ساده ترین کفپوش برای نصب کدام است؟

ساده ترین کفپوش برای نصب کدام است؟

ساده ترین کفپوش برای نصب کدام است؟

یکی از معیارهای خرید انواع کفپوش های از جمله کفپوش رولی، نصب آسان آن هاست. در واقع با توجه به آن که پروسه نصب برخی از کفپوش ها زمان و هزینه قابل توجهی را صرف می کنند برگ برنده از آن کفپوش هایی است که به راحتی قابل نصب هستند و به سادگی می توان در کمترین زمان نصب آن ها را انجام داد. خیلی از افراد ترجیح می دهند کفپوشی را انتخاب کنند که خود از عهده نصب آن برآمده و بتوانند بدون نیاز به کمک شخصی دیگر کفپوش موردنظر را نصب کنند. اما ساده ترین کفپوش برای نصب کدام است؟

۷ کفپوش که نصب آسانی دارند….

این روزها تنوع کفپوش ها بسیار بالاست و یکی از معیارهای افراد برای انتخاب بهترین کفپوش نصب آسان این محصول است. از این رو در این مطلب ۷ مورد از کفپوش هایی که به ساده ترین شکل قابل نصب هستند را با هم بررسی می کنیم:

 

موکت تایل

اولین کفپوش، موکت تایل است که جزو جدیدترین و البته محبوب ترین نوع موکت ها به شمار می آید. این کفپوش در واقع به صورت تکه های کاشی طراحی شده است و از این رو به آسانی می توان با کنار هم قرار دادن این تایل ها، نصب آن ها را انجام داد. موکت تایل ضمن آن که تمامی مزایای موکت ها از جمله نرم و گرم بودن و کیفیت بالا را در خود داشته برای نصب نیازی به محاسبات دقیق ندارد و به راحتی می توان این کفپوش را در هر فضایی و با هر متراژی نصب نمود.

تنها کافی است با استفاده از چسب مخصوص، تایل های موکت را با دقت در کنار هم بچسبانید تا کل فضا را بپوشانند. این کفپوش به هیچ عنوان نیاز به زیرسازی نداشته و حتی بر روی سطوحی مانند سرامیک نیز قابل نصب است.

 

کفپوش لمینت

کفپوش بعدی، کفپوش لمینت است که قطعات آن به واسطه کلیک هایی که داشته به راحتی در هم چفت می شوند و از این رو نصب این کفپوش به سادگی و بدون نیاز به چسب انجام خواهد شد. برای نصب این کفپوش، کافی است ابتدا سطح موردنظر را با یک لایه فوم یا بخار بند بپوشانید و بعد قطعات پارکت را به آرامی روی آن، یکی یکی نصب کنید. قطعات کفپوش لمینت بسیار نازک هستند و در صورت نیاز به سادگی می توانید آن ها را برش بزنید.

 

کفپوش وینیل

کفپوش پی وی سی یا کفپوش وینیل را نیز می توان در دسته کفپوش هایی قرار داد که نصب سریع و آسانی دارند. این کفپوش ها با وجود آن که از لایه های مختلفی ساخته شده اند اما انعطاف پذیری بسیار مناسبی داشته و به سادگی قابل نصب هستند. کفپوش های وینیل را در هر سه نوع پروفیل، رولی و تایل به آسانی می توان نصب نمود و افراد بدون هر نوع تجربه قبلی می توانند این کار را خود به تنهایی انجام دهند. این کفپوش ها در واقع خود دارای چسب هستند و بعد از برداشتن برچسب زیر آن ها، می توان با قرار دادن کفپوش وینیل روی سطح، نصب آن را انجام داد. در واقع این نوع کفپوش به دلیل لایه چسبی که در قسمت زیرین خود داشته خیلی راحت روی کف محکم شده و نیازی به چسب جداگانه ندارد.

ترموود

ترموودها نیز نوعی کفپوش تایل هستند که به واسطه گیره هایی که در اطراف خود داشته درون قطعه بعدی چفت شده و به سادگی و بدون نیاز به هر نوع ابزار خاصی در فضاهای مختلف قابل نصب هستند.  این کفپوش نیاز به زیرسازی خاصی ندارد و همین که سطح زیرین آن صاف و همواره باشد کافی است. پس از آن شما می توانید تایل ها را با دقت در کنار هم چیده و درون هم چفت کنید تا از جای خود تکان نخورند. همچنین در صورت نیاز می توانید برای گوشه های کار، این تایل ها را برش زده و کار تمیز و یکدستی داشته باشید.

 

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی نیز یکی از خوش نصب ترین کفپوش ها برای فضاهای باز محسوب می شود که به کمک آن می توان به هر فضایی شادابی و طراوت بخشید. چمن های مصنوعی نیز بعد از یک زیرسازی جزئی و هموار کردن سطح زیرین به راحتی با استفاده از چسب بر روی سطح موردنظر نصب می شوند و نیاز به تخصص و مهارت خاصی ندارند. کافی است کمی حوصله به خرج داده و نصب آن را به ویژه در گوشه ها با دقت انجام دهید تا در نهایت یک خروجی کار، تمیز و حرفه ای داشته باشید.

 

کفپوش تاتامی

کفپوش های تاتامی نیز یکی از کفپوش های با نصب آسان برای محیط هایی مانند پارک ها، باشگاه ها، مهدکودک ها و… هستند. این کفپوش ها همچون تکه های پازل به راحتی درون هم چفت می شوند و در سریع ترین زمان ممکن قابل نصب خواهند بود.

 

کفپوش گرانولی

 کفپوش گرانولی نیز که در فضاهای ورزشی و باشگاهی بیشترین استفاده را دارند خیلی راحت و سریع نصب می شوند. کافی است سطح زیرین آن ها را صاف کنید و بعد تکه های کفپوش گرانولی را روی سطح در کنار هم قرار داده و برای محکم تر شدن کار نیز می توانید از چسب مخصوص استفاده کنید.

حرف آخر

یکی از موارد تعیین کننده در انتخاب کفپوش ها، نحوه نصب آن هاست و بهترین کفپوش، کفپوشی است که در کنار کیفیت بالا و ظاهر جذاب به سادگی قابل نصب باشد تا به این شکل بتوان هزینه نصب را حذف نمود و همچنین در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض این کار را بدون پرداخت مبلغی، به تنهایی انجام داده و در هزینه ها صرفه جویی کرد.


این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و کانون معماران هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *