خانه La Casa Rosa؛ آروزی کودکانه ای دلنشین

خانه La Casa Rosa؛ آروزی کودکانه ای دلنشین

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: خانه La Casa Rosa که به دلیل نمای صورتی و ملایمش این نام را به خود گرفته‌است، خانه ای به سبک گوتیک بود. ملکه ویکتوریا باتوجه به مقاله‌ی جان راسکین تفسیری نسبت‌به معماری مسکونی ویکتوریایی و سبک گوتیک دارد. در این دوره، مهارت سازنده‌ی خانه بسیار بیش از مفهوم‌سازی یک معمار اهمیت داشت. استفاده از تزئینات، گچ‌بری‌ها و چوب‌کاری‌های پیچیده در خانه های این دوران بسیار دیده می‌شود. خانه La Casa Rosa برای تعطیلات آخر هفته، در برونته اطراف سواحل سیدنی قرار داشت. این خانه در سال ۲۰۲۰ میلادی با مساحت ۳۰۰ مترمربع بازسازی شد.

خانه La Casa Rosa

در بازسازی خانه La Casa Rosa، تیمی خبره از افرادی با مهارت‌های ویژه از معماران Luigi Rosselli گرد هم آمدند. آن‌ها در نازک‌کاری، چوب‌کاری، سنگ‌تراشی و طراحی منظر این خانه به بهترین شکل ممکن عمل کردند. در تمام جزئیات به‌کاربرده‌شده، سعی در بهره‌گیری از پیچیدگی خاص توأم با القای حسی عاشقانه شده‌است.

خانه La Casa Rosa

جالب است بدانید حرفه‌ای‌ترین فرد تیم، خودِ کارفرما بود. او اهداف زیباتری داشت و صرفاً به‌دنبال ایجاد فضایی بزرگ‌تر و اتاق خوابی برای استراحت و مطالعه نبود. او مهارت‌های تیم ما را به چالش کشید تا فضایی متناسب با آرزوهای خانواده‌اش خلق کنیم. فضایی دلنشین برای ترسیم لحظات و خاطره‌های دلنشین آن‌ها!

خانه La Casa Rosa

خانه La Casa Rosa

در این پروژه، همه‌ی فضاها به بهینه‌ترین شکل ممکن طراحی شده‌اند. فضایی بدون استفاده در آن نمی‌توانید بیابید. هیچ اتاق و اسباب غیر ضروری در این خانه وجود ندارد که صرفاً جهت تزئین استفاده شود. تمام آن‌ها تصور ویژه‌ی کارفرما از محیطی پر از آرامش را به تحقق می‌رساند.

خانه La Casa Rosa

هیچ کدام از اتاق‌های خانه نسبت به حالت اولیه‌ی آن در جلوی خانه تغییر نکرد. آن‌چه که در عقب خانه به ساختار اضافه شد بسیار هم‌خوان با آن است. استخر خانه مختص سال ۱۹۸۰ میلادی، هم‌چنان در طرح بازسازی شده باقی مانده‌است. پوشش گیاهی حیاط خلوت حفظ شده‌است. کاشی‌های استفاده شده در سقف بازیافت شده و مجدد در کف‌سازی از آن‌ها بهره گرفته‌شده‌است.

خانه La Casa Rosa

از چوب‌های دست‌دوم در نمای ویکتوریایی جلوی خانه استفاده‌شد. در بازسازی چنین خانه هایی به سادگی می‌توان متریال قدیمی موجود را بازیافت کرد و دوباره در طراحی به‌کار برد. این خانه تهویه‌ی مناسبی نداشت. از فن‌های سقفی جهت تأمین تهویه‌ی مطبوع استفاده‌شد. لبه‌های بزرگ برای پنجره‌ها جهت سایه‌اندازی و کمک به عدم ورود گرمای زیاد به خانه بهره گرفته‌شد. درختان و آب موجود در طراحی منظر خانه نیز به خنک شدن محیط آن کمک می‌کنند. لازم به‌ذکر است که در روزهای زمستان نیز، گرمایش خانه از طریق پانل‌های هیدرونیک تأمین می‌شود.

خانه La Casa Rosa

خانه La Casa Rosa

از بتن صورتی‌رنگ در ساختار نمای خانه استفاده شده‌است؛ رنگ ملایمی که آرامش را به ارمغان می‌آورد! روزها و لحظات زیبایی در این خانه سپری خواهد شد! دو کودک خردسال خانواده در این خانه خاطرات و شادی‌های فراموش نشدنی پیش رو خواهند داشت.

خانه La Casa Rosa

 

منبع: archdaily.com

تینا غزنوی

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *