هتل خانه JO&JOE Paris Gentilly؛ طراحی به سبک سورئال!

هتل خانه JO&JOE Paris Gentilly؛ طراحی به سبک سورئال!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: هتل خانه JO&JOE Paris Gentilly با پلانی باز در کشور فرانسه توسط گروه PENSON  در سال ۲۰۱۹ طراحی شده‌است. مساحت این پروژه ۸۷۴۰۰۰ مترمربع است.

هتل خانه JO&JOE Paris Gentilly با پلانی باز

پروژه JO & JOE Paris Gentilly دومین خانه با پلان آزاد از مجموعه PENSON و اولین هتل کم‌کربن (BBCA) در جهان است. این هتل دارای هفت طبقه و ۴۸۵ تخت‌خواب است. کانسپت طراحی این هتل ترکیبی از یک خانه باز، یک هتل و یک خوابگاه است. این هتل بسیار مدرن و نامتعارف است. در سپتامبر ۲۰۲۰، JO & JOE Paris Gentilly جایزه بهترین هتل گردشگری MIPIM 2020 را دریافت کرده‌است. دلیل دریافت این جایزه “پلان باز و مفهوم هنر خیابانی” بوده که توسط PENSON  طراحی شده و به خوبی در این پروژه قابل رویت است.

هتل خانه JO&JOE Paris Gentilly با پلانی باز

دلیل طراحی هتل خانه JO&JOE Paris Gentilly 

نام تجاری JO & JOE توسط PENSON و گروه Accor در سال ۲۰۱۶ به منظور ایجاد تغییر در شیوه اقتصادی هتلداری ایجاد شده‌است. PENSON یک تجربه کاربردی و برندساز برای JO & JOE ایجاد کرد تا برداشتی تازه از طراحی داخلی، ادراک حسی، فضای خدماتی و تجربه مشتری مداری را ارائه دهد. این هتل همانند یک مرکز فضای جمعی و با فاصله از جاذبه‌های مهم پاریس قرار دارد. PENSON در تلاش برای ایجاد یک فضای جمعی در خارج شهر بود؛ مکانی که میهمانان و افراد محلی می‌توانند در آن استراحت کنند، غذای لذیذ با منوی فصلی بخورند و از نوشیدنی‌ها لذت ببرند. با افراد جدید ملاقات کنند و مهمانی بگیرند و تجارب جدید را لمس کنند.

هتل خانه JO&JOE Paris Gentilly با پلانی باز

در قسمت لابی دیوار منحنی بار قرار دارد. ورودی از جهت خیابان مستقیماً به رستوران و بار منتقل می‌شود. پس از ورودی، لابی، پذیرایی، اتاق‌های استراحت و باغی دلربا در انتظار کاربران است.

هتل خانه JO&JOE Paris Gentilly با پلانی باز

هتل خانه JO&JOE Paris Gentilly با پلانی باز

گروه PENSON قصد دارد مردم به طور طبیعی دور هم جمع شوند تا فضا سرشار از جریان آزاد و سازگار با محیط باشد. مبلمان موجود در رستوران به صورت متحرک طراحی شده‌است. قطعات سوار بر چرخ و میزهایی که اگر لازم باشد می‌توانند تا سقف ارتفاع بگیرند. PENSON یک دیوار نوشیدنی سلف سرویس نصب کرد. مانند هرجای دیگر در JO & JOE از سیستم کارت اعتباری برای خرید استفاده می‌شود. این کارت چندمنظوره برای آسانسورها، اتاق، غذا و نوشیدنی و سایر  فضاهای هتل قابل استفاده است. سایر فضاهای اشتراکی، یعنی “Happy House” و آشپزخانه مخصوص رزرو میهمانان است و در طبقه‌های بالای هتل قرار دارد تا هرگونه سر‌وصدا را از اتاق‌های خواب دور کند.

هتل خانه JO&JOE Paris Gentilly با پلانی باز

هتل خانه JO&JOE Paris Gentilly با پلانی باز

هتل خانه JO&JOE Paris Gentilly با پلانی باز

اتاق‌ها و طراحی خاص آن‌ها

محل اقامت PENSON قطعاً نباید خسته کننده باشد. PENSON از JO & JOE به عنوان فرصتی برای طراحی خارق‌العاده و غیرمنتظره استفاده کرد. فضای استراحت در JO & JOE در هر شکل و اندازه‌ای وجود دارد‌؛ مثل اتاق‌های خصوصی و مشترک. این تنوع  در نوع محل اقامت، هتل را به سبک خوابگاه نزدیک می‌کند. راهروها به سمت اتاق‌ها با نقاشی‌های دیواری بزرگ، نور نئون و کف‌سازی با خطای دید نوری، سفر غیرمنتظره‌ای را برای میهمانان آغاز می‌کند. اتاق‌های “Together” قسمتی شبیه به خوابگاه هستند که گنجایش دوازده نفر را دارند و قابل استفاده برای گروه‌ها است. این اتاق‌ها دارای تخت‌خواب‌های سفارشی معروف به “اتاق در اتاق” هستند. این تخت‌خواب‌ها توسط PENSON طراحی شده‌اند تا به مهمانان اجازه داشتن حریم خصوصی را دهد.

هتل خانه JO&JOE Paris Gentilly با پلانی باز

هتل خانه JO&JOE Paris Gentilly با پلانی باز

پارتیشن‌های چوبی بلند و چراغ‌های اختصاصی، به تخت‌های مدولار احساس عرصه خصوصی می‌دهند. اتاق‌های “Yours” برای مهمان‌های خانوادگی به سبک خانه، گنجایش دو تا شش نفر را دارد. دارای اتاق سرویس‌دهی برای پذیرایی از گروه‌های کوچکتر، از جمله خانواده‌ها است. در این هتل کابین‌ها فضاهای خنکی هستند؛ کابین‌های شخصی در اتاق‌های بزرگ‌تر قابلیت تبدیل شدن به فضایی کاملا خصوصی را نیز دارند. همگی این اتاق‌ها به دستشویی‌های عمومی دسترسی دارند. دنیای رویایی اتاق‌های ‘OOO’ (غیر متعارف) به دلیل هنرهای مختلفی که بر روی دیوارها و سقف‌ها کشیده شده، سورئال است. اتاق‌های خصوصی هتل دارای چشم‌اندازهای بی‌نظیری از شهر هستند. هر تخت‌خواب هر آنچه یک مسافر به آن نیاز دارد را داراست. تمامی تخت‌ها دارای پورت‌های شارژ USB، چراغ مطالعه، ملحفه‌های با کیفیت هستند. همه اتاق‌ها به “Happy House” در طبقه آخر دسترسی دارند و همه حمام‌ها به طور استاندارد از لوازم بهداشتی برخوردار هستند.

هتل خانه JO&JOE Paris Gentilly با پلانی باز

مفهوم هنر خیابانی

گروه PENSON برای به تصویر کشیدن شخصیت منحصربه‌فرد JO & JOE و طراحی التقاطی(آمیزه‌ ای از چند روش)، آثار ۹ هنرمند داخلی و بین المللی را در طراحی خود قرار داد. هدف این هنرمند این بود که از مجوز هنری خود حداکثر استفاده را ببرد. کمی آزادانه عمل کند و تقریباً همه سطوح را با خلاقیت‌های خود بپوشاند. نتیجه یک تجربه حیرت‌انگیز، دیوانه‌وار و پر از رنگ در دکوراسیون داخلی شد. PENSON حتی یک نقاش شد و چندین کار هنری خلق کرد. مراقب تیم PENSON باشید که به طور مخفیانه در دیوار حمام خصوصی‌تان ظاهر می شود! آثار هنری JO & JOE Paris Gentilly ذاتاً بخشی از داستان طراحی منحصر به فرد آن است. برخی از آثار هنری با تنظیمات مختلف نور تغییر کرده و به تغییر فضاها در شب کمک می‌کنند.

 

منبع: archdaily.com

سیما حسن‌زاده

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *