معماری کافی شاپ kanda؛ بازسازی بنایی مدرن کنار بنایی تاریخی!

امروزه توجه به معماری داخلی و بازسازی فضاهایی که در ارتباط با مشتری هستند، افزایش یافته‌است. کافی‌شاپ‌ها ورستوران‌ها از این جمله فضاها می‌باشند؛ چراکه به دنبال توجه بیشتر از سوی مشتری و ارائه خدمات به آن‌ها می‌باشند. قرارگرفتن این فضا در کنار بنای تاریخی، شرایط بازسازی را متفاوت کرده‌است. اگرشما نیز قصد دارید در کنار بنای تاریخی فضایی مدرن را طراحی کنید، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید و از معماری کافی شاپ kanda لذت برید.

کافی‌شاپ مورد بررسی با نام  Kanda Manseibashi  توسط تیم  Schemeta Architects طراحی شده است. این کافه جزو یازدهمین فروشگاه آبی قهوه در ژاپن می‌باشد. مساحت آن ۲۵ مترمربع بوده که کوچکترین فروشگاه در بین سایر فروشگاه‌ها محسوب می‌شود.

ویژگی‌های اصلی معماری کافی شاپ Kanda

از جمله ویژگی بارزی که معماری کافی شاپ kanda را از بقیه متمایز می‌کند، عدم داشتن فضایی برای نشستن می‌باشد. بنابراین مشتریان می‌توانند سفارش خود را به صورت سرپایی میل کرده و یا با خود ببرند. تاسیسات زیر سقف این سازه همانند ساختمان ژرژ پمپیدو به‌صورت اکسپوز می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های کافی‌شاپ ‌kanda که بر ارزش فضا افزوده‌است، مکان قرارگیری آن می‌باشد! در واقع سازه این بنا در زیر پل راه‌آهنی  با قدمت ۱۰۰ ساله قرار گرفته‌است.

دغدغه طراحان چه بود؟

معماری کافی شاپ kanda درمحیطی جذاب و با سابقه تاریخی زیاد صورت گرفته است. در واقع چالش اصلی این طراحی،  تلفیق بنایی مدرن در کنار بنایی تاریخی بود.

اقدام طراحان برای حل مسئله چه بود؟

برای این کار، تخته های گچ موجود در سقف و دیوارها را برداشتند و مصالح آجر و بتن را جایگزین آن کردند. بنابراین آنها حجم سفید بتن را به‌گونه‌ای طراحی کرده که گویی توسط آجرها قاب‌بندی شده‌است. استفاده از مصالح فلز در چارچوب در ورودی و تزییناتی جهت نصب لامپ‌ها بر زیبایی و مدرن بودن فضا افزوده‌است. بنابراین معماران این پروژه برای احترام بیشتر به فضای اطراف، به ادغام بیشتر این کافه کوچک با شهر ادامه می‌دهند.


مطالب پیشنهادی:

بازسازی کافی شاپ Metal Hands؛ یک عرصه ی اجتماعی در مرکز خرید

معماری کافه Bistró Alameda: فضایی کارکردگرا و مدرن!


منبع: archdaily.com

مائده پاشائی


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل