خانه Casa Atibaia، تجلی خانه جنگلی قدیمی به سبک مدرن!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: الهام از آثار Lina Bo Bardi، معمار سبک مدرن، ایده‌‌ی ‌طراحی خانه Casa Atibaia را در ذهن معماران Charlotte Taylor و Nicholas Preaud شکل داد! این پروژه، اولین کار مشترک بین بنیانگذاران آن می‌باشد که با افراد زیادی در زمینه‌‌ی “تجسم ۳بعدی” همکاری می‌کنند. در ادامه به معرفی و بررسی این خانه رویایی می‌پردازیم.

خانه Casa Atibaia

خانه Casa de Vidro یا خانه شیشه‌ای توسط معمار برزیلی-ایتالیایی Lina Bo Bardi در سال ۱۹۵۱ برای خود و همسرش طراحی شده‌است. حجم عمده‌ی این خانه از شیشه و بتن ساخته شده و توسط ستون‌های باریک از سطح زمین مرتفع گشته‌است. این خانه نمونه‌ی قابل توجهی از سبک مدرنیسم برزیل محسوب می‌شود که همواره توسط Taylor و Preaud تحسین شده‌است.

پیش از این Preaud بیان کرده‌بود که برهه‌ای از دوران تحصیل خود را در برزیل گذرانده‌است. به همین دلیل توسط اسکار نیمایر به این سبک علاقمند شده و از آثار او الهام گرفته‌است.

خانه Casa Atibaia نه تنها به دلیل روش‌های مدرن ساخت و ساز، بلکه به دلیل سادگی در سبک زندگی به یک مکان مهم تبدیل شده‌است.

این خانه همانند Casa de Vidro از چارچوب بتونی سفید رنگ و پنجره‌های شیشه‌ای گسترده ساخته شده‌است. با این حال، از تخته سنگ‌های بزرگ دندانه‌دار به جای ستون‌های باریک در مرتفع ساختن آن بهره گرفته‌اند.

 انحناهای ملایم، صفحات بتونی گسترده و حضور عناصر طبیعی موجود در طبیعت از ویژگی های سبک برزیلی می‌باشد. به همین دلیل از برخی از تخته سنگ‌ها در دکوراسیون خانه استفاده شده‌است. به عنوان مثال قفسه‌های کتاب، تخت‌خواب و برخی لوازم دکوری دیگر از این سنگ‌ها ساخته شده‌اند.

در اتاق نشیمن، یک مبل کرم رنگ منحنی شکل با چند صندلی و یک آباژور فضای دلنشینی را در عین سادگی به وجود آورده‌اند. در طرف دیگر فضای نشیمن، جزیره‌ی سنگی آشپزخانه به همراه صندلی‌های چوبی قرار دارد.

در تمامی بخش های این خانه حس آرامش با استفاده از قطعات عتیقه و معاصر به انسان منتقل می‌شود. حسی که ایده‌آل طراحان فرانسوی تباری چون Charlotte Perriand و Pierre Chapo می‌باشد.

 

منبع: dezeen.com

نسترن دواتگران

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل