طراحی مهدکودک KPIS ؛ خلق فضای تجربه محور برای کودکان!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: دانش، بنیان بسیار مهمی برای یادگیری است؛ و همچنین فرایندی که در آن دانش به دست می آید، به اندازه خود اطلاعات اهمیت دارد. در روند یادگیری کودکان، پرسیدن سوال و جستجو برای رسیدن به پاسخ بسیار مهم است؛ اتفاقی که سبب می شود آن ها به توانایی های خود پی ببرند. بنابراین وظیفه ی ماست تا حس کنجکاوری را در زندگی کودکان پررنگ نماییم!

مهدکودک KPIS

طراحی مهدکودک KPIS به وسعت ۱۴۰۰ متر مربع، توسط تیم طراحی Please Feel Invited در سال ۲۰۲۰ میلادی انجام شده است.

طراحی مهدکودک KPIS بر پایه ی همین مفاهیم انجام گرفته است؛ به گونه ای که فرآیند یادگیری به کلاس ها محدود نشده است! فضا به گونه ای طراحی شده است که کودکان همواره با محیطی که یادگیری آن ها را تقویت می کند، در ارتباط باشند. تقسیمات داخلی مهدکودک KPIS برخلاف دیگر فضاهای آموزشی، با کلاس های متعدد شکل نگرفته است، بلکه محیطی فراهم گردیده است تا کودکان بتوانند دائما در آن بیاموزند و رشد نمایند.

مهدکودک KPIS

طراحی مهدکودک KPIS با استفاده از روش های جدید آموزشی برای پاسخ به چالش تعداد روزافزون دانش آموزان و همچنین ارائه ی انواع گسترده ای از وسایل آموزشی، در ایده ای خلاقانه، منطقه ی بازی و فضای ذخیره وسایل آموزشی را در جداره هایی با ضخامت ۳۰ سانتی متر ترکیب کرده است!

با افزودن عناصری خلاقانه به دیوار معمولی، یک دیوار بازی که مورد توجه کودکان است، ایجاد شده و تجارب جدیدی برای آن ها رقم می زند؛ این یعنی ایجاد محیطی جذاب و خلق ابزاری برای یادگیری بی پایان کودکان!

مهدکودک KPIS

این طراحی امکان رشد استعداد و مهارت های کودکان را از طریق تعامل با محیط پیرامون فراهم می کند. فضاسازی به گونه ای است که باعث ایجاد فرصت هایی برای پرسش، تحقیق و بازی کودکان با محیط اطراف می شود. در این مهدکودک، آموزش در هر مرحله از مسیر و در حین بازی اتفاق می افتد.

دیواربازی شامل دو قسمت می باشد؛ قسمت کودکان (۰ تا ۱۴۰ سانتی متر) که از یک طرف محل نصب اسباب بازی و از طرف دیگر کلاس ها محل قرار گیری وسایل شخصی کودکان است. قسمت بزرگسالان، (۱۴۰ تا ۲۸۰ سانتی متر) شامل تابلو اطلاعات و اعلانات، فضایی برای قرار دادن لوازم آموزشی و پنجره هایی برای احاطه برکلاس ها.

طراحی خاص این مهد کودک تضمینی برای یادگیری مهارت های جدید در کودکان نخواهد بود! اما مطمئنا طراحی خلاقانه ی آن باعث سرگرمی بیشتر کودکان در فضای ایده آل این مدرسه خواهد شد. جالب است بدانید تیم طراحی Please Feel Invited در پی خلق فضاهایی تجربه محور برای کاربران پروژه های خود است؛ همانطور که در این پروژه، محیط به فضایی برای برانگیختن حس کنجکاوی کودک تبدیل شده است!


مطالب پیشنهادی:

مهدکودک Casa Fundamental ؛ فضایی متفاوت برای پرورش کودکان در برزیل

طراحی مدرسه؛ خانه درس کودکان


سیما حسن زاده


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل