ویلای هنری ؛ ویلایی بتنی میان جنگل‌های کاستاریکا!

ویلای هنری ؛ ویلایی بتنی میان جنگل‌های کاستاریکا!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: آیا تا به حال به ترکیب طبیعت و صنعت فکر کرده‌اید؟ آیا رویای سفر و زندگی در دل جنگل را داشته‌اید؟

اگر به سیر وسفر درون یک بنای معماری ساخته دست بشر میان جنگل‌های طبیعت علاقه مندید، این مقاله را دنبال کنید.

ویلای هنری

ویلای هنری ، بخشی از یک مجموعه ویلایی و در منطقه Playa Hermosa واقع شده است. منطقه وسیعی که  شامل خانه‌ های مسکونی اجاره‌ای با بام سبز و فضاهای چندگانه است.Refuel Works, Jan Skoupý , Zbyněk  Ryška ، همراه با شرکت معماری Formafatal، ساخت این مجموعه مسکونی ۵۷۰ مترمربعی را بر عهده داشتند.

ویلای هنری

سازه این بنا به صورت دو طبقه و به منظور بهره‌مندی ازچشم‌انداز وسیع این منطقه گرمسیری طراجی شده است. Mendes da Rocha که با ساختمان‌های بتنی یکپارچه خود شناخته می‌شوند، کار ساخت این مجموعه را به عهده گرفته‌است. Formafatal  در رابطه با این ویلای هنری می‌گوید: هنگام طراحی فضای داخلی، علاوه بر الهام از طبیعت جنگل، از کارهای Paulo Mendes da Rocha معمار برزیلی نیز استفاده شده است.

ویلای هنری

دو دال بتنی به صورت افقی، سقف و سازه پیچیده تراس را به همدیگر متصل می‌کند. یک بلوک عظیم بتنی که شامل استخر شنا نیز می‌شود ازداخل خانه به سمت سایت امتداد پیدا کرده است. هرکدام از وجه‌های خانه، درهای شیشه‌ای بزرگی دارند که به عرشه‌های چوبی باز می‌شوند، عرشه‌هایی که دوتادور ساختمان را فراگرفته‌اند. دیوارهای بتنی حالت اولیه خود را حفظ کرده‌اند. دلیل استفاده از بتن خام این است که سایر عناصر طبیعی مانند گیاهان و آب اصالت خود را نشان دهند.

ویلای هنری

بتن خام در کنار عناصری مانند آب و گیاهان، تضاد غیر معمولی را در فضای داخلی به وجود آورده است. فضایی خشن و در عین حال لطیف و لوکس!

طبقه بالا شامل اتاق نشیمن، آشپزخانه، پنج اتاق خواب و ورودی استخر شنا است. در حالی که طبقه پایین آن به فضاهای تفریحی از جمله سالن بدن سازی و اتاق بازی اختصاص پیدا کرده است.

ویلای هنری

در کف‌سازی فضاهای اصلی از بتن صیقل‌یافته  و در اتاق خواب‌ها و حمام از کاشی‌های سیمانی تزیینی استفاده شده‌است. نورپردازی فضاهای داخلی با عبور روشنایی از چراغ هایی با نام wac  در امتداد سقف تامین می‌شود.

ویلای هنری

 درسرسرای خانه یک حوضچه کم عمق دایره‌ای شکل تعبیه شده است. بالای این آبنما، چراغهایی به رنگ‌های سیاه و سفید مانند متریال اطراف آن در نظرگرفته شده است.

ویلای هنری

 Formafatal تعدادی مبلمان چوبی با چوب‌های ساج و  IPE برزیلی را برای این محل تعبیه کرده است. این مبلمان شامل یک میز ناهارخوری غیرمعمول، کتابخانه، و تخته های چوبی مستطیلی در فضاهای مختلف خانه است. همچنین این چوب‌ها برای درب اتاق‌ها نیز استفاده شده است. استفاده از رنگ‌های پاستیلی، یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که طراحی این خانه را منحصر به فرد کرده است. استفاده از رنگ آبی در مبل مدولار، رنگ‌های سایه روشن، کاشی کاری صحنه جنگل در آشپزخانه و تعدادی گیاهان سبز، از خلاقیت‌های به کار رفته در طراحی داخلی این مجموعه است.

ویلای هنری


مطالب پیشنهادی:

خانه Sand ، خانه‌ای با متریال‌هایی از جنس طبیعت، نور و صدای اقیانوس


منبع: dezeen.com

فرشته زیبان


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *