سیاره ی سرخ؛ دنیایی غیرمنتظره برای کودکان

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: پروژه‌ی سیاره ی سرخ در یکی از شلوغ‌ترین مناطق خرده‌فروشی شهر ZHABEI QU با ترکیب کاربری‌های مختلف در چین اجرا شده‌است. سیاره ی سرخ مداخله‌ای در فضای عمومی محسوب می‌شود که شرایط تعامل بیش‌تر کاربران مجموعه و منطقه را فراهم می‌کند.

pyramids in red planet

به واسطه‌ی ایده‌ی منحصربفرد سیاره ی سرخ، تصویر ذهنی افرادی که به عنوان مشتری در آن محدوده هستند از منطقه بالا می‌رود. این پروژه به‌عنوان یک فضای بازی برای کودکان موجب جلب مشتری بیش‌تر به محدوده‌ی خرده‌فروشی نیز می‌شود.

تیم بازاریابی Life Hub @ Daning و خواسته‌ی آن‌ها از پروژه

تیم بازاریابی Life Hub @ Daning، از همان ابتدا انتظار اجرای طرحی جالب توجه، خلاقانه، ابتکاری و نوآورانه از سوی تیم معماری داشتند. آن‎ها چیزی بیش از یک سازه‌ی تزئینی در دل مجموعه می‌خواستند. کاربران، با گذر زمان با بی‌توجهی به ساختار یک سازه‌ی تزئینی از کنار آن عبور می‌کنند.

تیم Life Hub @ Daning، به‌دنبال طرحی بودند که موجب جذب افراد در تمام سنین کودکی و بزرگسالی بشود. آن‌ها انتظار داشتند که طرح ارائه‌شده شامل کاربری یا فعالیتی باشد که نظر عابران را جلب کند و ایشان را درگیر فعالیت کند. چنین طرحی موجب توقف بیش‌تر عابران در منطقه می‌شود. و نیز موجب تعامل بیش از پیش آنان با هم و با محیط پیرامون می‌شود.

ایده‌ی نوآورانه‌ی زمین بازی در فضای عمومی باز در دل محدوده‌ی خرده‌فروشی

سیاره‌ی سرخ طرحی اجراشده از سوی تیم معماری ۱۰۰ Architects در سال ۲۰۱۷ است. تیم معماری ایده‌ای خلاقانه در زمینی با مساحت ۲۴۵ مترمربع در دل محدوده‌ی خرده فروشی برای بازی کودکان ارائه دادند. این طرح، کودکان را به بازی در فضای عمومی باز جذب می‌کند. پدران و مادران کودکان در حال بازی نیز پیرامون آن‌ها جمع می‌شود. در نتیجه‌ی ارائه‌ی این ایده‌ی ابتکاری، فضایی همه‌شمول برای افراد در تمام سنین به‌وجود آمده‌است. کودکان و خانواده‌ها در دل شهر با هم آشنا می‌شوند. کاربران باهم گپ‌وگفت می‌کنند و بیش‌تر در آن‌جا متوقف می‌شوند. همین امر به فروش بیش‌تر محصولات محدوده‌ی خرده‌فروشی نیز کمک می‌کند.

سیاره ی سرخ مکانی غیر منتظره برای رهگذران است! ایده‌ی ارائه‌شده حس خلاقیت و کنجکاوی کودکان را به چالش می‌کشد. کودکان را به کشف دنیایی سرخ و رنگی تشویق می‌کند. سیاره ی سرخ به فضای عمومی، متفاوت از یک تفکر معمول نگاه کرده‌است. کودکان در این پروژه در دل شهر در سیاره‌ی دیگری غوطه‌ور هستند!

سیاره ی سرخ یک زمین بسکتبال است که در بخشی از آن تپه‌ای قرار دارد. این سیاره یک زمین مناسب دویدن کودکان است. در سیاره ی سرخ هم کودکان کوه‌نوردی می‌کنند، هم می‌نشینند، هم می‌دوند، و هم روی آن سُر می‌خورند. تجربه‌ای بی‌نظیر و پر از شعف برای کودکان! این سیاره برای کودکان تجربه‌ای متفاوت از لحظه‌های حضور آن‌ها در شهر است!

اگر در جستجوی شناخت عواملی هستید که موجب خلق فضاهای سرزنده‌ی شهری می‌شوند؛ این مطلب را مطالعه کنید.

منبع:

www.archdaily.com

تینا غزنوی

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل