پلتفرم اسکیل‌لری؛ نقطه‌ اتصال معمار و کارفرما در محیط دیجیتال

پلتفرم اسکیل‌لری؛ نقطه‌ اتصال معمار و کارفرما در محیط دیجیتال

جولیا استوکرت و آندره کایزر، معماران و بنیانگذاران، چگونگی ایجاد پلتفرم اسکیل‌لری برای برقراری ارتباط بهتر بین استعدادها و کارفرمایان بالقوه را در محیط ساخته‌شده به اشتراک می‌گذارند. در اسکیل‌لری، شرکت‌هایی که در جستجوی معمار یا مهندس هستند، مشخصات و دی‌ان‌ای شرکت خود را توصیف می‌کنند که شامل چشم‌انداز و ارزش‌های مربوط به استعدادهای بالقوه است. به عبارتی، این پلتفرم اتصال معمار و کارفرما را از طریق محیزی دیجیتال فراهم می‌کند. نامزدها براساس تجربه، صلاحیت‌ها و انتظاراتشان برای ایفا نقش گزینش می‌شوند. با این چرخه‌ی روند درخواست، برای اولین بار شرکت‌ها می‌توانند خود را در سمت استعداد و بالعکس ارتقا دهند.

ما در مجموعه‌ی مصاحبه با معماران و شهرسازان کارآفرین، با دانش‌آموختگان برجسته‌ی این رشته‌ها که مسیر شغلی متفاوت‌تری نسبت به روند متداول جامعه دنبال کرده‌اند، آشنا میشویم. از افکار، نظرات، راه‌حل‌های عملی و ایده‌هایی برای موفقیت صحبت می‌کنیم؛ و می‌آموزیم که چگونه ایده‌ها را در زمینه‌ی معماری و شهرسازی و فراتر از آن در کارهای خلاقانه‌ی خود به‌کارببریم. در ادامه با ما همراه باشید.

معمار و کارفرما

ایده راه‌اندازی یک پلتفرم دیجیتال مهندسی

فرصت‌های شغلی که اکثر کارفرمایان اعلام می‌کنند، به‌صورت سیستماتیک مخاطبان استعدادیابی مورد نظر خود را پیدا نمی‌کنند. ما درحال بحث در مورد کاستی‌ها و چالش‌ها این زمینه بودیم و سعی کردیم فرصت‌های بهبود را درک کنیم. ما به دنبال روش‌هایی بودیم که چگونه این را دیجیتالی کنیم و نقطه‌ی اتصال معمار و کارفرما را بصری‌تر کنیم.

گذشته از موارد ارسالی اولیه، هنگام جستجوی شغل مانند رزومه، در صنعت ما به طور معمول نامزدها زمان زیادی را صرف ایجاد و به‌روزرسانی نمونه کارها می‌کنند. متأسفانه، یک نمونه کار خلاق، فقط یک مرور کلی یا یک تصویر مبهم از قابلیت‌های واقعی و تجربه مربوطه شما را به ما نشان می‌دهد.

برای کارفرمایان، روند یافتن مجموعه‌ای از نامزدهای ماهر با مهارت‌های لازم نیز می‌تواند دشوار باشد. اکثر شرکت‌ها جای‌خالی را در وب‌سایت‌های شرکت خود یا تبلیغات شغلی باتوجه به سابقه‌کار اعلام می‌کنند. بدین‌صورت جستجوی شغل فعال برای یک نامزد مانند جستجوی سوزن در انبار کاه خواهد بود.

مراحل انجام پروژه

ما بسیار خوش‌شانس هستیم که تیم بزرگی از مشاوران را داریم، که به طور مداوم ما را برای پیگیری این پروژه پشتیبانی و تشویق کرده‌اند. ما مفاهیم خود را اصلاح می‌کنیم، گزینه‌های مختلفی را در این راه آزمایش می‌کنیم، بازخورد کار را بررسی می‌کنیم و در صورت لزوم برای کمک به تکامل راه‌حل‌ها و محصولات خود تغییراتی ایجاد می‌کنیم.

روند فکری و سیستم دریافت بازخورد برای توسعه یک ذهنیت روشن، راه‌حل‌محور و تمرکز بر موانع اصلی بسیار مفید بود. تولید یک محصول یک چیز است؛ اما اطمینان از اینکه بازار واقعی دارد، مطمئناً مهم‌تر است.

معمار و کارفرما

شکسته شدن روند استخدام در صنعت ساختمان

شکسته کمی خشن به‌نظر می‌رسد. ما احساس نمی‌کنیم شکسته شده بلکه احساس می‌کنیم هنوز به میزان سالم دیجیتالی نشده است. ما در سال ۲۰۱۸ یک نظرسنجی انجام دادیم. طبق این نظرسنجی فقط ۳۰٪ از کل مهندسان و معماران در پورتال‌های شغلی خود، شغلی ذکر کرده‌اند. واضح است که اگر ۷۰٪ از استعدادهای درخشان در حالت مخفی‌کاری باشد، تأمین منابع داوطلب فعال از طریق این پورتال‌ها هرگز به نتایج کافی منجر نمی‌شود. در همان زمان، نظرسنجی ما نشان داد که ۹۰٪ از مخاطبان مشابه در صورت وجود یک بستر موضوعی، موضوع خود را لیست می‌کنند.

علاوه‌براین، شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای خواسته‌های پیچیده‌ای در مورد مهارت‌ها و توانایی‌های استعدادهای جدید دارند. آن‌ها دیگر تقاضای یک معمار یا مهندس صرف را ندارند. امروزه، شرکت‌ها به طور مکرر در جستجوی متخصصان برای تعیین تکلیف خاص، با مهارت‌هایی مانند مهارت مربوطه در آی‌تی هستند.

امروزه کارگزاران استخدام و خدمات پورتال شغلی در تلاشند تا یک محصول دیجیتالی را برای متقاضیان کار و نامزدها برای تعامل مستقیم، سریع و کارآمد فراهم کنند. این سیستم‌عامل‌ها نیازهای موضوعی ویژه را فراهم نمی‌کنند تا یک سرمایه واقعی برای نیروی‌کار و استعداد ما باشد. به همین دلیل، اسکیل‌لری ویژگی جدیدی برای جستجوی استعدادها و وظایف ارائه می‌دهد. مانند یک پورتال شغلی متمرکز است.

معمار و کارفرما

به‌طور‌خاص در صنعت ما؛ در اسکیل‌لری می‌فهمیم که این بخش دائماً در معرض تغییر و اختراع مجدد است.

شرکت‌های کوچکتر با تعداد سرشماری محدود اغلب یک فرد یا بخش‌ انسانی‌ اختصاصی، با تمرکز بر مدیریت و استخدام استعدادهای سنتی و همچنین استخدام دیجیتال از جمله کانال‌های رسانه‌های اجتماعی فعال ندارند. ارتباط دیجیتال نقطه‌ی اتصال معمار و کارفرمایان بالقوه یک مزیت بزرگ برای تکمیل ابزارهای کلاسیک استخدام است، اگر کاملاً جایگزین آنها نشود.

هدف توسعه شرکت

هدف ما تا پایان سال ۲۰۱۹ ارائه یک بستر کاملاً توسعه‌یافته است. به‌طوری‌که هم داوطلبان و هم کارفرمایان را قادر می‌سازد تا فرصت‌های همکاری را با استفاده از یک تجربه‌کاربری مناسب کشف کنند. ما ام‌وی‌پی خود را با موفقیت در ژانویه ۲۰۱۹ در شهر خود مونیخ راه‌اندازی کردیم. از آلمان به‌عنوان یک مطالعه موردی شروع کردیم و می‌خواهیم از اینجا به اروپا راه پیدا کنیم.

آینده محیط ساخته شده

پروژه‌های آینده به منظور به اشتراک گذاشتن یادگیری از پروژه‌های تکمیل‌شده بیشتر دیجیتالی می‌شوند. تحولات زیادی در این فضا رخ‌خواهدداد و ما مشتاقیم که بخشی از این سفر هستیم. و امیدواریم که اسکیل‌لری به این مرحله تحول‌پذیر صنعت ما کمک کند.

معمار و کارفرما

در نهایت توصیه ما به علاقه‌مندان راه‌اندازی شرکت:

هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار خود، یک برنامه۱، برنامه ۲ و برنامه ۳ آماده داشته‌باشید. همچنین، تعهد به دیدگاه‌تان به اندازه تیم بنیانگذار شما مهم است.

شما چه عملکردهایی را درسیستم معماری قابل‌تغییر درجهت بهبود شرایط می‌بینید؟

منبع:

archipreneur.com

نیلوفر شعاع

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *