طراحی خانه مدرن با نمای زیگ زاگ و بالکن های بزرگ

طراحی خانه مدرن با نمای زیگ زاگ و بالکن های بزرگ

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: خانه زیگ زاگ در ساحل اقیانوس آرام برای یک مدیر مالی هنرمند و طبق خواسته‌های وی طراحی شده است. خانه طبق سلیقه صاحب خانه با سبک مدرن و مواد و مصالح  با دوام ساخته شده‌است. ساختمان دارای یک گاراژ بزرگ، یک استودیوی هنری و یک تراس در پشت بام است. طبقه همکف ساختمان از گاراژ، اتاق لباس‌شویی، اتاق نشیمن،آشپزخانه، اتاق خواب و یک حمام کامل تشکیل شده است. در طبقه‌ی دوم یک اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق ناهارخوری، سرویس بهداشتی مهمان و دو اتاق مهمان با یک حمام مشترک قرار دارد. اتاق خواب مستر با یک حمام روباز و کمد دیواری، استودیو هنری و دو اتاق خواب با حمام مشترک نیز طبقه سوم را می‌سازند. در هر طبقه یک تراس مبله شده در نظر گرفته شده که برای غذا خوردن و استراحت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خانه زیگزاگ

خانه زیگزاگ

طراحی خانه

طراحی خانه اثر یک معمار اسرائیلی ساکن لس آنجلس است. وی در این خانه سعی کرده است تا با بالکن‌های بزرگ بیشترین استفاده از منظره را ممکن سازد. این خانه ی سه طبقه در همسایگی یک ویلا و یک ساختمان سه طبقه قرار دارد. سایت مستطیلی پروژه، معمار را بر آن داشته که از پنجره‌های قدی و بزرگ استفاده کند تا  بیشترین نور را به خانه وارد کند. وجود پنجره‌های متعدد کشیده شده از کف تا سقف خانه علاوه بر روشنایی خانه، اتاق‌ها را جادار و سبک نشان می‌دهد. نمای خانه با حالت زیگزاگ بالکن‌های کنار ساحل، صفحات گچ‌بری خاکستری و ریتم الگوی پنجره‌ها، پویایی خاصی پیدا کرده است.

خانه زیگزاگ

نمای خانه

بیرون آمدگی و فرورفتگی نمای ساختمان به گونه‌ای هنرمندانه طراحی شده است، که علاوه بر ایجاد هماهنگی با جزر و مد دریا تمام الزامات و مقررات طراحی را نیز رعایت کرده است. معمارِ خانه برای برآورد ساختن نیازهای مشتری تمام جزئیات را به دقت طراحی کرده است. وی برای از بین بردن حالت صلب مکعب مانندِ خانه در هر جبهه نما از جلوه‌های متفاوتی استفاده کرده است. نمای رو به ساحلِ خانه به صورت زیگزاگی است که به گچ بری سفید خانه حالت می‌دهد. نمای پشتی خانه که دارای گچ بری تیره است با یک نوار مشکی قاب‌بندی شده‌است. دو خانه‌ی دیگر در همسایگی خانه نیز طرح همین معمار بوده و دارای دی‌اِن‌اِی زمین، ساختی مشترک با این خانه می‌باشند.

خانه زیگزاگ

طراحی طبقات

خانه در کل دارای ۳ طبقه و ۵ اتاق خواب است. فضاهای اصلی خانه در طبقات دوم و سوم پخش شده‌اند. طبقات خانه با یک آسانسور بهم وصل شده‌اند. طراحی داخلی منحصربه‌فرد و ترکیب پلکان شیشه‌ای با موازیک‌های مرمر و نورگیرهای بزرگ، نور را به قلب خانه هدایت می‌کنند. این پله‌ها که با میله‌هایی نگه‌داشته شده‌اند، گویی در هوا معلق هستند. در طبقه دوم اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و آشپزخانه در مجاورت تراس قرار دارند. در مقابل پنجره‌ها، شیشه‌های بلند و ماتی نصب شده‌اند که علاوه بر حفظ حریم خصوصی خانه امکان استفاده از منظره را فراهم می‌کنند. در مقابلِ راه پله، یک شومینه گازی قرار گرفته و کابینت‌های ساده‌ی آشپزخانه در دیوار شمالی تعبیه شده‌اند. پنجره مشبک بالای ساختمان و نورگیر عمیق باعث تابیدن بیشتر نور روز به داخل شده‌است. اتاق مستر طبقه سوم در مجاورت بالکن بزرگ و در ادامه‌ی آن ساخته شده‌است. قفسه‌های کتاب و تلوزیون تعبیه شده،  نقش جدا کننده را ایفا کرده‌اند.

خانه زیگزاگ

 

خانه زیگزاگ

 

خانه زیگزاگ

طراحی داخلی

مبلمان مدرن که توسط طراحان مشهور طراحی شده‌اند، تکمیل کننده سبک مینیمالیست خانه می‌باشند. تم رنگی خانه سفید و طوسی است که در برخی قسمت‌ها با رنگ قرمز روشن کنتراست جالبی ایجاد شده است. کف سازی بالکن خانه متناسب با فضای داخلی بوده تا حالت یکپارچه‌ای را ایجاد کند.

خانه زیگزاگ

منبع: archdaily.com

سعیده قراچورلو

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *