شوروم The Florescence ؛ تجسم شکوفایی شهرهای آینده

شوروم The Florescence ؛ تجسم شکوفایی شهرهای آینده

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: بر کسی پوشیده نیست که چین (China)، یکی از ابرقدرت های اقتصاد جهانی، با اتخاذ سیاست هایی جسورانه تلاش می کند در زمینه ساخت و ساز مناطق جدید شهری هم به یکی از کشورهای سرآمد در دنیا تبدیل گردد. در همین راستا می توان به پروژه اخیر تیم Karv one Design در همکاری با Guangzhou Vanke Real Estate اشاره کرد؛ پروژه ای که چیزی نیست جز ساخت یک سالن نمایشگاه برای شهر جدید Huadiwan.

شوروم The Florescence

پروسه طراحی این نمایشگاه با بازخوانی فرهنگ و حافظه ی تاریخی منطقه Huadiwan آغاز گردید و به طراحی گل شکوفایی که بر آن نام شوروم The Florescence نهادند، ختم گردید!

در جریان ساخت شوروم The Florescence، استفاده گسترده از اشکال منحنی و اتخاذ استراتژی طراحی باز به ایجاد یک تجربه ی فضایی جذاب و فراموش نشدنی کمک شایانی کرده است. طرح اصلی نمایشگاه شهر جدید Huadiwan یک گل در حال شکوفا شدن را به ذهن بیننده متبادر می کند! با نگاهی به تصاویر منتشر شده از نمایشگاه می توان درک کرد که گلبرگ های عظیم و سفید رنگ این گل نوشکفته، محوطه پذیرش نمایشگاه را در بر گرفته است. به همین ترتیب، هر کدام از اجزا و عناصر دیگر این گل شکوفنده نیز هر کدام در جایگاه خود قابل تفسیر هستند.

شوروم The Florescence

در این نمایشگاه هفت واحد با تم های مختلف تعریف شده اند؛ از کتاب و نانوایی و قهوه گرفته تا فضاهای مخصوص برای کودکان و والدین. به این ترتیب افراد این فرصت را می یابند که در فضای سیال نمایشگاه غوطه ور شوند و در ضمیر خود، شکل آینده ی زندگی شهری و تعاملات اجتماعی را تصور نمایند!

دیواره های شفاف و خیره کننده این نمایشگاه یکی دیگر از جذابیت های بصری آن به حساب می آیند. این دیواره ها نه تنها می توانند نیازهای عملکردی برندهای تجاری مختلف را برآورده سازند، که با جو غالب رسانه های نوین اجتماعی هم بیگانه نیستند. بدون لحظه ای تردید می توان به قدرت این دیواره ها در ساختن یک موج مثبت مجازی اعتماد کرد.

در پایان خالی از لطف نخواهد بود اگر اشاره کنیم که تیم طراحی این شوروم و فضای نمایشگاهی یعنی Karv One Design، یکی از بزرگ ترین تیم های معماری و طراحی کشور چین به حساب می آیند. دفاتر بزرگی که در شهرها و کشورهای آسیایی مختلف از جمله هنگ کنگ، سنگاپور، گوانگژو، شنژن، نانجینگ و ووهان (شهری که شاهد ظهور ویروس جهان گیر کووید – ۱۹ بود!) دارند نیز، شاهدی بر این ادعا می باشد! آن چنان که از شواهد پیداست، در سال های اخیر عمده تمرکز این تیم معماری و طراحی داخلی بر طراحی فضاهای بزرگ مقیاس بوده است؛ به همین دلیل اغلب مشتریان Karv One توسعه دهندگان املاک و مستغلات، هتل ها و فروشگاه های زنجیره ای هستند.​

نادیا کریمی

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *