خانه ی Mirrabooka ؛ یکی از درخشان‌ترین نماینده‌های سبک Prairie در استرالیا

خانه ی Mirrabooka ؛ یکی از درخشان‌ترین نماینده‌های سبک Prairie در استرالیا

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: در دهه‌ی ۱۹۶۰ میلادی و با الهام از معماری فرانک لوید رایت (Frank Lloyd Wright) خانه ی Mirrabooka در کشور استرالیا (Australia) ساخته شد. این خانه که به تازگی وارد بازار معاملات مسکن شده، بیش از ۴ میلیون دلار ارزش دارد. برای ساخت Mirrabooka، که در میانه‌ی باغی ۵ هکتاری قرار دارد، معماری و طبیعت به طرز شگفت‌انگیزی همنوا شده‌اند. در مطلب امروز، شما را با مهم‌ترین خصوصیات Mirrabooka House آشنا خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

خانه ی Mirrabooka

خانه ی Mirrabooka حاصل هنر و خلاقیت بروس ریکارد (Bruce Rickard) است. یک معمار و طراح منظر اهل سیدنی (Sydney)! احتمالاً شوکه نخواهید شد اگر بدانید که به ریکارد لقب فرانک لوید رایت استرالیایی‌ها را داده‌اند.

خانه ی Mirrabooka

شاید بارزترین نکته در کارهای بروس ریکارد، تلاش‌ او برای تطبیق معماری با چشم‌انداز بومی و آب‌وهوای استرالیا باشد. در این مسیر، یکی از مهم‌ترین و استثنایی‌ترین کارهای او خانه‌ ی Mirrabooka بود! جالب است بدانید که این خانه برای نخستین بار از زمان ساخت، وارد بازار مسکن و معاملات ملکی شده است.

خانه ی Mirrabooka

خانه ی Mirrabooka

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، Mirrabooka House در باغی سرسبز به مساحت پنج هکتار ساخته شده است. این باغ در Castle Hill، قرار دارد؛ اگر دقیق‌ترش را بخواهید، در ۱۸ مایلی شمال غربی شهر سیدنی. طراحی سازه‌ی Mirrabooka به وضوح یادآور خانه‌های سبک پرری (Prairie) فرانک لوید رایت است.

خانه ی Mirrabooka

خانه ی Mirrabooka

می‌توان ادعا کرد که فضاهای داخلی خانه نیز با الهام از سبک طراحی فرانک لوید رایت فقید سامان‌دهی شده است. شاهد این ادعا هم، جزئیات برجسته‌ای مانند شومینه، آتش‌دان‌ها و استفاده از متریال ارگانیک در سرتاسر محیط داخلی است. از طرف دیگر، به لطف تلفیق ماهرانه‌ی خانه و فضای سبز اطرافش، می‌توان از نور طبیعی و جریان هوای تازه در جای جای خانه بهره برد.

خانه ی Mirrabooka

اگر با دقت به مواد به کار رفته در خانه نگاه کنید، می‌توانید مارک تجاری ریکارد را بر آن‌ها ببینید؛ از روکش‌های الوار گرفته تا کف‌های بتنی، شیشه‌ها و حتی طاق‌های مسی. ساخت این خانه ۱۸ ماه طول کشید؛ و شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در تمام این مدت، بروس ریکارد خود در همین خانه سکونت داشت.

خانه ی Mirrabooka

از میان عناصر تشکیل دهنده‌ی Mirrabooka می‌توان به پنج اتاق خواب، سه سرویس بهداشتی و یک دفتر کار اشاره کرد. به تمام این‌ها، فاصله‌ی پنج دقیقه‌ای خانه تا ایستگاه مترو را نیز بیفزایید. انگار که برای ارزش‌های این خانه هیچ سقفی وجود ندارد!

خانه ی Mirrabooka

آخرین نکته‌ای که می‌خواهیم با شما درمیان بگذاریم به گیاهان استفاده شده در این مجموعه‌ی مسکونی مربوط می‌شود. بد نیست بدانید که گیاهان کاشته شده در محوطه‌ی باغ، همگی با نظارت و مطالعه‌ی دقیق بروس ریکارد انتخاب شده‌اند. و درست به همین دلیل، امروز در فهرست گیاهان بومی استرالیا قرار دارند. چندی پیش مقامات استان ولز جنوبی (New South Wales) این باغ را به عنوان یک میراث ایالتی ثبت کرده‌اند.

خانه ی Mirrabooka

 

منبع: dwell.com

نادیا کریمی

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *