مهمترین ویژگی های رادیاتور شوفاژ دکوراتیو حمام

مهمترین ویژگی های رادیاتور شوفاژ دکوراتیو حمام

در حال حاضر از جمله عواملی که در زیبایی و چیدمان منازل میتواند تاثیر زیادی داشته باشد انتخاب مناسب سیستم های تهویه مطبوع در ساختمان است. با پیشرفت علم طراحی و توسعه صنعت دکوراسیون داخلی، طراحان در این حوزه با استفاده از پیشرفت در تکنولوژی و صنعت توانستند نسل جدیدی از رادیاتور ها را به بازار عرضه کنند که نه تنها ظرفیت گرمایش بالایی دارند، بلکه فضایی زیبا و لوکس را ایجاد می کنند. رادیاتور دکوراتیو حمام از آن جمله تجهیزات ساختمانی است که به جای رادیاتورهای قدیمی جایگاه مناسبی را در بازار به دست آورده است. جوانان امروزه برای زیباتر نشان دادن منازل و محل کار خود از رادیاتور دکوراتیو به منظور سیستم گرمایشی استفاده می‌کنند. رادیاتور دکوراتیو حمام ظاهری شبیه به یک شی تزئینی یا صفحه قاب مانند یا آینه دارد که همیشه گرما بخش سرویس‌های بهداشتی در فصل های سرد سال هستند.

رادیاتور دکوراتیو چیست ؟

رادیاتور دکوراتیو یکی از انواع سیستم گرمایشی رادیاتور می باشد که از آن به منظور دکور و تزئینی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این رادیاتور ها به صورت کلی به منظور گرم کردن محیط کاربرد دارند و از نظر ظاهر شکلی کاملاً متفاوت با انواع دیگر رادیاتور دارند. رادیاتور دکوراتیو با دیگر سبک های معماری جدید و مدرن، سنتی وکلاسیک هماهنگ است و برای فضاهای گوناگون از قبیل سرویس بهداشتی و حمام، سالن ها، فضای نشیمن، ، فضای استخرها و … قابل استفاده است. این رادیاتورها و حوله خشک کن ها در سایزهای مختلف و به صورت عمودی یا افقی طراحی شده و تولید می شوند و این قابلیت را نیز دارند که به صورت سفارشی نیز تولید می شوند. چنس این رادیاتورها از استیل مات یا براق است و ممکن است با شکل و ظاهری هندسی، غیر هندسی و انتزاعی طراحی و تولید شوند.

بزرگترین تولید کننده رادیاتور های دکوراتیو حمام: golradiator.ir

ویژگی های رادیاتورهای دکوراتیو

  1. جنس رادیاتور های دکوراتیو از آلومینیوم یا استیل ضد زنگ است و در طرح و رنگ های متناسب با دکوراسیون داخلی هر محیطی تولید می شوند.

  2. گرمای تولید شده ی رادیاتور دکوراتیو خوشایند است. به نحوی که هیچ گونه حساسیت تنفسی را برای افراد ایجاد نمی‌کند و گرما را کاملا یکنواخت و با سرعت بالا در محیط انتقال می دهد.

  3. ظرفیت گرمایی خوبی دارند و متناسب با لوله کشی ساختمان هستند.

  4. در مدل برقی رادیاتور دکوراتیو این امکان وجود دارد که در هر قسمتی از ساختمان ، به آسانی نصب شود.

  5. هم به صورت افقی و هم عمودی قابل نصب هستند

  6. بازده حرارتی بالایی دارند که موجب می شود انرژی کمتری مصرف شود.

  7. ضخامت کمی دارند که باعث می شود فضای خیلی کمی را اشغال کنند.

مکانیزم عملکرد رادیاتورهای دکوراتیو

نوع آبی رادیاتور دکوراتیو به وسیله آب، گرما را منتقل می کنند درست مانند رادیاتورهای سنتی و قدیمی. در مورد سیستم تأسیساتی این نوع رادیاتورها لوله کشی آبی در بخش های مختلف ساختمان اجرا می‌شود. آب داخل لوله کشی به وسیله ی پکیج گرم می‌شود و سپس به رادیاتور می‌رسد. به این ترتیب گرما به همه قسمت های اتاق‌ها منتقل می‌شود؛ به همین دلیل، نوع آبی رادیاتور دکوراتیو نیاز به پکیج و لوله کشی نیاز دارد. نوع دیگر رادیاتور دکوراتیو با به کار گیری انرژی برق نصب و راه اندازی می‌شود. این نوع رادیاتور برقی در بخش های مختلف اتاق روی زمین یا دیوار نصب می گردد. با متصل شدن رادیاتور به منبع برق، گرما از رادیاتور به محیط اطراف منتقل می شود. رادیاتور دکوراتیو برقی را می توان در ساختمان‌هایی که لوله کشی آبی ندارند نصب کرد.

جنس انواع رادیاتور دکوراتیو

رادیاتورهای دکوراتیو در انواع گوناگونی در بازار موجود هستند که بر اساس جنس می توانند به انواع زیر دسته بندی شوند:

  • رادیاتور دکوراتیو استیل

این نوع از رادیاتورها اغلب به شکل رادیاتورهای پره‌ای هستند که می توان پره های آن را کم یا زیاد کرد. هر چه پره های آن بیشتر باشد می تواند قدرت انتقال گرمای بیشتری داشته باشد. این رادیاتورها مقاومت بالایی دارند و اغلب در فضا های عمومی قابل استفاده هستند. این نوع رادیاتورهای حمام به عنوان حوله خشک کن هم مورد استفاده قرار می گیرند و در مقابل رطوبت مقاوم خوبی دارند که گلزار رادیاتور یکی از تولید کننده های رادیاتور های مدرن میباشد که میتوانید برای خرید رادیاتور دکوراتیو منزل و حمام به سامانه گلزار رادیاتور مراجعه نمایید و به خرید بپردازید.

  • رادیاتور دکوراتیو آلومینیومی

بیشترین محبوبیت در بین رادیاتورهای دکوراتیو رادیاتورهایی از جنس آلومینیوم است. آلومینیوم به دلیل اینکه وزن کمی دارد می تواند شکل‌ها و طرح‌های گوناگونی داشته باشد. همینطور این نوع رادیانور در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است. و همچنین قابلیت تحمل فشار بالایی دارند و گرما را به صورت یکنواخت انتشار می دهند.

رادیاتور دکوراتیو به چه صورتی نصب می شود؟

رادیاتور دکوراتیو حمام را می توانید روی دیوار، به صورت ایستاده و پایه دار و همچنین بین سقف های زاویه دار نصب کنید. به دلیل زیبایی ظاهری که این رادیاتورها دارند ، بهتر است برای کارایی بهتر محل نصب آن تا حد امکان، از بین سرد ترین نقاط موجود انتحاب شود و در وضعیتی با بیشترین دید و جلب توجه قرار بگیرد. حتی گاهی می توانید در قسمت بالایی آن از لامپ های کوچک و تزیینی برای نورپردازی بیشتر استفاده کنید.

عوامل مؤثر در قیمت رادیاتور دکوراتیو

قیمت رادیاتور دکوراتیو به عوامل مختلفی بستگی دارد که بعضی از آن‌ها عبارتند از:

  • کیفیت

هر اندازه رادیاتور مقاومت و دوام بالاتری داشته باشد، عمر مفید بیشتری هم خواهد شد؛ به این دلیل رادیاتور دکوراتیو حمام با دوام قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع رادیاتورها دارد.

  • اندازه

رادیاتور دکوراتیو در سایزهای گوناگون ساخته می‌شوند. با توجه به اندازه اتاق این اندازه مشخص می‌شود. هر چه سایز رادیاتور بزرگ‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می شود.

  • جنس

رادیاتورهای دکوراتیو در جنس‌های مختلف ساخته می‌شوند. مقاومت و بازدهی حرارتی هرجنس با دیگری متفاوت است.

  • بازدهی گرمایی

جنس های متفاوت رادیاتورها بازدهی گرمایی متفاوتی هم دارند. هرچه عدد بازدهی بیشتر باشد در نتیجه بازدهی گرمایی رادیاتور نیز بالاتر خواهد رفت، پس قیمت رادیاتور دکوراتیو با توجه به آن جنس افزایش خواهد یافت.

  • طراحی خاص

رادیاتورهای دکوراتیو در مدل‌های گوناگونی ساخته می‌شوند. هریک از این نمونه ها، طراحی منحصربه فرد خود را دارند. شرکت‌های تولید کننده رادیاتور برای طراحی آن‌ها هزینه‌های زیادی را متحمل می شوند. که این هزینه ها بر قیمت تمام شده تأثیر می‌گذارد.

برای انتخاب و خرید رادیاتور دکوراتیو باید به نکات مهمی توجه کنید تا مشکلاتی که منجر به هزینه‌های مضاعف می‌شود به وجود نیایند. گلزار رادیاتور با ارائه انواع رادیاتورهای دکوراتیو حمام، علاوه بر ظرفیت گرمایشی بالای رادیاتورهای دکوراتیو حمام، فضایی زیبا و لوکس را برای شما به وجود می آورد. شما می توانید با با تماس با کارشناسان ما جهت مشاوره لازم برای سفارش و خرید رادیاتور دکوراتیو حمام زیبا و با کیفیت بهره مند شوید.

گلزار رادیاتور یکی از بهترین تولید کننده های حوله خشک کن و رادیاتور ندرن استیل میباشد که با ضمانت ۵ ساله تمامی محصولات خود را ارائه مینماید و برای خرید محصولات این مجموعه میتوانید گلزار رادیاتور را در گوگل سرچ کنید و حتی برای دیدن طرح های سفارشی میتوانید به این آدرس از سایت گلزار مراجعه نمایید.


این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و کانون معماران هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *