رونمایی از نخستین طراحی فضای باز Camille Walala ؛ از المپیک ۱۹۰۸ تا قرنطینه ۲۰۲۰

رونمایی از نخستین طراحی فضای باز Camille Walala ؛ از المپیک ۱۹۰۸ تا قرنطینه ۲۰۲۰

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: کامیل والالا (Camille Walala) ، طراح فرانسوی، از نخستین اثر هنری خود در فضای باز رونمایی کرد! این طراحی فضای باز شهری ، توجهات بین المللی را به سوی خود جلب کرده است.

طراحی فضای باز

این اثر که دو پیکر (Les Jumeaux) نام دارد، شامل دو گذرگاه عابر پیاده و هفت نقاشی دیواری خیره کننده است که با الگوهای هندسی خاص خود و رنگ های چشم نوازشان، منظره انرژی بخشی به شهر سفید (White City) در غرب لندن بخشیده اند.

شهر سفید (White city) که میزبان المپیک سال ۱۹۰۸ میلادی و بسیاری از نمایشگاه های جهانی بوده است، در سال های اخیر به یکی از محلات پر رونق تبدیل شده است و به عنوان مرکز جدیدی برای فعالیت، آفرینندگی و آموزش در غرب لندن خودنمایی می کند. دو پیکرِ (Les Jumeaux) کامیل والالا (Camille Walala) که به عنوان بخشی از برنامه فرهنگی شهر سفید (White city) معرفی می شود، توانسته است قدرت رنگ ها و الگوهای هندسی را در مکان سازی، ایجاد احساسات عمیق در بازدیدکنندگان و همچنین تغییر مسیر فضاهای شهری به سوی مراکزی سرشار از انرژی مثبت به اثباتبرساند.

کامیل والالا (Camille Walala) درباره روند اجرای نخستین تجربه طراحی فضای باز خود می گوید: ” از جزئیات تاریخی و غنیِ موجود در ساختمان های منطقه برای الگوهای هندسی مورد استفاده، الهام گرفته ام. “

آن چنان که والالا (Walala) بازگو می کند، این کار برای او با یادداشت برداری از جزئیات معماری ساختمان های منطقه آغاز شده است؛ با طراحی های کوچک و کولاژهای خلاقانه در دفترچه طراحی شخصی خود ادامه پیدا کرده است و در نهایت به دو پیکر (Les Jumeaux) ختم شده است.

بازدیدکنندگان از فضای شهر سفید (White city) حالا دیگر با الگوهای متنوع هندسی و رنگ های شاد و سرشار از انرژی به سمت فضاهای مختلف شهری راهنمایی می شوند! دو پیکر زندگی جدیدی را برای این منطقه ی قدیمی اما پر استعداد برای پیشرفت به ارمغان آورده است. والالا (Walala) با ایجاد این جریانِ روح بخش و جدید نه تنها ارتباط نسل جدید را با تاریخ غنی معماری نخواهد گسست که با الگو گرفتن از معماری کهن منطقه، این رابطه را محکم تر نیز خواهد ساخت. با این حال باید اشاره کرد که تغییر دو گذرگاه عابر پیاده در خیابان‌ های آفریقای جنوبی (South Africa) و Wood Lane به اضافه نقاشی دیواری هایی که بر نمای خارجی ساختمان WestWorks کشیده شده اند، تنها بخشی از مجموعه بازسازی های جذاب و روح نوازی هستند که در این منطقه در حال اجرا است.

کامیل والالا (Camille Walala) که فارغ التحصیل رشته طراحی پارچه از دانشگاه برایتون است، نام تجاری خود را در سال ۲۰۰۹ میلادی در شهر لندن ثبت کرد. از مشتریان پر و پا قرص و قدیمی او می توان به برندهای پر آوازه ای چون Nike، Armani، Swatch، Nintendo، Dark Room و Converse اشاره کرد.

نادیا کریمی

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *