خانه Casa Tana ، تبلوری از  ظهور طبیعت در معماری! 

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: خانه Casa Tana  به وسعت ۲۵۰ مترمربع در محله  tigre شهر دلتا ریو در کشور آرژانتین واقع شده‌است. ایده اصلی طراحی این خانه مسکونی، تلفیق فضای سبز با فضاهای داخلی خانه مانند نشیمن، آشپرخانه و دیگر فضاها است. یک اتاقک شیشه‌ای با طبیعت درون خود، ورودی مجموعه را تعریف می‌کند. حوضچه‌هایی مملو از آب و ماهی، گرداگرد این فضا، زیبایی دو چندانی به آن می‌بخشد.

خانه Casa Tana

در طول روز انعکاس نور خورشید به درون ساختمان، روشنایی خانه Casa Tana را تامین می‌کند. به منظور استفاده بهینه از فضاها، طبقه پایین به فضاهای مشترک اختصاص پیدا کرده‌است. این فضاها شامل آشپزخانه،غذاخوری،گالری و سرویس‌ها می‌باشند. طبقه فوقانی مختص اتاق‌های خواب در نظرگرفته شده‌است. بیرون آمدگی حجم ساختمان در این طبقه، پارکینگ مسقفی را در پشت محوطه ساختمان به وجود آورده است.

رنگ سفید به عنوان رنگی خالص و ناب، در سرتاسر خانه خودنمایی می‌کند. تضاد این رنگ با طبیعت اطرافش، جلوه ساختمان را زیباتر می‌سازد. خاکستری تیره نیز از دیگر رنگ‌هایی ست که عموما در کف سازی‌های ساختمان دیده می‌شود. در این نوع کف سازی، بتن‌ها تایل‌بندی و مانند کاشی چیده می‌شوند. برای پوشش رویه کمدها از چوب petiribí استفاده شده‌است. بافت چوب در کنار دیگر رنگ‌های خنثی، گرمای محیط را متعادل می‌سازد.

جایگاه شومینه بر بالای حوض تعبیه شده و قسمت پشتی آن به صورت شیشه‌ای است که از داخل خانه دیده می‌شود. بهینه سازی منابع طبیعی و استفاده از اصول معماری پایدار، از مهمترین اهداف طراحی این خانه است. استفاده صحیح از نور خورشید و جهت قرارگیری فضاها، در اولویت طراحی بودند. در طراحی این خانه، از دهانه‌های آلومینیومی با شیشه‌های دو جداره با محفظه هوا، استفاده شده‌است. گالری و پارکینگ به عنوان انتقال دهنده گرما عمل کرده و از تابش مستقیم نور خورشید به داخل ساختمان محافظت می‌کنند.

تلفیق فضای درون و بیرون، از خصوصیات بارز این پروژه می‌باشد. صدای آب، بازی نور و طبیعت همراه ترکیب معماری و احجام، فضاهای شگفت انگیزی را خلق کرده‌است.

 

منبع: dwell.com

فرشته زیبان

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل