خانه Cala Saona، فضایی چند منظوره برای مهمانان پر جمعیت!

خانه Cala Saona، فضایی چند منظوره برای مهمانان پر جمعیت!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: استودیوی معماری Biombo در یکی از پروژه‌های خود در سال ۲۰۱۹ میلادی، خانه Cala Saona   را برای یک خانواده‌ی معمار طراحی کرده‌است!

خانه Cala Saona

این خانه با متراژ ۶۵۰ متر‌مربع به‌گونه‌ای طراحی شده است که توانایی میزبانی از آشنایان خانواده به هنگام سفر‌های گروهی را داشته‌باشد. به‌همین دلیل، برای سکونت اصلی خانواده، خانه‌ای ۵ خوابه با نام Cala Saona به‌همراه یک استخر در شیب طبیعی زمین طراحی‌شده‌است. همچنین در قطعه‌ی دیگر زمین، یک سوئیت به نام Batukaru، به‌همراه ۳ اتاق‌خواب و استخر اختصاصی برای مهمانان طراحی شده‌است.

خانه Cala Saona

خانه Cala Saona

جالب است بدانید هر‌دوی خانه ‌ها دارای دو دسترسی مستقل و مشترک از قسمت پارکینگ به خانه‌ ها می‌باشد. این ویژگی اجازه می‌دهد تا از خانه به‌عنوان ۲ واحد مستقل و یا یک ویلای بزرگ ۸ خوابه استفاده‌شود. در‌نتیجه خانه‌ ها قابلیت استفاده به دو‌‌صورت اجاره‌ و دائم را دارند.

خانه Cala Saona

خانه‌ ی Cala Saona در مرکز دهکده‌ی چانگو و در شهر زیبای بالی واقع‌شده و توسط مزارع خیره‌کننده برنج احاطه شده‌است. این خانه با‌قابلیت دو‌‌گانه‌ی محصورسازی کامل و باز، به‌همراه تهویه‌ی متقابل طراحی‌شده تا هوای مطبوع به داخل خانه جریان‌یابد.

خانه Cala Saona

در فضای داخلی Cala Saona یک باغ استوایی سبز با ارتفاع ۹ متر به‌چشم می‌خورد که خانه را زیبا ساخته‌است. در کنار این باغ، یک میز ناهار‌خوری بزرگ و آشپزخانه‌ای به‌همراه جزیره و بار نوشیدنی وجود دارد. فضای آشپزخانه توسط درهای مخفی تعبیه شده در آن، از سالن غذاخوری جدا شده‌ تا محیط دنجی را به‌وجود‌آورد. در طرف دیگر یک اتاق‌خواب برای میزبانی از فردِ با توانایی جسمی کم به همراه حمام اختصاصی وجود‌ دارد.

خانه Cala Saona

خانه Cala Saona

 تراس‌های بزرگ و سراسری خانه، چشم‌انداز زیبایی را از مزارع برنج و کوه‌های آتشفشانی اطراف به هنگام غروب خورشید ایجاد کرده‌است.

خانه Cala Saona

 طبقه اول خانه دارای ۳ اتاق‌خواب بزرگ است که همگی دارای حمام اختصاصی هستند. همچنین در یکی از این اتاق‌ها، یک وان مشکی مشرف به فضای سبز بیرون قرارگرفته‌است. در طبقه‌ی زیرین خانه یک اتاق چند‌منظوره به‌عنوان سینما، فضای بازی کودکان، سالن بدن‌سازی و یا دفتر، تعبیه شده‌است.

خانه Cala Saona

احتمالا بارزترین ویژگی این خانه و دلیل نامگذاری آن به‌نام Cala Saona، وجود یک استخر ساحلی به طول ۱۷‌متر است. این استخر با استفاده از مصالح محلی و از سنگ مرمرِ کرم‌رنگ ساخته‌شده تا تداعی‌گر آب‌های ساحل شنی کارائیب باشد.

خانه Cala Saona

منبع:

 archdaily.com

نسترن دواتگران

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *