طراحی داخلی خانه ؛ ۱۰ طرح جذاب بهاری با استفاده از رنگ های پاستلی!

طراحی داخلی خانه ؛  ۱۰ طرح  جذاب بهاری با استفاده از رنگ های پاستلی!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: امروزه رنگ‌های پاستلی به جایگاه ویژه‌ای در صنعت طراحی و دکوراسیون دست پیدا کرده‌اند. این رنگ‌ها با افزودن رنگ سفید به رنگ‌های خالص ایجاد می‌شوند و تداعی‌گر حس بهار در فضاها می‌باشند. در این مقاله به معرفی ۱۰ مورد از طراحی داخلی خانه که با رنگ‌های پاستلی دکوراسیون شده‌اند، پرداخته‌می‌شود.

رنگ‌هایی که ارتباط عمیقی با حالات روحی انسان‌ها دارند!

 

طراحی آپارتمان Hidden Tints توسط استودیوی معماری Note Design

طراحی داخلی خانه

در آپارتمان Hidden Tints رنگ زردِ پاستلی به وفور به چشم می‌خورد. از این رنگ به همراه رنگ مکمل خود، یعنی سبز پاستلی در طراحی فضا استفاده شده‌است. عناصر دیگری همانند گیاهان سبز، مبلمان چوبی، پارکت‌های چوبی هارمونی زیبا و آرامش‌بخشی را در فضا ایجاد کرده‌اند.

طراحی خانه Longhouse  توسط معمار Partners Hill

طراحی داخلی خانه

 اتاق غذاخوری این خانه با رنگ آبی کم‌رنگی دکوراسیون شده‌است. این رنگ تضاد زیبایی با رنگ کفِ چوبی، قاب در و منظره‌ی بیرون از خانه دارد. رنگ قرمز گوجه‌ای صندلیِ ناهارخوری، به اتاق حس مدرن و سرزنده‌ای می‌دهد که در تضاد با رنگ دیوار می‌باشد!

طراحی خانه Suburban Canny  توسط استودیوی معماری Tribe

طراحی داخلی خانه

هر سرویس بهداشتی در خانه Suburban Canny از کاشی‌هایی با رنگ‌های متفاوت دکور شده‌است. به کارگیری از کاشی‌هایی با الگوی هندسی منظم و صورتی رنگ، فضای مینیمالی را برای کاربران ایجاد کرده‌است.

دکوراسیون فضای کار اشتراکی توسط برند Beauty Shoppe

طراحی داخلی خانه

در حالیکه دیوار‌های این فضا به رنگ خاکستری هستند، از رنگ‌های پاستلی در سایر قسمت‌های فضای کاری کلیولند استفاده شده‌است. یک میز لاله‌ای( نوعی میز با پایه بلند)، در بین دو صندلی به رنگ صورتی ملایم قرار گرفته‌است. رومیزی سبز پسته‌ای، پرده‌های زردآلویی رنگ و یک مبل راحتی سبز رنگ از وسایل دیگر این فضای کار اشتراکی می‌باشد!

طراحی خانه ملبورن توسط Dan Gayfer

طراحی داخلی خانه

چیزی که در طراحی فضای حمام این مرکز به چشم می‌خورد، درختِ موز آن می‌باشد! این درخت که در حمامی با کاشی‌های آبی رنگ قرار گرفته‌است، جلوه‌ی ویژه‌ای به فضا بخشیده‌است. این کاشی‌ها با نمای بیرونی خانه مطابقت داشته و ترکیب چشم نوازی را ایجاد کرده‌است. همچنین کشوهای چوبی و کاشی‌های سفید رنگ این حمام را در عین سادگی کامل می‌کند.

طراحی خانه Skyhouse  با همکاری David Hotson و Ghislaine Viñas 

طراحی داخلی خانه

این گوشه‌ی دنج در پنت‌هاوسی در شهر منهتن واقع شده و با ترکیب رنگ‌های ملایم خود، فضای آرامش‌بخشی را ایجاد کرده‌است. چشم‌انداز طبیعی فضای بیرون به همراه جریانِ نور ملایمی که از دیواره‌ی موربِ این فضا وارد می‌شود، فضای دنجی را ایجاد کرده‌است.

طراحی آپارتمان Paris با همکاری Les Ateliers Tristan  و Sagitta

طراحی داخلی خانه

از ترکیبِ رنگ‌ها به گونه‌ای سخاوتمندانه در طراحی اتاق کودکان برای دو برادر استفاده شده‌است. یک بخش از این اتاق به رنگ آبی ملایم و با فرشی به رنگ بژ مبلمان شده‌است. در حالیکه بخش دیگر با دیواری سفید رنگ و کفه‌ای چوبی طراحی شده‌است. طرح‌های هندسی آبی رنگ بر روی دیوار‌ها، از ویژگی‌های دیگر این اتاقِ کودکان می‌باشد!

طراحی داخلی خانه Brockley Side توسط استودیوی معماری CAN

طراحی داخلی خانه

در طراحی این خانه از نوار‌های راه راه آبی رنگ و پرده ای به رنگ صورتی پاستلی برای فضاسازی بیشتر استفاده شده‌است. همچنین از صندلی های آبی فیروزه‌ای رنگِ برند Eames DSW در اطراف میز ناهارخوری استفاده شده‌است.

طراحی خانه London flat توسط Nimtim

طراحی داخلی خانه

در دکوراسیون اتاق‌خواب این خانه از صندلی برند Hans J Wegner همانند یک قطعه‌ی هنری استفاده شده‌است. در کنار اتاق‌خواب، فضای آشپزخانه با کابینت‌هایی به رنگ فیروزه‌ای قرار گرفته‌است. تلفیق رنگ آبی فیروزه‌ای با رنگ چوبیِ کمد‌های اتاق، هارمونی زیبایی به خانه بخشیده‌است.

طراحی اتاق خواب هتل Leman Locke  با همکاری Grzywinski Pons

طراحی داخلی خانه

در دکوراسیون این اتاق‌خواب از رنگ آبی کم‌رنگ همانند طراحی اتاق‌خواب‌ِ خانه‌های شخصی استفاده شده‌است. وسایل چوبی به کار برده شده در این اتاق علاوه بر ایجاد آرامش حس اُرگانیکی به اتاق بخشیده‌است.

 

منبع: dezeen.com

نسترن دواتگران

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *