خانه درختی، همنوا با باغ‌ های جنگلی

اختصاصی کانون معماران: خانه درختی در شهر پرجمعیت آفریقای‌جنوبی، شهر کیپ تاون Cape Town توسط گروه Malan Vorster طراحی و اجرا شده است.

خانه درختی

این گروه برای طراحی این خانه در میان باغی سخت درگیر بودند تا یک خانه معاصر و کوچک طراحی کنند. خواست و هدف مشتری، طراحی یک خانه شبیه یک خانه درختی بود. این سازه با پاکسازی کوچک در میان باغ‌های جنگی اجرا شد و ویژگی بارز این خانه تشابه حالت عمودی آن با درختان و با استفاده از خود چوب برای طراحی این خانه است.

این طرح با الهام از مفهوم کابین‌های چوبی Horace_Gifford و Kengo Kuma که با ایجاد فاصله بین چوب‌ها فضا طراحی می‌کرد، همچنین با توجه به تسلط Louis Kahn به فرم و جزییات آن و Carlo Scarpa که در فرآیند طرح هندسی و تولید صنایع دستی مشغول بوده گرفته شد.

طرح عمودی این ساختمان با فضای نشیمن در طبقه همکف، و یک فضای گلخانه در زیر طبقه همکف شروع می‌شود، در یک سوی نیمه گرد طبقه همکف یک پاسیو، میز غذاخوری و راه‌پله و حمام قرار دارد. طبقه دوم اتاق‌خواب را در خود جای داده است، و طبقه سوم دارای تراس پشت بام است که آن هم دارای یک اتاق نشیمن داخلی است.

معماران این بنا گفته‌اند: ساختمان به آرامی زمین را لمس می‌کند و ورود به ساختمان از طریق یک سطح شیبدار فولادی صورت می‌گیرد. همچنین نمودار ساختمانی این بنا از هندسه یک مربع شکل گرفته، به این صورت که از هر طرف به سه ماژول تقسیم شده است: دو مورد از این ماژول‌ها قطر دایره را در هر چهار طرف مربع به خود اختصاص داده‌اند، پس در نتیجه یک طرح چرخ دنده‌ای ایجاد می‌شود.

ستون‌ها، بازوها و حلقه‌ها از ورق فولادی CORTEN  برش خورده است.


مطالب پیشنهادی:

خانه جنگلی ؛ خانه ای خیال‌ انگیز در میان درختان

کلبه ی درختی ، آشیانه ای آمیخته به جنگل

معماری خانه های درختی ؛ بررسی ۷ نمونه از بهترین خانه‌ های درختی جهان


منبع: arch2o.com

سودابه


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل