ویلای تپه ماهور اثر گروه معماری  Marc Koehler

ویلای تپه ماهور اثر گروه معماری  Marc Koehler

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: ویلای تپه‌ ماهور حالتی نیمه مدفون بین تپه‌های شمال جزیره ترچینگ هلند دارد. به دلیل موقعیت قرار گیری خاص خود در بین تپه نفوذ بصری زیبایی را ایجاد کرده است. چشم انداز خیره کننده دریای شمال و ساحل آن از داخل بنا زیبایی منظره ویلا را دو چندان می‌کند.

ویلای تپه ماهور

ویلا به گونه‌ای هماهنگ با شرایط محیطی، دریا‌، خورشید و جهت باد طراحی شده که انگار جزئی از آن طبیعت است. طراحی این پروژه کاملا زمینه‌گرا بوده و تمام مصالح و رنگ‌ها با وسواس خاصی، هماهنگ با طبیعت انتخاب شده‌است. مجموعه این حساسیت‌ها در طراحی، معماری آن را منحصربه فرد کرده و ویلا را مانند یک الماس چوبی در میان شنزار کرده‌است.

طراحی های بخصوص چشم اندازهای متفاوت زیبایی را از سوی‌ سوی ویلا به نمایش می‌گذارد. با این وجود مجموعه به صورت یک کل یکپارچه در هماهنگی کامل یا یکدیگر ادراک می‌شود. معماری داخلی ویلا تنیده در محیط اطراف بوده و یک ارتباط محکم و ظریفی را به نمایش می‌گذارد.

ویلای تپه ماهور

این پروژه ترکیبی از معماری، طراحی داخلی و معماری منظر است. طراحی آن با مشارکت کامل صاحب خانه و پس از مراودت‌های طولانی با وی طراحی شده است. در واقع معمار سعی کرده با یک رویکرد جامع، بدون دور شدن از اهداف اصلی پروژه به تمام نیازها و خواسته‌های کارفرما پاسخ دهد.

ویلای تپه ماهور

طراحی زیست محیطی

بدلیل اهمیت محیط‌زیست در طراحی، از روش ساخت‌وساز خاصی با استفاده از پنل‌های چوبی پیش‌ساخته مدولار پیروی کرده‌ا‌ند. این روش که از قبل با نرم‌افزار BIM  شبیه‌سازی شده‌ بود، باعث کاهش زمان ساخت وساز شد. در پی اهداف زیست‌ محیطی طراحی ویلا به صورت پایدار انجام شده است. مصالح با دقت زیاد برای جلوگیری از اتلاف گرما انتخاب شده‌اند.

ویلای تپه ماهور

فرم منحصر‌به فرد چوبی، سیستم حرارت مرکزی با استفاده از سوخت‌های بیومس و سلول‌های خورشیدی از ویژگی‌های دوست‌دار محیط‌زیست ویلا است. مجموعه این مصالح و طراحی‌ها این ویلا را به یک محل اقامت زیبا با کمترین رد‌پای کربن تبدیل کرده است.

منبع: archdaily.com

سعیده قراچورلو

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *