مرکز آموزش و مشارکت های اجتماعی Brixton Windmill ؛ فضای معماری در خدمت جامعه

مرکز آموزش و مشارکت های اجتماعی Brixton Windmill ؛ فضای معماری در خدمت جامعه

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: گروه معماری Squire و شرکا ، طراحی یک مرکز آموزش و مشارکت های اجتماعی در مجاورت Brixton Windmill ، آخرین آسیاب ‌بادی فعال در لندن را به تازگی در سال ۲۰۲۰ میلادی به پایان رسانده ‌است. این مرکز که برای موسسه ی خیریه ی Friends of Windmill Gardens) FoWG) طراحی شده است، از نوع ساختمان های Grade II محسوب می شود. بد نیست بدانید ساختمان های Grade II ساختمان هایی هستند که مورد توجه خاص می باشند و تمام تلاش در جهت تضمین حفظ آنها است.

مرکز آموزش و مشارکت های اجتماعی Brixton Windmill

مرکز آموزش به جامعه ی محلی پیرامون خود خدمت می کند و به Friends of Windmill Gardens) FoWG) این اجازه را می دهد تا بودجه ای را برای ادامه ی کار خود با حفظ میراث آسیاب بادی Brixton فراهم نماید. به علاوه، این ساختمان از گسترش بنگاه های اقتصادی – اجتماعی پشتیبانی می کند (بنگاه های اقتصادی که آرد را با استفاده از تکنیک های سنتی آسیاب می کند).

این ساختمان به صورت یک فضای ساده و زیبا با قاب چوبی، برای خدمات دهی به کاربران مختلف از جمله گروه های دانش آموزی و مدارس، آموزش بزرگسالان، گروه های جامعه و ساکنان محلی طراحی شده است؛ و به عنوان پلتفرمی برایFriends of Windmill Gardens( FoWG) ، با هدف نمایش آسیاب تاریخی و میزبانیِ از جشنواره ها عمل می کند. فضای اصلی و کافه این پروژه می توانند برای برگزای مراسم های گوناگونی چون مهمانی های تولد تا عروسی اختصاص داده شوند؛ ایده ای که می تواند برای موسسه ی خیریه ی Friends of Windmill Gardens) FoWG) درآمدزا باشد.

مرکز آموزش و مشارکت های اجتماعی Brixton Windmill

از معماران Squire و شرکا خواسته شد تا یک ساختمان انعطاف پذیر برای طیف وسیعی از فعالیت های جامعه طراحی کنند. این ساختمان برای برنامه ریزی در سال ۲۰۱۶ میلادی ارسال شد و در جولای سال ۲۰۲۰ میلادی نیز تکمیل گردید.

این سازه توسط دو دیوار شیروانی از آجر مهندسی شده ساخت شده است و با دوده به رنگ برج آسیاب بادی، رنگ آمیزی شده است. سقف خاکستری تیره ی آن با نورگیرها سوراخ شده است تا فضای داخلی را با نور طبیعی تعذیه نماید. همچنین مجموعه ای از درهای دوجداره با ارتفاع کامل به یک تراس عرشه مانند، مشرف به آسیاب بادی و باغ های پیرامون باز می شوند. پانل های کشویی با ورق های عمودی نور را به فضا می رسانند؛ و در صورت خالی بودن ساختمان، سبب ایجاد امنیت می گردند.

فائزه پناهنده

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *