ویلای crescent-shaped ، تحقق رویای انزوای شاعرانه در جزیره

ویلای crescent-shaped ، تحقق رویای انزوای شاعرانه در جزیره

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: “ما اغلب به هنگام نیاز به انزوای شاعرانه از استعاره‌ی پنهان شدن در یک جزیره‌ی بیابانی استفاده می‌کنیم. پاسخ به این نیاز در این جزیره و در ویلای crescent-shaped به حقیقت پیوسته است.”(نوامبر)

معمار ایتالیایی، فابیو نوامبر ویلایی هلالی_شکل در یک جزیره‌ی ساختگی که دور از نواحی ساحلی ابوظبی است، طراحی کرده است. این خانه به دُور استخری رو به دریا پیچیده شده است. خانه‌ی مذکور، یک درب ورودی دارد و آن توسط یک آبشار ساختگی محافظت می‌شود.

ویلای crescent-shaped ، کل یک جزیره‌ی ساختگی کوچک در استراحتگاه ال گورم در جنوب ابو‌ ذبی را اشغال می‌کند. درواقع، این خانه برای مشتریانی که می‌خواهند سطح بالایی از حریم خصوصی را داشته باشند، ساخته شده است.

ویلای crescent-shaped

در طراحی این خانه، امنیت ساکنان و حفاظت از آنها، اصل گرفته شده است. به این منظور هم، دیوارهای سنگی و خمیده رو به  خشکی و پنجره‌های وسیع رو به ساحل و دریا قرار گرفته‌اند.

نوامبر در مصاحبه‌ای که با وبسایت  dezeen.com داشته، بیان کرده که فرم خانه را مانند پوسته‌ی حلزونی در ساحل طراحی کرده است. به همین سبب هم، این خانه‌ی هلالی-شکل رو به خشکی بسته و محافظت شده و در کنار دریا، باز و دنج است.

ویلای crescent-shaped

اتاق‌های این خانه در سه فرم منحنی متحدالمرکز قرارگرفته‌اند و توسط دیوارهای سنگی احاطه شده‌اند. انتهای این دیوارهای منحنی، با شیشه‌هایی با قاب‌های طلایی محصور شده‌اند.

به عقیده‌ی نوامبر، حریم خصوصی یک کلمه کلیدی برای فرهنگ محلی است که با معماری برای پاسخ به آن باید اهتمام ورزید.

ویلای crescent-shaped

طبقه‌ی همکف این ویلا ۱۷۰۰ مترمربع است. این فضا شامل چندین اتاق نشیمن و ناهارخوری بزرگ و دفتر کار و اتاق مطالعه است. برخی از این اتاق‌ها به تراس باز می‌شوند. در بالا، طبقه‌ی اول این خانه، اتاق خواب مهمان و اتاق خواب‌های اصلی قرار گرفته‌اند.

خطوطی در سقف و کف این خانه توسط استودیوی A++ طراحی شده‌اند که بازدیدکنندگان را به سمت پنجره‌های بزرگ هدایت می‌کنند. هدف از این طراحی‌ها، احترام گذاشتن به نگرش معاصر و ارتقا دادن آن در فضای داخلی خانه است.

ویلای crescent-shaped

آبشار ساختگی که پیش‌تر، از آن سخن به میان آمد، توسط معمار پروژه به “درب جادویی” تشبیه می‌شود! این آبشار از طریق پل قابل دسترسی است و به عنوان درب گاراژ عمل می‌کند.

“اول از همه سیستم آبشار یک سیستم گردش آب است، هیچ آبی هدر نمی‌رود. این آبشار می‌تواند نمادی از یک درب جادویی از”هزار و یک شب” یا آبادی که از دور دیده می شود، باشد. سیستم نازل هوشمند این آبشار به شما امکان می‌دهد کلماتی را بنویسید و الگوهایی را ترسیم کنید. این کلمات و الگو‌ها سبب می‌شوند بازدیدکنندگان با بنا ارتباط برقرار کنند و خاطرشان آسوده شود.”

( از زبان نوامبر)

ویلای crescent-shaped

 

منبع: dezeen.com

محدثه فتح اللهی

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *