درآمد دفتر معماری نوپا؛ اهمیت مدیریت امور مالی

درآمد دفتر معماری نوپا؛ اهمیت مدیریت امور مالی

طراحان پر‌تلاش را از طراحان موفق جدا می‌کند، شانس نیست! باید بدانید که برای دستیافتن به تصویر ذهنیتان از معمار موفق، به چیزی بیش از مهارت‌های عالی طراحی نیاز دارید. آموختن اینکه چگونه می‌توانید امور مالی دفتر معماری نوپا ی خود را مدیریت کنید، یعنی درآمد کلان! و با عمل به آن شما در این مسیر هر روز موفقیت‌های بیشتری کسب خواهید‌کرد.

من معتقدم طراحی در دی‌اِن‌اِی هر معمار وجود دارد! و کارِ”طراحی” برای اکثر معماران قسمت سرگرم کننده و آسان آن است! جهان پر از طراحان بد و طراحان واقعا عالی است. و آنچه طراحان پر‌تلاش را از طراحان موفق جدا می‌کند خوش‌شانسی‌ نیست!!!

این تقصیر شما نیست که با وجود گذراندن تمامی دوران تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های معماری برای معمار شدن، حتی اولین نکات اداره یک کسب‌و‌کار را نمی‌دانید. مطمئنا شما قلمِ طراحی منحصر به فرد خود را دارید. اما آیا تفاوت بین درآمد و سود را نیز درک می‌کنید؟ اعتبار و بدهی را چطور؟ آیا می‌دانید نقطه سر‌به‌سر در کسب‌و‌کار چیست و چرا بسیار حیاتی است؟ آیا می‌دانید حداقل نرخِ صورتحساب شما چقدر است؟ آیا شما بودجه و برنامه عملیاتی برای شرکت خود تصویب کرده‌اید؟

شانس پاسخِ مثبت به این سوالات منفی است! در ادامه به بررسی چگونگی رسیدن به مسیری برای درک درست از امور مالی در یک شرکت خواهیم پرداخت.

دفتر معماری نوپا

اما صبر کنید شما یک معمار هستید و خدمات طراحی ارائه می‌دهید! که البته امیدوارم نتیجه نهایی آن یک طرح معماری به یاد ماندنی و پایدار باشد. پس اصلاً چه لزومی دارد جنبه تجاری معماری را درک کنید؟ کارِ معماری به اندازه کافی سخت است! چرا باید خودتان را با بخش تجاری یک کسب‌و‌کار که به نظر می‌رسد مانع تمرکزتان بر طراحی می‌شود، مشغول کنید؟

من همیشه متعجب هستم که چگونه معماران بیشتر وقت‌شان را صرف کامل کردن پروژه‌های خود و یادگیری چیزهایی مانند شیوه‌های طراحی پایدار می‌گذرانند. اما تلاش زیادی برای پایدار ماندن شرکت‌ خود نمی‌کنند!! بگذارید این را تا حد ممکن مختصر بیان کنم. “سود ده نبودن برابر است با هیچ کسب‌و‌کاری نداشتن! مگر اینکه صندوق سرمایه‌گذاری بزرگی داشته‌ باشید، یا با یک فردِ ثروتمند ازدواج کنید و صرفاً بخواهید در جایگاه یک آقا (یا یک خانمِ) معمار باشید. اما توصیه من این است:

لااقل قبل از ساختن خانه شخص دیگری، خانه خود را مرتب کنید!

 

نگرش معماران در مورد کسب و کار

دفتر معماری نوپا

وقتی شروع به نوشتن این مقاله کردم، قصد داشتم در انبوهی از اصطلاحات و تعاریف غرق شوم. سپس به یاد آوردم که با چه کسی صحبت می‌کنم! شما یک معمار هستید که با افتتاح شرکت شخصی‌تان موفق شده‌اید یکی از بزرگترین و دشوارترین گام‌های شغلی خود را بردارید. در این مسیر هیچ چیز مهم‌تر از این نیست که بتوانید برند خود را بسازید و بیش از انتظارات مشتری خود باشید. شما می‌خواهید بهترین خدماتِ طراحی را برای اطمینان از وضعیت خود، به عنوان یک معمار و یک طراح ارائه دهید. علاوه بر این، شما می‌خواهید شرکتی باشید که مردم می‌خواهند با شما کار کنند.

 

در مورد اینکه چرا و چگونه باید بیش از انتظارات مشتری خود باشید، بخوانید: خدمات برجسته مشتری؛ ۷ اصل استراتژی بازاریابی معماری!

 

همه این‌ها بسیار باشکوه و ستودنی هستند. من هم به عنوان یک معمارِ تازه کار همین‌طور بودم! در واقع ۲۰ سال پیش مکالمه‌ای را با شریک زندگی خود به یاد می‌آورم که تنها چند ماه پس از آن، در شیکاگو شرکت خود را افتتاح کردیم. تا آن روز من و او، هر دو نزدیک به ده سال در بزرگترین شرکت‌های معماری کار کرده بودیم. به او گفتم که تمرکز من تنها بر طراحی معماری با بالاترین کیفیت ممکن است. چون همه چیز برای من طراحی بود!

 

اما پاسخ شریک‌ام؟

او برای کسب درآمد، در ساختن این کسب‌و‌کار با من همراه شده بود!! مات‌و‌مبهوت مانده بودم! منظورم مبهوت به معنای واقعیست! من تا به حال نشنیده بودم كه یك معمار بگوید برای درآمدزایی کار می‌کند. در واقع، این نوع نگرش برای من معنایی نداشت! اگر هدف پول بود، چرا وارد حرفه معماری شدید؟

دفتر معماری نوپا

مسلماً من هنوز جوان و ساده‌لوح بودم. دانشجوی آرمانگرایی که در استودیوی طراحی زندگی می‌کرد، و این بخشی از هویت من بود! اما اکنون بعد از بیست سال می‌توانم به همان مکالمه نگاه کنم که همانند اولین تجربه‌های دوران کودکی از کشف جهان، در توسعه من نقش محوری و مهمی داشته است.

از معماری تا ساخت و ساز؛ روایتی از یک زوج معمار در بارسلونا

این ممکن است یک واقعیت غم‌انگیز و هوشیارانه باشد، اما کسب درآمد چیزی است که به ما امکان می‌دهد کارهای دلخواه خود را انجام دهیم. به ما قدرت می‌دهد. اگر تمام آنچه می‌خواهید این است که یک طراح خوب باشید، مطمئن شوید افرادی را در دفتر معماری خود دارید که می‌خواهند درآمد کسب کنند! در این صورت و فقط در این صورت است که می‌توانید هر روز استعدادهای خود را به چالش بکشید، پروژه‌ها را انتخاب کرده و شکوه خود را بدست آورید. که این در نهایت به شما اجازه می‌دهد آرام بنشینید و بگویید یک معمار موفق هستید.

کسب و کار معماری

یک تاجر قدرتمند بودن باعث احترام مشتریان می‌شود. این قدرت باعث می‌شود مشتریانی به شما مراجعه کنند که توانایی تامین هزینه کار باید معمار حرفه‌ای را دارند. علاوه بر این شما توانایی گفت‌و‌گو به زبانی که از نظر تجاری برایشان قابل درک است را به دست می‌آورید، قوانین بازی را می‌فهمید و در روابط‌تان با مشتری به کار می‌گیرید و برنده بازی می‌شوید. و مشتری‌ها همیشه جذب برندگان می‌شوند.

 

حالا که دفتر معماری‌ شخصی‌تان را افتتاح کردید، باید سریعا رشد کنید! چون کسب‌و‌کار اصلا شبیه شن‌بازی‌های کودکانه در حیاط پشتی خانه نیست! اکنون شما باید هزینه خانواده جدید خود را تأمین کنید، یعنی اعضای دفتر معماری شما!!

دفتر معماری نوپا

بله، دفتر معماری شما اکنون خانوادۀ کاری شما است. شما وظیفه دارید اطمینان حاصل کنید که پول برای این خانواده سرازیر می‌شود، همانطور که در قبال خانواده خود نیز مسئولیت دارید.

 

درآمدِ شما دیگر فقط پرداخت رهن یا اجاره، تامین غذا، خریدِ لباس و پرداخت هزینه ماشین، بنزین و شاید حتی چند دلار باقیمانده که هر چند وقت یکبار به چیز خاصی بپردازید، نیست.

 

وقتی افرادی را برای کار در شرکت خود استخدام می‌کنید، در قبال آنها نیز مسئولیتی دارید. به هر حال، آنها نیز از تجارت شما به عنوان راهی برای درآمدزایی استفاده می‌کنند. جریان نقدی شما باید هم خانواده های کاری و هم خانواده غیرکاری‌تان را تحت پوشش قرار دهد. و شما بعنوان صاحب شرکت، آخرین نفری هستید، که حقوق می‌گیرید.

 

در پایان ، درک مدیریت مالی مانند درک کدهای ساختمان یا انجام یک منطقه‌بندی و تجزیه و تحلیل کدها است. حتی اگر فکر می‌کنید همه چیز را می‌دانید، ضروری است که متوقف شده و بازبینی کنید. من هرگز بدون تهیه منطقه‌بندی و تجزیه‌و‌تحلیل کدها، پروژه‌ای را انجام نمی‌دهم. حتی اگر روی یک پروژه مشابه در آن طرف خیابان کار کنم، هر بار کار را از نو شروع نمی‌کنم.

 

نسبت به هیچ چیز بی‌تفاوت نباشید. جهان همواره در حال تغییر است. شرایط اندکی تغییر می‌کند و همیشه این احتمال وجود دارد که اگر چیز مهمی را مسلم بدانید چیز مهم دیگری را از دست بدهید.

 

در مقاله آینده شغلی رشته معماری؛ الگو های اصلی کسب و کار، الگویی برای شما که منحصر به فردِ خودتان باشد، وجود دارد اگر در فکر شروع کسب‌و‌کار شخصی‌تان هستید، بخوانید.


مطالب پیشنهادی:

۳ مدل درآمد برای معماران، که از آن بی‌خبرند!

بیزینس معماری ؛ ۱۰ سوال اساسی که معماران باید به آن پاسخ دهند!


منبع:bdcnetwork.com

صبا فخری


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *