رنگ آبی در دکوراسیون خانه ؛ راهنمایی برای اتاق نشیمن

رنگ آبی در دکوراسیون خانه ؛ راهنمایی برای اتاق نشیمن

اختصاصی کانون معماران: چگونه می توان رنگ آبی را در دکوراسیون خانه به کار برد؟ با استفاده از رنگ آبی چگونه می‌توان به بزرگتر نشان دادن فضا کمک کرد؟ انواع طیف رنگ آبی چه تاثیراتی در فضا ایجاد می‌کند؟ در اینجا علاوه بر پاسخ به سوالاتی از این دست، سعی شده نگاهی به تمام جزییاتی که در دکوراسیون خانه دخیل هستند، بیندازیم. رنگ آبی فارغ از تیره یا روشن بودن آن جذاب، خیره‌کننده و القا دهنده نوعی آرامش به محیط است. سایه روشن‌های موجود به رنگ آبی در طبیعت از آسمان تا اقیانوس‌ها را در برمی‌گیرد. برای دیزاین یک نشیمن به رنگ آبی، طیف‌های مختلفی از آن را می‌توان را به کار برد. استفاده از انواع رنگ آبی برای انواع سبک‌های معماری مانند سبک مدرن، سبک کلاسیک و همچنین برای طراحی‌های با شکوه انتخاب مناسبی است.

۱- رنگ آبی نیمه شب، مناسب نشیمن هایی برای آپارتمان های کوچک

دکوراسیون خانه آبی

Lindsay Pincus طراح داخلی، رنگی از آبی نیمه شب را در اتاق نشیمن با الهام از قرون وسطی، به نمایش می‌گذارد. استفاده از این رنگ متمایل به سیاه و تضاد رنگ سفید با آن در لبه‌های سقف و کف، باعث شده تا فضا دو برابر اندازه واقعی خود به نظر برسد. چشم‌اندازهای پشت صحنه، به زیبایی توسط پنجره‌ها قاب‌بندی شده‌اند. حضور رنگ سفید در کنار رنگ آبی تیره تعادل، سرزندگی و آرامش را به محیط القا می‌کند.

۲- آبی متمایل به طوسی در نشمین مدرن دکوراسیون خانه مزرعه‌ای

دکوراسیون خانه آبی

خانه‌ای در مزرعه با دیوارهای خاکستری و آبی توسط Chango and Company بازسازی شده است. استفاده از رنگ سفید در سقف، احساس سبکی و رهایی را به محیط می‌دهد. مبلمانی با رنگ‌های خنثی و چوب‌های تیره ضمن تقویت فضای مدرن اتاق، کنتراست و جذابیت بصری به آن بخشیده است.

 

۳- آبی مونوکروم در اتاق نشیمن کوچک

دکوراسیون خانه آبی

بدون شک استفاده از رنگ آبی مونوکروم فضای کم نظیری را در معماری مدرن به وجود می‌آورد. رنگ‌آمیزی سقف و دیوارها به وسیله سایه روشن باعث شده این فضا به یک پیله دنج کوچک تبدیل شود. استفاده از مبلمان و فرش آبی، فضا را بزرگتر جلوه می‌دهد. همچنین توجه به جزییات چوبی، سنگ‌های مرمر و نورهای موجود، جذابیت محیط را بیشتر کرده است.

 

۴- دیوارهای سرمه ای با مبلمان رنگارنگ

دکوراسیون خانه آبی

دیوارهایی با رنگ تیره و خشن، مانند یک جعبه جواهرات، زمینه را برای حضور اشیای رنگی و جذاب فراهم می‌کنند. پس زمینه سرمه‌ای رنگ، تمرکز فضا را روی مبلمان با رنگ‌های صورتی و زرد بیشتر کرده است.

۵- دکوراسیون خانه ای در نیویورک، دیوارهای آجری را با رنگ آبی در فضا ترکیب کرده است.

دکوراسیون خانه آبی

در بازسازی و طراحی داخلی این خانه می‌توان دریافت که رنگ آبی، در آرامش محیط تاثیرگذار است. استفاده از این رنگ در مبلمان، فرش و جزییات خانه در مجموع یک فضای آبی رنگی را ایجاد کرده است. دیوارهای سفید و آجری در کنار مبلمان آبی رنگ، تضاد دلنشینی را به وجود آورده است.

۶- نحوه به کار بردن رنگ آبی نفتی در یک اتاق نشیمن شیک و راحت

دکوراسیون خانه آبی

رنگ نفتی، رنگی مرکب از آبی، سبز و سیاه است. این رنگ توسط Zoë Feldman برای طراحی داخلی یک نشیمن با شکوه و راحت در نظر گرفته شده است. برای مبلمان اتاق از یک صندلی چرم و خز مصنوعی استفاده شده‌است. همچنین صندلی راحتی و فرش رنگی به محیط شادابی و هیجان بخشیده است.

۷- دیوارهای آبی براق، در نشیمنی با شکوه

دکوراسیون خانه آبی

Ann Lowengart با استفاده از رنگ آبی براق، فضای کلاسیکی را به وجود آورده است. نور طبیعی از پنجره‌های بزرگ عبور کرده و  روشنایی بیشتری را در فضا به وجود می‌آورد. این نور همچنین ترکیب سایه روشن‌های رنگ آبی با سایر اشیا را به خوبی جلوه می‌دهد.

۸- طراحی اتاق نشیمن متناسب با قرن میانی

دکوراسیون خانه آبی

طراحی مینیمال با مبلمان ساده و حداقل اکسسوری‌ها در طراحی این اتاق توسط استودیو McGee درنظر گرفته شده است.

۹- نشیمنی مدرن به رنگ آبی اقیانوس

دکوراسیون خانه آبی

استفاده از رنگ آبی اقیانوسی توسط طراح داخلی arial okin مانند احساس خنکای نسیم در فضاست. البته نه مانند احساسی که در ساحل می‌توان داشت. تزئینات برگرفته از طبیعت مانند گیاهان، سبدهای حصیری، تِم دریایی مدرن و در عین حال ظریفی را به وجود آورده است.

۱۰-  دیوارهای آبی براق در نشیمنی کوچک به سبک التقاطی

دکوراسیون خانه آبی

نشیمنی باریک و کوچک که رنگ آبی براق، سایه روشن‌های عمیقی را در فضا به وجود آورده است. AlisonGies طراح داخلی آن، با به کاربردن انواع مبلمان و سبک‌های مختلف، سبک التقاطی را در این نشیمن اجرا کرده‌است. در کنار مبل راحتی، یک صندلی چرمی و یک صندلی کینگ با روکشی پلنگی قرارگرفته است. یکی از ترفندها برای فضاهای کوچک استفاده ار شیشه پلکسی است. در اینجا یک میز شیشه‌ای پلکسی به منظور یکسان نشان دادن کف، در نظر گرفته شده است.

 

۱۱- نحوه ساخت نشیمن با الهام از هنر دکو

دکوراسیون خانه آبی

اگر نمی‌توانید بدون رویا زندگی کنید، سایه‌هایی از رنگ آبی را با رنگ سیاه در محیط ترکیب کنید. در این نشیمن Black Lacquer با طراحی سقفی به رنگ سیاه، تمرکز فضا را روی مبل آبی بیشتر کرده است. استفاده از جزییات و اکسسوری‌های آبی رنگ، هنر دکو را بیشتر در فضا نمایان می‌سازد.

۱۲- به وسیله رنگ آبی، نقطه کانونی ایجاد کنید.

دکوراسیون خانه آبی

در این نشیمن Black Lacquer با در نظر گرفتن سایه روشن‌هایی از رنگ آبی نفتی، تمرکز را روی المان‌های معماری بیشتر کرده است. استفاده از فرش و کوسن‌های آبی رنگ، هماهنگی بصری را در محیط به وجود آورده است.

۱۳- نشیمنی به سبک معاصر با مبلمان مخمل آبی رنگ در دکوراسیون خانه

دکوراسیون خانه آبی

در طراحی این نشیمن توسط  Kristen Nix ، دیوارها با رنگ بژ، زمینه خنثی برای مبلمان آبی را وجود آورده است.

 

۱۴- نحوه برقراری تعادل در محیط با رنگ‌های متضاد

دکوراسیون خانه آبی

مبلمان رنگ روشن و خنثی در کنار دیوارهای سیاه و نیلی رنگ، روح فضا را تلطیف می‌کند. کوسن‌های مخمل نیلی رنگ، فضای نشیمن یکدست و یکپارچه‌ای را به وجود آورده‌است.

۱۵-  ترکیب دیوارهای آبی با جزییات سفید رنگ

دکوراسیون خانه آبی

Park and Oak با  اضافه کردن جزییاتی مانند تابلوها در این نشیمن، فضایی متناسب را به نمایش می‌گذارد. تابلوهایی هنری که جلوه آبی رنگ دیوار را بیشتر نمایان می‌کند.

۱۶- ترکیب رنگ آبی با Jewel Tones  (انواع رنگ سنگ‌های قیمتی ) در مبلمان

Jewel Tones به رنگ‌هایی مانند فیروزه‌ای، یاقوت کبود، سبز زمردی گفته می‌شود که از سنگ‌های قیمتی الهام گرفته شده‌اند. McGee دیوارهای آبی را با مبلمانی به رنگ‌های شتری و سبز یشمی ترکیب کرده است. یک آینه بزرگ از کف تا سقف، فضا را نسبت به اندازه واقعی خود بزرگتر نشان می‌دهد .  همچنین سفید بودن سقف ارتفاع را چند برابر می‌کند. استفاده از یک فرش کم رنگ نیز تمرکز فضا را روی مبل زمردی بیشتر کرده است.


مطالب پیشنهادی:

ترند های طراحی آشپزخانه

خانه El Nido ؛ آسایش و غنا در حین سادگی


 منبع: thespruce.com

فرشته زیبان


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *