دفتر شرکت آموزشی Fineman و krassen ؛ جایگزینی کیفیت با کمیت فضا

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: این ساختمان به عنوان دفتر شرکت آموزشی Fineman و krassen برنامه‌ریزی شده بود. این دو شرکت که از قبل دارای چندین فضای آموزشی در سئول و سایر کلانشهرها بودند. فکر می‌کردند برای حمایت از شعب خود به فضاهای نظارتی جداگانه نیاز دارند. به علاوه، این شرکت قصد عَرضه‌ی جهت‌گیری جدیدی به عنوان یک شرکت آموزشی در بازار را داشت. و همزمان با آن، ارائه‌ی خدمات آموزش سطح بالاتری را نیز مد نظرشان بود.

دفتر شرکت آموزشی Fineman و krassen

بنابراین، برای دستیابی به چنین هدفی، آن‌ها نیاز داشتند که از طریق بالا بردن کیفیت‌فضا، کیفیت آموزش‌را نیز بالا ببرند. به همین منظور این وظیفه را در سال ۲۰۱۹ به گروه معماران JYA-RCHITECTS محول کردند. JYA-RCHITECTS نیز برای برآوردن هدف این دو شرکت، تصمیم گرفتند تصویر آکادمی‌های معمول، یعنی پاسخ به تراکم حداکثری مخاطبان فضا و تحقق کارایی آن را با خالی کردن حجم از طریق تراس‌ها به قصد تعامل با طبیعت، در عین افزودن به جذابیت ساختمان جایگزین کنند. شاید بتوان این‌طور گفت که آن‌ها تلاششان را در تبدیل کمیت فضاهای آموزشی سنتی به کیفیت کردند.

با‌وجود‌این، طبقه‌ی پایین که فضایی اجاره‌ای‌است، مانند سایر فضاهای آموزشی سنتی برای تأمین حداکثر مساحت، یک حجم (توپر) ایجاد کرده‌اند. از طرف دیگر، طبقات ۳ تا ۷ که به عنوان دفاتر مرکزی (Headquarters) HQ  و فضاهای آموزشی استفاده می‌شوند، برای فاصله گرفتن از فضاهای آموزشی موجود، یعنی تصویری که از آکادمی ها به ذهن خطور می کند و ارائه تجربیات جدید برای معلمان و کودکان، به شیوه‌ی تازه‌ای طراحی شده‌است. به همین منظور تراس‌هایی ساخته شد تا دانشجویان بتوانند از طبقات سوم تا هفتم بیرون بروند. این به معلمان و دانشجویان اجازه می‌دهد تا بین کلاس‌ها یا قبل و بعد از آن به تراس بروند و در هنگام لذت بردن از نسیم یا مناظر بیرون، استراحت کنند.

تراس‌ها از بیرون نیز از طریق پله‌ها به هم متصل می‌شوند و به شما امکان می‌دهند در تراس‌های طبقات مختلف جابجا شوید. همچنین در ارتفاعات مختلف از مناظر اطراف لذت ببرید. از این طریق، این اعتقاد وجود دارد که این مکان در طولانی مدت، از نظر جسمی و روانی تأثیر مثبت بیشتری بر همه خواهد داشت.

تجربه‌ی این ساختار در آکادمی‌های سنتی که اکثر آنها فقط فضای داخلی دارند، دشوار است. نظر شما در مورد دفتر شرکت آموزشی چیست؟

منبع: archdaily.com

فائزه پناهنده

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل