راهنمای معماران جوان : آشنایی با برترین نرم افزار های رندرینگ

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: رندرینگ، آخرین مرحله از عملیات ساخت یک صحنه‌ی سه‌بعدی به شمار می‌رود. احتمالاً شما هم موافق هستید که استفاده از نرم‌افزار رندرینگ مناسب، شانس موفقیت طرح‌های معماری را به طرز چشمگیری بالا می‌برد. در جهان امروز، فناوری‌های مرتبط با تجسم معماری، به صورت روزانه در حال پیشرفت هستند. اغراق نیست اگر بگوییم که هر روز ابزاری جدیدتر در دسترس فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت. ابزارهای جدید، هم روند کار را آسان‌تر خواهند کرد، و هم دقت و کیفیت آن را بالاتر می‌برند. اما این تنوع همیشه هم مفید نیست! گوناگونی نرم‌افزارها و پلاگین‌های رندرینگ موجود در بازار معماری، می‌تواند شما را دچار تردید یا سردرگمی کند! شاید یکی از بزرگترین دغدغه‌های یک دانشجوی معماری، یا یک معمار جوان، آشنایی با برترین نرم افزار های رندرینگ باشد! در سومین قسمت از سلسله‌مقالات راهنمای معماران جوان، شما را با برترین نرم افزار های رندرینگ معماری آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید!

راهنمای معماران جوان : آشنایی با برترین نرم افزار های رندرینگ
معرفی برترین نرم افزار های رندرینگ

V-Ray گروه Chaos

نرم‌افزار و پلاگین V-Ray توسط گروه Chaos طراحی شده است. عده‌ای V-Ray را به عنوان ارائه‌دهنده‌ی پیشرفته‌ترین فناوری رندر معرفی می‌کنند! البته این ادعا چندان هم بیراه نیست! V-Ray می‌تواند با تعداد زیادی از برنامه‌های رندرینگ، از جمله ۳Ds Max و SketchUP ادغام شود. این نرم‌افزار، قدرت، سرعت و کنترل خلاقانه‌ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همین ویژگی هم توانسته است V-Ray  را در بین طیف وسیعی از متخصصان رشته‌های معماری و طراحی به محبوبیت برساند.

V-Ray – گروه Chaos

Substance شرکت Adobe

Substance مجموعه‌ای بی‌نظیر برای به تحقق رساندن خلاقیت‌های سه‌بعدی شما می‌باشد! فرقی نمی‌کند که در زمینه‌ی بازی و انیمیشن فعالیت ‌کنید، یا متخصص حوزه‌ی معماری باشید! مجموعه‌ی Substance می‌تواند تمامی ایده‌های شما را به واقعیت تبدیل کند. این مجموعه بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود. از Substance Painter و Substance Source گرفته تا Project Substance Alchemist ،Substance Designer و همچنین Substance files! خبر خوب اینکه مجموعه‌ی Substance می‌تواند به راحتی در تمامی نرم‌افزارهای سه‌بعدی ادغام گردد.

Substance – شرکت Adobe

مجموعه‌های Evermotion 3D

کمپانی Evermotion مجموعه‌ای عظیم، شامل بیش از یازده هزار مدل سه‌بعدی و صدها صحنه را گردآوری کرده است. این مجموعه، هر دو هفته یک بار و در قالب بسته‌هایی با تم مشترک به انتشار می‌رسد. علاوه بر این، تعداد زیادی مدل‌ سه‌بعدی برای موتور آنریل (Unreal Engine) نیز در این مجموعه به چشم می‌خورند. جالب است بدانید که تعداد زیادی از این مدل‌ها می‌توانند با ۳Ds Max و V-Ray نیز سازگار شوند!

مجموعه‌های Evermotion 3D

Quixel Megascans

با کمک Quixel Megascans می‌توانید به مجموعه‌ای بی‌نظیر از هزاران شیء سه‌بعدی، سطوح مختلف، پوشش‌های گیاهی و… دسترسی داشته باشید! این یک انتخاب جذاب برای تجسم حرفه‌ای در طراحی بازی، VFX، و تجسم معماری در کلاس جهانی به شمار می‌آید! Quixel Megascans می‌تواند به جریان کار شما سرعت چشمگیری ببخشد. علاوه بر این، کیفیت و استانداردهای این مجموعه، توجه بخش بزرگی از متخصصان را به خود جلب کرده است!

مجموعه‌های Evermotion 3D

Twinmotion

Twinmotion یک نرم‌افزار سه‌بعدی است که می‌تواند امکان غوطه‌ور شدن در زمان را در اختیار شما قرار دهد! شما با کمک این برنامه می‌تواند در عرض چند ثانیه، تصاویری با کیفیت بالا، پانوراما و ویدیوهای استاندارد یا حتی ۳۶۰ درجه تولید کنید! در واقع، این برنامه برای کمک به معماران و شهرسازان طراحی شده است. بنابراین، می‌تواند با کمک یک رابط کاربری ساده و بصری و پشتیبانی از موتور آنریل، به طرح‌های شما کیفیت و قدرت بی‌نظیری ببخشد!

این نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد که مدل‌های BIM و CAD خود را به تجربیاتی جذاب و واقعی تبدیل کنند! تنها کافیست که موقعیت جغرافیایی پروژه‌ی خود را تنظیم، یک زمینه‌ی واقعی را اعمال و مراحل ساخت را تجسم کنید! با کمک Twinmotion می‌توانید به راحتی پیاده‌روهای خود را با عابرین ‌پیاده پر، و وسایل نقلیه‌ی در حال حرکت ایجاد کنید! خدماتی که این نرم‌افزار به شما ارائه می‌دهد، بی‌پایان است!

Twinmotion

Octane Render

Octane Render را می‌توان به عنوان یک موتور رندر قدرتمند معرفی کرد! در حقیقت، این اولین و سریعترین موتور رندر GPU در جهان است. و درست به همین دلیل می‌تواند سرعت و کیفیت بی‌نظیری را ارائه دهد! Octane Render مجموعه‌ی بی‌نظیر و قدرتمندی از ابزارهای گوناگون را در اختیار دارد. علاوه بر این، وجود طیف وسیعی از مواد و بافت‌ها، آن را به یکی از بهترین برنامه‌های رندر موجود در بازار تبدیل کرده است!

Octane Render

Enscape

Enscape یکی از نرم‌افزارهای رندر سه‌بعدی محبوب در بازار است! نکته‌ی جالب اینکه Enscape می‌تواند به راحتی در کنار Rhino، SketchUP، Revit و حتی ArchiCAD اجرا شود. تمام تغییرات ساختاری‌ای که شما اعمال نمایید، توسط موتورهای رندرینگ بی درنگ این برنامه به اجرا درخواهند آمد! این یعنی، می‌توان هر گونه تغییر و تحول در طرح را بدون فوت وقت، مورد بازرسی و ارزیابی قرار داد. علاوه بر این، با کمک Enscape می‌توانید پانوراماهای ۳۶۰ درجه بسازید و جلوه‌های بی‌نظیری ایجاد کنید!

Enscape

Corona Renderer

Corona Renderer می‌تواند عملکردی فوق‌العاده را به شما ارائه دهد! این برنامه در کنار ۳Ds Max، MAXON Cinema 4D به کار می‌رود. اما به عنوان یک برنامه‌ی مستقل نیز در دسترس شما قرار خواهد گرفت! Corona Renderer آزادی عمل زیادی را به کاربران خود می‌دهد! به همین دلیل، خلق مدل‌های پیچیده‌ی سه‌بعدی دیگر به سختی گذشته نیست! می‌توان این برنامه را یکی از سریع‌ترین نرم‌افزارهای رندر دانست! جلوه‌های نوری عالی و انیمیشن بی‌نظیر Corona Renderer، این برنامه را از سایر رقبا متمایز کرده است!

Corona Renderer

MAXON Cinema 4D

Cinema 4D مجموعه‌ی قدرتمندی از ویژگی‌ها و ابزارها را به شما ارائه می‌دهد! با کمک این مجموعه، می‌توانید رندرهایی نفس‌گیر و خلاقانه بسازید! سهولت در استفاده، رابط کاربری بصری، ثبات و سیستم راهنمای قدرتمند از مهم‌ترین نقاط قوت این برنامه به شمار می‌آیند! البته، نباید از گزینه‌های منحصربه‌فرد و جذاب طراحی روشنایی آن نیز غافل شد!

 

در پایان این مطلب، از شما دعوت می‌کنیم که به مطالعه‌ی قسمت پیشین راهنمای معماران جوان، با عنوان مدل سازی رفتار در معماری بپردازید!

منبع: www.architizer.com

نادیا کریمی

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل