۱۰ ایده الهام بخش برای طراحی مبلمان در فضای باز!

آنچه از پاندمی در معماری به یادگار می‌ماند؛ با نزدیک شدن فصل بهار، زمان آن فرا می‌رسد تا خودمان را برای روزهای آفتابی و شب‌های گرم آماده کنیم. در این مقاله مجموعه‌ای ازایده‌های طراحی مبلمان در فضای باز نشان داده شده است. این فضاها به منظور دورهمی‌، صرف غذا، نشیمن و معاشرت طراحی شده‌اند. با توجه به پاندمی کرونا، ممکن است دیدارهای دوستانه و خانوادگی در ماه‌های آینده نیز به صورت محدود و در فضاهای باز انجام شود. باغ‌های خصوصی، حیاط‌ها و پاسیو ها بهترین مکان برای گذراندن اوقات فراغت در کنار عزیزانمان هستند. انواع مختلفی از طراحی مبلمان در فضای باز در این مطلب جمع‌آوری شده است.

 

۱. خانه Guadalajara واقع  در مکزیک، کاری از AlejandroSticotti

طراحی مبلمان در فضای باز

این خانه با توجه به اقلیم معتدل کشور مکزیک و به شکل حرفL  طراحی شده است. بخشی از فضای گالری به صورت باز و از داخل خانه تا بیرون ادامه پیدا می‌کند. در این بخش فضای دلنشینی برای صرف غذا و استراحت در نظر گرفته شده است. این گالری که با سنگ‌های صیقل یافته، سنگ فرش شده، شامل دو بخش مجزا است. یک بخش  آن شامل  یک میز غذاخوری هشت نفره چوبی در کنار یک شومینه است. و بخش دیگر از یک مبل چرمی پروانه‌ای، یک کاناپه و یک میز مربع برای صرف قهوه استفاده شده است.

 

۲. خانه ی گل‌ها  واقع در ایالات متحده،  کاری از Walker Warner

این مکان متعلق به یک کارخانه نوشیدنی در کالیفرنیا است. فضای باز موجود در آن به سبک روستیک با یک میز و چند صندلی دور آن طراحی شده است. این سبک طراحی مبلمان در فضای باز را می‌توان در یک باغ خصوصی یا حیاط خانه نیز به کار برد. در این مکان بازدیدکنندگان لذت یک نوشیدنی زیر نور آفتاب با تکیه بر دیوارهای خشتی را تجربه می‌کنند. نیمکت‌های چوبی داخل دیوار، با میزهای محکم و چهارپایه چوبی تراش خورده هماهنگی دارد.  همچنین برای تزیین میزها ازشاخ و برگ‌های موجود در باغ استفاده می‌کنند.

 

۳. آپارتمان Jaffa، واقع در اسرائیل، کاری از Pitsou Kedem

این آپارتمان رو به دریا با یک حیاط کوچک در یک ساختمان تاریخی واقع شده است. حیاط آن در ماه‌های تابستان برای صرف غذا در محیط باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. چیدمان این فضا شامل یک میز ناهارخوری براق و صندلی‌های مشکی پلاستیکی است. فضایی با دیوارهای سنگی باستانی و کف بتنی، توسط گلدان‌های بیضی شکل و گلهای درون آن، تلطیف شده است.

 

۴. پاویونی در باغ، واقع در انگلستان، کاری از ۲LG Studio

ordan Cluroe and Russell Whitehead طراحان داخلی استودیو ۲LG در باغ پشتی خودشان یک پاویون سفید رنگی را طراحی کرده‌اند. این فضا، مکانی برای صرف غذا و معاشرت در نظر گرفته شده است. این پاویون به وسیله الوارهای چوبی ساخته شده و به عنوان یک فضای غذاخوری سرپوشیده عمل می‌کند. راه رفتن بر روی  عرشه چوبی عظیم این مکان، احساسی شبیه پیاده روی در کنار دریاست.

 

۵. Casa 4.1.4  واقع در مکزیک، کاری از  AS/D

این مکان، برای همنشینی آخر هفته‌های یک خانواده در مکزیک طراحی شده است. این محوطه با یک آبراه باریک کم عمق به دو نیم شده و امکانات محوطه به چهار بخش تقسیم‌بندی شده است. یک آلاچیق با سازه‌ای فولادی و سقفی چوبی، مکانی برای دورهمی و صرف غذای خانوادگی در نظر گرفته شده است. مبلمان این فضا به وسیله یک میز ساج با ترکیب صندلی‌های چوبی و نیمکت انجام شده است. همچنین مکانی برای پخت‌و‌پز در محیط خارجی نیز وجود دارد.

 

۶. Mykonos خانه ای برای تعطیلات واقع در یونان، کاری از استودیو k

این مکان یک سازه مسقف چوبیست که سقف آن پوشیده از الیاف سنتی بوده و سایه‌های زیبایی را به وجود آورده است؛ فضایی مبلمان شده با یک میز غذاخوری ده نفره و مبل راحتی برای نشیمن. کل مجموعه بر روی یک تراس سنگی عظیمی قرار گرفته است. همچنین یک استخر در انتهای تراس رو به اقیانوس در این مکان تعبیه شده است. استودیو معماری K می گوید: خانه ‌ای بسازید تا مهمانان از بودن در فضای باز لذت ببرند. برای ساخت این مجموعه باید حفاظت در برابر شدت آفتاب، باد و آب نیز در نظر گرفته می‌شد.

 

۷. خانه روستایی واقع در ایتالیا کاری از  استودیو Koster

این خانه به شکل کلبه در نزدیکی Piacenza واقع شده است. در محوطه آن یک میز غذاخوری برا دورهمی خانوادگی نیز در نظر گرفته شده است. نشستن در کنار دیوارهای چوبی  با نسیمی ملایم احساس خانه های روستایی را در فضا تلقین می‌کند. مبلمان این فضا صندلی‌هایی با قاب فولانی و روکشی از چوب خیزان و دو عدد پاف را شامل می‌شود.

 

۸. ویلای پنجاه-پنجاه واقع در هلند کاری از Studioninedots

این فضای غذاخوری در خانه پنجاه- پنجاه در Eindhoven هلند، شامل فضای داخلی و خارجی است. درهای بازشو به عقب رانده شده و اتاق را تبدیل به یک گلخانه می‌کند. گلخانه‌ای که از یک سمت به حیاط و از سمت دیگر به باغچه باز می‌شود. استفاده از کاشی‌های معدنی و گیاهان بومی در گلدان‌های سفالی، یادآور اقلیم گرم منطقه است. تنها مبلمان این فضا، یک میز غذاخوری با صندلی‌های چوبیست که توسط Hans J Wegner طراحی شده است.

 

۹. خانه B واقع در استرالیا، کاری از Smartvoll

فضای غذاخوری موجود در محوطه این خانه بازسازی شده بر روی یک تراس بتنی نیم طبقه، قرار گرفته است. میز غذاخوری به رنگ قهوه‌ای تیره برای ایجاد کنتراست با زمینه سیمان سفید، در نظر گرفته شده است. گلدان‌های بزرگ با گل‌هایی از oleanders بر روی تراس، از فضای نشیمن در مقابل باد و هوا محافظت می‌کند. در طرف دیگر،کدوهای حلوایی در یک سطح دایره‌ای شکل واقع در سطح پایین‌تر کاشته شده‌اند.

 

۱۰. برج سفید واقع در ایتالیا کاری از معماران Dos

فضای غذاخوری بیرونی این خانه سفید و روشن با المان‌های ظریف و ساده طراحی شده‌است. صندلی‌ها از پارچه‌های بومی به رنگ بژ ساخته شده‌اند که  حال و هوای چادر زدن در فضای باز را یادآور می‌شود. و از رنگ روشن برای میز چوبی استفاده شده است. سازه ساخته شده برای این فضا از پایه‌های استیل و سقف الیاف طبیعی ساخته شده که سایه‌اندازی مطلوبی دارد. دو عنصر تزیینی سبز رنگ جهت ترکیب با رنگ بژ روی میز قرار گرفته است.


مطالب پیشنهادی:

رنگ آبی در دکوراسیون خانه ؛ راهنمایی برای اتاق نشیمن

رنگ سبز و روان‌شناسی آن در طراحی داخلی


منبع: dezeen.com

فرشته زیبان


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل