خانه Malibu Crest، خانه ای که بازسازی آن ۳.۵ سال به طول انجامید!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: در سال ۱۹۴۹ خانه Malibu Crest بر روی تپه‌ای با چشم‌انداز تالاب Malibu و کوه‌های Santa Monica ساخته شد. این مکان مطلوب‌ترین نقطه در دامنه تپه بود و همچنین اولین خانه ای بود که در آنجا به چشم می‌خورد.

خانه Malibu Crest

خانه Malibu Crest به سبک بین‌المللی محبوب آن زمان یعنی شیشه‌های سراسری و سقفی تخت طراحی شده‌است.

وین چوالییر(Wayne Chevalier)، از طراحان این پروژه بیان کرده‌است: در زمانی که سام و امیلی این خانه را در سال ۲۰۰۸ خریداری کردند، استخوان‌بندی بسیار جالبی داشت. او به همراهی همکارانش در استودیوی معماری Bracket این خانه را متناسب با سبک زندگی مدرن تغییر کاربری دادند. در واقع آن‌ها فضایی را متناسب با اقامت سام و امیلی برای استراحت و تفریح به هنگام تعطیلات ایجاد کرده‌اند.

طرح قدیمی خانه دارای اتاق‌هایی کوچک و یک آشپزخانه در فضای پشتی خانه با پنجره هایی رو به حیاط بود. این طرح به گونه‌ای دلگیر‌کننده بود؛ زیرا از داخل خانه فضای زیبای بیرون به درستی دیده نمی‌شد.

چبرای برطرف کردن این مشکلات در طراحی، معماران بخش‌هایی از سقف خانه Malibu Crest را مرتفع ساختند. همچنین برای ایجاد یک نقشه باز، به متراژ اتاق خواب اصلی اضافه شده و آشپزخانه و اتاق غذاخوری به جلوی خانه منتقل شده‌است. در واقع آشپزخانه به هسته اصلی خانه تبدیل شده و فضاهای دیگر در اطراف آن قرار گرفته‌اند. در همین بخش فضایی به عنوان اتاق خشک‌شویی قرار گرفته‌است. اتاقی که درهای آن از چوب درخت گیلاس ساخته‌شده و از بخش‌های دیگر خانه جدا شده‌است.

جالب است بدانید با وجود شیشه‌های زیادی که در ساخت خانه به کار برده شده، فضای خانه نسبتا تاریک بود. به همین دلیل در طراحی جدید، نور طبیعی بیشتری به فضای داخلی خانه وارد شده‌است. دیوار‌های اتاق‌خواب، حمام و آشپزخانه با پانل‌های بزرگ شیشه‌ای جایگزین شدند تا راه ارتباطی با فضای سبز بیرون داشته‌باشند.

به دلیل علاقه صاحبانِ خانه به اتومبیل‌های عتیقه، چوالییر گاراژی مخصوص را برای نمایش آن‌ها طراحی کرده‌است. گاراژی به ظرفیت ۴ اتومبیل، با درهای روکش چوبی و پنجره‌ای برای نمایان شدن فضای داخل آن! (عکس۹-۱۰)

بازسازی خانه ی Malibu Crest به یک فضای مدرن، حدود ۳ سال و نیم به طول انجامید. زمانی که معماران پروژه سعی داشتند با افزودن عناصر کمتر، ظرافت بیشتری را برای بیان مقصود خود ایجاد کنند.

منبع: dwell.com

نسترن دواتگران

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل