۱۰ نکته کلیدی برای اینکه یک طراح داخلی موفق شویم!

۱۰ نکته کلیدی برای اینکه یک طراح داخلی موفق شویم!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: آیا همواره به خاطرمهارت‌های طراحی خود، مورد ستایش دیگران قرار می‌گیرید؟ آیا برای دکوراسیون هراتاقی، از شما نظرخواهی می‌شود؟آیا اولین کسی هستید که برای انتخاب مبلمان و رنگ دیوارها داوطلب می‌شوید؟اگر جواب شما به این سوالات مثبت است، شما استعداد این را دارید که یک طراح داخلی باشید. اما در ادامه می خواهیم بدانیم، چگونه یک طراح داخلی موفق شویم!

قبل از آنکه وارد حرفه طراحی داخلی شوید، بایستی به ۱۰ نکته مهم در این حرفه توجه کنید. چالش‌هایی که هر طراح داخلی، درکار خود با آن‌ها روبرو می‌شود، برخی سخت و استرس‌زا به نظر می‌رسد. در مقابل برخی از این چالش‌ها هیجان‌انگیز بوده و شما را به این حرفه ترغیب می‌کند.

دکوراسیون داخلی

۱-در جستجوی مهارت‌ها و خلاقیت‌های خود باشید

یک طراح داخلی حرفه‌ای، بایستی چشم‌های تیزبینی داشته باشد. توجه به جزییات، درک مفهوم رنگ‌ها، تجسم فضایی، تناسب و هارمونی باید مقابل چشمانش باشد. اساس و پایه موفقیت در این حرفه، داشتن مهارت و خلاقیت است.

تفاوت میان طراح داخلی و دکوراتور داخلی در چیست؟

۲-طراح داخلی با دکوراتورداخلی، یکسان نیست

مهارت در دکوراسیون و جایگذاری صحیح وسایل خانه، استفاده از رنگ‌ها در دکوراسیون برای یک طراح داخلی موفق بودن کافی نیست.

طراحی روستیک

۳- طراحی داخلی، مفهومی بالاتر از طراحی صرف است.

یک طراح داخل بایستی مهارت‌های تکنیکی بالاتری از یک طراح معمولی داشته باشد.

شناخت انواع متریال‌ها، طراحی مبلمان، ارتباط موثر با کارفرما، از مهارت‎هایی است که صاحبان این حرفه باید داشته باشند.

تاریخچه طراحی، اطلاعات سازه‌ای، آیین‌نامه‌ها، روانشناسی، مهارت‌های کامپیوتری و.. بایستی در دایره معلومات یک طراح داخلی قرارگیرد. همانند معماران، طراحان داخلی نیزدر ارتباط مستقیم با سایر مشاغل و تجارت‌ها هستند. مهارت‌های بین فردی از ملزومات حرفه آنها به حساب می‌آید. دلیل این امر آن است که یک طراح داخلی خوب نیاز به دامنه ارتباطات بیشتری میان صاحبخانه ها، سازندگان، کارفرماها، معماران و نمایندگان دولت دارد.

طراحی داخلی

۴-سلیقه طراح، همیشه پاسخگوی نیاز مشتری نیست!

طراحی زاییده ذهن طراح است، بنابراین نمی‌توان همواره از کارفرما انتظار داشت آن چیزی را بپسندد که شما دوست دارید. آن‌ها شما را به عنوان طراح داخلی برای پروژه خودشان، استخدام می‌کنند. بنابراین تحمیل عقایدتان در روند پروژه آنها امر پسندیده‌ای نیست.

ممکن است سال‌ها کار طراحیانجام بدهید اما حتی یک خانه مطابق سلیقه شما طراحی نشده باشد. وقوع این اتفاقات اشکالی ندارد. شما برای کارفرما و استفاده‌کنندگان از آن فضا، کار طراحی را انجام می‌دهید.در نتیجه این امر به دیدگاه و نظر آنها بستگی دارد.

اگر مشتری شما اصرار به داشتن دیوارهای سبز با مبلمان قرمز رنگ را دارد، تنها لبخند زده و آنرا اجرا کنید. هرچند شما می توانید قاطعانه به آنها بگویید که این انتخابشان، ممکن است آرامش استفاده‌کنندگان از فضا را به هم بزند.

طراحی خانه

۵-باید تبحر طراحی داشته باشید!

این نکته واضح و روشن اما حائز اهمیت است. یک طراح داخلی آینده نگر، نیاز به داشتن اطلاعات درباره رنگ‌ها، استاندارهای معماری و سایر معلومات ضروری است.

۶-برای خودتان برنامه زمانی داشته باشید!

به عنوان یک فرد تاثیرگذار در حیطه طراحی داخلی، بایستی زمانبندی و جدول برنامه‌ریزی داشته ‌باشید. هرچند گاهی ممکن است بیخوابی‌های شبانه به سراغ شما بیاید. ساعت‌ها فقط موفق به کشیدن چند خط شده باشید یا زمانی برسد که کاری را انجام ندهید. علاوه بر تعریف بازه زمانی مشخص برای پروژه‌ها، می‌توانید مهارت‌های طراحی و نرم‌افزاری خودتان را هم ارتقا دهید.

دکوراسیون

۷-عملکرد چند وجهی، امری ضروری است!

زمانی که به عنوان یک طراح داخلی موفق شناخته می‌شوید، تعداد پروژه‌های شما افزایش پیدا می‌کند. پروژه‌های متعدد، روبروشدن با مشتری‌ها، مشاوران، تصمیم‌گیری درباره انواع پروژه‌ها، نیاز به تبحر شما در عملکرد کارهای مختلف دارد.

طراحی داخلی

۸- حقوتان همیشه عالی نخواهد بود!

دور از انتظار نیست که افراد تحصیل‌کرده و دارای تخصص، دستمزد بالایی را طلب بکنند. اما آمار نشان می‌دهد متوسط حقوق سالیانه طراحان داخلی حدود ۴۲۳۸۰ دلار در سال است. البته میزان حقوق ارتباط مستقیمی با تجربه، تخصص، تحصیلات، مقیاس پروژه وسایر عوامل دارد. به عنوان مثال، طراح یک شرکت مبلمان از طراح یک دفتر معماری بزرگ، حقوق کمتری دارد. در هر تخصصی اگر تجربه و مهارت کافی وجود داشته باشد، میزان حقوق نیز متناسب با آن افزایش پیدا می‌کند. هرگونه مهارت‌های جانبی مانند اطلاعات در مورد استانداردها، قوانین، میزان دریافتی شما را افزایش خواهد داد.

طراحی اتاق

۹- برای آنکه برند خود را بسازید، زمان لازم است!

رقابت در رشته طراحی داخلی، زیاد است. زمان می‌برد تا پایه‌های تجارت خودتان را پی‌ریزی کرده و مشتری‌ها به شما اعتماد کنند. در شروع کار، کمک کردن به دوستان و خانواده می‌تواند رزومه کاری شما را بسازد. برای اینکه در آینده کارهایتان را به مشتریان نشان بدهید، لازم است کارهای متنوع و خیره‌کننده‌ای را انجام داده باشید.

مهمترین نکته این است که همیشه به روز باشید. هرچقدر میزان اطلاعات شما افزایش پیدا کند، شانس بیشتری دارید تا مورد توجه قرار بگیرید. برای اینکه با تغییرات ترندها بیشتر آشنا شوید بهتر است سایت ها، توییتر و وبلاگ‌های مربوطه را مطالعه کنید. در تماس بودن با همکاران و طراحان دیگر، باعث می‌شود شما بتوانید راه خودتان را پیدا کنید.

علاوه بر این، کارفرماها همواره به دنبال طراحانی هستند که تاریخچه طراحی را مانند ترندهای روز جهانی بشناسند.

طراحی آشپزخانه

۱۰- طراحی یک کار خسته کننده اداری نیست!

هرچند  به نظر می‌رسد طراحان داخلی بیشتر اوقات خود را پشت کامپیوتر می‌گذرانند اما در واقعیت تحرک هم جزئی از کارشان به حساب می‌آید. برگزاری جلسات با کارفرماها، مشاوران، سازندگان و سایر افراد جزو حیطه کاریشان است. علاوه بر آن بازدید گام به گام  از محل پروژه از دیگر وظایف آنها به شمار می‌آید. گاهی اوقات برای درک بهتر نیازها و محدودیت‌های مشتری، طراحان داخلی در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف با آنها همراه می‌شوند.

اگر شما یک فرد خلاق هستید و قصد ورود به حوزه طراحی داخلی را دارید. اگر ۱۰ نکته بالا عزم شما را برای ادامه این راه قوی‌تر کرده است، پس زمان آن رسیده که برخیزید! خلق ایده های شما می تواند بی‌نظیر باشد.


منبع: archdayily.com

فرشته زیبان

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *