خانه Casa Descuadra ؛ طرحی از دالان‌های کاربردی

خانه Casa Descuadra ؛ طرحی از دالان‌های کاربردی

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: خانه ای در مهمانی دیوارها؛ تو در تو و جذاب! دیوارهای این خانه در پرقدرت‌ترین حالت خود قرار دارند. این یکی از صفات اصلی خانه Casa Descuadra است. به نظر شما ساخت چنین خانه‌ای، کاربردی است؟ خانه Casa Descuadra در سال ۲۰۱۷ میلادی و به کمک گروه معماریP-M-A-A  در کشور اسپانیا ساخته شده است. ساخت این خانه با دیوارهای متعددش، حدود ۷  سال زمان برد. تودرتویی فضاهای داخلی این خانه به قدری اغراق‌آمیز است، که گویی ملک با مالکش سر لجبازی دارد.

خانه Casa Descuadra

خانه Casa Descuadra در کشور اسپانیا (Spain) ساخته شده است. تنها راه ورود به این خانه، در سفید رنگ گاراژ آن است. به علاوه، یک پنجره ی قدی در طبقه اول، با تراسی بسیار کوچک خودنمایی می‌کند. این تراس، مزین به گیاهان رونده است و به همین دلیل، جلوه‌ی خاصی به نمای ساختمان بخشیده است. به محض ورود به خانه، پیوند بین اتاق اصلی و گاراژ به چشمتان خواهد خورد. این نیز شاید از مزیت های خانه به شمار آید. نظر شما چیست؟

خانه Casa Descuadra
فضاهای داخلی خانه Casa Descuadra

بررسی فضاهای داخلی 

کنار هم قرار گرفتن آشپزخانه و پاسیو از دیگر جذابیت‌های خانه است. این هم‌نشینی، جلوه‌ی زیبایی به فضاهای داخلی خانه Casa Descuadra بخشیده است. با کمی قدم زدن در خانه، متوجه خواهید شد که علیرغم وجود دیوارهای متعدد، نیاز بصری مالک بدون جواب نخواهد ماند. علاوه بر این، باید اشاره کرد که اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن تکمیل کننده‌ی فضاهای داخلی این خانه هستند. تیم معماران خلاق این خانه، پس از جانمایی اتاق مطالعه در پشت پاسیو، شما را به تفرج در این خانه دعوت می‌کنند!

خانه Casa Descuadra

در واقع، معمار با وجود مساحت کم، به خلق فضاهای مختلف در این واحد مسکونی پرداخته است. از سوی دیگر، با استفاده از رنگ‌های روشن، به فکر روح بخشیدن به فضا نیز بوده است. البته استفاده از چوب به عنوان متریالی رایج، انسان را به آرامش دعوت می‌کند و احساس حضور در یک فضای امن را به مالک القاء خواهد کرد.

خانه Casa Descuadra
طراحی داخلی خانه Casa Descuadra

اتاق‌های این خانه فاصله‌ی اندکی با پاسیو و خیابان دارند. از سوی دیگر، تیم معماران با جانمایی کمدهایی جادار، توانسته‌اند که این اتاق‌ها را هر چه بیشتر راحت و کارآمد نمایند. خانه Casa Descuadra را می‌توان به عنوان خانه‌ای کاربردی و موفق در جهت رفع نیاز ساکنین معرفی کرد. شاید ادعای گزافی نباشد اگر بگوییم که این خانه، می‌تواند پاسخی شایسته به نیازهای تمام نشدنی انسان‌ها ارائه دهد!

خانه Casa Descuadra

 

منبع: archdaily.com

نیلوفر معصوم‌زاده 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *