خانه پرینت سه بعدی!

خانه پرینت سه بعدی!

استودیوی معماری Mario Cucinella برای ساخت اولین نمونه‌ی خانه‌ای با کمترین میزان کربن، با شرکت پرینت سه بعدی معماری  WASP همکاری کرده‌است. خانه Tecla با چاپ سه بعدی خاک رس توسط چاپگر سه بعدی ساخته‌شده و جلوه‌ی منحصر‌به‌فردی در منطقه ایجاد کرده‌است. جالب است بدانید نام Tecla از ترکیب کلمات تکنولوژی و خاک رس گرفته شده‌است. در ادامه به بررسی بیشتر این خانه خواهیم پرداخت.

ساخت خانه رباتیک

 

پرینت سه بعدی خانه؛ بنایی متشکل از ۳۵۰ لایه خاک رس!

خانه Tecla از اتصال ۳۵۰ لایه خاک رس به شکل گنبد توسط چاپگر سه بعدی در شهر Massa Lombarda ایتالیا ساخته شده‌است. خاک رس به صورت لایه‌های مَوّاج قرار گرفته که علاوه بر ایجاد استحکام بنا، به عنوان عایق حرارتی نیز عمل می‌کند.

خانه پرینت سه بعدی - کانون معماران

این خانه در دو محدوده‌ی ۵۰ متر‌مربعی توسط دو بازوی چاپگر، به پایان رسیده‌است. با استفاده از این تکنولوژی در مدت زمان ۲۰۰ ساعت، خانه‌ Tecla تکمیل شد! در حالیکه بازو‌های این چاپگر ۳ بعدی به طور متوسط شش کیلووات انرژی مصرف کرده اند.

خانه ساخته شده با پرینتر های سه بعدی - کانون معماران

 

تلفیق فناوری‌های مدرن و باستانی!

با توجه به بحران‌های فزاینده‌ای که در جامعه‌ی کنونی ایجاد می‌شود، نیاز به ساخت خانه‌هایی پایدار و اضطراری افزایش می‌یابد. در نتیجه این خانه پرینت سه بعدی با تلفیق فناوری‌های مدرن و باستانی، خانه‌ای سازگار با شرایط زیست‌محیطی ایجاد کرده‌است.

خانه پرینت سه بعدی - کانون معماران

 

بنایی بدون پنجره!

خانه پرینت سه بعدی Tecla با مساحت ۶۰ متر‌مربع و ۴.۲ متر ارتفاع، شامل فضای نشیمن، آشپزخانه و اتاق‌خواب می‌باشد. در سقف این خانه نورگیر‌هایی جهت ورود نور طبیعی به داخل فضا تعبیه شده‌است. اگرچه این بنا عمدتا بدون پنجره طراحی شده، اما در ورودی آن یک در شیشه‌ای بزرگ قرار گرفته‌است.

ساخت خانه ای با پرینتر های سه بعدی - کانون معماران

خانه فناورانه

 

سرآغاز داستانی جدید در راستای زندگی بشر!

هندسه‌ی این بنا فراتر از جنبه‌ی زیبایی شناختی، پاسخگویی مناسب در شرایط آب‌و‌هوایی گوناگون می‌باشد. خانه پرینت سه بعدی Tecla به عنوان بخشی از یک پژوهش زیست محیطی پایدار ساخته شده که به دنبال اصول ساخت خانه‌هایی با کمترین میزان کربن می‌باشد.

خانه پرینت سه بعدی - کانون معماران

در واقع Tecla نشان می‌دهد که می‌توان با ماشین‌های صنعتی خانه‌ای زیبا، سالم و پایدار ساخت. پروژه‌ای که شاید سرآغاز داستانی جدید در راستای بهبود زندگی بشر باشد!

خانه چاپ سه بعدی

در ادامه این مطلب را بخوانید:

چاپ سه بعدی در معماری


منبع: dezeen.com

نسترن دواتگران

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *