینت، در طراحی آشپزخانه در نظر گرفته می‌شوند. پنتری‌ها معمولا در قسمت‌های پنهان و مخفی دکوراسیون آشپزخانه جانمایی می‌شوند.

۲- آشپزخانه‌های چند منظوره

آشپزخانه جزیره ای

در سال ۲۰۲۰ همه ما یاد گرفتیم که فضاهای خانه می‌توانند کاربردهای چند منظوره داشته باشند. فضای غذاخوری می‌تواند به عنوان دفتر کار استفاده شود. از فضای نشیمن می‌توان به عنوان کلاس آموزشی استفاده کرد. آشپزخانه‌های چند منظوره نیز با توجه به انواع فعالیت‌ها و کارایی‌های مختلف طراحی می‌شوند. در حقیقت ارتباط آشپزخانه با سایر فضاها و نحوه طراحی‌های جزیره‌ای در طراحی آشپزخانه به صورت فضای مرکزی، امسال بیشتر مورد توجه بوده‌است.

۳- طراحی متراکم

طراحی مینیمال آشپزخانه

طراحی فشرده و متراکم در آشپزخانه‌های کوچک، از سال ۲۰۲۰ مورد استقبال قرار گرفته‌اند.استفاده حداکثری از فضاهای خانه و آشپزخانه، توجه به کابردی بودن فضاها از مهم‌ترین نکاتی است که مورد توجه بوده‌است. هیچ کس از داشتن کمد و کابینت های زیاد و کابردی نمی‌تواند ناراضی باشد!

۴- کابینت‌های دو رنگ

رنگ های متضاددر کابینت های بالا و پایین

یکی از ترند های طراحی داخلی آشپزخانه ۲۰۲۱ استفاده از رنگ‌های مکمل و متضاد است. در آشپزخانه‌های اٌپن و جزیره‌ای، رنگ کابینت‌ها متفاوت با رنگ اپن انتخاب می‌شود. این رنگ معمولا متضاد با رنگ استفاده شده در طراحی کابینت‌ها است. در آینده بیشتر شاهد این نوع دکوراسیون آشپزخانه خواهیم بود.

۵- ابزارها و اکسسوری‌های لوکس

شیر آلات لوکس

بسیاری از ابزارهای مورد استفاده در گذشته، امروزه ارزان‌تر و در دسترس شده‌اند. اما  بیشتر افراد ابزارها و وسایل منحصر به فرد و لوکس را انتخاب می‌کنند. انتخاب جزییات در دکوراسیون آشپزخانه امری مهم و ضروری است. دستگیره کابینت ها، انواع چراغ‌ها و شیرآلات در در زیبا جلوه دادن فضای آشپزخانه، بسیار موثراند.

۶- مخفی بودن لوازم خانگی

پنهان بودن وسایل داخل کابینت

استفاده از لوازم خانگی به صورت توکار و درون کابینت‌ها از سال ۲۰۲۰ مورد توجه قرار گرفته‌است. این سبک از دکوراسیون یکی از ترند های طراحی آشپزخانه ۲۰۲۱  نیز محسوب می‌شود. ماکروویو، قهوه جوش و سایر لوازم برقی خود را درون کابینت‌ها بگذارید. کانتر آشپزخانه تا حد امکان بایستی مینیمال و بدون وسایل اضافی باشد.

۷- فضای نشیمن در آشپزخانه

مبلمانی کوچک در آشپزخانه

بیشتر مشاغل موجود در آینده به صورت مجازی و آنلاین خواهد بود. چیدمان مبلمان راحتی و نشیمن در کنار اشپزخانه در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین شاید یکی از سبک‌های طراحی آشپزخانه، استفاده از مبلمان و نشیمن گاه در آشپزخانه باشد. استفاده از مبلمان کوچک، میزهای قهوه، صندلی های مخصوص غذاخوری، می‌تواند فضای بیشتری برای ساکنان خانه فراهم سازد.

۸- استفاده از فلز برنج

طراحی آشپزخانه 2021 دستگیره های طلایی

فلز برنج با رنگ طلایی و هزینه مناسب‌تر میتواند جایگزین مناسبی برای فلز طلا باشد. استفاده از برنج در دستگیره‌ها و اکسسوری‌ها جلوه آشپزخانه را زیباتر می‌کند.

۹- فضای غذاخوری مرکزی

طراحی آشپزخانه 2021 با میز مرکزی غذاخوری

اگر فضای کافی برای چیدمان میز و صندلی غذاخوری در داخل خانه ندارد، این روش بهترین گزینه است. قرارگیری یک میز با ارتفاعی کمتر از اٌپن، فضای جزیره‌ای آشپزخانه را بیشتر نمایان می‌کند. این روش طراحی آشپزخانه در سال ۲۰۲۱ محبوبیت بیشتری داشته‌است.

۱۰- کاشی کاری مشبک

طراحی آشپزخانه 2021 با تایل مربعی

کاشی‌های ساده همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرند. در این میان اگر می‌خواهید کمی با مد روز حرکت کنید، کاشی‌های شبکه‌ای گزینه مناسبی هستند. تایل‌های مربعی شکل کوچک، دکوراسیون آشپزخانه را مدرن تر و زیبا‌تر نشان می‌دهد.

۱۱- استفاده از رنگ سیاه

دکوراسیون آشپزخانه به رنگ سیاه

 سنگ مرمر به رنگ سیاه رنگ، بر روی پیشخوان آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین ترند های سال ۲۰۲۱ میباشد. سنگ مرمر سفید هیچ گاه از مد نمی‌افتد. اما سنگ مرمر سیاه ممکن است تاریخ انقضا داشته باشد! به هر حال امروزه علاقه مردم به استفاده از رنگ سیاه در آشپزخانه در حال افزایش است.

۱۲- المان‌های طبیعی

استفاده از چوب

خانه مکانی برای آسایش و راحتی افراد است. آشپزخانه نیز جزئی از فضاهای خانه است بنابراین احساس آرامش باید در آن وجود داشته باشد.استفاده از عناصر طبیعی مانند سنگ و چوب می‌تواند، احساس گرمی و آرامش را به محیط آشپزخانه وارد کند.

۱۳- استفاده از سنگ

طراحی آشپزخانه 2021 با سنگ سفید

استفاده از سنگ بر روی صفحات پیشخوان آشپزخانه، رواج پیدا کرده است. اما با استفاد ازسنگ در فاصله میان دو کابینت بر روی دیوار، میزان زیبایی و جلوه بیشتری می‌شود.

۱۴- کابینت‌هایی به رنگ سبز

دکوراسیون آشپزخانه با کابینت سبز

کابنیت‌های سبز رنگ، یکی از ترند های طراحی آشپزخانه ۲۰۲۱ می باشد. به خصوص استفاده از سبز تیره رواج بیشتری یافته‌است.


مطالب پیشنهادی:

۶ تغییری که ویروس کرونا به طراحی خانه های ما تحمیل کرد

خانه Cala Saona، فضایی چند منظوره برای مهمانان پر جمعیت!


منبع: labelitlauren.com

فرشته زیبان


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *