۷ وسیله در دکوراسیون ارزان قیمت؛ طراحی داخلی با لوازم کم هزینه!

 ۷ وسیله در دکوراسیون ارزان قیمت؛ طراحی داخلی با لوازم کم هزینه!

در اغلب طراحی‌ داخلی ، به نظر می‌رسد از مبلمان و لوازم دکوراتیو گران قیمتی استفاده شده‌است. صندلی‌های باشکوه متعلق به یک دوره خاص یا دیوارهایی که به سبک قدیمی کار شوند. اما در واقعیت طراحی‌ داخلی با لوازم کم هزینه‌ای نیز وجود دارد که عملکرد و ظرافت‌هایی را با خود به همراه دارند. در مقابل محصولات بسیاری وجود دارد که کارایی چندانی نداشته و ارزش تبلیغات گسترده را ندارند. طراحان بر این باورند که ابزار و وسیله‌های ارزان قیمت هم وجود دارند که نیازی به هزینه‌های آنچنانی ندارند. در ادامه می‌خواهیم ۷ وسیله در دکوراسیون ارزان قیمت را بشناسیم. و بدانیم این لوازم دکوراتیو شامل چه ویژگی‌هایی هستند؟ همچنین با شیوه صحیح استفاده و نحوه خرید آن‌ها نیز آشنا می شویم.

چراغ های ساده

۱- چراغ‌ها

روشنایی لازمه هر طراحی داخلی هر خانه است؛ اما نیازی نیست ابزار آن گران قیمت باشد. بسیاری از لوازم دکوراتیو و ابزار روشنایی در دکوراسیون ارزان قیمت وجود دارند که به زیبایی چراغ های گران قیمت دیده می شوند. کافیست به فروشگاه‌های محلی سری بزنید و به دنبال برند خاصی نباشید. از این طریق می‌توانید در هزینه‌های خودتان صرفه جویی کرده و آن‌ها را کاهش دهید.

گلدان ساده

۲- لوازم دکوراتیو بومی

از ظروف کلاسیک و گران بها فاصله بگیرید. شما می‌توانید با نصف قیمت آن‌ها هم لوازم دکوراتیو زیبایی تهیه کنید. وسایلی مانند گلدان، کتاب، قفسه و میزهای کوچک نیازی به پرداخت هزینه آنچنانی ندارد. برندهای مشهور با  هزینه‌های هنگفت این وسایل و ابزارها را به فروش می‌رسانند. این در حالیست که فروشگاه‌های محلی با قیمت مناسب،  مشابه آن‌ها را عرضه می کنند. علاوه بر آن محصولات بومی هر شهر نیز تنوع زیادی داشته و به آسانی با هزینه کم در دسترس می‌باشند.

تابلو های عکاسی

۳- محصولات هنری

استفاده از تابلو‌های هنری و انواع کاغذ دیواری‌ها می‌تواند فضای محیط شما را زیباتر کند. برخی از قاب‌ها و لوازم دکوراتیو هنری را می‌توان در حراج‌های خانگی تهیه کرد. همچنین استفاده از عکس‌های خانوادگی یا برخی تصاویر مورد علاقه بر روی دیوار نیز می‌تواند حس خوبی را به شما القا کند. مهم این است که آنچه به دیوار آویخته‌‌اید را دوست داشته باشید. هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، اهمیتی چندانی ندارد.

میز کنسول قدیمی

۴- میزهای کنسول

برای ترکیب بندی مبلمان در دکوراسیون ارزان قیمت با سایر مبلمان خانه، ریسک پذیر باشید. یک راه حل کم هزینه استفاده از میزهای کنسول در ابعاد مختلف می‌باشد. یک میز با کیفیت با ابعاد بزرگ می‌تواند در کنار یک میز کنسول نسبتاَ ارزان قیمتی استفاده شود. در حقیقت زیبایی و کیفیت این دو با یکدیگر ترکیب می‌شوند. نکته دیگر در مورد چیدمان اتاق خواب و میزهای کوچک کنار تخت( پا تختی) می باشد. برای هدبرد بالای تخت به عنوان نقطه کانونی اتاق خواب، کیفیت و هزینه صرف کنید. در حالیکه برای سایر مبلمان مانند پا تختی‌ها نیازی به هزینه آنچنانی وجود ندارد.

ظروف سفید رنگ

۵- ظروف غذاخوری

برای خانواده‌های جوان، بیشتر استفاده از ظروف سفید رنگ توصیه می‌شود. دلیل آن علاوه بر زیبایی و سادگی، نظافت سریع و البته گران نبودن آن‌هاست. همچنین نحوه شستشوی ظروف و مقاومت در برابر حرارت نیز در انتخاب ظروف نقش مهمی دارد. بنابراین در وقت و هزینه خودتان صرفه جویی کرده و یک سرویس چینی ساده و سفید را انتخاب کنید. بهتر است بدانیم هر وسیله و یا مبلمانی که ساده و تک رنگ انتخاب شود هیچگاه از مد نمی‌افتد! استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون ارزان قیمت در چیدمان خانه تاثیر شگفتی دارد.

دکوراسیون ارزان قیمت با ظروف شیشه ای

 

۶- اکسسوری های روزمره

بیشتر ما مهمانی رفتن و مهمانی گرفتن را دوست داریم اما نمی‌خواهیم هفت روز هفته را میزبان باشیم! بسیاری از لوازم خانگی که روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، لوازم ارزان قیمت هستند. برخی لوازم مانند انواع جا شمعی و لیوان‌های شیشه‌ای همواره زیبا هستند. بنابراین می‌توان از خرده فروشی‌های محلی نیز آنها را تهیه کرد.

لوازم دکوراتیو

۷- میز قهوه خوری (coffee table)

می‌توان گفت بر روی هر میزی جای خالی چند وسیلۀ تزیینی همیشه خالی است. وسیله‌های کوچکی مانند شمع و مجمسه از جمله لوازم ارزان قیمت هستند. وسایل دکوری تقریباَ در همه جا یافت می شوند. بنابراین می‌توان حتی از ارزان قیمت ترین وسایل یک مغازه کوچک هم، برای طراحی داخلی خانه استفاده کرد.

دکوراسیون ارزان قیمت با میز قهوه

فرشته زیبان

منبع: apartmenttherapy.com

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *