خانه کازا سی‌ای‌اف ؛ خانه‌ای در طبیعت مکزیک

خانه کازا سی‌ای‌اف ؛ خانه‌ای در طبیعت مکزیک

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: این‌بار در بررسی پروژه‌هایی که در پاسخ به شرایط طبیعی منطقه، موقعیت سایت، منظره‌ها و… قرار دارند، به خانه سی‌ای‌اف[۲]می‌رسیم. در ایالت‌ مکزیک‌سیتی واقع‌در میدان هیدالگو خانه‌ای به عنوان پناه‌گاه کازا سی‌ای‌اف توسط استودیو ام‌ام‌ایکس[۳]ساخته شده است.

خانه کازا سی‌ای‌اف

مقدمه

دراین پروژه علاوه‌بر در‌نظرگیری اجرای دقیق مقررات مسکونی در‌کنار تطابق نیازهای مشتری و شرایط سایت، اولویت با چشم‌انداز باشکوه سایت است. در برنامه معماری این خانه تقدم با بهره‌گیری فضاهای بیشتر خانه برای تماشای دورنمای زمین گلف و سد است. این چشم‌انداز در ادغام توپوگرافی نزولی سایت و باغ که شخصیت اصلی پروژه را شکل می‌دهد جای گرفته است. باغ، با‌وجود تداوم فضایی بین ورودی و پشتی متصل به زمین گلف ارزش افزوده‌ای برای طبقه همکف ایجاد کرده است.

خانه کازا سی‌ای‌اف

شرایط طبیعی

در این طرح ضرورت استفاده از ترکیب چندین حجم و قسمت‌بندی شدن سقف‌ها با درجات متفاوت صفحات شیبدار آمده است. سقف‌های شیبدار بنا که حالت هرم گونه به آن بخشیده‌اند در پاسخ به نیاز توزیع برنامه شهری برروی زمین است. تا منجربه خانه‌ای شود که توانایی کارکرد در آب و هوای نیمه بیابانی با روزهای گرم و سرد را دارد. هندسه شیبدار پشت‌بام‌های خانه‌ در امتداد بخشی از دامنه کوه مشرف به دریاچه، برای تقویت نمای بنا شکل گرفته است.

خانه کازا سی‌ای‌اف

مصالح به کار رفته

متریال به‌کار رفته در پروژه شامل بتن، فولاد، چوب و گل اخری که از خاک سرخ بدست می‌آید، می‌باشد. ترکیب این مصالح و استفاده از عنصر تکمیلی گل اخری در روند طراحی به فضا شخصیت و گرمی می‌بخشند.

خانه کازا سی‌ای‌اف

خانه کازا سی‌ای‌اف

مهندسان استودیو ام‌ام‌ایکس[۴]می‌گویند:

“ما متخصصین واجد شرایط در پروژه‌های معماری و برنامه‌ریزی شهری با استعدادهای مکمل و علایق متنوع هستیم. که با هدف ایجاد امکانات خاص و متفاوت برای هر پروژه و تکوین ظرفیتی برای انعکاس و تحلیل گردهم آمدیم.

این ظرفیت انعکاس و تحلیل باعث می‌شود تا عوامل منحصر به فرد و ویژه فضاهای مختلف را درک کنیم. ما گزینه‌هایی را برای مناطق پشتیبانی شده در زمینه‌ی دانش و همچنین شناخت ملی و بین المللی ارائه می‌دهیم. با نظارت شخصی در هر مرحله از فرآیند اطمینان حاصل می‌کنیم تا نتایج مورد انتظار را بدست آوریم.

البته معتقد هستیم که چهار سر بهتر از یکیست و شور معماریست که هیجان ما در چالش‌ها را ترغیب می‌کند؛ این اراده و اشتیاق ما را برای تحقق اهدافمان با پیشنهادات جدید برای پروژه‌های بهتر تغذیه می‌کند. “

سخن آخر

ما در این پروژه تاثیر ادغام طراحی و سایت را بررسی کردیم، که نیاز جوامع انسانی بازگشت به طبیعت و ارتباط متقابل با آن است، و جای خالی این نیاز در ساخت و سازهای امروزه به‌خوبی درک می‌شود.

 

مقالات مرتبط:

خانه تاریخی یافا؛ ادغام سنت و نوآوری

خانه UC ؛ معماری همگون با طبیعت

 

مقالات آموزشی پیشنهادی برای معماران:

پورتفولیو معماری

قرارداد معماری

منابع: archdaily.com

[۱] Casa CAF

[۲] CAF House

[۳] Estudio MMX

[۴] MMX Studio

 

نیلوفر شعاع برق

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *