معماری و گردشگری؛ تحلیل تعامل معماری و گردشگری ۱

معماری و گردشگری؛ تحلیل تعامل معماری و گردشگری ۱

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: در مورد توسعه گردشگری، باید گرایش‌ها را شناسایی کرد و سودآوری هر یک از آنها را بررسی کرد. مباحث معماری، فرهنگ ساخت‌وساز و طراحی از جمله مواردی هستند که توجه عموم را به خود جلب می‌کند. با این وجود، ظرفیت موجود در معماری معاصر هنوز به سختی در صنعت گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنعت گردشگری مبالغ کلانی برای طراحی و ساخت سرمایه‌گذاری می‌کند؛ اما اغلب بدون استدلال صحیح در معماری بوده‌است. در اکثر مواقع عملکرد و همخوانی با مناطق مسکونی موجود در نظر گرفته نمی‌شود. با وجود همکاری نزدیک بین حوزه‌های تجاری معماری و گردشگری، تاکنون هیچ هدف‌گذاری صحیح یا توسعه استراتژیکی صورت نگرفته‌است.

معماری و گردشگری

در این مقاله، داده‌هایی جمع‌آوری شده‌است که به طور مستقیم گردشگری را به معماری مرتبط می‌سازد. همچنین شناسایی و پیوند نیازهای اقتصادی و فرهنگی در رابطه با معماری و گردشگری اتریش به عنوان نمونه موردی بررسی و تحلیل شده‌است.

هدف اصلی تهیه راهنمای جهت‌گیری برای واحدهای تصمیم گیری در توسعه پروژه‌های گردشگری است. جانشینی نسل جدید در مشاغل گردشگری باعث افزایش علاقه به نوآوری و طراحی محصول جدید شده‌است. از کارآفرینان خلاق و مبتکر باید حمایت شود تا از “معماری و طراحی” به عنوان ابزاری برای موفقیت اقتصادی استفاده کنند.

هدف طولانی‌مدت اتریش، ایجاد توسعه پایدار گردشگری و همچنین موقعیت‌یابی بین‌المللی گردشگری از طریق معماری و طراحی معاصر است. بناهای تاریخی همچون امضاهای مهم و بسیار ارزشمند هستند. با این حال، معماری معاصر توانایی گسترش پیشنهادهای فرهنگی جدید اتریش را به طور مداوم دارد.

معماری و گردشگری

چهار پرسش اصلی در طول این سلسله مقالات بررسی خواهد شد

  1. تجارب کارآفرینان با استفاده از معماری معاصر چیست؟
  2. معماری از طریق چه عواملی بازدیدکننده را جذب می‌کند؟
  3. برای کارآفرینانی که می‌خواهند از طریق معماری معاصر موفقیت اقتصادی را به دست آورند، چه نکاتی مورد توجه است؟ برای موفقیت می‌توانند چه کار کنند؟
  4. کدام آثار مثبت را می‌توان از طریق معماری معاصر به دست آورد؟

در این تحقیق به‌منظور دستیابی به تحلیل و نتایج درست در مورد مشاغلی که از معماری معاصر استفاده کرده‌اند، برای بیش از ۳۰۰ مشاغل نظرسنجی ارسال شده‌است. تمام آن کارآفرینان با معماری با ارزش بالا کار می‌کنند. (ساختمانهایی تا حدودی جدید ، گسترده یا بازسازی شده). در سری اول این سلسله مقالات، پرسش اول مطرح شده و آن را بررسی می‌کنیم.

معماری و گردشگری

موفقیت و سودآوری از دیدگاه کارآفرینان گردشگری اتریش

  1. تجارب کارآفرینان با استفاده از معماری معاصر چیست؟

سوال “آیا فکر می کنید سرمایه‌گذاری در معماری معاصر اقتصادی بود؟”

  • پاسخ مثبت داده شد. ۸۸% از مالکان و صاحبان پروانه اطمینان دارند که معماری معاصر سودآور است.
  • ۵۱% از کارآفرینان تاکید کردند که نسبت سود اقتصادی آن‌ها به میانگین صنعت بهتر است. تنها ۷% از نسبت‌ سود پایین‌تر از میانگین صنعت برخوردار بوده‌اند.
  • مهم‌ترین بخش اقتصادی در مورد گسترش ساختمان‌ها و بازسازی آن‌ها با استفاده از معماری معاصر مثبت بود. به طور متوسط ​​۲۵% افزایش سود اقتصادی مشخص شد.
  • %۸۰ از کارآفرینان، معماری معاصر را به عنوان یک عامل اساسی در بازاریابی در نظر می‌گیرند.
  • %۹۷ از مصاحبه شوندگان این انتظار را که “می‌توان از معماری معاصر به عنوان ابزاری حیاتی در بازاریابی استفاده کرد” تأیید کردند. همچنین ۹۵% نیز انتظار “جذابیت برای مشتریان جدید” را تأیید کردند.

معماری و گردشگری

برای مطالعه ادامه این سلسله مقالات با ما همراه باشید.

مطالعه مقالات زیر به شما پیشنهاد می‌شود

معماری و گردشگری؛ نقش معماری مدرن در گردشگری و ایجاد برند شهری!

معماری و گردشگری؛ نقش و اهمیت معماری در صنعت گردشگری!

 

منبع: platou.at

سیما حسن‌زاده

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *