خانه ی MFN ؛ تلفیقی از مینیمالیسم و عناصر کلاسیک!

خانه ی MFN ؛ تلفیقی از مینیمالیسم و عناصر کلاسیک!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: خانه ی MFN در سن‌پترزبورگ روسیه و در سال ۲۰۲۱ میلادی توسط گروه معماری INT2architecture ساخته شده است. این آپارتمان در مرکز خیابان پترزبورگ واقع شده است که فاصله‌ی چندانی با خیابان کلیسای  Isaacندارد. وظیفه‌ی اصلی پروژه، حفظ فضای اصلی، از اتاق اصلی آپارتمان با پنجره‌های بزرگ است. بنابراین، تمام فضاها (نشمین، آشپزخانه و اتاق‌ها) در امتداد پنجره‌ها، اتاق‌های تاسیساتی و سرویس‌بهداشتی در امتداد دیوار قرارگرفتند.

خانه ی MFN

خانه ی MFN

خانه ی MFN

هدف طراح این بود که تا جای ممکن نور و حجم اتاق را حفظ کند. بنابراین بخش مرکزی خانه با دو پنجره، به نشمین و آشپزخانه تعلق گرفت. اتاق اصلی با پنجره‌ی سوم توسط جداکننده‌ی شیشه‌ای از ناحیه‌ی مشترک جدا شد که به حفظ احساس فضای مشترک کمک می‌کند.

خانه ی MFN

خانه ی MFN

خانه ی MFN

خانه ی MFN

فضای داخلی خانه، ترکیبی از مینیمالیسم و عناصر کلاسیک است و می‌توان این عناصر را در تمام نقاط خانه دید. از رنگ‌های سفید، طوسی و مسی در طراحی استفاده شده است. در اتاق نشیمن که فضای وسیعی است، یک کتابخانه‌ی فلزی زیبا در کنار درهای کلاسیک با اتصالات مسی قرار دارد. در اتاق خواب، یک کمد فرانسوی قدیمی در کنار یک تخت ساده قرار دارد. در حمام سفید رنگ، وان مسی کلاسیک در کنار نردبان فلزی ظریفی برای حوله‌ها و کابینت زیر سینک قرار دارد. در اتاق خواب مهمان نیز، یک کنسول قدیمی به عنوان عنصر کلاسیک انتخاب شده است.

خانه ی MFN

عناصر مسی که در جزئیات طراحی داخلی خانه استفاده شدند: شیر آب، پایه، لولا، دسته، قلاب، لامپ و جداکننده‌ها هستند. راه‌حل‌های تکنولوژیکی مینیمالیستی در پروژه استفاده شده‌است. دیوارهای بدون ازاره و تکمیل دیوار با مصالح مختلف در یک سطح در حمام است که توسط جداکننده‌های مسی از هم تفکیک شده‌اند. جزئیات مدرنیسم از جمله قوس‌ها، گرد کردن عناصر و آباژور کروی شیشه‌ای مات، در سراسر فضای داخلی قابل ردیابی است.

خانه ی MFN

منبع: archdaily.com

مهسا حسینیان‌فر

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *