بازسازی کافی شاپ Metal Hands؛ یک عرصه ی اجتماعی در مرکز خرید

اختصاصی کانون معماران: بازسازی کافی شاپ Metal Hands در طبقه‌ی اول مرکز خرید Joy City پکن قرار دارد. بازسازی این پروژه در سال ۲۰۲۰ به گروه معماران Linkchance سپرده شد.

کافی شاپ Metal Hands

طراحان داخلی در بازسازی کافی شاپ Metal Hands  با چالش‌های متفاوتی روبرو بودند. چالش‌هایی چون: بزرگ کردن فضای باریک و طولانی سایت اصلی، ایجاد حس اجتماع در فضای کافی‌ شاپ، ایجاد تمایز پروژه با سایر کافی‌شاپ های مرکز خرید، نمایش نمایی جالب که ضرورت های طراحی نمای مرکز خرید را هم رعایت کند.

علیرغم اینکه کافی‌ شاپ Metal Hands متعلق به مرکز خریدی در امتداد خیابان است، از آن جدا است. این موضوع خاصیت پروژه را تعیین می‌کند. پروژه باید علاوه‌بر داشتن عرصه‌ی کافی، با محصولات عالی ترکیب شود تا رهگذران را به خود جلب کند. پروژه فضایی باریک و طولانی با ارتفاع کف ۴.۵ متر دارد. بنابراین در ارتفاع عمودی، پتانسیل شکل‌گیری فضای مشخصی به صورت نیم طبقه وجود دارد.

این نیم‌طبقه ضمن اینکه مشکل کوچکی فضا را حل می‌کند، پتانسیل جلب مشتری بیشتر از طریق نمای دو‌بخشی را دارد. با استفاده از این قابلیت، باریستا‌ها احاطه کامل به فضا دارند و به راحتی می‌توانند خدمات خود را ارائه دهند.

بنابراین نیاز است که فاصله‌ی نیم طبقه‌ی بالا در نمای جدید نیز باز شود. چرا‌که پیش از بازسازی، نمای اصلی دارای ارتفاع عمودی فقط ۳ متر و ۱.۵ متر باقی مانده بسته بوده‌است. نمای جدید، قاب دیوار پرده‌ای شیشه‌ای عمودی اصلی مرکز خرید و ساختار دیوار پرده‌ای اصلی را تغییر نمی‌دهد. دهانه‌ی نمای جدید به صورت عمودی امتداد یافته‌است که باعث افزایش تعامل فضای داخلی کافی شاپ و فضای خیابان می‌شود و فضای روشنایی داخلی را گسترش می‌دهد. همچنین یک فضای مدل‌سازی شده شبیه به قوس نیم‌دایره روی نما برای ایجاد سایه و غنی‌سازی دید تنظیم شده‌است. به نظر می‌رسد هدف طراحان از این الگو، تکرار توأم فضای اجتماع کافه های قدیمی و مدرن بوده‌است.

شما اگر روزی گذارتان به این مرکز خرید افتاد، دوست دارید زندگی را در عرصه‌ی اجتماعی کافی‌شاپ  Metal Hands تجربه‌کنید؟


مطالب پیشنهادی:

معماری کافی شاپ kanda؛ بازسازی بنایی مدرن کنار بنایی تاریخی!

معماری کافه Bistró Alameda: فضایی کارکردگرا و مدرن!


منبع: archdaily.com

فائزه پناهنده


Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل