خرید ست شیرآلات یا خرید شیرآلات با طرح و رنگ متنوع؟

خرید ست شیرآلات یا خرید شیرآلات با طرح و رنگ متنوع؟

آیا تا به حال در زمان خرید شیرالات به فکر انتخاب آن ها با چند طرح و رنگ متفاوت برای یک سرویس بهداشتی یا یک خانه افتاده اید؟ انواع شیرآلات در بازار وجود دارد که با اینکه ممکن است مدلشان یکسان نباشد اما طرح آن ها مکمل یکدیگر است. با کمی جسارت می توانید به جای ست شیرآلات از این نوع شیرآلات متنوع خریداری نمایید تا دکوراسیون متفاوتی ایجاد کنید. در این مقاله امکان خرید شیرالات به صورت غیر ست بررسی شده است.

 

آیا شیرآلات روشویی، توالت و حمام لزوماً باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند؟

خاصیت ست بودن شیرآلات بهداشتی ایجاد هارمونی و هماهنگی شیرآلات بخش های مختلف منزل با یکدیگر است. این موضوع به طور خاص در سرویس حمام، که معمولاً دارای سه نوع شیر روشویی، توالت و حمام در کنار یکدیگر است، اهمیت بیشتری پیدا می کند. البته هیچ اجباری برای یکسان بودن مدل یا رنگ شیرآلات وجود ندارد و اگر از طرفداران دکوراسیون هایی با رنگ ها متنوع و درخشان هستید می توانید شیرآلاتی رنگارنگ انتخاب کنید. کافی است به جذابیت بصری دکوراسیون توجه نمایید تا فرم ها و رنگ ها به درستی در کنار یکدیگر قرار گیرند. مهم این است که شخصیت و هویت مورد نظر شما در فضای منزلتان مشخص باشد. پس، می توانید شیرآلات سرویس حمام و سرویس دستشویی را از یک مدل یکسان تهیه کنید و یا برای ایجاد تنوع در هر سرویس یک نوع ست شیرآلات و یا حتی شیرآلات غیر ست اما هماهنگ و حتی به رنگ متفاوت تهیه کنید.

البته که می توانید شیر ظرفشویی را هم به صورت ست و هم از مدل دیگری که با دکوراسیون آشپزخانه جور در می آید خریداری کنید؛ چرا که این شیرآلات در کنار شیرآلات سرویس حمام دیده نمی شوند. علاوه بر این، بسیاری از انواع شیر ظرفشویی به صورت تک به بازار عرضه می شوند و اگر این مدل ها را پسند کنید نخواهید توانست کل شیرآلات منزل را از یک ست تهیه نمایید.

 

چند نکته مهم تر از خرید ست شیرآلات

ست شیرآلات معمولاً شامل چهار بخش شیر روشویی، شیر دستشویی (توالت)، شیر حمام و شیر ظرفشویی است که هر کدام می توانند انواع متفاوتی مانند پایه بلند و دومنظوره داشته باشند. همانطور که بررسی شد برای فراهم کردن دکوراسیونی جذاب نیازی نیست لزوماً ست شیرآلات خریداری نمایید و کافی است به هارمونی طرح و رنگ مدل های انتخابی خود دقت کنید. اما برخی نکات در زمان خرید انواع شیر روشویی، شیر توالت و شیر حمام مشترک است که اهمیت بیشتری از خرید ست شیرآلات دارد. حتما در مورد موارد بسیاری مانند قیمت ست شیرآلات، جنس شیرآلات و اهمیت زیبایی آن شنیده اید. در این بخش مواردی مانند مکانیزم انواع شیرآلات و در نهایت گارانتی شیرالات بررسی شده است.

آشنایی با مکانیزم انواع شیرآلات بهداشتی

شیرآلات بهداشتی اهرمی متداول ترین انواع شیرآلات است که اغلب مدل های آن، چه شیرآلات ارزان قیمت و چه شیرآلات لوکس، مورد توجه کاربران قرار دارند. شیرآلات اهرمی دارای بخشی به نام کارتریج است که در واقع دروازه ورودی آب به شیرآلات و در دسترس قرار گرفتن آن است. شیرآلات اهرمی با کیفیت هستند و احتمال چکه کردن و خرابی آن ها در بلند مدت کمتر از شیرآلات کلاسیک یا پیچشی قدیمی است.

شیرآلات کلاسیک دو دستگیره پیچشی دارند که یک دستگیره جریان آب سرد را کنترل می کند و یک دستگیره جریان آب گرم را. زمانی که هر دستگیره توسط کاربران باز می شود آب از ورودی مربوطه وارد شیر شده و ترکیب مورد نظر از آب گرم و سرد از شیر اب خارج می شود. در واقع نسبت آب گرم و سرد است که دمای آب را تعیین می کند. دوام شیرآلات کلاسیک کمتر از شیرآلات اهرمی است و احتمال خرابی و چکه کردن آن ها در طول زمان بالاتر است.

شیرآلات هوشمند نسل جدیدتر شیرآلات بهداشتی به حساب می آید و از شیرآلات چشمی و لمسی تا شیرآلات ترموستاتیک و دیجیتال متنوع است. همان طور که از نام این نوع شیرالات پیداست عنصری از هوش بالاتر نسبت به شیرآلات بهداشتی معمولی در این شیرآلات به چشم می آید! مثلا شیرآلات چشمی بدون نیاز تماس دست جریان آب را برقرار می کند و بعد از مدت مشخصی آن را قطع می نماید. یا شیرآلات دیجیتال پنلی جهت نمایش دما و سایر مشخصات آب خروجی از شیر دارد که به کمک آن هر فرد می تواند برای خود پروفایلی بسازد که با هر بار باز کردن شیر جریان آب با مشخصات ذخیره شده همان شخص در اختیارش قرار گیرد.

گارانتی شیرآلات

شیرآلات بهداشتی و ساختمانی و به طور کلی هر کالای غیر مصرفی دیگری که خریداری می کنید، باید دارای گارانتی معتبر باشد. با اینکه احتمالاً برای همه کاربران خرید شیرآلات دارای گارانتی امری بدیهی به نظر می رسد، ممکن است بسیاری از خریداران در زمان خرید به دلیل درگیر شدن با سایر فاکتورهای مهم انتخاب محصول مناسب مانند قیمت شیرآلات، طرح آن و… اهمیت گارانتی را از یاد ببرند. محصولات هر برند شیرآلات، هر چقدر هم با کیفیت و استاندارد، ممکن است در یک بازه زمانی دچار ایراد شود و در این حالت یک گارانتی معتبر بسیار نجات بخش است. پس حتماً در زمان خرید انواع شیر روشویی، شیر دستشویی و شیر دوش حمام به گارانتی آن نیز توجه نمایید.

همانطور که بررسی شد حتماً لازم نیست شیرآلات بهداشتی برای بخش های مختلف منزل خود را به صورت ست شیرآلات خریداری نمایید. مهمترین نکته در دکوراسیون ایجاد فضای دلخواه شماست که می تواند در هماهنگی و هارمونی کلی شیرآلات به  عنوان بخشی از این فضا نمایان شود.در صورتی که به دنیال انتخاب شیرآل خاص در رنگ های متنوع هستید که طرح آن انحصاری و غیر کپی هم باشد می توانید به سایت شیرآلات Kavian سر بزنید.


این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و کانون معماران هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *