از معماری تا تولید محصول؛ روایت یک زوج معمار از خانه پیش ساخته!

از معماری تا تولید محصول؛ روایت یک زوج معمار از خانه پیش ساخته!

آنچه من در مورد ایده” خانه ‌پیش ساخته میما” دوست دارم، این است که بنیانگذاران آن، کسب و کار خود را بر مبنای تولید محصول معماری ایجاد کرده‌اند. روش هوشمندانه ” تولید محصول معماری ” به عنوان جایگزینی برای کار ساعتیِ مرسوم در دفاتر معماری است که همچنان در این روش کارِ معماریِ فوق‌العاده‌ای نیز انجام می‌گیرد. ” خانه ‌پیش ساخته میما ” یک دفتر چند‌رشته‌ای است که بر ایده‌پردازی و تولید محصول طراحی معماری متمرکز است.

ما در مجموعه‌ی مصاحبه با معماران و شهرسازان کارآفرین، با دانش‌آموختگان برجسته‌ی این رشته‌ها که مسیر شغلی متفاوت‌تری نسبت به روند متداول جامعه دنبال کرده‌اند، آشنا می‌شویم. از افکار، نظرات، راه‌حل‌های عملی و ایده‌هایی برای موفقیت صحبت می‌کنیم؛ و می‌آموزیم که چگونه ایده‌ها را در زمینه‌ی معماری و شهرسازی و فراتر از آن در کارهای خلاقانه‌ی خود به‌کار‌ببریم. در ادامه با ما همراه باشید.

خانه پیش ساخته میما

در اینجا افکار و تجربیات مارتا و ماریو در مورد کارآفرینی، راه‌اندازی کسب‌و‌کار شخصی و تولید محصول معماری آورده شده است.

امیدوارم از این مصاحبه لذت ببرید!

چه شد که تصمیم گرفتید کارآفرین شوید و محصول خانه پیش ساخته MIMA را توسعه دهید؟ آیا لحظه خاصی وجود داشت که تصمیم شما را مهر و موم کند؟

روایت زوج معمار

اولین بار ایده خانه پیش ساخته میما را در سال ۲۰۰۸ داشتیم (که آن زمان هنوز دانشجوی معماری بودیم). در برهه‌ای از زمان این غریزه قوی را داشته‌ایم که اگر می‌خواستیم روزی رسالت خود را انجام دهیم، باید چیز جدیدی خلق کنیم؛ چیزی متفاوت از معماریِ متداول.

و همینطور هم انجامش دادیم. در آن زمان ما از یک مهندس نرم‌افزار، كمك زیادی گرفتیم. وی به ما كمك كرد تا ایده معماری خود را به نرم‌افزار تبدیل كنیم، نرم‌افزاری که توسط افراد غیر معمار قابل استفاده باشد. و این به طور قوی هدف اولیه ما بود: معماری دموکراتیک‌تر همراه با بازی.

چگونه می‌خواهید تجارت خود را در بازار گسترش دهید؟ آیا بازار خانه های پیش ساخته ارزشمند است؟

خانه پیش ساخته میما

ما از زمان انتشار اولین تصاویر از محصول‌مان در سال ۲۰۱۱، روزانه تعداد زیادی تماس دریافت می‌کنیم. اینکه افراد زیادی از سراسر جهان نسبت به محصولاتمان علاقه زیادی نشان می‌دهند، برای ما بسیار ارزشمند و انگیزه‌بخش بوده‌است.

رشد کسب‌و‌کار ما آهسته است، اما قدم‌های محکمی برمی‌داریم و کارها را به خوبی انجام می‌دهیم. انجام کارِ معماری با کیفیت، همواره اولویت ما باقی‌مانده‌است. هدف ما گسترش کسب‌و‌کارمان در سراسر جهان است، اما در حال حاضر فقط در حال تثبیت ارتباطات با شرکای تجاری‌مان هستیم. ما به دنبال شرکت‌های ساختمانی یا معماری‌‌ای هستیم که کار معماری بسیار خوبی انجام می‌دهند و به نوعی با تجارت و صنعت ساخت‌و ساز ارتباط دارند.

به عنوان یک معمارکارآفرین چه چیزی بیشترین احساس رضایت شغلی را در شما ایجاد می‌کند؟

تولید محصول معماری

دیدن خیلی سریع نتایج! قبلاً به روش متداول معماری، کار کرده‌ایم. می‌دانیم که معماران گاهی اوقات باید ۵ تا ۱۰ سال کار کنند تا یک مفهوم واقعیت پیدا ‌کند. همچنین دیدن رضایت مشتریان‌مان پس از تحویل کلید‌هایشان، بسیار باعث خوشحالی است. اینکه کار ما در سطح بین‌الملل اغلب مورد توجه و احترام قرار می‌گیرد، ذوق‌زده‌مان می‌کند. سرانجام، احساس اینکه ما کار متفاوتی انجام می‌دهیم و به نوعی ایجاد مسیرهای جدید در معماری، بسیار هیجان‌انگیز است.

چگونه آموزش معماری در راه‌اندازی کسب‌و‌کار واقعی‌تان به شما کمک کرده‌است؟ مفید بودن کدام مهارت خاص و قابل انتقال برایتان ثابت شده‌است؟

خانه پیش ساخته میما

آموزش آکادمیک معماری، روند طراحیِ معماری خوب را به ما یاد داده‌است، که ما معتقدیم، دارایی اصلی و عامل اصلی تمایز شرکت ما همین است. با این وجود آموزش معماری، واقعاً ما را برای اداره یک کسب و کار آماده نکرد. ما فکر می‌کنیم این چیزی است که در اصل با تمرین، شکست خوردن و حرکت کردن در مسیر، تماس مستقیم با مشتری و درکِ روند‌کلی به دست می‌آید. ما آموخته‌ایم که موفقیت یک شرکت مستقیماً به کیفیت و فداکاری کارکنان آن بستگی دارد و ما امروز به تیم خود بسیار افتخار می‌کنیم.

در این مقاله الگویی برای خلق کسب‌و‌کاری متناسب با استعدادها و مهارت شخصی‌تان در زمینه معماری شهرسازی خواهید‌دید: ” ۳ مدل درآمد برای معماران، که از آن بی‌خبرند!

در مورد روند طراحی معماری بیشتر بخوانیم:  فرآیند طراحی معماری و ۷ مرحله آن از زبان فرانک گهری

آیا توصیه ای برای معمارانی که علاقه‌مند به تولیدِ محصولِ معماری هستند، دارید؟ چگونه برای ایده استارتاپ معماری خود سرمایه تامین کردید؟

تولید محصول معماری

ما هیچ پشتیبانی مالی از طرف خانواده‌ها، بانک یا سرمایه‌گذاران نداشتیم. ما از ابتدا و با صرفه‌جویی در هزینه‌های اولین سال‌های کاری خود، شروع کردیم و روی مفهوم و طراحی پایه بسیار سخت کار کردیم. ما مفتخریم که بگوییم با یک سرمایه‌گذاری مالی خیلی کم و با تلاش خیلی زیاد، کارهای بزرگی انجام دادیم.

یافتن شرکای خوب در صنعت بسیار مهم است. و ما در این مورد خوش‌شانس بوده‌ایم که در بین شرکای خود تولیدکنندگان بسیار با‌تجربه و واجد شرایط را پیدا کرده‌ایم. که اگر آنها نبودند، محصول ما وجود نداشت.

اینجا از ایده‌های نوآورانه برای کسب‌و‌کار‌ها در حوزه معماری شهرسازی بخوانید: استارتاپ معماری ؛ کسب و کار هایی برپایه نوآوری

آینده معماری را چگونه میبینید؟ در چه محدوده‌ای (خارج از روشِ معمول انجام کار معماری) فرصت‌های عمده‌ای را برای معماران آینده می‌بینید؟

خانه پیش ساخته میما

ما معتقدیم معماری می‌تواند از صنعت مد بیاموزد؛ تحقق بخشیدن به مدل‌های کوتاه مدت و همچنین، هوشمندیِ کافی برای ارائه راه‌حل‌های ساده و سریع‌تر!! ما معتقدیم که هنوز جهانِ کاملاً کشف‌نشده‌ای در حوزه محصولات معماری وجود دارد.

فراتر از آن، ما فکر می‌کنیم که معماران واقعاً دارای پیشینة خوب و تحصیلات متنوعی هستند که هر کسی را قادر می‌سازد پیشنیه‌‌های مختلفی را که ممکن است، مورد علاقه‌اش باشد کشف کند. زمینه‌های با پتانسیل زیادی وجود دارند از جمله: ساخت تصویر، طراحی، تصویرگری، فیلم، عکاسی، تئوری، آموزش، مشاوره. به طور کلی مسئله، توجه به بازار و استفاده از فرصت‌های خوب است.

آینده شغلی رشته معماری

از معماری تا ساخت و ساز؛ روایتی از یک زوج معمار در بارسلونا

 

منابع: archipreneur.com

صبا فخری

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *