خانه پیش ساخته ؛ طراحی خانه‌ای کوچک در دل طبیعت!

خانه پیش ساخته ؛ طراحی خانه‌ای کوچک در دل طبیعت!

اختصاصی کانون معماران: زندگی شهری با تمامی امکانات خود در طولانی مدت، در روح و جسم انسان تاثیراتی منفی بر جای می‌گذارد. انسان متعلق به طبیعت بوده و گاهی اوقات نیازمند همراهی و زندگی در آن می‌باشد. خانه پیش ساخته به همین منظور طراحی و ساخته شده‌است. دو برادر با همراهی یکدیگر برای رهایی موقت از زندگی شهری، به فعالیت‌هایی در طبیعت پناه برده‌اند. این خانه پیش ساخته در همسایگی دریاچه Brome  واقع در کانادا برای گذران اوقات فراغت این خانواده طراحی شده‌است. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم چگونه می‌توان خانه‌ای کوچک در همجواری طبیعت ساخت، تا آسیبی به محیط وارد نشود؟ همچنین با چگونگی طراحی کلبه‌ای مدرن در بستری سنتی و طبیعی آشنا می‌شویم.

خانه پیش ساخته

یک آتریوم با چشم‌اندازی رو به دریاچه، ساختمان را به دو نیم تقسیم کرده‌است. این خانه بر پایه یک کف بتنی و یک شومینه مرکزی طراحی شده‌است. استفاده از امکاناتی مانند اسکی روی یخ، ماهیگیری، کاشت گل و گیاه، از تفریحات لذت بخش این خانواده بشمار می‌آید.  با وجود این، به محض ورود به داخل خانه، ارتباط با دنیای بیرون قطع شده و وارد دنیای دیگری می‌شوید. نواختن موسیقی، انواع بازی‌ها، تماشای فیلم، غذا خوردن با یکدیگر، از دل مشغولی‌های دیگر ساکنین خانه می‌باشد. مشکل عمده موجود در سایت، محدودیت عرضی آن بوده که باعث فشرده شدن تعداد خانه‌ها در کنار یکدیگر شده‌است. اگرچه چشم‌انداز نمای طولی ساختمان از یک طرف به دریاچه و از طرفی به تپه‌های سرسبز، محدودیت‌ها را جبران می‌کند. این خانه پیش ساخته در نزدیکی یکی از شهرهای کوچک در شرق کانادا واقع شده‌است.

این خانه مدرن بر بستری متراکم با سبک کلاسیک متعلق به قرن نوزدهم بنا شده‌است.

خانه پیش ساخته

طراحی خانه پیش ساخته ای در همسایگی یک دریاچه، بر پایۀ الگوهای سنتی انجام گرفته‌است. فضاهای داخلی حول آتریوم تعبیه شده‌اند که هر کدام با فضای بیرون در ارتباط هستند. وجود سه ورودی از هر جبهه ساختمان و طراحی فیلتر ورودی برای هر کدام از خصوصیات دیگر این خانه می‌باشد. همچنین فضای داخلی خانه با محوریت یک شومینه مرکزی در داخل آتریوم طراحی شده‌است. این فضای مرکزی محل مناسبی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی را به وجود می‌آورد. علاوه بر آن از هر سه طبقه‌ی موجود در خانه می‌توان این فضا را مشاهده کرد.

خانه پیش ساخته

جانمایی دیوار بتنی شومینه در مرکز فضا، طبقه همکف را به دو بخش تقسیم‌بندی کرده‌است. در دو طرف آتریوم، وجود پنجره‌های سرتاسری باعث ایجاد چشم‌اندازهای زیبایی به سمت محوطه اطراف شده‌است. فضاهای طبقه دوم توسط یک پل که از آتریوم عبور می‌کند، به یکدیگر متصل می‌شوند.

خانه پیش ساخته

چهار اتاق خواب در طبقه دوم روبروی پل مرکزی باز می‌شوند. جنس چوب مورد استفاده در دیوار خارجی اتاق خواب‌ها از چوب کاج می‌باشد. مصالح مورد استفاده مستقیماَ با مواد طبیعی در ارتباط بوده و روغن‌کاری چوب‌ها در برابر پوسیدگی از آنها محافظت می‌کند. در نهایت کنتراست موجود در مصالح و رنگ‌ها، طراحی خاص کلبه‌ای در همسایگی یک دریاچه را بیشتر نمایان می‌کند.خانه پیش ساخته


مطالب پیشنهادی:

کلبه‌ های مبتکرانه در دل طبیعت بی ‌نظیر جزیره ی بیگوین

خانه ممفرماگو ؛ طراحی توام با پاسخ به بستر سایت


منبع : architizer.com

فرشته زیبان


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *