خانه Evelyn ؛ همسو با طبیعت در قلب لندن

خانه Evelyn ؛ همسو با طبیعت در قلب لندن

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: خانه Evelyn، نمود بهره‌مندی از رویکرد‌های طراحی دوران ویکتوریایی است. موقعیت قرارگیری این خانه سمت جنوب شهر لندن می‌باشد. این محدوده از نظر ادغام با بخش‌های دیگر به‌گونه‌ایی است که نور،فضا و ارتباط را با فضای سبز همان خیابان حفظ می‌کند.

خانه Evelyn

کانسپت طراحی

وجود محدودیت در فضای آشپزخانه و غذاخوری، خانواده را واداشت تا به دنبال فضای بیشتری برای همه‌ی بخش‌های خانه باشند. فضایی که همزمان امکان کارکردن، غذاخوردن واستراحت را به آنها بدهد. جدا از نمای دوگانه و شلوغ در مسیر ورودی گاراژ، نزدیکی موقعیت خانه به فضای سبز امکان اتصال بنا به فضا‌ی سبز و محیط باز اطراف را میداد.

خانه Evelyn

نمای عقب باز شده و پنجره‌ی بالکنی تااندازه زیادی فضای داخلی را توسعه بخشیده‌است. این پنجره، امکان ارتباط فضای بیرون با بخش‌های داخلی را فراهم ساخته‌است. فضاهای داخلی خانه به تازگی گسترده شده‌اند. این فضاها به آرامی در سطوح متفاوتی به بخش‌های بیرونی خانه متصل می‌شوند.

خانه Evelyn

در بخش‌های داخلی، واحدهای انباری چندلایه نیاز به مجموعه‌ای از نیازهای ذخیره‌سازی روزانه دارند. تخته چندلایه به عنوان ماده‌ای کلیدی برای بازیابی قابلیت بازیافت کربن و قابلیت بازیافت مواد غذایی در آینده انتخاب شده‌است. همچنین باوجود طراحی ساده و بکارگرفته‌شده در تکمیل نظم  و دقت، میز مرمری در سراسر آشپزخانه گسترانده شده است تا کاربری قابل انعطافی به فضا بدهد.

خانه Evelyn

مصالح مورد استفاده

در نمای خارجی، از آجر سفید و فلز تیره استفاده شده‌است که در تضاد با فضای سبز محوطه پارک است. پلکانی که فضای غذاخوری بیرونی و تراس را به هم متصل می‌کند، امکان بکارگیری فضای سبز و تنوع زیستی را در سایت ترویج می‌ دهند. هم‌چنین طراحی کلی بنا، کارایی‌حرارتی را از طریق عایق‌بندی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و انرژی در طول زمان ارتقا می‌دهد.

خانه Evelyn

خانه Evelyn

 امیلی برنت، مدیر مجموعه معماران گراف:

«این پروژه فرصت منحصر به فردی را برای ساخت خانه ارائه کرده‌است که می‌تواند از مجاورت پارک استفاده کند. هدف ما ایجاد فضای داخلی با آرامش بیشتر بوده است. هم‌چنین در نظرداشتن مجموعه‌ای از فضاها که همزمان برای هر لحظه و عضوی از خانواده، والدین، کودکان و حیوانات خانگی کار می‌کنند . ارزش‌هایی که در تمام پروژه‌های ما لحاظ می‌شوند، مشخصا در این اثر برجسته شده‌اند. این ارزش‌هادر طول سال گذشته، که شرایط به خصوصی بر جامعه حاکم بود، این فرصت را برای خانواده ایجاد کرده‌است که ساعت‌های کاری خود را در منزل بگذرانند.»

 

مقالات مرتبط:

خانه تاریخی یافا؛ ادغام سنت و نوآوری

خانه UC ؛ معماری همگون با طبیعت

 

مقالات آموزشی پیشنهادی برای معماران:

پورتفولیو معماری

قرارداد معماری

 

منبع: archdaily.com

بهاره پیوندی

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *